Тези ризи са като нови. Направо си разглобил чудесен мотор, който е бил напълно във всички заводски норми. Новите части не са хубави като тези. Върни си всичко на мястото ако може, една нова гарнитура и болтове евентуално. Шлайф на главата и гумички и газ на машината.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Белези на износване по лагерите на колянов вал - снимки.
Свий
X
-
И според мен цилиндрите са ОК, и ако ги премериш сам ще се убедиш. Виж ключа на сегментите и ако е в норма изобщо не пипай нищо.
Вертикалните драсколици се появяват още при разработването - все пак има някакъв контакт със сегментите. Сигурно нямат и една хилядна като дълбочина - само много лесно лъщят като ги осветиш под ъгъл.
Снимай в горната част и да е по-на фокус. Знам че цилиндри се снимат трудно, точно заради въпроснияте отблясъци.
На твое място щях да съм на кантар дали изобщо да сменям нещо - един вятър на главата и толкоз, ако ключа на сегментите е ОК.
Ня очаквай по мотор да няма изобщо следи от работа - такива има още след първото палене, да не кажа и от преди това.
Явно ти липсва да видиш мотор с наистина кофти цилиндри или вал/лагери за ремонт - нищо общо с твоя случай.Последно редактирано от sparkybg; 27-12-20, 22:31.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
А аз мислех, че ще има доста работа по двигателя.
Пробвах да направя снимки, но представата се размива между тях и действителността.
В горната част са въпросните вълни, а долу има един пръстен, който се вижда, но е доста по-плитък, по-скоро като отблясък отколкото вдлъбване.
Коментар
-
Аз пък твърдя (според въпросите които задава колегата), че колегата неразбира от двигатели, но пък е тръгнал да го ремонтира и то сериозно и като резултат е разпилял (по негови думи) един добре работещ мотор и при това е омазал тотално частите. Мисля, че с едно измерване на компресията, стендоване на дюзи(може и едни нови разпръсквачи) и помпа нещата можеха да приключат без драми.
П.п. не искам до обиждам никого и най-вече автора, но тези въпроси ако бяха зададени навреме нямаше да се стигне до сегащното състояние."Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев
Коментар
-
Не останах с такова впечатление поне в тази тема
" Здравейте ,всички. Скоро свалих и отворих двигателя с цел да го монтирам на друг автомобил. ОМ604 2.2 чист дизел на Мерцедес.
Двигателят работеше добре, и дърпаше бодро за 95-те си коня. Палеше от "четвърт оборот". ......."
п.п. Тунинг на този двигател бих направил като му бодна едно АГУ.....ще пали джапанките"Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев
Коментар
-
Ааааа ясно, но явно ще му го прави някой......Няма да стане нещо особено може би малко по пъргав,аз за това предлагам едно АГУ и тръгва като турбиниран. Имам поглед върху 1,9Д на едно Канго...върви, че се къса и така е вече 200 000км. без абсолютно никакъв проблем."Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев
Коментар
-
В наши дни не виждам причина да се кара атмосферен дизелов агрегат в лека кола/джип. Мисля че приказките и скубането на коси "какво ще правиш ако се счупи турбото?!?!" останаха назад във времето.
Моите 5ст по темата.Ако колегата е решил да слага турбо както трябва нека да провери каталозите.Ако лагерите и буталата са с различен парт номер, добра идея е да се сложат тези за турбодвигателя.Гарнитурата също е възможно да има разлики при някои дърти дизели атмосферният вариант е с клингеритова гарнитура, а турбинираният с метална.Опитите за минаване "тънко" и слагане на гарнитурата от атмосферния водят до кратка радост.
Коментар
-
om604(2.2l) - 86.6mm ход на буталото
om605La и ом606 са с еднакви бутала и еднакъв ход -84.0mm.
om601.970(LA, 2.3л) e с 92.4мм. ход.
Въобщее...
Бутало за ом604(2.2л):
.........................
Бутало за ом605(2.5тд) и 606(3.0тд) :
Коментар
-
Вярно е, че не разбирам от двигатели, но искам да понауча нещо. Наистина имам нещо наум за въпросния двигател, затова го и разглобих, а и исках да замеря вала и цилиндрите. Ако бях писал по-рано и бях получил същите отговори, пак щях да го отворя. Както казах искам да се образовам ,доколкото е възможно и затова благодаря за помощта ви. Накрая и нищо да не се получи, няма да съжалявам.
Коментар
-
Браво, такива хора харесвам. Които не се отказват като ги навикат, и са вироглави до степен да си самонавредят.
Аз съм същия
Ученето става най-добре с практика. Но не само с нея де. Иска се и доста четене, мислене, сравняване... А ако знаеш еволюцията на двигателите, и защо едно техническо решение е отпаднало, а друго се е наложило, кое добро е заместило старото дето уж е добро, ама новото върши по-добра работа, абе еволюцията-ще знаеш повее от 95% от населението. На света, не на България.
-
"Ученето става най-добре с практика. Но не само с нея де. Иска се и доста четене, мислене, сравняване... А ако знаеш еволюцията на двигателите, и защо едно техническо решение е отпаднало, а друго се е наложило, кое добро е заместило старото дето уж е добро, ама новото върши по-добра работа, абе еволюцията-ще знаеш повее от 95% от населението. На света, не на България."
Много, ама много правилно!!
-
-
Първоначално публикуван от phant0maz Преглед на мнениеВярно е, че не разбирам от двигатели, но искам да понауча нещо. Наистина имам нещо наум за въпросния двигател, затова го и разглобих, а и исках да замеря вала и цилиндрите. Ако бях писал по-рано и бях получил същите отговори, пак щях да го отворя. Както казах искам да се образовам ,доколкото е възможно и затова благодаря за помощта ви. Накрая и нищо да не се получи, няма да съжалявам.
... и няма нужда да е на 1.5bar, при положение, че и 0.5 ще му компенсират дефицитите, като е малко вероятно да го счупиш, освен ако не го ползваш с педал заварен за пода.ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Коментар
-
Значително по здраво и износоустойчиво покритие на лагерите. Обикновения халумин го заливат връз стоманената лента и после го режат, огъват и прочие, а това се нанася по по различен начин. И съответно е по скъпо. В пъти е отгоре цената на обикновени и такива лагери. И то, забележи, обичайно само горната черупка, по която натиска биелата, е такава. Ся, в по ново време и основните лагери почнаха да ги правят такива. ОМ611/646 и нагоре вече са така.Последно редактирано от mikivt; 30-12-20, 08:48.
-
как ще направи горивна корекция по надува, че нещо се изгубих!!!
-
-
Здравейте отново този път с въпрос за друг ,но подобен двигател - ом611 2.2цди.
Накратко купих Ц класа с изпускаща дюза уплътнена със силикон , който беше станал на бакелит. Свалих главата ,забелязах напукани бутала по ръба на горивната камера и надирания по цилиндрите. Намерих здрав блок с бутала. Ще използвам стария колянов вал , който е с добри размери.
На етап закупуване на основни и биелни лагери съм. Как да подбера правилния размер? Замерване на отвора на биелата и тунела на блока без черупки или използване на онези ленти , които се деформират при монтажа със старите лагери?
Човекът , от когото взех блока доста прилежно го беше измил , съхранил. Каза ми , че всеки лагер е върнал на мястото си , но не знам да разчитам ли на това. Единствената забележка е , че не се знае кое бутало от кой цилиндър е понеже мислел , че били заводски номерирани , но те не са. Какво ще ме посъветвате?
Коментар
-
Буталата и цилиндрите ги мерих, сегменти и лагери ще са нови. Не знам как да подходя с лагерите , как да подбера правилния размер. Според измерването на вала да добавя допустимата хлабина и така да реша кой размер лагери са нужни или има друг начин?
Коментар
-
Спорове могат да се водят до безкрай, но по-човешко и пригодно като за домашно-гаражни условия решение от лентите просто няма да намериш.
В сервиз е ясно, че нямат смисъл-там си имат по два кашона измервателни инструменти (всекидневно ползваните) и още няколко кашона с такива, дето се вадят по веднъж в годината. Професионалния инструмент ти няма как да си го купиш за ремонта на един мотор. Няма смисъл.Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.
Коментар
-
Погледнах размерите лагери , които се продават. Има СТД , 025 , 050 ...
След като валът ми е в норма вземам стандартен размер , нали? Аз предполагах , че за нешлайфан вал има няколко размера Стд лагери както е примерно с буталата , които идват в 3 размера А В С Х. Греша ли?
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар