Един такъв ми разказа играта 2 дена. Неустойчив празен ход(губи цилиндър,2-ри),и се почва. Компресия ок,гарнитури колектор ок,кабели,свещи.....накрая свалих капака на клапаните,с една отверка натиснах клапаните един по един и ИЗНЕНАДА-единия се натиска много лесно. Счупена пружина...
Един такъв ми разказа играта 2 дена. Неустойчив празен ход(губи цилиндър,2-ри),и се почва. Компресия ок,гарнитури колектор ок,кабели,свещи.....накрая свалих капака на клапаните,с една отверка натиснах клапаните един по един и ИЗНЕНАДА-единия се натиска много лесно. Счупена пружина...
Един такъв ми разказа играта 2 дена. Неустойчив празен ход(губи цилиндър,2-ри),и се почва. Компресия ок,гарнитури колектор ок,кабели,свещи.....накрая свалих капака на клапаните,с една отверка натиснах клапаните един по един и ИЗНЕНАДА-единия се натиска много лесно. Счупена пружина...
Е не ме плаши де... На конкретния екземпляр, дето е при мен, леко му се чуват клапаните и все още съм в размисъл дали да си играя да ги регулирам или да не се вкарквам в тоя филм. В смисъл, че съм силно кът със свободното време, а като гледам тия пулове и нещо ми се отщява...
Иначе автомобила се изстрелва като коркова така, по баира към в къщи (сериозен) влиза в ограничител на втора, та не мисля че има някакъв сериозен проблем. Просто никъде нищо не беше пипано откак е излезнал от завода, плюс 1-2 години експлоатация с диона 10...
Сама по себе си историята е интересна, разказвам накратко да се посмеете ... или поплачете, въпрос на гледна точка.
Колата работи леко неравномерно в ниските обороти, сърди се при рязко подаване на газ от ниските и нещо тропа по кормилото. С тия ми ти признаци отива "на доктор" и "доктора" заявява:
- Издухана гарнитура м/у цилиндрите, крива глава. Главата трябва да се шлайфа, обаче я мерихме и видяхме че вече е шлайфана и повече не може. Трябва да се купи друга. Кормилната рейка е тотална щета, иска нова. Ремонта ще струва около 2000 лева, труда ще видим.
Съответно на собственика му се доревава, защото цялата кола не струва толкова (буквално) и вече е готов да тръгне да търси заем за нова. Как са установили тая издухана гарнитура и как точно са премерили дали е шлайфана главата БЕЗ демонтаж - нямам идея.
как точно колата стигна до мен е отделна история, да кажем, че ми се обади мной много добър приятел с молба да погледна какво става. Поглеждам. По-горе писах какво точно му има на мотора, тоест точно нищо, освен нужда от малка профилактика. Готов съм да се обзаложа, че главата никога не е сваляна, камо ли да е шлайфана. Кормилото от тотална щета мина в графата "силно разбит десен накрайник", струващ цифром и словом 25 кинта. Има едно каре и един тампон на мотора за смяна, но двете заедно са точно 100 лева. И ... толкова. А, да, и нови свещи, предишния "майстор" ги беше заблъскал на 0.4 (!) а не ми се рискува да се отчупи някой електрод в движение ако ги наместя обратно на правилния гап.
Следва продължение. Вчера по някое време, тоя същия капут се е обадил на собственика и го е насъсквал 10 минути, че ако иде на друг майстор, ще го излъже, ще му вземе парите и така нататък и дали да не върне колата обратно, че да му я "направят хубаво", ако да е "малко" скъпо. Чудя се да се смея ли, да плача ли или да отида да го ошамаря ...
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар