Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

    Какво точно правят клапанчетата пише в поне една от книжките, качени в първа страница на настоящата тема. Не се слагат заради лага. При пипса на въздух/газ в системата, няма как липсата им да предизвика лаг.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #32
      От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

      Много моля в тема за дизели да не се споменават изрази като "въртях винта за обогатяване на сместа" "а сега като намаля сместа" и всякакви от този сорт.
      Това веднага опорочава дискусията и вкарва огромни съмнения в компетентността на дискутиращите. Мисля че ще е обидно да обяснявам защо е така.

      Коментар


      • #33
        От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

        Първоначално публикуван от mantaman Преглед на мнение
        Човек докато е жив се учи ще се радвам ако постнеш някой линк да видя Помпа Бош ВЕ която да няма клапани и ако може някоя снимка на дизелова глава в чиято горивна камера стърчи подгревна свещ.
        Също така ще се радвам ако някой сподели мнение защо след сваляне разглабяне и качване на въпросната помпа след подаване на газ над 2000 оборота при връщането на газта оборотите за секунда две се застояват около 1000 и едва след това падат до нормалните. Имам съмнение че е възможно да е от малко повечето аванс който и дадох но може и да е от това че въртях винта за обогатяване на сместа.
        Сега кажи за каква помпа става въпрос. Механично или ел управление и има ли компенсатор по налягане в колектора?

        Коментар


        • #34
          От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

          Много се извинявам ако някой се чувства обиден от винта за обогатяване на сместа но според мен (както казах не съм експерт в дизелите) точно това му е функцията защото от него зависи колко дълго дюзата ще впръсква гориво и при положение че ако при едни и същи обороти постъпващият въздух е константа ако дюзата вкара повече гориво се получава обогатяване на сместа.
          Джипа е Дискавъри 95г. 300тди без умна дюза. Помпата е Бош VE с механично управление и има вакумна мембрана върху върху нея за което предполагам ме питаш.
          Днес правих няколко експеримента - презацепих рейката на помпата с един зъб което ми позволи да завъртя въпросният винт и сега е по добре - върви по добре и задържането почти го няма но все още имам чувството че не е както преди разглобяването.

          ПП.
          Върху рейката имам някаква електроника която прилича на потенциометър и вероятно е за да дава инфо на компютъра за положението на дроселовата клапа. Въртях я и в двете крайности но никакъв ефект не усетих има ли някой представа на какво оказва влияние.

          Коментар


          • #35
            От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

            Първоначално публикуван от mantaman Преглед на мнение
            Много се извинявам ако някой се чувства обиден от винта за обогатяване на сместа но според мен (както казах не съм експерт в дизелите) точно това му е функцията защото от него зависи колко дълго дюзата ще впръсква гориво и при положение че ако при едни и същи обороти постъпващият въздух е константа ако дюзата вкара повече гориво се получава обогатяване на сместа.
            Джипа е Дискавъри 95г. 300тди без умна дюза. Помпата е Бош VE с механично управление и има вакумна мембрана върху върху нея за което предполагам ме питаш.
            Днес правих няколко експеримента - презацепих рейката на помпата с един зъб което ми позволи да завъртя въпросният винт и сега е по добре - върви по добре и задържането почти го няма но все още имам чувството че не е както преди разглобяването.

