Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизелов двигател ВАГ или ПСА

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дизелов двигател ВАГ или ПСА

    Искам да си взема среден клас автомобил с дизелов двигател, сравнително нов, 3 - 6 годишен. След сравнително проучване съм се спрял на дизел на ВАГ или дизел на ПСА. Автомобилите, който ме устройват като модели са Голф Вариант, Пасат комби, А4 комби, 308 комби, 508 комби, Фокус комби и Мондео комби. Става въпрос за дизели 2000 кубика над 150 коня. При ВАГ има доста повече вариации в мощноста на двигателите 150 ... 170 ... 190 та дори и битурбо 230+ коня. При ПСА е доста по-скромно около 136 и 163 коня, ако не се заблуждавам.

    Идеята ми е дали съм се насочил правилно към тези два дизелови производителя или пропускам някой. И кой (максимално обективно) е за предпочитане, като надеждност, ремонто пригодност, познат е и е предпочитан за ремонти в света на сервизите в Бг, подръжката му е по-достъпна, частите се намират по-лесно и други такива практично-оптимални аргументи. Сега веднага казвам, че като че ли повече клоня към ВАГ, въпреки че първоначалната инвестиция е чувствително по-висока, като абсолютнастойност ?

  • #2
    Мисля че и ПСА имат битурбо с над 200 магарета от тези години.
    Мисля и че си си отговорил на въпроса. По-голяма инвестиция и по-скъпа поддръжка.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #3
      Ако караш доста градско не те съветвам, ще имаш ядове с ДПФ-а. Тия коли са си правени за юнашко каране, лично мнение. Иначе каквото и да вземеш стига да е карано по магистрали и поддържано ще те изкара 4-5 години.

      Коментар


      • #4
        От 3-6 годишен ще си има ДПФ, адблу, ЕВРО 18 и т.н.

        Сигурен ли си че искаш да си го причиниш?

        Тези работи все по трудно се махат
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • #5
          За мен, дизелите милионници свършиха преди 15+ години. Иначе е както казва колегата. Ще те изкара 4-5 години, през които ще ти вгорчи живота с десетки грешки, грешчици, бъгчета, софтуерни проблемчета, след което ще умре.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #6
            3-4 годишен TDI или HDi, не най-евтиният екземпляр измежду обявите, едва ли ще му вгорчи живота.

            ​Имаме 2.0HDi, 1.5HDi, 1.5dCi и 2.0TDI. От 2014 до 2019г.
            Най-новото от тях прави някакви софтуерни проблеми с климатика. Пежото с двулитровия мотор...
            Най-старо е VW-то, на него му смених първия датчик преди месец и една подгревна свещ преди 2 години. 150 лв части за 250 хил.км...
            Реално, и от четирите мотора нямаме оплаквания.
            Та, за ДВГ притесненията не ги споделям, но останалото по колата е не по-малко скъпо, сложно и вгорчаващо. Пежо ми се виждат по-слаби от VW на този фронт.

            П.п. И двата двулитрови са над 170кс. от завода.
            Последно редактирано от Gadnyara; 04-06-21, 00:48.
            Човек се учи докато е прост!

            Коментар


            • #7
              Важно е да уточня, че взимам дизел, който градското му смятам да е само докато излиза да се кара извънградско. Наясно съм, че отдавна дизела не става за къси градски след евро 3. Бих искал двигателя да е 2000 кубика, да е с разумните 4 цилиндъра, не че не бих си взел шестак, но ... така съм преценил, държа да е нещо около и малко над 150 коня. В добавка бих погледнал и Мерцедес С 200 или Е 200 комбита, след 2015 г., но там все пак се минава на съвсем други първоначални и експлоатационни разходи.

              Коментар


              • #8
                Споделям личен опит. Имам Мондео 2015 2 л. 150 коня. Карам го две години и около 35 х.км. До сега масло веднъж, накладки, дискове, ангренаж. На 221 х.км. към днешна дата. Адблу няма. Разход 5-5,6, чисто градско не се кара. Втори собственик съм, преди мен също само извънградко се е карал. Аналозите на VW са по-скъпи, за мен нямаше смисъл. Колата е да ми върши работа и да не вися по сервизи.
                Ford Maverick II 2.3 XLT
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
                  Споделям личен опит. Имам Мондео 2015 2 л. 150 коня. Карам го две години и около 35 х.км. До сега масло веднъж, накладки, дискове, ангренаж. На 221 х.км. към днешна дата. Адблу няма. Разход 5-5,6, чисто градско не се кара. Втори собственик съм, преди мен също само извънградко се е карал. Аналозите на VW са по-скъпи, за мен нямаше смисъл. Колата е да ми върши работа и да не вися по сервизи.
                  Мондеото ми харесва като концепция повече от 508 (предишният модел, след фейса). Бих го предпочел. Има дизели със 180 коня. Единствено теглото на автомобила ot 1600 kg е доста сериозно, надминава дори Мерцедес дизел Е 200.

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение

                    Мондеото ми харесва като концепция повече от 508 (предишният модел, след фейса). Бих го предпочел. Има дизели със 180 коня. Единствено теглото на автомобила ot 1600 kg е доста сериозно, надминава дори Мерцедес дизел Е 200.
                    Да, има и 180 коня версии. За мен е много удобен автомобил. За градско не става, широк е, лоша видимост при паркиране. Абе кара се, но не е за всеки. Преди имах W124, и тя тежеше толкова. Пасата се съмнявам да тежи по-малко. Другите са в по-долния сегмент, нормално е да с по-леки, но са и помалки. 508 ми е грозноват, а новият е мнооого скъп, но кефи много. Иначе не очаквай много мнениея за ремонти, това са още нови коли и не са познати по сервизите. Малко са негаранционни. За кола на 3-5 години избираш според кое ти харесва на теб, ясна предишна история на колата е задължителна.
                    Ford Maverick II 2.3 XLT
                    Ford Mondeo MK5

                    Коментар


                    • #11
                      Така, все пак ми се иска да съм попитал за мнение за дизелите на Опел Астра 2014 г 1.7 и след 2015 г. 1.6, както и на Инсигня 2.0 дизелите им как са ? Заслужават ли внимание, ако колата е запазена ? Собствена разработка ли са или са на някой друг не-безизвестен производител ?
                      Последно редактирано от stako; 04-06-21, 16:15.

                      Коментар


                      • #12
                        Аз съм с 1.6HDi с пежо 5008 от няколко години. След смяна на дюзите и демпфера , очаквам и ФАП-а да кихне и само с тия 3 неща съм платил колата още един път.

                        Определено следващата ми кола няма да е дизел.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
                          Така, все пак ми се иска да съм попитал за мнение за дизелите на Опел Астра 2014 г 1.7 и след 2015 г. 1.6, както и на Инсигня 2.0 дизелите им как са ? Заслужават ли внимание, ако колата е запазена ? Собствена разработка ли са или са на някой друг не-безизвестен производител ?
                          Колега имаше Астра, но май беше 1.9 или 2 л, не помня вече. Но друго искам да ти обърна внимание - изключително тежка кола! Комбито гонеше 2 тона, аз не го вярвах докато не ми показа данните. Съответно и гореше повечко. Иначе знам, че е здрава кола, по добра била от Инсигния. Това мнение на човек с такива служебни в автопарка.
                          Ford Maverick II 2.3 XLT
                          Ford Mondeo MK5

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Венци- малкия Преглед на мнение
                            Аз съм с 1.6HDi с пежо 5008 от няколко години. След смяна на дюзите и демпфера , очаквам и ФАП-а да кихне и само с тия 3 неща съм платил колата още един път.

                            Определено следващата ми кола няма да е дизел.
                            Колега от нова ли си я взел ? Нафта каква си сипвал ? Стила на каране, особено студена, оказва огромно влияние върху живота на дюзите при последно поколение дизели. Знам, че не е приятно, но новите дизели са много капризни и ако човек няма настройка да спазва някакви правила, наистина се стига до момента, в който нещата приключват неочаквано бързо. Поне на сегашният ми дизел, една дюза Денсо струва над 1700 лева и не се намират..
                            1.6 на 5008 и е определено неподходящ и малък мотор. Затова ми харесва концепцията на Мерцедес дизелите, кубатурата 2 200, коне 136 или 170.

                            5008 с 1.6 не бих си взел, само 2000. 1.6 не го виждам и за 508, само за 308 става. Струва ми се, че 1.6 на 5008, за да работи както трябва, е добре да работи в по-високи обороти, зашото превключване на по-висока предавка при 2000 оборота, означава да работи в режим на постоянно претоварване - ниски обороти с много газ, което води поне до дюзи и до ДПФ.
                            Последно редактирано от stako; 07-06-21, 09:22.

                            Коментар


                            • #15
                              2 употреба. Нафта сипвам само от големи бензиностанции. От малки вериги, туби, крадена и Марешки не сипвам.
                              Стила ми на каране е - Немски пенсионер. Предимно извън градско.

                              Колата съм я купил за да ми върши работа.
                              Ако ще я държа на топло, ще прецеждам горивото през 6 марли и 9 филтъра, ще паля 30 мин преди да тръгвам във слънчев уйкенд.... нямаше да е такъв автомобил изобщо.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X