Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на блок от никасил/поставяне на ризи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Ако маслената помпата няма нужният дебит за още четири дупки и буталата не са предвидени за охлаждане с впръскване гимнастиката е безмислена .

    Коментар


    • #17
      Ако не се лъжа тези пръскалки се правят да пръскат на порции, а не постоянно.
      Абонирам се за темата, защото и аз се заглеждах преди време в такъв..

      Коментар


      • petkov_bb
        petkov_bb коментира
        Редактиране на коментар
        Всичките които съм виждал( основно на дизелови ,но и на бензинови двигатели) си пръскат (постоянно) по дъното на буталото (за охлаждането му). Но маслените помпи са с увеличен дебит-както правилно подсказва колегата- push.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Лъжеш се. Пръскат постоянно. Когато буталото е в ДМТ, пръскат в нарочен отвор в него, ако има такъв. В останалото време обливат дъното му. Моя мотор имаше и дупки в горната част на биелите, от където маже и лагерите на буталния болт.

    • #18
      Да ,да , ама не - при ваговските изчадия тия джетове се управляват с електромагнитен клапан... при определени условия.
      Фиат Купе
      Опел Фронтера В
      Мицубиши Паджеро Пинин

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        Туй с електромагнитният клапана е нещо модерно. На TDI моторите от края на миналият век са с механичен клапан вътре и нищо друго. Целта е да не отварят ако налягането на маслото е ниско, че има по-важни неща за мазане.

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        С риск да ме овикате-руснаците слагат пръскали на тракторните двигатели, като просто самите дюзи са с малък, "калиброван"(доклокото при руснаците може да се говори за калибровка) отвор. И да, макар отворите да са малки за да ограничат дебита-помпите са с увеличен дебит, иначе не смагат, и налягането пада.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Целите на всичките тия упражнения, освен мазането при ниски обороти, е да се изстиска някой и друг процент ефективност, тоест да се охлажда само когато е нужно, зашото иначе охлаждането значи още топлинни загуби, които значат повече стотинки допълнително на бензиностанцията.

        Значи и намалена надеждност на всичкото това, ама всичко с цената си.

    • #19
      Другия начин за смазване на цилиндрите и буталния болт , и за охлаждане на буталата е следният: На биелите/мотовилките/ има отвори , в г.м.т. този отвор съвпада с отвора на шийката на коляновия вал , и към буталото и буталният болт се впръсква струя масло.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #20
        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
        Другия начин за смазване на цилиндрите и буталния болт , и за охлаждане на буталата е следният: На биелите/мотовилките/ има отвори , в г.м.т. този отвор съвпада с отвора на шийката на коляновия вал , и към буталото и буталният болт се впръсква струя масло.
        Това, от много време никой не го практикува. Целта сега е кратък, но вълнуващ живот на двигателя. Иначе тази система я има даже при москвич.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #21
          Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение

          Това, от много време никой не го практикува. Целта сега е кратък, но вълнуващ живот на двигателя. Иначе тази система я има даже при москвич.
          Не го практикува, защото смисъла не е особено велик, в сравнение с пръскалки на блока. А и биелите стават по-сложни за правене и по-тежки.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #22
            Е как тогава става мазането на буталния болт в биелата?
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • #23
              На моя дизел има дупка отгоре на биелата, от където си събира от изпръсканото от пръскалката. На ферозата болта се набива горещо - там от плискане/изпарения - лагеруването в тоя случай е между бутало и болт.

              Една особеност на лагеруването между буталния болт и биелата или между буталния болт и буталото е че там движението е много по-малко и не е еднопосочно а напред-назад. Съответно не е нужен велик поток масло, защото не го изтласква толкова много, като при въртене или еднопосочно движение. Затова и въпреки че това лагеруване е с много по-малка площ и по-малко мазане от биелните лагери например, в общия случай изкарва повече от биелен лагер.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • motor_men
                motor_men коментира
                Редактиране на коментар
                Ако биелният лагер е ролков , то живота му е доста по-дълъг от лагеруването на буталният болт.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Е да де, ама нормална кола с такъв има ли? Щото това съм го виждал само на резачка, косачка, компресорче и други подобни от същия калибър.

              • motor_men
                motor_men коментира
                Редактиране на коментар
                Има го при някои двигатели на камиони , аз съм имал мотоциклет с такива лагери на двигателя. Имаше шест основни и четири биелни лагери , всичките ролкови , смазват се от маслената магистрала през коляновия вал. Проблема е , че подмяната им е много сложна , но за да се стигне до подмяна , трябва да караш без никакво масло. Хубавото е ,че може да се добавят цилиндри и да се променят градусите на работа между различните цилиндри.

