Здравейте ,всички. Скоро свалих и отворих двигателя с цел да го монтирам на друг автомобил. ОМ604 2.2 чист дизел на Мерцедес.
Двигателят работеше добре, и дърпаше бодро за 95-те си коня. Палеше от "четвърт оборот". Но сваляйки главата, видях, че всъщност е сменяна /имаше надпис с маркер по нея като от моргите/. Има следи по клапаните, които са срещали буталата, а по последните има издълбани нови легла дълбоки около 0,5 от милиметъра. Вижда се ,че двигателят е прекарал нещо метално през цилиндрите - има наранявания по буталата и главата.
При сваляне на коляновия вал виждам следи от износване на биелните лагери по периферията им, а на основните износването е в краищата, където се събират двата лагера. Има следи и по леглата на лагерите - тунела. Шийките на вала имат някои тъмни петна като на зона без контакт, така си го обяснявам. Шлайф не е правен, замерих го и почти няма износване.
Молбата ми е към знаещите - помогнете ми да разчета това, което виждам и какво трябва да се направи. Предимно с коляновия вал. Знам, че леглата за лагерите трябва да са идеална постеля за самите лагери. Значи ли ,че трябва да се наплъстява и шлайфа тунелът?
Двигателят работеше добре, и дърпаше бодро за 95-те си коня. Палеше от "четвърт оборот". Но сваляйки главата, видях, че всъщност е сменяна /имаше надпис с маркер по нея като от моргите/. Има следи по клапаните, които са срещали буталата, а по последните има издълбани нови легла дълбоки около 0,5 от милиметъра. Вижда се ,че двигателят е прекарал нещо метално през цилиндрите - има наранявания по буталата и главата.
При сваляне на коляновия вал виждам следи от износване на биелните лагери по периферията им, а на основните износването е в краищата, където се събират двата лагера. Има следи и по леглата на лагерите - тунела. Шийките на вала имат някои тъмни петна като на зона без контакт, така си го обяснявам. Шлайф не е правен, замерих го и почти няма износване.
Молбата ми е към знаещите - помогнете ми да разчета това, което виждам и какво трябва да се направи. Предимно с коляновия вал. Знам, че леглата за лагерите трябва да са идеална постеля за самите лагери. Значи ли ,че трябва да се наплъстява и шлайфа тунелът?
Коментар