            ПП.
            Върху рейката имам някаква електроника която прилича на потенциометър и вероятно е за да дава инфо на компютъра за положението на дроселовата клапа. Въртях я и в двете крайности но никакъв ефект не усетих има ли някой представа на какво оказва влияние.
            Накратко - дизеловия двигател се управлява само по качество. При по-простичките машини, въздуха се приема за константа и никой с нищо не го мери. Колкото повече, толкова по-добре. Диша въздух с пълни гърди и нищо не го стиска за гърлото. Естествено при различни обороти и коефициента на пълнене е различен, но при дизеловия двигател, оборотите са само следствие от управлението на качеството на сместта. Единственото което променяш е само количеството гориво, от което качеството на "сместта" варира от > 100/1 на празен ход до около 14-15/1 на пълна мощност. Всяка промяна на качеството на сместта се отразява на оборотите/отдаваната мощност. Смесообразуването в по-голямата си част става по време на горенето. Няма нищо общо с бензинов двигател където му забъркваш "яденето" в точна пропорция (около 14.7/1 масови отношения въздух/гориво) в смукателния колектор и с дросел му разрешаваш да си глътне повече или по-малко. При него можеш да забъркаш смеси с различно качество за различни работни условия.
            Та така, винта които си мърдал влияе на обогатяването на сместта точно както и "реиката" ("рейка" по народно му - останало от редовите помпи) с която "даваш газ". Разликата е че този болт измества сектора в който "рейката" ще регулира мощността. Работи по логиката: примерно оригинална настройка от 1 до 5, навиваш 1/8 оборот и сектора на контрол става 2 до 6, още 1/8 и отиваш на 3 до 7... и т.н. Тъи като долната граница може да се върне пак до "1" чрез рейката, на този болт му се вика регулатор на максимални обороти - сиреч до къде най-далече е позволено на контролния пръстен да ходи.
            Прескачането на шлицов зъб на контролния лост не е добра идея, и това което си направил е замазване на една грешка с друга.
            Питах за тази "вакуумна" мембрана, защото тя всъщност влияе на контрола по същия начин както и горе-споменатия винт. Не че има значение в тази тема но да вметна - там ще има вакуум (подналягане) само ако турбото не работи или си затапил въздушния филтър. Нормално, там има свръх-налягане произведено от компресора и е кратно на натоварването на двигателя. Мембраната бута един чоп който позволява повече гориво от колкото си "дал с педала" защото далаверата от повечето въздух е че можеш да изгориш повече гориво в него и така да получиш повече мощност. Както и да е, тази работа чрез нейната лостова система може предизвиква държанието което описваш. Главния заподозрян е едно щифтче което "опипва" положението на чопа който се мърда от тази мембрана. То минава през едно много ши**но О-пръстенче което дели обема на помпата и атмосфера. В случая от снимките, разглобяването беше заради него, но се оказа че освен "вдървен" О-пръстен, пинчето си беше издрало пътечка където контактува с обърнатия конус и спираше където си му доиде.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IP ver153 11.jpg
Прегледи:1
Размер:75.5 КБ
ID:5252942Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IP ver153 12.jpg
Прегледи:1
Размер:105.5 КБ
ID:5252941Натиснете снимката за да я уголемите

Име:LDA pin.jpg
Прегледи:1
Размер:51.6 КБ
ID:5252940

            Друга възможна причина за такъв ефект може да е оста на центробежника - навита повече от колкото трябва.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IP ver153 07.jpg
Прегледи:1
Размер:105.5 КБ
ID:5252943
            Тя не случаино е мацната с боичка за да си бележи човека преди да я разглоби (както и шлица на контролния лост). Не ми се пише повече че стана твърде дълго за неделя сутрин.

            П.П.
            Потенциометъра важи само за EGR. Може да бъде изтръгнат след като се зглуши тая система.
            Последно редактирано от MAP; 13-02-11, 11:00. Причина: П.П.

            Коментар


            • #36
              От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

              Благодаря за подробното описание. Помпата я разглобих заради блокирал пръстен върху буталото който от своя страна беше изскубал чопчето което го движи. За това се наложи да сменя - главата на помпата и буталото с металният цилиндър върху него и целият механизъм който го движи. Не съм пипал центробежният регулатор както и горната част на помпата където е "вакумрегулатора". И за това си мисля че проблемът не е там защото преди разглобяването мотора нямаше такива проблеми. Сега мисля да върна аванса къде си беше и вероятно това ще ми позволи да увелича качеството на сместа без да се получава това забавяне в падането на оборотите.
              Сега ме е яд че като бях свалил помпата не разглобих механизма за корекция на аванса защото четох че се случвало той да не функционира и за това да имах чувството че на мотора му е малко аванса.
              ЕГР отдавна го шунтирах и вероятно за това не оказва влияние как въртя потенциометъра.

              Коментар


              • #37
                От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                Щом ти е блокирал контролния пръстен на плунжера, това 99.99% означава че в помпата е попаднала вода или друга гадост. При това положение при отварянето е било добре да се разхвърли всичко да се огледа и почисти. Най вече пластинчатата помпа. Всъщност тя заедно с регулатора на налягането и изходящия дросел на помпата са тези които динамично управляват аванса. На механизма за управление на аванса не се сещам какво може да му стане нито си представям как ще блокира, но все пак нечистотиите могат всичко. То е едно просто бутало, от едната му страна влиза налягането от тялото на помпата а от другата има пружина и проход до всмукателната част на пластинчатата помпа. Не знам как ти е устроен аванса за студен старт - с външен лост, с вътрешен термопатрон или с ел.клапан, но ако тази система не работи просто ще имаш проблем със студения старт. Не знам как реши че "на мотора му е малко аванса" нито как смяташ да върнеш "аванса къде си беше". Центровката на статичния аванс е проста работа но иска индикаторен часовник. Всяко въртене на помпата по белези е несериозна работа. От думите ти "това ще ми позволи да увелича качеството на сместа" разбирам че нищо не си разбрал от предния ми пост. На кратко исках да кажа че: ВСЯКО ПОДАВАНЕ НА "ГАЗ" Е "ОБОГАТЯВАНЕ НА СМЕСТТА" НЕЗАВИСИМО ОТ КОЙ БОЛТ ИЛИ ЛОСТ ГО ПРАВИШ!!!
                Помпата се самоуправлява чрез баланс между центробежна сила срещу система от пружини и лостове. С контролния лост (рейката), ние променяме само натяга на пружините и по този начин изместваме точката на този баланс. Всъщност, центробежника има последната дума.
                Предполагам че просто контролния лост не е зацепен правилно в ситния шлиц. Закарай си помпата на добър стенд, и после си я центровай към двигателя както трябва.
                Последно редактирано от MAP; 13-02-11, 14:01. Причина: правопис

                Коментар


                • #38
                  От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                  Напълно те разбрах какво ми каза в предишният пост но ефекта със забавянето около 1000 оборота се появява когато навивам винта за горивото (увеличавам подаваното гориво) когато намаля горивото този ефект изчезва обаче джипа умира и няма сила за това предположих че проблема може да е от повечето аванс който му бях дал. Сега направих няколко проби и се оказа че не е от аванса защото при различни положения на центровката увелича ли горивото почва да задържа оборотите около 1000.
                  Сега съм докарал някакво равновесно положение при което джипа върви що годе добре и не задържа и за сега мисля да не го барам докато не изгоря нафтата която е в него и не сипя друга по читава нафта и сменя филтъра.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                    Аванса няма нищо общо с такова поведение, но така или иначе ако искаш добре работещ двигател ще трябва да се направи точна центровка.
                    Почти 100% съм сигурен че контролния лост е грешно зацепен. Може да се коригира от настройката на самия лост но не те съветвам да си играеш с това. Филтъра го сменяй веднага и въобще не чакай да изгориш тази нафта. Точно той ти е скроил този номер.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                      Филтъра го смених няколко дни преди да блокира помпата (Филтрон) не е от най марковите но едва ли той е причината за блокажа. Сега съм взел един АЦ Делко но преди да го сменя ще източа старата нафта защото по скоро от нея е проблема не от филтъра.
                      Контролният лост го бях зацепил точно но се получаваше много по отчетливо проблема със задържането след като го презацепих с един зъб нещата що годе се нормализираха.
                      Днес като си правих разни проби свалих маркучето което идва от колекторите към мембраната на помпата при подаване на газ над 2000 оборота от него излизаше въздух но ми се стори доста слаба струйката и освен това и с него и без него не усетих разлика в работата на мотора, нямам представа колко силно трябва да духа от там но дали е възможно да има нещо запушено от там да не помърдва мембраната и да не увеличава горивото от което да имам чувството че джипа не върви

                      Коментар


                      • #41
                        От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                        Естествено че ще е слаба струйката въздух, защото мотора и турбината не се товарят когато форсираш на празен ход.Това налягане се мери с тройник,допълнителни маркучи и манометър, в движение с натискане на газ и спирачка едновременно за да поддържаш режима.

                        Според мен MAP е допуснал някои несъществени неточности в иначе обширните и коректни обяснения.Например съотношението на сместа при максимална мощност 14-15/1 е неточно.Дори и в режимите на максимално натоварване дизелите работят с по-голям излишък на въздух от указаното количество(дори и най-съвременните).
                        Винтът за който става въпрос според мен е по-удачно да се нарече за регулиране на максималната циклова порция.На теория цикловата порция се регулира с този винт спрямо съответните регулировъчни карти, на стенд. След това се пломбира, така че да може само да се отвива(т.е. да се намалява цикловата порция).Упорите на лоста за газ, определят максималните и минималните обороти.Те също могат да получат някакви първоначални настройки на стенда, но след поставяне на двигателя се донастройват ако се налага, за да отговарят на съответните предписани максимална и минимална честота на работа(обороти) на двигателя.В случаи след като е свалян лоста от шлиците пак може да се наложи донастройване с упорните му винтове.Да, прескачането на няколко зъба води до промени в настройката на оборотите, които трябва да се коригират от упорите и е най добре да се зацепи лоста в приблизително същото положение.Упорите на лоста са за по финна настройка и мисля че твоя случай е точно такъв(не знам защо MAP "не те съветва" да си намалиш леко оборотите от упора на лоста, би трябвало да има ефект). А винтът за количеството на цикловата порция, като го въртиш винаги ти се променят оборотите.
                        Мембраната на коректора за свръхпълнене просто освобождава още ход на лоста свързан с регулиращия пръстен на помпата.Т.е дава възможност да се подаде повече гориво, при определени режими.Изправността и действието и също ще се тестват при реглажа на стенд.
                        Съвета да си занесеш помпата на стенд е най-добрия възможен.Ще ти я настроят по заводските характеристики и на теб ще ти остане само евентуална финна центровка на аванса при слагането на помпата и да си отрегулираш оборотите на празен ход ако има нужда (максималните сигурно ще съответстват горе-долу, а и не са от голямо значение малки разлики в тях).
                        Обезвъздушаването не би трябвало да е толкова трудно.Тези помпи се самообезвъздушават по принцип.С достатъчно ръчно подкачване на нафта, отвиваш една или повече от тръбичките на дюзите(не докрай) и завърташ на стартер с натиснат педал на газта до долу докато потече нафта от тях.Ако се налага и ти се вижда че много време въртиш пак подкачваш гориво и отново въртиш.После стягаш тръбичките и машината пали неравномерно след което изчиства(държиш я в обороти да позавърти нафтата и да изкара въздуха).Важна подробност е, че ако си пипал винтът за цикловата порция, и не си го навил достатъчно и/или съответно не даваш газ докато въртиш, може и доста акумулатори да изтощиш и нищо да не направиш.Хубаво е регулиращия винт да е завит както е бил(горе долу) и при ремонт като твоя дори и повече ако се налага(то на стенда ще се види).
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #42
                          От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                          съотношението на сместа при максимална мощност 14-15/1 е неточно. Дори и в режимите на максимално натоварване дизелите работят с по-голям излишък на въздух от указаното количество(дори и най-съвременните
                          Да колега, по принцип не трябва да достигат до толкова богати смеси, но май само най-съвременните успяват да го избегнат и то е точно защото мерят входящия въздух. С повишаване на оборотите, коефициента на пълнене се влошава. Това както е известно, е отношението на налягането в цилиндъра в края на такта всмукване, към налягането във всмукателния колектор. При 1 всмукателен клапан това е доста крива характеристика. Мисля че механичните помпи успяват да докарат такова отношение, естествено съпроводено с доста черен облак. Навиването на "онзи винт" (много любим на "тунингаджиите) много спомага за това. Не съм абсолютно сигурен в това което казвам, но ако намерим данни за един конкретен двигател - коефициент на пълнене при... да кажем 3500 -1 и максималната циклова порция, и като му знаем работния обем лесно ще се сметне каква я е забъркал вътре.

                          Винтът за който става въпрос според мен е по-удачно да се нарече за регулиране на максималната циклова порция.
                          Да съгласен съм че грешно съм написал "обороти" а не "натоварване" което естествено е = макс.циклова порция. Абе един вид, до колко максимално може да се обогати сместта така че и колегата mantaman е прав.

                          не знам защо MAP "не те съветва" да си намалиш леко оборотите от упора на лоста
                          Да, прескачането на няколко зъба води до промени в настройката на оборотите, които трябва да се коригират от упорите
                          Казах "долната граница може да се върне пак до "1" чрез рейката" като имах предвид точно от упорния винт. Мислех че става ясно като се прочете в контекста на цялото обяснение. А това което го посъветвах да не пипа е това:
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Control.jpg
Прегледи:1
Размер:53.3 КБ
ID:5253128
                          Защото объркването ще стане пълно.
                          Прескачането, особено пък на няколко зъба... хммм май няма да може да се компенсира от упорните винтове. Все пак това компенсиране си има граници. Ако твърде много навиваш упорния винт за празен ход (например за да компенсираш неправилно зацепване), може да убереш хода на малката пружинка за празния ход, ето тази:
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IP ver153 03.jpg
Прегледи:1
Размер:92.1 КБ
ID:5253129
                          и ето ти тебе не-връщане до долу.
                          За това мисля че пак не му е зацепено както трябва и с разбъзикването на винтовете вече работата е омазана. Там си е борба с тези външните пружини и хич не е лесно да се улучи маркировката (ако си си направил такава).

                          завърташ на стартер с натиснат педал на газта до долу
                          Тук само ще напомня че регулатора има грижата да дава "пълна газ" в стартерни обороти. Даже повече газ от колкото можеш да дадеш с педала.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                            Пружинката която казваш не я интересува дали ще регулираш от упора на лоста или ще презацепиш шлиците на оста му – ефектът за нея е един и същ.Лошото е, че ако не зацепиш що-годе правилно шлиците и регулираш от упорите, ти се намалява хода на лоста– т.е. и при опиране в упора за пълна газ няма реално да дърпа пружината на регулатора колкото действително е било преди.Демек няма да може да му се дава газ до край, та ще трябва да се върти и другия упор, а то зависи и колко е възможно и колко е необходимо, та най-добре да се зацепят шлиците както са си били, а още по-добре да се провери на стенд и да се зацепят при реглажа на стенда.(аз съм го правил с белези на оста и лостовете, но в случая са подменени доста части и вероятността да е необходим стенд е по-голяма)

                            Пушенето при някои режими е не само в резултат на богата смес, а и от лошо смесообразуване, което както знаеш зависи от много фактори.
                            Всички дизелови мотори се характеризират с някакъв минимален въздушен коефициент(характеризиращ качеството на сместа) при който могат да работят бездимно.А конструкторите на моторите гледат да избегнат до колкото могат димното горене защото е неефективно и не е полезно за мотора.(и за екология естествено).Разбира се и аз не съм мерил какво е на практика, но дококото помня чак такива стойности за качеството на сместа не се достигат.

                            Вярно е, че регулатора подава максимално газ при спрял мотор и около пусковите обороти, но когато е въртян винта за цикловата порция и още повече в случая е презацепен и лоста за газ, е възможно въобще да не подава гориво когато не е натиснат педала(а може и даже когато е натиснат).Отделно когато вече се пали, едно натискане на педала предотвратява пулсациите в регулатора при първоначалното заработване на мотора и помага да се обезвъздуши системата с поддържане на обороти над минималните( в противен случай мотора обикновенно ще угасва многократно).
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #44
                              От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                              Днес си мислех за функцията на центробежният регулатор не би ли трябвало той да е този който при пускане на педала на газта да върне в крайно положение лоста така че да намали цикловата порция до минимума който е зададена от винта за цикловата порция. И възможно ли е поради това че смених пластината която движи опръстена около буталото да се е получила някаква разлика и сега центробежният регулатор да не може да я натисне хубаво докрай и за това да ми се заседяват оборотите около 1000. Гледах по схемите че има един болт от който се регулира центробежния регулатор и си мисля дали да не си зацепя лоста както си беше а от там да се опитам да изчистя това забавяне при падането на оборотите.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Ръководство за сглобяване на дизелова роторна помпа BOSCH.

                                Темата е доволно стара но ,да споделя и аз своя опит...на Пежо 2,1 турбо дизел..задържане при отпускане на педала се получава от един амортисьор монтиран на рейката . Беше прекомерно износен и при монтажа на помпата се получи в някаква позиция в която не се връщаше плавно а задържаше..а инак помпата си беше супер. Освен това ако рейката се премести няколко шлици в посока надясно, дори се получава и съвсем празен ход..натискаш педала, а мотора не ускорява..докато не обере луфта в лостовата система на помпата и пружинките. И това не можеш го коригира с винтовете за упор..

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X