Ако маслената помпата няма нужният дебит за още четири дупки и буталата не са предвидени за охлаждане с впръскване гимнастиката е безмислена .
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ремонт на блок от никасил/поставяне на ризи
Свий
X
-
Ако не се лъжа тези пръскалки се правят да пръскат на порции, а не постоянно.
Абонирам се за темата, защото и аз се заглеждах преди време в такъв..
Коментар
-
Да ,да , ама не - при ваговските изчадия тия джетове се управляват с електромагнитен клапан... при определени условия.Фиат Купе
Опел Фронтера В
Мицубиши Паджеро Пинин
Коментар
-
С риск да ме овикате-руснаците слагат пръскали на тракторните двигатели, като просто самите дюзи са с малък, "калиброван"(доклокото при руснаците може да се говори за калибровка) отвор. И да, макар отворите да са малки за да ограничат дебита-помпите са с увеличен дебит, иначе не смагат, и налягането пада.
-
Целите на всичките тия упражнения, освен мазането при ниски обороти, е да се изстиска някой и друг процент ефективност, тоест да се охлажда само когато е нужно, зашото иначе охлаждането значи още топлинни загуби, които значат повече стотинки допълнително на бензиностанцията.
Значи и намалена надеждност на всичкото това, ама всичко с цената си.
-
Другия начин за смазване на цилиндрите и буталния болт , и за охлаждане на буталата е следният: На биелите/мотовилките/ има отвори , в г.м.т. този отвор съвпада с отвора на шийката на коляновия вал , и към буталото и буталният болт се впръсква струя масло.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнениеДругия начин за смазване на цилиндрите и буталния болт , и за охлаждане на буталата е следният: На биелите/мотовилките/ има отвори , в г.м.т. този отвор съвпада с отвора на шийката на коляновия вал , и към буталото и буталният болт се впръсква струя масло."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
Това, от много време никой не го практикува. Целта сега е кратък, но вълнуващ живот на двигателя. Иначе тази система я има даже при москвич.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
На моя дизел има дупка отгоре на биелата, от където си събира от изпръсканото от пръскалката. На ферозата болта се набива горещо - там от плискане/изпарения - лагеруването в тоя случай е между бутало и болт.
Една особеност на лагеруването между буталния болт и биелата или между буталния болт и буталото е че там движението е много по-малко и не е еднопосочно а напред-назад. Съответно не е нужен велик поток масло, защото не го изтласква толкова много, като при въртене или еднопосочно движение. Затова и въпреки че това лагеруване е с много по-малка площ и по-малко мазане от биелните лагери например, в общия случай изкарва повече от биелен лагер.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Има го при някои двигатели на камиони , аз съм имал мотоциклет с такива лагери на двигателя. Имаше шест основни и четири биелни лагери , всичките ролкови , смазват се от маслената магистрала през коляновия вал. Проблема е , че подмяната им е много сложна , но за да се стигне до подмяна , трябва да караш без никакво масло. Хубавото е ,че може да се добавят цилиндри и да се променят градусите на работа между различните цилиндри.
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеНа моя дизел има дупка отгоре на биелата, от където си събира от изпръсканото от пръскалката. На ферозата болта се набива горещо - там от плискане/изпарения - лагеруването в тоя случай е между бутало и болт.
Една особеност на лагеруването между буталния болт и биелата или между буталния болт и буталото е че там движението е много по-малко и не е еднопосочно а напред-назад. Съответно не е нужен велик поток масло, защото не го изтласква толкова много, като при въртене или еднопосочно движение. Затова и въпреки че това лагеруване е с много по-малка площ и по-малко мазане от биелните лагери например, в общия случай изкарва повече от биелен лагер.
Иначе ролкови основни и биелни има и при 4Т двигатели. Аз например съм имал Кавазаки КЛР по тази схема."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Ми, от 2 отворени презряни трилитрови нисански мотори, единия на 180000, другия на 280000, всичко лагеруващо по бутала, биели и колянов вал, беше неразличимо от ново. Ако се сетя ще снимам като ида. Буталния болт не се виждаше че е работил, доколкото помня, и понеже бях взел и лагерите за горната дупка на биелата, мерих, мерих, и си останаха по кашоните, защото не намерих никаква причина да ги сменям.
Та не е до пръскалките в биелата. Като изпилят нещо отвъд предела, съвсем закономерно то се скапва. Просто вече никой не прави примерно 4 литров двигател с 1/3 от мощността на сегашен двулитров. Сега с цел да спестят поредната капка гориво или 5% сажди, нариват простотии на кило, които се крепят на честна дума, със сътоветния резултат. И друг път съм казвал - всичко след евро 4 е тотална простотия, естествено и неработеща.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
- 2 likes
Коментар
-
Много пъти съм писал откъде тръгна еко лудостта при колите. От рекламните отдели, които ежедневно(даже и ежечасно) търсят нови начини за рекламиране на продукта си. И някой се е сетил да експлоатира еко чувствителността на клиентелата, и е направил някакви подобрения които да му дадат правото да каже,ч е неговата кола не замърсява толкова колкото тези на конкуренцията. И ртекламата хваща дикиш и тази фирма започва да продава повече.
