Първоначално публикуван от kaliandar
Преглед на мнение
Когато са налични условия и предпоставка за естествена регенерация в движение, компа си я пуска и ти дори не разбираш че е правила. Но при доста коли, ако е почнала такава регенерация и подкараш колата в по-високи обороти , тя прекъсва (обикновено е над 2500 об.- а и според софтуера на марката) . Това последното е гледано на живи данни, на три различни марки коли, при почнала регенерация в движение. Неколкократно прекъсване на регенерациите, може да е причина за светването на индикацията на филтъра и чека , като в повечето случаи дори и после да си направи в последствие нормална регенерация при каране, тези светлини се гасят софтуерно. Прекъсването на регенерациите, както и зачестилите регенерации (примерно на 100/150 км. поради задръстен филтър) води и до покачването на нивото на маслото, затова е хубаво да се проверява редовно. Прането на филтъра с разни химии, отмива само саждите, но не и твърдите частици, които са всъщност виновни за запушването на филтъра.
Пиша това отгоре, защото преди почти 4 години, имах проблеми с въпросния филтър. На 100/120 км. започваха регенерациите, пушеци, миризми и обикаляне като гламав да си ги завърши, като два пъти се осветка и ме вкара в авариен режим, та правих принудителни регенерации. За 1000 км. след смяна на маслото, нивото му се вдигаше с 2 см. над мах. - абе чудо, нерви и разправии. По препоръка на приятел, свалих филтъра и го изпратих по Еконт във Варна на Сашо Василев, за машинно почистване (не за пране). След два дни ми го върна почистен за нормална цена, монтирах го и от тогава нямам никакви проблеми - а колата се кара предимно градско и на къси разстояния. За почти 4 години едва 2 пъти успях да хвана, че си прави естествена регенерация. Най-важното обаче е, че разхода на гориво ми падна с 1,5л./100км. , а маслото в картера не мърда от смяна до смяна. Изключително съм доволен и не съжалявам, че не премахнах филтъра .
Ако филтъра не е увреден механично, или стопен от много принудителни регенерации (препоръчителни са не повече от 3), подлежи на такова машинно чистене и става на практика чисто нов. В бъдеще ако пак даде ядове (рано или късно ще се случи) пак го свалям и го пращам за чистене там.
Ако някой го интересува , пише в гугъл "машино почистване на ДПФ и катализатори във Варна" и ще намери координатите на Сашо Василев.
Ако пък някой не успее, а иска да се свърже, ще му дам телефона.
Коментар