Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Факелна свещ при Фиат Дукато 2,8 TDI

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Факелна свещ при Фиат Дукато 2,8 TDI

    Здравейте и честита коледа на Всички.... живи и здрави, за останалото- има кредитни крати

    И така, сдобих се с малък проблем ( които сам си направих ) . По празници само ядене, спане и мислене, и пак така, взех че измислих че моя кемпер си е чудесен, но с тоя 1,9 двигател съм за никъде. Писах на на Дядо коледа... и хоп в гаража се появи 2,8 TDI. Запретнахме ръкави и за 24 часа новите коне са в коша. Сега върви като лека кола. Това беше хубавата част от разказа. Оказа се че новия двигател е с факелна свещ, а ставия си беше с 4 подгревни. Реално сега си пали от 1/2 оборот, но съм сигуен че при -10 няма да е точно така. Четах по форома подобни теми и проблеми, но там все ставаше въпрос за бусове, които си го имат заложено, но нещо не работи. При мен проблема е че самата ми инсталация няма тези изводи.

    Идята е как аджеба да го побългаря, така че дори и ръчно да мога принудително да подгрявам и паля при - 10. Или ще ходя на ски само с някой , които има кабели и голям акомулатор.

    Майтапа на страна. Никъде в нета не намерих описание на последователността на работа на системата. Лесно ще сложа реле и ще подам ток на свеща, но за колко време ? после кой ще подаде гориво и пак за колко време ? , а след това като запали кой и кога ще прекъсне веригата ?

    И на каря тъпия въпрос - мога ли просто зимата да си " подгрявам" с ръчния бренер през колектора ? Паля и слагам маркуча на мястото му. Знм че е тъпа идея и върши работа за аварийна...

  • #2
    Ивекото ми е със същия (присаден) двигател факелната система направо липсва. Пали много лесно до -5. При по-студено пръсвам малко старт спрей във филтъра. Не се налага и капака да вдигам, защото въздухозаборникът е на десния калник. Досега няма отказ.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #3
      Малък жокер - ИФА W50 е с факелна свещ и е на 12в.. Но схемата и на времето не ми хареса и я направих като на Камаз. Питай - отговарям. Борето. По мотокарите има факелна свещ.
      Последно редактирано от boreto2; 27-12-20, 09:48.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от boreto2 Преглед на мнение
        Малък жокер - ИФА W50 е с факелна свещ и е на 12в.. Но схемата и на времето не ми хареса и я направих като на Камаз. Питай - отговарям. Борето
        Питам. Нямам проблем да си сътворя собствено плаене. Въпроса е да знам последователност на действията и времената. Ако Камаз идеята е проиграна, давай да я прилагам. Предпочитам да приспособя нещо автоматизирано. Иначе винаги има вариант със спрей, топъл въздух, парцали и тн...

        Коментар


        • #5
          При Ифата има шалтер за свеща да загрее, като последователно във ел. веригата е и окото на таблото/вътре е едно реотанче/ Когато се зачерви реотанчето значи и свеща е загряла. Завърташ шалтера / във вид на буквата Г/ и тогава се включва стартера. Последователно във веригата е и клапана за нафта. Тръбичката с нафтата е закачена към помпата. НО при мен изпусна клапанчето за нафтата и напълни картера с нафта!!! Тогава преработих отзад на кабината едно шише с нафта 1л. на по високо и маркуч до клапанчето. И да изпусне най много 1л. За цяла зима горе долу 1.5л. за факелната свещ. А клапанчето го закачих към стартера. т.е. само при стартер има ток на клапанчето за нафта. При загряла свещ като стартираш идва нафта и действително е като факел. Идеята при Камаза е такава - пуска се нафта към свеща само при загряла свещ. Борето
          Последно редактирано от boreto2; 27-12-20, 10:25.

          Коментар


          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Лампата на таблото е с отделен извод от релето, а клапанът за нафта е успоредно. Не са последователно, но не е мн важно.

          • boreto2
            boreto2 коментира
            Редактиране на коментар
            Ма то на Ифата няма реле. Веригата е - +12в. шалтер мощен за подгряването , индикатор (реотанче) , единия извод на бобина на клапанчето , другия извод от бобинката на клапанчето отива на свеща. Или - когато се подгрява свеща и клапанчето е отворено и аз констатирах че свеща много трудно загрява. Малко нафта минава защото в помпата има малко налягане. Със същия шалтер като го завъртиш още палиш.

        • #6
          Аз рових по руски форуми и там намерих разни схеми. Идеята ми е да си направя едно копче вътре в купето, с което да задействам реле за подгряване. ( първи въпрос е колко секунди да подгрявам преди да пусна нафатат ) . Така, загряла е свеща, пускам нафта. ( ето втори Х. Как я пускам ? второ копче ? ) . Лесно ще сложа обратна лампа за да знам кога клапане е отворен. В този момент въртя стартер. нали ? Ок. въртя и се надявам че свеща е топла и нафтата се е запалила. ( трети Х е че при мен маркуча, които захранва свеща минава през някакъв вакумен регулатор, прикачен към помпата. Предполагам че това е вид обогатител и по някое време сам ще се затвори и ще спре нафтата на факела) . Това е само предположение. Трябва да реша и проблема с прекъсването на цялата верига. Кога да спра свеща. Тока и нафатат ? по едно и също време ? или не. И колко време след заплаването на двигателя ? Може и веднага, защото реално няма да се нуждая от нея, но италианците са измислили тоя вакум за да обогатява и да намали пушенето.
          Пак се насъбраха въпроси с плаващи отговори.

          Ако говорим за аварийна ситуация, може по 100 начина да се запали двигателя. Аз говоря за кемпер. Тъпо ще е да си сложа бутилка нафта вътре, и още една камара копчета и релета и да ми трябват 3 ръце за всеки старт. Губи се кефа. Слизам от ски, слагам работните дрехи и се почва....

          Надявам се ми разбра идеята с дилемата

          Коментар


          • #7
            Не си струва заигравката. Тия си палят добре, а студове рядко има много големи у нас. За единични случаи има решения, и старт-спрей, и "ръчна" факла... За по-студен климат и/или от мерак, може и водна печка да му се сложи.

            ПП: При Ифа и КамАЗ е друго, едното си пали зле, а другото пали и без факли(ма нали руско, предвидили и за по-голям студ).
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • boreto2
              boreto2 коментира
              Редактиране на коментар
              Мойта Ифа палеше от раз при -20гр. след две преработки 1. преработка на подгряването 2. смяна на електромотора(стартера) с не оригинален/ но това не съм го измислил аз/ един приятел.Борето

            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Нема лошо, ама КамАЗ съм палил и на минус 15, без да му работят тия факли, и с едвам завъртащи на тая температура акумулатори. Да не говорим, че и по принцип не беше в топ кондиция, но предполагам, че при читави акумулатори би палил без подгрев и при минус 20.

          • #8
            На теб ти трябва едно копче(бутонче) което да включва ел. веригата на свеща - мощно реле, индикатор дали е подгряла свеща ( при Ифата е последователно на свеща) Индикатора е едно око с реотан вътре - гледа се дали се е зачервил реотана. Това опитно ще го установиш при Ивеко. Като се зачерви пускаш бутончето и въртиш ключа за палене. На ключа или на самия кабел на електромотора(стартера) закачваш кабелчето от клапана. Само при стартиране идва 12в. на клапанчето и то е отворено. При мен клапанчето изпускаше от кофти уплътнение а не от захранване, тъй като на клапанчето непрекъснато има някакво налягане от помпата. Затова го отделих с бутилка отвън и много лесно се следи наличността в бутилката. Борето

            Коментар


            • #9
              А защо не вземеш оригинално реле и да не се занимаваш с тнтм??
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #10
                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                А защо не вземеш оригинално реле и да не се занимаваш с тнтм??
                С удоволствие ще избера да е оригинално. Както казах в началото, моята ел инсталация не е пригодена за ткъв двигател.

                Обобщено погледнато ще възжа кабела на клапана на стартера и с един бутон от вътре ще управлявам едно реле. Ше видя какво точно, но предплагам едно 30 А ще е достатъчно. Времето ще е по усет и след палене на двигателя ръчно пускам бутона и всичко приключва.

                Коментар


                • turtey
                  turtey коментира
                  Редактиране на коментар
                  Просто вържи оригиналното реле

              • #11
                Олигинално и нафта ходи до там

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от pan_rt Преглед на мнение
                  Олигинално и нафта ходи до там
                  Искаш да кажеш че едно реле управлява на два изхода и тока и нафтата ?

                  При мен има един клапан на нафтата, и тръбичка към помпата. Реално на свеща горе гайката за кабеа е празна. Импровизажията трябва да започне от там.

                  Коментар


                  • #13
                    Свързването на клапана за нафта към статера има един минус . При топло време ,когато паля без подгряване ще пръска нафта в колектора и без да е възпламенена ще я вкарва в цилиндрите. Доколкото мога да преценя освен че ще е вид обогатител, нищо негативно не можа да ми докара

                    Коментар


                    • #14
                      Сложи си една мокра печка.
                      Така или иначе, под 0°С си е плюс, да не говорим за по-надолу.
                      Не се вкарвай в излишни филми.

                      ... освен ако не ти е много скучно де.
                      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                      Коментар


                      • #15
                        Моето е 2.8 jtd та може да има разлика с твоя ,ако има батерия,пали и при минус 10 стига да врътне хубаво и без подгряване

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X