            • #24
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              На моя дизел има дупка отгоре на биелата, от където си събира от изпръсканото от пръскалката. На ферозата болта се набива горещо - там от плискане/изпарения - лагеруването в тоя случай е между бутало и болт.

              Една особеност на лагеруването между буталния болт и биелата или между буталния болт и буталото е че там движението е много по-малко и не е еднопосочно а напред-назад. Съответно не е нужен велик поток масло, защото не го изтласква толкова много, като при въртене или еднопосочно движение. Затова и въпреки че това лагеруване е с много по-малка площ и по-малко мазане от биелните лагери например, в общия случай изкарва повече от биелен лагер.
              На дъртата Тойота, освен, че има хуйчета да пръскат под буталото, биелата е разпробита от петата до буталния болт и за огромен пробег, проблем няма. Дават допуск 0.01мм... Тези дни отворих Ситроен Джъмпер на около 300 000, който е само с пръскалки и дупка в главата на биелата. Отворите за буталния болт в буталата, бяха с около милиметър по-големи от буталните болтове. При старите Джъмпери, този проблем го няма.
              Иначе ролкови основни и биелни има и при 4Т двигатели. Аз например съм имал Кавазаки КЛР по тази схема.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #25
                Ми, от 2 отворени презряни трилитрови нисански мотори, единия на 180000, другия на 280000, всичко лагеруващо по бутала, биели и колянов вал, беше неразличимо от ново. Ако се сетя ще снимам като ида. Буталния болт не се виждаше че е работил, доколкото помня, и понеже бях взел и лагерите за горната дупка на биелата, мерих, мерих, и си останаха по кашоните, защото не намерих никаква причина да ги сменям.

                Та не е до пръскалките в биелата. Като изпилят нещо отвъд предела, съвсем закономерно то се скапва. Просто вече никой не прави примерно 4 литров двигател с 1/3 от мощността на сегашен двулитров. Сега с цел да спестят поредната капка гориво или 5% сажди, нариват простотии на кило, които се крепят на честна дума, със сътоветния резултат. И друг път съм казвал - всичко след евро 4 е тотална простотия, естествено и неработеща.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Много пъти съм писал откъде тръгна еко лудостта при колите. От рекламните отдели, които ежедневно(даже и ежечасно) търсят нови начини за рекламиране на продукта си. И някой се е сетил да експлоатира еко чувствителността на клиентелата, и е направил някакви подобрения които да му дадат правото да каже,ч е неговата кола не замърсява толкова колкото тези на конкуренцията. И ртекламата хваща дикиш и тази фирма започва да продава повече.
                  Да, ама конкуренцията не иска ли да продава? Съответно и те правят подобрения, които още повече пазят енвиронментала, и лавината тръгва.
                  И се стига до евро 184, очаквайте суун.

                  А всъщност е дивотия и половина. Днес си напълних кабината на комбайната с изгоряла двутактова смес. просто си издухах пепелта отвътре с бензиновата духалка за листа. И си я дишах, за мен е един от хубавите аромати.
                  Ако това го види някой германец или французин сигурно ще припадне само при мисълта, че това може да се диша от някого.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Коле, че колите замърсяват няма никакво съмнение, за вредностите също. Тъпото в цялата работа е че има едни технически граници, от които нататък следва регрес. Е, те бяха преминати някъде между евро 4 и евро 5. И като стана патакламата покрай мошениците от VW, лъсна голата истина че де-факто евро 3 и част от евро 4 колите са най-чисти. Поне за дизелите това.

                  При бензинките драми до преди директното впръскване нямаше. Сега и там е същата просотия - DPF, дюзи еднодневки, стопени бутала, запушени от EGR сажди и масло от турбото смукателни колектори и глави и т.н. Изобщо всичките дизелови екстри, даже вече барабар с азотните окиси. И въпреки това въглеродния отпечатък на дизелите не могат да го стигнат.

                  Има мнооого лобизъм и двуличие в това, за съжаление. А тия двете заедно не знам да са довели до нещо добро някъде.

                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Стига бе, замърсяват...
                  И ти си от промитите значи.

              • #26
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Ми, от 2 отворени презряни трилитрови нисански мотори, единия на 180000, другия на 280000, всичко лагеруващо по бутала, биели и колянов вал, беше неразличимо от ново. Ако се сетя ще снимам като ида. Буталния болт не се виждаше че е работил, доколкото помня, и понеже бях взел и лагерите за горната дупка на биелата, мерих, мерих, и си останаха по кашоните, защото не намерих никаква причина да ги сменям.

