Всичко ми е ясно и съм съгласен с казаното от теб, но ще ти кажа, че имах фирмена количка и по няколко пъти на ден, с нов дизел ФВ ГоУф комби 1,6 110 коня модел 2016 г, се тръгваше на студено по нанагорнището на Драган Цанков. Без подгряване, с юнашки устрем. След 10 месеца при едно от изкачванията едната дюза отказа и на 3 цилиндъра двигателят угасна. Гаранционно я смениха и ме предупредиха, че по-този начин на експлоатация, рано или късно и другите ще избият. Както и стана. Просто дизела не е да му се метнеш и да го набримчиш с 3000 оборота, когато на вън е -5 градсуа например и да очакваш че няма да има проблем. Защото проблем ще има и то скъп. Хайде аз ги минах гаранционно, а и колата беше фирмена, но я махнахме, на малко километри с големи щети по двигателя, защото я карахме само студена, на къси разстояния и все здраво и юнашката, като атмосферна бензинка. Накрая така изби дюзата, че напълни цилиндъра с нафта и се получи хидроудар и изкриви биелата на буталото. Вандалска история, а колата струваше нова над 50 000 лв и беше минала под 40 000 км. Закърпиха я гаранционно, но вече не беше същата, буботеше стана много шумна, с много трякане и нямаше тяга.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Дизелов двигател ВАГ или ПСА
Свий
X
-
-
И аз така се понахендрих. Имах за сравнение Паджеро дизел. Взимайки си Лансера, можех да избирам между Лансер с двигател бомба-дюза на Фау-Ве 2.0 140 коня и такъв с японски дизелов двигател 1.8 150 коня. И предвид негативният опит с фирменото дизелово Фау-Ве, а пък и добрият опит с Паджеро 3.2 дизел си взех Лансера с японският дизел, а и натежа това, че е от мой познат, истинските километри и доброто гаражно състояние. Но двигателя е със страшно много усложнения и много скъпи възли. Само дюзите, помпата за високо налягане и турбото са 2-пъти по-скъпи от колата. А пълненето на масло с нафта е "екстра" от честите регенерации на ДПФ-а, която е много по-лошо от разход литър на 1000 км при някой бомби-дюзи на Фау-Ве, защото тука за 1000 км градско влизат 2 литра нафта в 5-те литра масло и трябва да се сменя. Да не говориме че съвсем излишно при турбо мотор с променлива геометрия е да се слага сложна и капризна система за променливо газоразпределение на клапаните, която прави мотора още по-комплициран. В добавка е и верига, която се сменя на 150 К км и балансиращи валове, на които се разбиват някакви карета за има няма 80 000 км.
Коментар
-
Айде като ще се оплакваме 1.2 CFWA, трицилиндров ВАГ, от дъжд на вятър претриса 3-4 минути след палене и оборотите пропадат, после УЖ се оправя... разход като на 1.9 ТДИ, вървеж никакъв. С телефона съм го гледал, за да продухам ДПФ-а ми трябват 10 мин каране с поне 140 по магистралата, иначе си държи едни 70-80 процента и като стигне 100 и почва сам да набива нафта и да се чисти. Пробвани са и добавки и чудесии .. еми нема тресе си, сега се продава на 80К реални. Че си минахме на атмосферно бензинче с класическа инжекция, да е сигурна работата.
Коментар
-
Първоначално публикуван от stako Преглед на мнениеТака, все пак ми се иска да съм попитал за мнение за дизелите на Опел Астра 2014 г 1.7 и след 2015 г. 1.6, както и на Инсигня 2.0 дизелите им как са ? Заслужават ли внимание, ако колата е запазена ? Собствена разработка ли са или са на някой друг не-безизвестен производител ?
Като ергономия - купето е като на Инсигния от 2011-2013 , дори и на външен вид са 95% еднакви.
Двигател - среден разход 6,5 литра , през 99% от времето багажника беше пълен - налага ми се да смятам разхода , затова го знам точно.
Смяна на масла и филтри само в официален сервиз на 30 000 или 1 година което настъпи първо
Нямах кардинални проблеми със двигателя - имаше едно металическо тракане/потропване/придрънкване което се появяваше когато си поиска - независимо дали е 1 палене , дали е 20 палене, дали +35гр или -20гр , така и не стана ясно от какво беше. Появява се за около 20-30 сек. и спира. Не се отразяваше на автомобила. Не губи мощност ,не забива ........................
Най-гадният момент беше , че колата влизаше в авариен режим когато си поиска - Обикновено при ускоряване за изпреварване , в един момент "забива муцуната " и повече от 90 не вдига. Много е кофти когато се случи по средата на тира
Спираш , гасиш колата , палиш и тръгваш и все едно нищо не се е случвало - върви , набира , вдига скорост както обикновенно. Само свети лампата за грешка на таблото.
НО колата е толкова "умна" ,че ми се е случвало след светнала грешка , няколко дни не я карах и когато я запалих пак , грешката се беше изтрила. Дори и в сервиза не я намериха
Номера със аварийния режим ми го правеше около 15 пъти.
