Здравейте, съжалявам ако темата не е на правилното място, но разгледах и реших, че тук е най-правилния раздел тъй като не става въпрос за джип или друга офроуд машина. Става въпрос за Фиат Крома 1.9 мултиджет 120кс. Проблема е, че от може би почти година и половина колата има проблем с дюзите, който се изразяваше в трудно първо палене с бял пушек и леко монотонно, почти незабележимо, притрисане на мотора на празен ход. След като един "майстор" я погледна на диагностиката и забеляза корекции над +2мг на един от цилиндрите, ме накара да купя дюза втора употреба, тъй като де бил доволен от рециклажа почти никъде и общо взето трябвало или нова или втора употреба която да работи добре, ако искам да ги рециклирам не носел отговорност ако след това има проблем. Взех дюза, уж работеща смених я на 4ти цилиндър, кодирах я в ЕКУто, но общо взето нямаше много промяна. Корекциите на 4ти спаднаха леко, но на 1ви отидоха почти на 2мг. След това впросният майстор ми каза, че трябвало да сменя и тази на първи цилиндър с втора употреба и щяло да се оправи. Реших, че няма да си играя така докато сменя всички, с такива които може би са по-зле от моите, затова свалих 4те и ги дадох за рециклиране. На следващия ден ми се обадиха, че само две от дюзите са за смяна на разпръсквачи, а другите ще ги почистят и ще ги настроят с нови кодове. След като ги взех и ги монтирах отново имаше същия проблем с студеното палене и отново корекциите на студено бяха почти 2мг, но на загрял мотор бяха под 1мг на 4те цилиндъра като вече работеше много по-добре на ниски обороти. За да запали нормално студена, дори и в най-голямата жега трябваше да чакам на контакт подкачващата помпа да изключи и чак тогава да въртя иначе се тресеше, кихаше и се мъчеше около 10-15 секунди докато запали с бял пушек. Също ако стои на контакт 5 минути после отново пали по същия начин ако не върнеш контакта и не изчакаш отново на контакт подкачващата помпа. След като поработи 10 минути и загрее, пали нормално без много въртене. Откарах цялата кола където правиха дюзите, обясних какъв е проблема, закачиха я на диагностиката, каззаха че нищо и нямало, държала си наллягане на рейла, корекциите били под 2мг, което било допустимото...... и още куп неща които и аз си ги гледам с диагностиката, общо взето за да не се занимават. Не се гледали корекции на студен двигател нямало проблем че са над 2 на някои от цилиндрите и не можело да не пали от това. Поне не ми взеха пари за "диагностиката" и си тръгнах. След това я откарах в Супер дизел на Околовръстното, обясних им всичко, оставих я да я палят студена като им казах, че ако сутринта чакаш на контакт помпата подкачва, пали си лесно и няма как да я хванат. От там ми звъннаха на следващия ден, че дюзите си били наред и, че имало отклонение в корекциите студена, но не било толкова зле, нищо, че има съвсем лека неравномерна работа на мотора. Проблема с паленето бил от ниски обороти на стартера, около 140об/мин. Взех си я, махнах бушона на подкачващата помпа за да не запали и с диагностиката на стартер изкарах 200об/мин. Свалих стартера след това отворих го, няма нищо износено, втулките са без никакъв луфт, четките почти не са мръднали, общо взето няма нищо нередно, за да не върти достстъчно бързо и от къде ги изкараха тия 140об/мин. не знам. Зареждах акумулатора, който е Берга, на около година и допълнително с кабели закачих втори и пак успя да се развърти с около 220об/мин. Като цяло не мисля, че имам проблем с оборотите на стартера. Отново си пали само след изчакване на контакт дори и на 30 градуса жега навън. Пиша сега защото от известно време, може би заради студа започна на ниски пак да работи не много равномерно със съвсем леко монотонно тресене, което доста трудно се усеща. Не мога от корекциите да преценя коя е проблемната дюза тъй като тази която е на -2.3мг след палене стига до +1,7 като позагрее. Попринцип знам, че би трябвало проблемната да е с най-голяма положителна стойност, а тези с отрицателна да компенсират заради нея, но в случая не знам от коя да почна. Идеята ми е да сменя една с например тази която имам, защото едната от 4те на колата е тази която взех втора употреба преди да ги рециклирам, или да ги разменя за да видя дали ще има промяна.
Благодаря предварително!
Ето и снимки на корекциите на дюзите на ниски от запалването до към 70 градуса:
Благодаря предварително!
Ето и снимки на корекциите на дюзите на ниски от запалването до към 70 градуса:
Коментар