                Та не е до пръскалките в биелата. Като изпилят нещо отвъд предела, съвсем закономерно то се скапва. Просто вече никой не прави примерно 4 литров двигател с 1/3 от мощността на сегашен двулитров. Сега с цел да спестят поредната капка гориво или 5% сажди, нариват простотии на кило, които се крепят на честна дума, със сътоветния резултат. И друг път съм казвал - всичко след евро 4 е тотална простотия, естествено и неработеща.
                Въпросният Кайен ако беше 200 коня , нямаше да има проблеми. Има си праг от каква кубатура и брой цилиндри , каква мощност и обороти ще изкараш. Преминеш ли го , двигателя става претенциозен и проблемен. Става , но двигателя става доста скъп. С два колянови вала , два бутални болта и две биели на бутало , проблемите с лагеруване , натоварване , вибрации , ... изчезват.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #27
                  Ето за това казвам , минимален контакт между бутало и цилиндър , много малко триене , малко износване , намалено натоварване върху цилиндъра при работен ход . И най-вече липса на вибрации. Както и нисък разход на гориво.



                  https://newatlas.com/yanmar-dtorque-...utboard/51675/
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Малко ми е трудно да видя каквито и да са предимства в тав постановка. Но виж недостатъци има на корем (според мен) - повече, по-тежка и по-сложна механика, заради коато ползата от файдата отиде та се не видя. Не виждам и от къде ще дойдат по-малкото вибрации - масите, които ги прават са разпределени в малко повече компоненти, но за сметка на това са по-големи. Не виждам и от къде ще дойде по-малкия контакт между бутало и цилиондър, освен комбинацията от 2-те мотовилки да държи буталото изправено, вместо полата му. Със същите последствия - увеличена маса баш където най не трябва.

                  • petkov_bb
                    petkov_bb коментира
                    Редактиране на коментар
                    Sparky,
                    Погледни от друг ъгъл -моторджиите имаха мерак за дизелаци,НО..................https://www.youtube.com/watch?v=gL0QyScysQk

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Да, масите на двата колянови вала се балансират странично. Но не и вертикално. буталото се държи хоризонтално от двете мотовилки, от което няма пола, но има 2 стоманени бутални болта, дето са по-тежки или поне сравними с метала за полата. Трептенето на буталото пряко зависи от зъбите межди двата вала, и т.н.

                    Интересна копнцепция, но не виждам никаква революция, а един компромис за сметка на друг.

                    Дизелови мотори доколкото ми е известно има. Даже тук от форума някой си беше купил, ако помня добре. Не съм моторджия, не ме влече и не знам спецификите. Например не мога да си представя как американски чопър би ме кефил като возило за нешо повече от гъзареене за половин час дневно, ама някои ги кефи.

                • #28
                  Може ли колегата пуснал темата да качи снимка на буталата ?

                  Наскоро събирах двигател на Сузуки М16А. Трябваше ми колянов вал и биела за стария, та направо взех цял двигател който ревизирах.
                  Двигателят който взех е ЕВРО5 и буталата в него са като мотоциклетни, с контакт сведен до минимум с цилиндрите, съответно и сегментите са по 1mm, за разлика от масовите М13/15/16А двигатели, чиито бутала се опират в цилиндъра по цялата си площ и сегментите по 1.2mm с маслен 2.5mm като при другият е 2mm.
                  Блока е алуминиев, но е със стоманени втулки.
                  Опитах се да намеря снимките на буталата, но явно съм ги скрил и от мен, та май ще ми трябва повечко ровене из дебрите на телефона.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #29
                    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                    Ето за това казвам , минимален контакт между бутало и цилиндър , много малко триене , малко износване , намалено натоварване върху цилиндъра при работен ход . И най-вече липса на вибрации. Както и нисък разход на гориво.



                    https://newatlas.com/yanmar-dtorque-...utboard/51675/
                    Такъв тип бутала, къси и с пола само откъм "лопченето" в цилиндъра, са патентовани от Nueral като "Elastoval" преди 30-40 години. Спомням си, че дъртите 2,3 бензинки на Ауди бяха с такива. Сега се използват масово.

                    Коментар


                    • #30
                      Ето, Suzuki M16A 2013 EURO5 120к.с.

                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:vitara045.jpg Прегледи:0 Размер:303.4 КБ ID:6757151

                      ....
                      Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 20-07-21, 13:37. Причина: мощност
                      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X