Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Допустимо износване на двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Допустимо износване на двигател

    Здравейте, може ли да ми кажете колко стотни е допустимото износване на цилиндъра от номиналния размер, след което цилиндъра е за шлаиф.
    Цилиндъра е 92мм.
    "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

  • #2
    До: Допустимо износване на двигател

    Зависи от конкретния двигател (пише го в сервизното му ръководство). Зависи и от готовността ти да бълваш маслени облаци зад колата.

    Обикновено ремонтните размери са така наредени, че умерено износен двигател да можеш да шлайфаш до първи ремонт, а силно износен - направо до втори.

    Коментар


    • #3
      До: Допустимо износване на двигател

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Зависи от конкретния двигател (пише го в сервизното му ръководство). Зависи и от готовността ти да бълваш маслени облаци зад колата.

      Обикновено ремонтните размери са така наредени, че умерено износен двигател да можеш да шлайфаш до първи ремонт, а силно износен - направо до втори.
      Е това не ми помага.
      Имам 5 стотни отклонение от номиналния размер, надлъжно и напречно на двигателя, отклонението е едно и също, няма елипса??????
      Двигателя ГАЗ 24.

      Следващия ремонтен размер е през 50 стотни.
      "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

      Коментар


      • #4
        До: Допустимо износване на двигател

        При моторетките например най-често ремонтни размери съм виждал през 0,25 мм. при нормален цилиндър. Големите диаметри обаче са понякога 0,5мм. а никасиловите през 0,05мм. Така че - викай "Мануел" /repair manual/.

        Опссс писали сме заедно... за ГАЗ 24 това май си е нищо.... ако си седи и хонинга и не е надрано....
        0888932647

        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

        Коментар


        • #5
          До: Допустимо износване на двигател

          Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
          При моторетките например най-често ремонтни размери съм виждал през 0,25 мм. при нормален цилиндър. Големите диаметри обаче са понякога 0,5мм. а никасиловите през 0,05мм. Така че - викай "Мануел" /repair manual/.

          Опссс писали сме заедно... за ГАЗ 24 това май си е нищо.... ако си седи и хонинга и не е надрано....
          Не е надран и се вижда хониннга, ръб няма но буталото ми се струваше, че мърда в цилиндъра, мерих го с луфтомер но направих грешка и го мерих в горната част а по документация е трябвало да го меря от долу от към полата.
          "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

          Коментар


          • #6
            До: Допустимо износване на двигател

            Прибирай обратно буталото в цилиндъра и не го мисли, за такива износвания. Като стане 25 стотни, ще го мислиш.

            Буталото е или конусовидно (почти на всички двигатели), или бъчвовидно (някои извратени дизели). В студен двигател е нормално да хлопа почти цял милиметър. Този милиметър изчезва, когато челото на буталото се сгрее от работния процес.

            --хайде да не е милиметър, но половин - на всички автомобили.

            Коментар


            • #7
              До: Допустимо износване на двигател

              Цъ..., не е тъй! Погледни в инструкциите за основен ремонт... там си пише точно колко е разликата между бутало и цилиндър при стайна температура... Стотни са... При половин милиметър единственото което ще може да запали е някой стар бензин... дизела не може да дигне необходимата компресия...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #8
                До: Допустимо износване на двигател

                Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                Цъ..., не е тъй! Погледни в инструкциите за основен ремонт... там си пише точно колко е разликата между бутало и цилиндър при стайна температура... Стотни са... При половин милиметър единственото което ще може да запали е някой стар бензин... дизела не може да дигне необходимата компресия...
                Стотни са, ама долу в полата. Горе са десети, а ако не са, буталото ще се запъне в цилиндъра доста картинно.

                Коментар


                • #9
                  До: Допустимо износване на двигател

                  На нов двигател хлабината между цилиндъра и буталото-мери се в полата на буталото е 0.02-0.03 мм и зависи от буталата.Ключ на сегментите -0.20-0.45 зависи от сегментите.За пределно износен двигател се смята когато хлабината е повече от 0.06-0.09 мм и ключ на сегментите 0.55-0.65.Това са средни стойности и зависят от конкретния двигател.Най често го дават в ремонтното указание.
                  Руските двигатели ,на ГАЗ по специално ,на повишени хлабини-това е заложено в конструкцията им.По този начин се упростява експлоатацията им на гранични режими.
                  В зависимост от производителя на бутала има няколко групи на комплектоване и това го има в книжката на автомобила.Ако на накого му се рови може и в нета да се намери точна информация.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Допустимо износване на двигател

                    Наистина трябва да се чете в ръководството за ремонт.Стойностите на хлабините и пределно допустимото износване са в твърде широки граници при различните двигатели.
                    Обикновено на буталата пише колко трябва да е хлабината бутало-цилиндър (в стотни),понякога има написани и размер и за кой ремонт е буталото(с букви).
                    Цилиндъра се мери в две направления (както си го направил) и в три сечения.(горе,долу и по средата)
                    Цилиндъра винаги се износва повече по оста перпендикулярна на коляновия вал.Щом при теб не е така,вероятно е да няма износване(или е много малко).Стойности от ръководство за ремонт.

                    Премери буталата(в полата) и цилиндъра и ако разликата(хлабината) съответства на допустимите стойности от ръководството,сглобявай.
                    Мисля че в твоя случай стойностите ще са в норма но трябва да се провери.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #11
                      До: Допустимо износване на двигател

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Буталото е или конусовидно (почти на всички двигатели), или бъчвовидно (някои извратени дизели).
                      На Лада Самара (ВАЗ-2108 ) буталата също са бъчвообразни (не е извратен дизел - карбуратор е).
                      Извинявам се за офф-топика.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X