Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Ръководство за сглабяне на дизелова роторна помпа BOSCH.

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    40 ампера алтернатор все е нещо, представлява примерно 1/3 от консумацията на стартера. Ти така или иначе ще въртиш на почивки, а после Фиестата ще се разходи едно кръгче.
    Утре ще разбера - как ще процедирам. Може и някой от колегите в града, с по-голяма дизелова 'жипка да потърся.
    proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
    NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
    Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

    Коментар


    • #17
      От: Ръководство за сглабяне на дизелова роторна помпа BOSCH.

      "Въпросът ми е - дали има значение посоката на поставяне на този елемент"


      Много лесно може да разбереш дали си збъркал - след обезвъздушаването, ако не запали зацепваш помпата на 180 градуса. (най-лесно е от ангренажното колело)
      TLC 73 4.2-TD
      Автоматик
      Тел.0887859269

      Коментар


      • #18
        От: Ръководство за сглабяне на дизелова роторна помпа BOSCH.

        Първоначално публикуван от nickbochev Преглед на мнение
        Утре ще разбера - как ще процедирам. Може и някой от колегите в града, с по-голяма дизелова 'жипка да потърся.

        Ако намериш време може и да нащракаш книжката да я качим тук, белким е полезна и на някой друг.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

          Ники, да ти кажа как процедирах аз след ремонта на двригателя за новия проект.Между филтъра и нагнетателната помпа, сложих една гумена помпа, която се ползва в някой френски автомобили.Започнах да помпя докато не се напълни нагнетателната помпа и не потече гориво от маркуча за излишното гориво.Вместо да отвивам свещите, лашнах само две тръбички и след няколко завъртания започна да припушва и да пръска от тръбичките.Затегнах ги и след още едно завъртане запали, поработи известно време и понеже маркучите са прозрачи, видях как постепенно въздушните мехурчета изчезнаха и системата се обезвъздуши.Двигателя е 1.9 TDI AFN 110 к.с.
          DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
          Skype: pach_bs

          Коментар


          • #20
            От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

            Късно виждам темата и сигурно вече си запалил и караш, но все пак и аз да оставя моите 2 стотинки тук.
            1. Няма проблем със зацепването на гърбичния диск към вала.
            2. Монтажа на ръчна подкачваща помпичка си е добре от където и да го погледнеш. Дори и никога повече да не ти се наложи да обезвъздушаваш, тя ще играе и роля на невъзвратен клапан.
            3. За центровката на помпата към двигателя - не разчитай на белязките които си направил преди демонтажа и.
            Това е чувствителна работа и трябва да си се направи както си му е реда с индикатор през пробката на плунжера. За този двигател, Аутодейта казва 1.0 +/- 0.03 мм ход на плунжера при ГМТ на 1'во бутало. Плюса дава аванс на началото на впръскването от което идва малко по-твърда работа, малко икономия, малко по-лесно палене на студ и малко по-висока температура на горене. Минуса съответно прави обратното.

            Коментар


            • #21
              От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

              Наистина, след ремонта вече "навъртях" около 1500 км.
              След като помпата беше разглобена на два пъти на съставните си части от специалист по ремонти на помпи, се оказа, че при някой от опитите ми, съм "понатиснал" повечко ето този елемент и една от пластините в него се е пукнала около 2-3 мм. (видно само под лупа), което е довело до невъзможност за достатъчно нагнетяване на горивото за впръскване в цилиндрите.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:64.jpg
Прегледи:1
Размер:91.5 КБ
ID:5209336

              След замяната на пластината, монтаж и центровка на помпата в сервиз, вече всичко с помпата е наред.
              За сега, не мога да преценя точно - какъв разход има в момента джийп-а при тези настройки, но след зарежданията и изминатите километри, посочени по-горе, имам впечатление за приличното постижение около и под 8/100.
              proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
              NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
              Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

              Коментар


              • #22
                От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                Сигурен ли си че това е снимката??? Такова у дизелова помпа поне аз не съм виждал. Пък и пластините не се виждат.

                Предполагам имаш в предвид входната помпа за ниско налягане. Тя е с пластини, мисля 4 на брой. Ако да - последствията са ясни - изобщо без, или със ниско налягане извън нормата нищо в помпата не работи както трябва.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  От: До: Ръководство за сглабяне на дизелова роторна помпа BOSCH.

                  Това е точно снимка на "виновника".
                  На снимката по-долу съм отбелязал с червено "пластината", а с жълто - мястото на спукването.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:64-1.JPG
Прегледи:1
Размер:47.5 КБ
ID:5209338

                  На моята помпа е елемента, обозначен с числото 566.

                  proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                  NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                  Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                  Коментар


                  • #24
                    От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                    Аха! Сега вдянах. Просто нямах "опорна точка" за мащаба.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                      Е как? Това е "чипът" на механичните помпи Тунингът му се прави с отвертка обаче, а не с програматор

                      Коментар


                      • #26
                        От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                        Пичове аз нямам претенции да разбирам от дизели обаче все ми се струва че, като се свалят подгревните свещи няма как да се облекчава въртенето на двигателя защото си мисля, че те не са в горивната камера както при бензиновите мотори.

                        Трудното подкачване на горивото след изпразването на помпата се дължи на въздухът в каналите към клапанчетата които са в щуцерите към които се завиват тръбичките за дюзите, проблемът е в това, че въздухът в каналите от буталото до щуцерите няма тази плътност като нафтата и не може да създаде необходимото налягане за да преодолее съпротивлението на клапаните и се налага яко въртене или теглене.
                        За да се обезвъздуши максимално бързо и лесно помпата се прави следното:
                        Първо когато поставяте празна помпа не се затягат щуцерите на главата на помпата към които се навиват тръбичките и се отвива централният болт между тях.
                        Второ откачате релето за подгряване и подавате контакт и ако имате механична помпа помпате докато от централният болт потече нафта, ако нямате механична помпа въртите на стартер докато потече.
                        Трето след като потече стягате централният болт и почвате да въртите на стартер докато не започне да избива нафта от резбите на щуцерите (това означава че каналите от буталото до щуцерите са се объзвъздушили) след като потече от всички ги стягате и тях.
                        Четвърто слагате търбичките и ги стягате само от към помпата и въртите на стартер докато от всички избие нафта след което ги затягате и от към дюзите.
                        Пето Закачвате си релето за подгряване и палите.

                        Относно зацепването на кръстачката вътре в помпата за да не я обърнете на 180 градуса трябва да поставите шайбата на белег (или ако има дупка се ориентирате по нея) и зацепвате кръстачката така че щифта който зацепва буталото да сочи 1 цилиндър.

                        НикБочев това сцепване което се е получило става в следствие на затягане (задиране) на металният опръстен върху буталото и вероятно се получава от некачествена нафта. Със 100% сигурност това не може да се получи от натиск при сглобяването на помпата - хубаво е че сте го сменили защото това влияе на работата на мотора, но със сигурно проблема с непаленето не е бил от това особено ако мотора си е работел преди да свалиш помпата.
                        Последно редактирано от mantaman; 10-02-11, 02:18.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                          Първоначално публикуван от mantaman Преглед на мнение
                          Пичове аз нямам претенции да разбирам от дизели обаче все ми се струва че, като се свалят подгревните свещи няма как да се облекчава работата на двигателя защото си мисля, че те не са в горивната камера както при бензиновите мотори.
                          Очевидно не разбираш от дизели.

                          Първоначално публикуван от mantaman Преглед на мнение
                          Трудното подкачване на горивото след изпразването на помпата се дължи на въздухът в каналите към клапанчетата които са в щуцерите към които се завиват тръбичките за дюзите, проблемът е в това, че въздухът в каналите от буталото до щуцерите няма тази плътност като нафтата и не може да създаде необходимото налягане за да преодолее съпротивлението на клапаните и се налага яко въртене или теглене.
                          Някои помпи нямат клапанчета там, а просто калибрирани отвори. А и не е това големия дявол, поне от моя личен опит. Просто помпата трябва да е пълна поне до толкова че плунжера за започне да поема гориво и да го тласка към дюзите. Трябва да е вдигнала поне до някакво нормално ниво и ниското налягане, и чак тогава може и да рачи да запали. Иначе въртиш, а през ауспуха излизат неизгорели нафтови пари, омирисващи всичко, а двигателя все така не пали, или прави съвсем бегли опити за палене, а това говори че главата, плунжера, тръбичките към дюзите и самите дюзи вече са пълни достатъчно с нафта, щом успява да вдигне 130 бара и все пак да пръска нещо в цилиндрите, пък било то и неправилното количество в неправилния момент.

                          Иначе за другото си прав, ама, има мотори (моя например), при които докато не закачиш всичко не можеш да въртиш на стартер, или по-точно въртенето ще е на халост, а помпата е завряна на такова място, че за да правиш всички тия манимпулации е едва ли не половин основен ремонт. Например, за да сменя шлауха за обратна нафта между първа дюза и помпата, трябваше да откача всички кабели, всички дюзи, да сваля с 300 зора всмукателния колектор, и после по обратен ред. А до колкото знам дори помпата на моя мотор далеч не е от най-гадните за достигане. Просто след монтирането на всичко трябва даване на контакт и яко помпане на помпичката върху филтъра, докато се "удърви", тоест, докато напълни всичко и не позволява повече да я натискаш, от което съвсем резонно ти окапват ръцете, защото процедурата е дълга и мъчителна. Понякога е нужно и една-две проби за палене междувременно, и донапомпване.

                          За свещите - при мен със свалени свещи, през дупките им, се мери компресия, и това си е описано в сервизното ръководство. Сам си отговори на въпроса къде стърчи работната (горещата) част на подгревните свещи, и каква им е функцията като са загрели.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                            Човек докато е жив се учи ще се радвам ако постнеш някой линк да видя Помпа Бош ВЕ която да няма клапани и ако може някоя снимка на дизелова глава в чиято горивна камера стърчи подгревна свещ.
                            Също така ще се радвам ако някой сподели мнение защо след сваляне разглабяне и качване на въпросната помпа след подаване на газ над 2000 оборота при връщането на газта оборотите за секунда две се застояват около 1000 и едва след това падат до нормалните. Имам съмнение че е възможно да е от малко повечето аванс който и дадох но може и да е от това че въртях винта за обогатяване на сместа.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                              Първоначално публикуван от mantaman Преглед на мнение
                              Човек докато е жив се учи ще се радвам ако постнеш някой линк да видя Помпа Бош ВЕ която да няма клапани
                              На помпа нямам снимка. Имам клапани такива. Външно изглеждат същите като нормалните, но са просто калибриран отвор.

                              Първоначално публикуван от mantaman Преглед на мнение
                              и ако може някоя снимка на дизелова глава в чиято горивна камера стърчи подгревна свещ.
                              Ето на глава с директно впръскване:


                              Ето на глава с предкамерно:


                              На глава с предкамерно впръскване свещта стърчи в предкамерата, а тя е свързана с камерата, при това с не малък отвор. Като отвиеш подгревната свещ е все едно си отвил обикновена свещ на бензинов двигател или дюза на дизелов - всичкото нялягане изфирясва от там, и двигателя се разтоварва, съответно на стартер върти доста по-бързо. На тераното ми например компресия се мери точно през отворите за подгревни свещи, при отвити всички свещи, и докато мериш много ясно си личи как превъртат 3 цилиндъра, а на четвъртия (на който в момвнта се мери компресията) се точмози повече.

                              За другото - според мен е от обогатяването. Някои помпи имат механизъм, който леко задържа подаването на гориво при отпускане на педала и спад в оборотите. При помпите с електрическо управление (като на тераното ми) това го върши компютъра. При другите са поне 2 варианта, като единия е задържане на лоста на газта, точно като на дроселовата клапа на някои бензинови двигатели. Тоест, преди да се отпусне съвсем (затвори дросела при бензиновите) лостчето се "подпира" от нарочно устройство и се прибира плавно до край.
                              Последно редактирано от sparkybg; 12-02-11, 00:21.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                                Мерси за снимките но за клапаните на помпата си мисля че ако няма такива ще се образува лаг във впръскването.
                                За редът на обезвъздушаване го казвам от собствен опит след като почти час въртях и помпах докато скапя два 72ач акумулатори и нафта пръскаше само от една дюза.
                                След което докато зареждах единият акумулатор получих прозрение, изпълних процедурата и за 5 минути бях запалил. След това ми се наложи да отворя отново помпата и я монтирах отново празна и по същата система за норматив се обезвъздуши всичко. На който му е на кофти място помпата и тая процедура е трудна за изпълнение май е по добре да го закачи и да го тегли от колкото да върти на стартер. Защото явно при въртенето на стартера не може да стане толкова лесно.

                                За центровката все пак си мисля че проблема е от аванса защото преди разглабянето това не го правеше, а сега като намаля сместа почти изчезва обаче и джипа умира вероятно ще трябва да върна малко аванса

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X