Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Белези на износване по лагерите на колянов вал - снимки.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Тези ризи са като нови. Направо си разглобил чудесен мотор, който е бил напълно във всички заводски норми. Новите части не са хубави като тези. Върни си всичко на мястото ако може, една нова гарнитура и болтове евентуално. Шлайф на главата и гумички и газ на машината.

    Коментар


    • #17
      И според мен цилиндрите са ОК, и ако ги премериш сам ще се убедиш. Виж ключа на сегментите и ако е в норма изобщо не пипай нищо.

      Вертикалните драсколици се появяват още при разработването - все пак има някакъв контакт със сегментите. Сигурно нямат и една хилядна като дълбочина - само много лесно лъщят като ги осветиш под ъгъл.

      Снимай в горната част и да е по-на фокус. Знам че цилиндри се снимат трудно, точно заради въпроснияте отблясъци.

      На твое място щях да съм на кантар дали изобщо да сменям нещо - един вятър на главата и толкоз, ако ключа на сегментите е ОК.

      Ня очаквай по мотор да няма изобщо следи от работа - такива има още след първото палене, да не кажа и от преди това.

      Явно ти липсва да видиш мотор с наистина кофти цилиндри или вал/лагери за ремонт - нищо общо с твоя случай.
      Последно редактирано от sparkybg; 27-12-20, 22:31.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #18
        А аз мислех, че ще има доста работа по двигателя.

        Пробвах да направя снимки, но представата се размива между тях и действителността.


        В горната част са въпросните вълни, а долу има един пръстен, който се вижда, но е доста по-плитък, по-скоро като отблясък отколкото вдлъбване.



        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:133931909_206028811148622_1581951489438198270_n.jpg
Прегледи:635
Размер:108.3 КБ
ID:6688845


        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:133689969_128077539042978_4603301944284443205_n.jpg
Прегледи:638
Размер:110.8 КБ
ID:6688844

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Малеее, то този хонинг като, че ризата не е работила никога.

          Има един стар лаф-дявола като нямал работа-хвърлял си мъдете в трънките, и после ги чистел.Та и на колегата работата е същата.

        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          Кольо, па изби рибата !

      • #19
        Аз упорито продължавам да твърдя, че на двигателя ти нищо му няма.

        Коментар


        • #20
          Аз пък твърдя (според въпросите които задава колегата), че колегата неразбира от двигатели, но пък е тръгнал да го ремонтира и то сериозно и като резултат е разпилял (по негови думи) един добре работещ мотор и при това е омазал тотално частите. Мисля, че с едно измерване на компресията, стендоване на дюзи(може и едни нови разпръсквачи) и помпа нещата можеха да приключат без драми.
          П.п. не искам до обиждам никого и най-вече автора, но тези въпроси ако бяха зададени навреме нямаше да се стигне до сегащното състояние.
          "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Той иска да прави някакъв тунинг проект, описвал е в друга тема.

        • #21
          Не останах с такова впечатление поне в тази тема

          " Здравейте ,всички. Скоро свалих и отворих двигателя с цел да го монтирам на друг автомобил. ОМ604 2.2 чист дизел на Мерцедес.
          Двигателят работеше добре, и дърпаше бодро за 95-те си коня. Палеше от "четвърт оборот". ......."
          п.п. Тунинг на този двигател бих направил като му бодна едно АГУ.....ще пали джапанките
          "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Нещо ще му слага турбо с бутала от 605 и кво беше още от 601.

        • #22
          Ааааа ясно, но явно ще му го прави някой......Няма да стане нещо особено може би малко по пъргав,аз за това предлагам едно АГУ и тръгва като турбиниран. Имам поглед върху 1,9Д на едно Канго...върви, че се къса и така е вече 200 000км. без абсолютно никакъв проблем.
          "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

          Коментар


          • #23
            В наши дни не виждам причина да се кара атмосферен дизелов агрегат в лека кола/джип. Мисля че приказките и скубането на коси "какво ще правиш ако се счупи турбото?!?!" останаха назад във времето.

            Моите 5ст по темата.Ако колегата е решил да слага турбо както трябва нека да провери каталозите.Ако лагерите и буталата са с различен парт номер, добра идея е да се сложат тези за турбодвигателя.Гарнитурата също е възможно да има разлики при някои дърти дизели атмосферният вариант е с клингеритова гарнитура, а турбинираният с метална.Опитите за минаване "тънко" и слагане на гарнитурата от атмосферния водят до кратка радост.

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              То с каталог може, но OM604 го няма с турбо. Има го петцилиндровия му вариант OM605, от такъв ще дойдат буталата. А четирицилиндров с турбо, има от предното поколение OM601. Той затова питаше за колянов вал от последния, обаче има и разлика в хода... не помня подробностите.

          • #24
            om604(2.2l) - 86.6mm ход на буталото
            om605La и ом606 са с еднакви бутала и еднакъв ход -84.0mm.
            om601.970(LA, 2.3л) e с 92.4мм. ход.

            Въобщее...

            Бутало за ом604(2.2л):
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:om604 piston.jpg
Прегледи:571
Размер:167.6 КБ
ID:6689134


            .........................

            Бутало за ом605(2.5тд) и 606(3.0тд) :

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:om605 om606 la piston.jpg
Прегледи:590
Размер:176.3 КБ
ID:6689133

            Коментар


            • mikivt
              mikivt коментира
              Редактиране на коментар
              Да, и 604 е ф89, а 605/6 са на ф87. И челата и камерите им са различни - въобще...

          • #25
            Вярно е, че не разбирам от двигатели, но искам да понауча нещо. Наистина имам нещо наум за въпросния двигател, затова го и разглобих, а и исках да замеря вала и цилиндрите. Ако бях писал по-рано и бях получил същите отговори, пак щях да го отворя. Както казах искам да се образовам ,доколкото е възможно и затова благодаря за помощта ви. Накрая и нищо да не се получи, няма да съжалявам.

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Браво, такива хора харесвам. Които не се отказват като ги навикат, и са вироглави до степен да си самонавредят.
              Аз съм същия

              Ученето става най-добре с практика. Но не само с нея де. Иска се и доста четене, мислене, сравняване... А ако знаеш еволюцията на двигателите, и защо едно техническо решение е отпаднало, а друго се е наложило, кое добро е заместило старото дето уж е добро, ама новото върши по-добра работа, абе еволюцията-ще знаеш повее от 95% от населението. На света, не на България.

            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              "Ученето става най-добре с практика. Но не само с нея де. Иска се и доста четене, мислене, сравняване... А ако знаеш еволюцията на двигателите, и защо едно техническо решение е отпаднало, а друго се е наложило, кое добро е заместило старото дето уж е добро, ама новото върши по-добра работа, абе еволюцията-ще знаеш повее от 95% от населението. На света, не на България."

              Много, ама много правилно!!

          • #26
            Първоначално публикуван от phant0maz Преглед на мнение
            Вярно е, че не разбирам от двигатели, но искам да понауча нещо. Наистина имам нещо наум за въпросния двигател, затова го и разглобих, а и исках да замеря вала и цилиндрите. Ако бях писал по-рано и бях получил същите отговори, пак щях да го отворя. Както казах искам да се образовам ,доколкото е възможно и затова благодаря за помощта ви. Накрая и нищо да не се получи, няма да съжалявам.
            А аз пък ще те посъветвам да вземеш лагери от 601.970, нови сегменти, и да го затваряш и турбинираш в този му вид.

            ... и няма нужда да е на 1.5bar, при положение, че и 0.5 ще му компенсират дефицитите, като е малко вероятно да го счупиш, освен ако не го ползваш с педал заварен за пода.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • mikivt
              mikivt коментира
              Редактиране на коментар
              Значително по здраво и износоустойчиво покритие на лагерите. Обикновения халумин го заливат връз стоманената лента и после го режат, огъват и прочие, а това се нанася по по различен начин. И съответно е по скъпо. В пъти е отгоре цената на обикновени и такива лагери. И то, забележи, обичайно само горната черупка, по която натиска биелата, е такава. Ся, в по ново време и основните лагери почнаха да ги правят такива. ОМ611/646 и нагоре вече са така.
              Последно редактирано от mikivt; 30-12-20, 08:48.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Разбрах.

              То долната черупка не вижда никакъв зор, ама като са казали, че всичко трябва да е здраво-кво пък, няма лошо.

            • Traqn Savov
              Traqn Savov коментира
              Редактиране на коментар
              как ще направи горивна корекция по надува, че нещо се изгубих!!!

          • #27
            Здравейте отново този път с въпрос за друг ,но подобен двигател - ом611 2.2цди.
            Накратко купих Ц класа с изпускаща дюза уплътнена със силикон , който беше станал на бакелит. Свалих главата ,забелязах напукани бутала по ръба на горивната камера и надирания по цилиндрите. Намерих здрав блок с бутала. Ще използвам стария колянов вал , който е с добри размери.

            На етап закупуване на основни и биелни лагери съм. Как да подбера правилния размер? Замерване на отвора на биелата и тунела на блока без черупки или използване на онези ленти , които се деформират при монтажа със старите лагери?

            Човекът , от когото взех блока доста прилежно го беше измил , съхранил. Каза ми , че всеки лагер е върнал на мястото си , но не знам да разчитам ли на това. Единствената забележка е , че не се знае кое бутало от кой цилиндър е понеже мислел , че били заводски номерирани , но те не са. Какво ще ме посъветвате?

            Коментар


            • дядо владо
              дядо владо коментира
              Редактиране на коментар
              Мерене ( микрометри, не ленти) вал на цилиндри , бутала,- буталата ако са в параметри старите, нов хонинг на цилиндри, нови сегменти, нови основни и биелни лагери, стандартни или на който ремонт излезнат......☕

          • #28
            Буталата и цилиндрите ги мерих, сегменти и лагери ще са нови. Не знам как да подходя с лагерите , как да подбера правилния размер. Според измерването на вала да добавя допустимата хлабина и така да реша кой размер лагери са нужни или има друг начин?

            Коментар


            • #29
              Спорове могат да се водят до безкрай, но по-човешко и пригодно като за домашно-гаражни условия решение от лентите просто няма да намериш.
              В сервиз е ясно, че нямат смисъл-там си имат по два кашона измервателни инструменти (всекидневно ползваните) и още няколко кашона с такива, дето се вадят по веднъж в годината. Професионалния инструмент ти няма как да си го купиш за ремонта на един мотор. Няма смисъл.
              Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

              Коментар


              • #30
                Погледнах размерите лагери , които се продават. Има СТД , 025 , 050 ...
                След като валът ми е в норма вземам стандартен размер , нали? Аз предполагах , че за нешлайфан вал има няколко размера Стд лагери както е примерно с буталата , които идват в 3 размера А В С Х. Греша ли?

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X