Да, ама конкуренцията не иска ли да продава? Съответно и те правят подобрения, които още повече пазят енвиронментала, и лавината тръгва.
И се стига до евро 184, очаквайте суун.
А всъщност е дивотия и половина. Днес си напълних кабината на комбайната с изгоряла двутактова смес. просто си издухах пепелта отвътре с бензиновата духалка за листа. И си я дишах, за мен е един от хубавите аромати.
Ако това го види някой германец или французин сигурно ще припадне само при мисълта, че това може да се диша от някого.
-
Коле, че колите замърсяват няма никакво съмнение, за вредностите също. Тъпото в цялата работа е че има едни технически граници, от които нататък следва регрес. Е, те бяха преминати някъде между евро 4 и евро 5. И като стана патакламата покрай мошениците от VW, лъсна голата истина че де-факто евро 3 и част от евро 4 колите са най-чисти. Поне за дизелите това.
При бензинките драми до преди директното впръскване нямаше. Сега и там е същата просотия - DPF, дюзи еднодневки, стопени бутала, запушени от EGR сажди и масло от турбото смукателни колектори и глави и т.н. Изобщо всичките дизелови екстри, даже вече барабар с азотните окиси. И въпреки това въглеродния отпечатък на дизелите не могат да го стигнат.
Има мнооого лобизъм и двуличие в това, за съжаление. А тия двете заедно не знам да са довели до нещо добро някъде.
-
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеМи, от 2 отворени презряни трилитрови нисански мотори, единия на 180000, другия на 280000, всичко лагеруващо по бутала, биели и колянов вал, беше неразличимо от ново. Ако се сетя ще снимам като ида. Буталния болт не се виждаше че е работил, доколкото помня, и понеже бях взел и лагерите за горната дупка на биелата, мерих, мерих, и си останаха по кашоните, защото не намерих никаква причина да ги сменям.
Та не е до пръскалките в биелата. Като изпилят нещо отвъд предела, съвсем закономерно то се скапва. Просто вече никой не прави примерно 4 литров двигател с 1/3 от мощността на сегашен двулитров. Сега с цел да спестят поредната капка гориво или 5% сажди, нариват простотии на кило, които се крепят на честна дума, със сътоветния резултат. И друг път съм казвал - всичко след евро 4 е тотална простотия, естествено и неработеща.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Ето за това казвам , минимален контакт между бутало и цилиндър , много малко триене , малко износване , намалено натоварване върху цилиндъра при работен ход . И най-вече липса на вибрации. Както и нисък разход на гориво.
https://newatlas.com/yanmar-dtorque-...utboard/51675/В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Малко ми е трудно да видя каквито и да са предимства в тав постановка. Но виж недостатъци има на корем (според мен) - повече, по-тежка и по-сложна механика, заради коато ползата от файдата отиде та се не видя. Не виждам и от къде ще дойдат по-малкото вибрации - масите, които ги прават са разпределени в малко повече компоненти, но за сметка на това са по-големи. Не виждам и от къде ще дойде по-малкия контакт между бутало и цилиондър, освен комбинацията от 2-те мотовилки да държи буталото изправено, вместо полата му. Със същите последствия - увеличена маса баш където най не трябва.
-
Sparky,
Погледни от друг ъгъл -моторджиите имаха мерак за дизелаци,НО..................https://www.youtube.com/watch?v=gL0QyScysQk
-
Да, масите на двата колянови вала се балансират странично. Но не и вертикално. буталото се държи хоризонтално от двете мотовилки, от което няма пола, но има 2 стоманени бутални болта, дето са по-тежки или поне сравними с метала за полата. Трептенето на буталото пряко зависи от зъбите межди двата вала, и т.н.
Интересна копнцепция, но не виждам никаква революция, а един компромис за сметка на друг.
Дизелови мотори доколкото ми е известно има. Даже тук от форума някой си беше купил, ако помня добре. Не съм моторджия, не ме влече и не знам спецификите. Например не мога да си представя как американски чопър би ме кефил като возило за нешо повече от гъзареене за половин час дневно, ама някои ги кефи.
-
-
Може ли колегата пуснал темата да качи снимка на буталата ?
Наскоро събирах двигател на Сузуки М16А. Трябваше ми колянов вал и биела за стария, та направо взех цял двигател който ревизирах.
Двигателят който взех е ЕВРО5 и буталата в него са като мотоциклетни, с контакт сведен до минимум с цилиндрите, съответно и сегментите са по 1mm, за разлика от масовите М13/15/16А двигатели, чиито бутала се опират в цилиндъра по цялата си площ и сегментите по 1.2mm с маслен 2.5mm като при другият е 2mm.
Блока е алуминиев, но е със стоманени втулки.
Опитах се да намеря снимките на буталата, но явно съм ги скрил и от мен, та май ще ми трябва повечко ровене из дебрите на телефона.ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Коментар
-
Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнениеЕто за това казвам , минимален контакт между бутало и цилиндър , много малко триене , малко износване , намалено натоварване върху цилиндъра при работен ход . И най-вече липса на вибрации. Както и нисък разход на гориво.
https://newatlas.com/yanmar-dtorque-...utboard/51675/
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар