Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на блок от никасил/поставяне на ризи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на блок от никасил/поставяне на ризи

    Здравейте колеги , Притежател съм на Порше Кайен 955 2002г 4.5 Турбо 450к.с. Наскоро се наложи да свалят картера заради шум в мотора и се постанови , че
    Има много голямо задиране по последните 3 цилиндъра. Сега търся блок , но изглежда като мисията невъзможна. Исках да попитам , някой има ли представа дали този никасилов блок подлежи на Ремонт/поставяне на ризи и има ли смисъл изобщо?

    ​​​​​​​Благодаря предварително !

  • #2
    Чел съм по руските форуми че го правят. Май казваха " гилзовка " на операцията.

    Коментар


    • #3
      Вярно, е ,че руснаците се занимават и с монтаж на ризи на подобни мотори (8-12 цилиндрови) ,но колко е оправдано не се знае. Отделно си трябва техника и опит с конкретните технологии, което не е за подценяване (това не е като на Голфче от 90г. да се сложи суха риза). Тук след 20 минута се виждат хубаво пораженията. https://www.youtube.com/watch?v=mcgrUO_pFvU
      Мотор втора ръка може да е по приемливо решение. Успех.
      https://www.youtube.com/watch?v=PM9d...joBc1w&index=2
      Последно редактирано от petkov_bb; 11-07-21, 13:42.

      Коментар


      • #4
        И тука се прави това. Колко има смисъл...е друга тема.
        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

        Коментар


        • #5
          В АРП до Балканстар ( Силвър Стар ) в Хаджи Димитър се справят добре с тази операция .

          Коментар


          • #6
            Този ремонт сме го правили преди повече от 30г. на мотоциклетни двигатели , но тогава друго решение нямаше. Правилният ремонт е с нанасянето на нов слой никасил. При поставянето на ризи , се нарушава охлаждането , и двигателя започва да прегрява.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #7
              Такъв двигател, да го преправиш от самолетна технология, до на опел астра 99г 2000 кубика 90 коня, това ще е цяло приключение..

              Ще се получи, ако после го караш като пенсионер моусквича, натоварил щайгите с домати, на път за вилата да прави зимнина..







              Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

              Коментар


              • #8
                На Панамера с 820 к.с и над 900 Nm ( ограничени заради кутията ) си върви вече 60 000 km . За да се извади по голяма мощност от всеки алусилов , никасилов блок първата работа е да получи ризи , но не такива от старият софийски водопровод ! Американците ги произвеждат и ако машинната обработка е направена както трябва имаш вечен мотор . Всяко бързо Субару , Хонда , БМВ е с ризи , става въпрос за европейски и световен шампионат . Плямпането на глупости и клишета без абсолютно никаква техническа осведоменост и познания за това какво се случва извън вашето село е много модерно .

                Коментар


                • #9
                  Абе и аз бях тръгнал да оспорвам казаното, ама понеже не съм слагал ризи на бързи коли, щот не съм милионер и само по изгледани клипчета в тубата някак си.... Иначе да, яка тупалка с чисто алуминиев мотор малко.... та си трябват услики. А в БГ дали някой може да го направи е друго. Както и самите ризи, ще трябва да се поръчват и чакат отвън.

                  Коментар


                  • #10
                    Имаше и друга тема със същият проблем от същият човек. Та там бях писал, че има два типа сервизи - такива дето си признават, че тази работа не става и такива дето казват, че става.

                    Същото от механиците - половината казват, че не става и мотора повличал буталата за няколко хиляди километра. Същите хора твърдят, че и шлайфане на колянов вал не били виждали сполучливо. Нищо, че при единият от тях монтирахме шлайфан колянов вал на +0.25 и изкара близо 50 000км (колата срещна стълб после).

                    Другата половина твърдят, че става и дават примери за "пресни" ремонти на по 50 000км дето мотора си работи без драми.

                    Та явно си зависи до майстора и шлайф базата.

                    А за ризи - по форумите чета, че даже има алуминиеви ризи с никасил/алусил. Но за да предлагат ризи за такива мотори явно има и успешни ремонти.

                    Но е и факт, че чугуна блок провежда около 3 пъти по-малко топлина спрямо алуминия. Предполагам ще се повиши температурата в камерата и ще трябва да се пусне по-голяма хлабина по буталата. Може и това да е причината да има успешни и неуспешни ремонти. Ако пуснеш стандартните хлабини дето са дадени по спецификации за алуминиев блок с алуминиеви бутала и го настъпиш истински още в началото стой и гледай как буталата ще повлекат в цилиндъра. На този мотор дето беше на +0.25 на коляновият вал му бяхме сменили буталата с такива от по-голям мотор. И за да няма драма с повлекли цилиндри щото се пържеше истински бяхме пуснали и по-големи бутала. Е - не повлече. Нищо, че от мотор 110кс бяхме извадили 180кс на колелата.

                    А дали си заслужава зависи от цените. Мотор втора ръка в моят случай (2.5 TDI R5) - 5 000 лева. Нов 26 000лв. Нов без глава (short block) - 17 000 лева. Та ако се стигне до проблеми с покритието на цилиндрите бих вкарал едни пари в опита с ризите. Но преди това бих попитал какви хлабини се пускат в този случай.
                    Последно редактирано от brum; 16-07-21, 05:48.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от push Преглед на мнение
                      На Панамера с 820 к.с и над 900 Nm ( ограничени заради кутията ) си върви вече 60 000 km . За да се извади по голяма мощност от всеки алусилов , никасилов блок първата работа е да получи ризи , но не такива от старият софийски водопровод ! Американците ги произвеждат и ако машинната обработка е направена както трябва имаш вечен мотор . Всяко бързо Субару , Хонда , БМВ е с ризи , става въпрос за европейски и световен шампионат . Плямпането на глупости и клишета без абсолютно никаква техническа осведоменост и познания за това какво се случва извън вашето село е много модерно .
                      Човека иска да си възстанови двигателя , няма да участва в световния шампионат. Но и аз ще ти дам пример от световния шампионат , 500к.см. - 200 к.с. , никасилови цилиндри.Това което произвеждат в САЩ , не е от чугун , и ремонта ще му струва в пъти повече от автомобила.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #12
                        На " Човека искаш да си възстанови двигателят " в по горен пост му беше казано къде да отиде и да му решът проблема . А някакъв вопъл и стон някой да чу от него ? За чугун къде съм писал ? Ризи се правят и от Титан . Основната грешка след поставяне на ризи е , че се купуват сегменти за алусил - никасил , грапавината на хонинга ги смазва , допуските са някакви ..... Сравнението със световният шампионат беше , че след като там издържа ..... Двигателите които са направени да издържат едно състезание и за квалификацията е друг , нормално е да ползват никасилови цилиндри ( имат големи предимства ). С американска риза на КТМ300 мой приятел завърши 1992 Ерцберг Родео и ти да видиш не прегря ! Карам от десетина години прав 2Т Кавазаки джет с ризи и вдига 130 на вода . Всеки производител на ризи дава допуските за монтаж и начина на монтаж , Производителят на сегменти дава мин и макс стойности за грапавина на хонинга и за какъв тип цилиндър стават , а този на буталата толерансите . Валове се шлайфат , балансират и маховиците със съединителите към тях . Без да се инвестира в правилните и нови части е чиста загуба на време и пари . Частични ремонти и измити стари чарколяк , преценени на око , че стават си е ТОТО . А преди да се купи нещо лъскаво и подозрително евтино , се мисли за стойноста на ремонтите !

                        Коментар


                        • #13
                          1.6 135кс мотора на Кия има подобен проблем, прегрява и завлича бутала в Амеерика е подменян гаранционно, но в Европа и Русия са оставени сами да се оправят.
                          От кия вписали в сервизната книжка да се кара с 0в20 и да се сменя на 5-7к км, Гледах руснаците са усвоили ремонт, слагат ризи, по голяма маслена помпа и маслени пръскалки под буталата и охладител за масло. Не знам дали е приложимо в случая, но явно е вариант срещу прегряване

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от trav Преглед на мнение
                            Гледах руснаците са усвоили ремонт, слагат маслени пръскалки под буталата
                            Че са магьосници е ясно,но не се сещам (ако конструктивно не е предвидено) как извеждат магистрала за "пръскалките" може ли "линк" към видеото.

                            Коментар


                            • #15
                              Конструктивно много често има удобна магистрала към основните лагери, а от там през коляновия вал до биелните. Обикновено отпред или отзад се вижда и къде е пробивана - има тапи. После е само въпрос на намиране на подходящи пръскалки и пробиване.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • brum
                                brum коментира
                                Редактиране на коментар
                                Не само полата е променена - има отвори в буталата през които да минава маслото и да охлажда.

                                Не мисля, че е проста работа да се сложат такива на блок и бутала които не са предвидени за тази работа. Но в конкретният случай бих се учудил ако липсват пръскалките.

                              • sparkybg
                                sparkybg коментира
                                Редактиране на коментар
                                Маслени канали имат буталата при двигателите с директно впръскване, около горивната камера. Не знам колко има смисъл при обикновени плоски бутала. Не виждам и как биха могли да се направят допълнително - те са си от отливката. Понякога има дупки между дъното на канала на маслосъбирателния сегмент и вътрешната част зад полата, които могат да се направят допулнително, но тяхната идея е да прекарат събранито масло от цилиндъра през някаква част от буталото. Нямат пряка връзка с пръскалките, макар последните евентуално да пръскат повече и по стените на цилиндъра, освен по самото бутало.

                              • petkov_bb
                                petkov_bb коментира
                                Редактиране на коментар
                                Поставих въпроса за пръскалките,защото ако в блока не са предвидили съответните магистрали и места преработката е леле-мале. И за онагледяване хората са показали разликите в блока (този на които може да се монтират е фабрично предвидено в отливката) .https://www.youtube.com/watch?v=wHtFDNNNrAo след5.18м.

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X