Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кобилици, кавал. Кое се износва първо?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Кобилици, кавал. Кое се износва първо?

    Някой да има идея дали има някаква закономерност при износването? Кое се износва най-напред - кавала или кобилиците, нанизани на него. И на двете джипки имам луфт между кобилиците и кавала И искам да знам какво да очаквам, ако съществува такава закономерност. Кобилиците вероятно са от някакъв вид чугун, но и в това не съм много сигурен. Кавала пък вероятно е от някаква стомана. Самия луфт има начин да се измери с индикатор, без да се разглабя всичко, но ми е интересно какво да очаквам при повишен такъв? Ясно е че окончателно може да се види като се разглоби и измерят диаметрите на дупката на кобилицата и кавала, но ми е интересно износването на кое от двете е по-честата причина за луфта?

    Интересува ме и кой е най-честия източник на проблеми там? Случвало ли ви се е да попаднете на запушени маслени отвори на кавала, или някъде другаде около това, касаещо мазането на кобилиците?

    За информация - едната джипка 16 клапана, едновалка, с горен вал, бензин, с ангренажен ремък, а другата - 8 клапана, долен вал, със зъбни колела, класически турбо дизел с предкамерно впръскване.
    Последно редактирано от sparkybg; 30-10-09, 00:16.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  • #2
    До: Кобилици, кавал. Кое се износва първо?

    Наистина ли, стоманен разпределителен вал? Ако е така, той определено ще е по-кратко живеещия.

    Луфтът не е ли точно равен (или пропорционален, според лоста) на хлабината на клапаните?

    Коментар


    • #3
      До: Кобилици, кавал. Кое се износва първо?

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Наистина ли, стоманен разпределителен вал? ...
      Иде реч за детайла на който са "нанизани" кобилиците за повдигане на клапаните. Разпределителния вал и повдигача са от едната страна на кобилицата(когато не е директно като тук http://toyota.japancats.ru/details.a...g=E&piid=15136 ), от другата е клапана.
      Учуден съм от питането, доста километри имам, но с износване там не съм се сблъсквал.
      LZ1AIV

      Коментар


      • #4
        До: Кобилици, кавал. Кое се износва първо?

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Наистина ли, стоманен разпределителен вал? Ако е така, той определено ще е по-кратко живеещия.

        Луфтът не е ли точно равен (или пропорционален, според лоста) на хлабината на клапаните?
        Както каза asenv, става дума за луфта между кавала и дупката на кобилицата. Има си норма за всеки двигател. Например на тераното има дадени гранични размери на дупката и диаметъра на кавала.

        Луфта на клапана си се регулира, естествено. Само дето ако има голям луфт между кавала и кобилиците, пляка, независимо че луфта между кобилицата и клапана/повдигача/разпределителния вал, си е в норма. А от големия луфт пада и масленото налягане в кавала, предполагам, и от там пляка още повече.

        Питам, понеже преди 10-ина хиляди километра съм регулирал клапаните на ферозата, а сега май пак се чува един. И на тераното преди горе-долу толкова, и има цъкане, но все още не съм установил дали е клапан, или нещо друго.

        ...тааа, кобилиците предполагам са чугунени, а въпросния кавал - стоманен. Всичките ги има като резервна част по принцип.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          До: Кобилици, кавал. Кое се износва първо?

          аз да добавя все пак една отворена глава да се видят карантиите все пак
          спарки .. по бледи спомени има някви такива като мануали дето пише за даден двигател как къде с колко и т.н. се регулира клапан
          ако трака клапан трака клапан!
          той си е специфичен звука
          според мен най добре е да чуе някое обучено ухо
          Прикачени файлове
          Here is a test to find
          Whether your mission on earth is finished;
          If you are alive, it isn't.

          Коментар


          • #6
            До: Кобилици, кавал. Кое се износва първо?

            Първоначално публикуван от Louis Преглед на мнение
            аз да добавя все пак една отворена глава да се видят карантиите все пак
            спарки .. по бледи спомени има някви такива като мануали дето пише за даден двигател как къде с колко и т.н. се регулира клапан
            ако трака клапан трака клапан!
            той си е специфичен звука
            според мен най добре е да чуе някое обучено ухо
            Да, имам мануали и имам всички данни. Регулира се на горещо и е особено голяма гадост, а зимата - още по-голяма. Иначе се регулира с болтче и законтряща гайка - съвсем стандартна ситуация. Вижда ми се рано да се разхлопат пак. За 10000км ми е малко странно. За това и допускам и друга причина - например леко изпускане покрай гарнитурата на изходящия колектор, скапана дифтунга на някоя дюза или просто скапана дюза, макар че не пуши, не излизат балончета покрай нито една дюза, и няма пад на мощноста. Просто се чува цъкане, което ме дразни здравата, а още по-гадното е че понякога цъкането изчезва.

            Просто исках да знам кое се износва по-често, че ако установя луфтове между кобилици и кавал извън нормата (мерят се лесно - имам индикатор, само трябва да го закрепя някак), да знам какво да очаквам.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              До: Кобилици, кавал. Кое се износва първо?

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Да, имам мануали и имам всички данни. Регулира се на горещо и е особено голяма гадост, а зимата - още по-голяма. Иначе се регулира с болтче и законтряща гайка - съвсем стандартна ситуация. Вижда ми се рано да се разхлопат пак. За 10000км ми е малко странно. За това и допускам и друга причина - например леко изпускане покрай гарнитурата на изходящия колектор, скапана дифтунга на някоя дюза или просто скапана дюза, макар че не пуши, не излизат балончета покрай нито една дюза, и няма пад на мощноста. Просто се чува цъкане, което ме дразни здравата, а още по-гадното е че понякога цъкането изчезва.

              Просто исках да знам кое се износва по-често, че ако установя луфтове между кобилици и кавал извън нормата (мерят се лесно - имам индикатор, само трябва да го закрепя някак), да знам какво да очаквам.
              Ами кобилиците са с брозова втулка. Подмяна. За задръстване на маслен канал, не ми се е случвало. Падала ми е тапата на / кавала/- остта на кобилиците. Това го открих случайно при реглаж на клапани. Не забелязах падане на налягането на маслото, без манометър беше двигателя, само с лампа. Но то там е крайното налягане, изхода на маслената магистрала, но все пак маслото не бива да изтича отстрани , а да мине през кобилицата и да намаже, повдигателни пръти, повдигачи и да се оттича в картера.
              E = mc2 / Прави си сметката! И умната!

              Коментар


              • #8
                До: Кобилици, кавал. Кое се износва първо?

                Е, това за втулките е обнадеждаващо, щото те са по-скъпи.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X