На колеги в София са сменяли някакви вихрови клапи - по гаранция , но след известно време пак се е появяваше проблема. На моята кола , не са сменяли клапи , просто при едно от посещенията в сервиза и поредният разговор по темата - го оправиха.
Не знам какво точно направиха , отне около час и половина , но ми дадоха колата и казаха , че повече няма да се появява проблема.
Наистина повече този проблем не се появи.
При закупени над 30 Астри , проблема се появи при над 80% от колите , за тях знам със сигурност, възможно е и при другите да е имал този проблем.
Като заключение - Не съм сигурен , че бих препоръчал тази кола. Но не съм сигурен , че и не бих - Да кажем със особенно мнение
Като удобство и ергономия е много добре/отлично
Като двигател - като / ако изключим тези два проблема - стабилен и сравнително мощен двигател , който "носи" купето спокойно без да се очакват чудеса от мощност и пъргавина.
Тих двигател и добро обезшумяване на купето.
П.П
Много дразнещ за мен лично беше багажника - въпреки на пръв поглед големият и удобен багажни на седана , капака се държеше на едни "рога" които влизаха в багажника директно и там, под тях не можеш да сложиш багаж. Всеки път трябваше да го съобразявам това иначе багажника не се затваряше.
Сега - BMW R1200RT 2006 г
Бивш - Suzuki V-Strom 1000 2004 г
По Бивш - Honda Africa Twin RD04 1992 г
По По Бивш - Yamaha Virago VLX 500 1983 г
Коментар
-
Аз бих се насочил към 2.0 HDI. 1.6 HDI е рядко лайно във всичките си модификации.Новите дизели на фолсваген са с ремък в картера впечатления от 2.0TDI CR и 1.6TDI CR за другите не зная, но такава гадост не бих си причинил.
Можеш да потърсиш колегата kiki.t за консултация по горивната уредба, той е може би единствения човек във форума който може да ти даде информация ама баш от кухнята за горивните уредбни на няколко различни марки.
Но заради един всестранно развит специалист вече май не пише във форума.
Коментар
-
Колега kiki.t е признат от мен безспорен супер компетентен експерт. Ходил съм в сервиза му.няколко пъти и ме е насочвал.
По въпроса за дизелите, на които в момента съм се спрял това е Фокус 2.0, Пежо 308 2.0 и Голф / Леон 2.0. Изборът в Бг не е голям, особено на качествени и запазени екземпляри. Интересн е факта, че в Бг са чувствително по-евтини от обявите в мобиле.де, но не от автотърговци, а от частни лица. Именно към такава обява се насочвам. Склонен съм да платя повече, но да взема нещо от 1-ви собственик с ясна история и километри.
Коментар
-
Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение2.0 ХДИ на ПСА в двете му модификации 90 и 136 кс е последния читав и относително безпроблемен двигател .Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
Съгласен съм ,
че подобна тенденция има в коментарите,но фактите са ,че двигателите при запазена кубатура стават все по леки и по мощни и даже новите технологии (и материали) не могат да докарат ресурса на предходните (но и никой производител няма такива цели-да се кара 20г. една кола). Че не се предвиждат възтановителни ремонти е видно и по предлаганите на пазара гарнитури за главите-изчезват с ремонтните размери (няма допуски за шлайф на главите)
За това избора става все по "визуален".,а не аналитично мисловен.
-
Както сам казваш, никой не цели колата да се кара 20 години. Могат да направят такава, но ще струва едни пари и никой няма да си купи. Цената е определящ фактор на пазара. А след няколко години, които стават все по-малко, собственика ще иска най-новото. Кой от тук пишещите ползва 10 годишен телефон? След две години си купува нов, не че му трябва толкова, но има нови екстри. А телевизора ви на колко е? С колите е същото, но парите са повече, а тук нямаме пари. Но коли за нашия пазар не правят, те са за платежоспособния западен пазар.
-
-
Да не отварям нова тема, ще пиша в текущата. Трябва ми добра диагностика за дизел двигател. Проблема е, че през отдушника за картерните газове доста духа и дими. Беше ми зацапал дебитомера и дроселовата клапа. Сега съм го извадил да духа в атмосферата. Масло не ми харчи грам, поне така си мисля, защото може и да гори, а регенерациите да компенсират с нафта (Евро 5 стандарт). Също така ми се струва, че при ускорение, на загрял двигател, като подам газ и хърка, трака, детонира, леко, но все пак се чува, сякаш от дюза (дюзи). На място, на студено и на топло винаги работи много спокойно и равномерно,
Иначе има достатъчно мощност при доускорение, разхода го докарвам до под 5, извънградско, натоварена, без да си поставям за цел да карам пестеливо. По-скоро не ми се иска да човъркам без да има нужда, но понякога се налага изпреварващо, преди да е изпукало нещо. Дюзите са Денсо, мотора е 1.8 / 150 коня 4N13 на Мицубиши.Последно редактирано от stako; 18-07-22, 13:09.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнениеЗа да ти надува в картера имаш износени сегменти.
А претрактването може да наистина дюза, но се получава натрупване от няколко неща.
Замери му компресия първо, пък после търси причините.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар