При товарните ще е много трудно преминаването към ел. енергия. При колите ще е по-лесно.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Върви ли ЕС към забрана на автомобилите с бензинови и дизелови двигатели ?
Свий
X
-
-
Не пречи нищо тока да се плаща като при някои ГСМ оператори - сключваш 1-2 г. "договор за доставка и потребление" за 30kW/h месечно за хх лева. Харчиш по-малко твой проблем - ти си го платил! Харчиш повече - плащаш вече по тарифа за претоварване на мрежата х2 / х3 спрямо базовата цена.
-
Лесно е друг път . Дори и на времето при планово производство беше доволно трудно да влезеш в заявената рамка . Още го помня стария енергетик бай Паун Колчев който на края на месеца обикаляше завода и включваше всичко което харчи или обратното изключва това без което може . Енергийната система на една държава е много сложно нещо . Тя не може нито много бързо да качи мощности нито да ги свали . Дори и сега ако по някаква причина ми се наложи да включа третия резервен трансформатор трябва да се обадя на оператора в случая ЧЕЗ дали имат в момента възможност да ми дадат още мощност без да угасят половин квартал .
-
ЧЕЗ-а едва ли, не е ли по-скоро ТДУ "Запад"? Там са енергийните диспечери на 100кВ. и нагоре...
-
-
Още е във фаза на консултации това Евро 7, сега му е момента да се надава вой против и да се вадят аргументи срещу.
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеОнзи ден чух по радиото, че Англия ще забранява изобщо продажбата на коли с ДВГ след 2030.
Коментар
-
Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнениеПри товарните ще е много трудно преминаването към ел. енергия. При колите ще е по-лесно.
То сега на доста места няма достатъчно бензиностанции ...Последно редактирано от Чавдар (V93); 19-11-20, 07:30.Ние не сме неутрални!
Коментар
-
Тя мрежата в градовете всъщност е проблем, защото и без това е с много консуматори. На село да докараш до всяка къща трифазен наистна ще струва някакви пари, но чисто техническата част на задачата е пъти по-лесна. С капацитетите е същото. Ако има търсене, електричеството ще се намери кой да го произведе.
-
Верно?!? Щото на много места е проблем монофазен да ти пуснат, "поради изчерпан капацитет". Като ти го пуснат пък напрежението не е каквото трябва. Като стане авария може да минат и дни, доде я оправят ...
-
Аз нали това пиша-ще струва едни пари, обаче на село мрежите са въздушни. Инвестицията е в нови трафове и ВЕЛ през полето. В града ще трябва да копаеш улици и да местиш инфраструктура. Цената е поне х50.
В момента не го правят, защото няма консумация, няма кой да плати инфраструктурата. Ако се появи във всеки двор по една зарядна станция, която със сигурност ще работи поне през ден, сметката ще дойде съвсем друга.
-
-
Идилия направо - голямата слънчева централа с панели на баира, селянинът тръгва с колата сутрин по работа, вечер се прибира и си я зарежда от ВЕи централата. И панелите правят ли правят ток...от луната.
Явно идеята е друга. Селянинът да ходи с рейса и да няма кола. Сега се залага капана, и се пропагандира като евро 7 за да мине номера.
Има и друга версия - селянинът никъде да не ходи, да живее до завода, и да излиза само пеш, с маска, тапа и в определените часове.
- 2 likes
Коментар
-
Технически и финансово е възможно да се премине на панели и батерии за коли, но то и комунизмът уж е хубав, а капитализмът справедлив! Но явно хората не могат да избягат от законите на природата и в частност ентропията и хаоса - организирането на нещата иска енергия.
Досега е имало безброй еуфории и пропагандни кампании. Еко-бензиновите "инжекциони" 1995 - 2005, икономичните и екологични дизелови коли през 2000 - 2010 година, после малко вяло бензиновите с незнам-си-какво впръскване, сега електроколи. Проблемът е, че се вдига много шум за някому удобните неща, и се мълчи за някому (често същия) неудобните.
Замърсяване в градовете? Предлагат се данъци и разходи за еко енергия, вместо почти безплатното планиране на жилищни и производствените зони и транспортът между тях като едно цяло. Милиони коли, излизащи от София в петък вечер? Е как да не излизат, всеки гледа да избяга от грозното, мръсно и тясно - и пак никой не планира навреме за да не е толкова грозно, мръсно и тясно. Или за да има работещ транспорт.
Хората, видели тези неща, кротко чакат да лъсне какво всъщност е истината зад искрящите чуруликащи планове за реките от слънчева енергия и коли с мирис на рози. Не е до електроколите или забраната на ДВГ само.
-
София е лош пример. Такъв проблем има далеч не навсякъде по света и далеч не в такъв мащаб.
-
Десетина години чакаме тук зареждачки между ЛА и Сан Франциско,обещани са........и ако слушаме може и да стане до след пенсияTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
Като ни сложат по един чип в мозъка за контрол уж на Ковида ли или там квото е поредното ще видим лични коли през крив макарон.
Ще стане както в Китай сега контролират Ковида, я си свалил маската или си излезнал от вкъщи без разрешение я са ти пуснали ток в мозъкаLand Rover Discovery II, V8 4.0
VW Golf VI variant
Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."
- 2 likes
Коментар
-
Кольо коментира #18.1
Още бая време след това ще си караме старите тараляснициЕкозоните... Данъчните тепърва ще пускат изненади. Пък англичаните в момента планират плащане на миля изминат път, току-виж се разпространило и в други държави. Ще се мери чрез регистратор в колата и директно праща данните до кой трябва. Сега машинките ги има, но ги полозват само застрахователите, по желание. В момента идеите които се подхвърлят са 3000 мили безплатно на година, и което е отгоре да се плаща по една лира на миля.
С оправданието, че трябва да се пълни бюджета след вируса много лесно се пробутват такива идеи.
Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнениеЯвно идеята е друга. Селянинът да ходи с рейса и да няма кола.
Има и друга версия - селянинът никъде да не ходи, да живее до завода
- 4 likes
Коментар
-
Имаше някъде сметки като си купиш Тесла или някакъв друг нов автомобил след колко км/мили експлоатация излизаш на печалба.
Но примерно в моето домакинство за данък, ГО и каско на джипа давам повече пари отколкото за гориво. Държа го за резервна кола, за лоши зимни условия, за семейно комби за ски уйкенд, и да дърпа платформите с мотори или АТВ.
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнениеСпоред вас идва ли краят на ДВГ и каква ще е алтернативата?
- 2 likes
Коментар
-
Харесвам концепцията на електричките, но когато станат по 800 кг и могат да минават с едно зареждане 1500 км и се зареждат за 20 минути, тогава значи стават.
Сега няма инфраструктура за зареждане извънграда. Пробега зимно време с парно и с ниска температура на вън е много малък. Чел съм из норвежките форуми, хората ги карат от зарядна до зарядна станция със свито сърце.
За градско сигурно до 10 - 15 години ще има условия.
Първо да направят електро мотоциклети, това е най-лесно на теория, а не ги виждаме масово.
И електрическите автомобилчета ако струват колкото 3 бензинови .... ние все пак не сме Норвежци с по 7 - 8 евро заплата.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение... Пък англичаните в момента планират плащане на миля изминат път, току-виж се разпространило и в други държави. Ще се мери чрез регистратор в колата и директно праща данните до кой трябва. Сега машинките ги има, но ги полозват само застрахователите, по желание. ....
Камери има на всеки вход/изход на почти всяко село. Софтуера им е готов и от догодина влизат пилотни няколко региона в държавата.
От догодина се очаква да отпаднат и данъчните облекчения за хибридите и да останат само пълните електрички.
А на по-късен етап и те да са без облекчения. То така или иначе нови коли със смислени двигатели почти не продават вече.
Коментар
-
Това са неща в доста развити държави, с развит обществен транспорт. В България междуселищният транспорт на практика е ликвидиран като бизнес и има само социални функции.
Петрич-Бургас по принцип е маршрут, който изисква преспиване около София ако не си с кола. Миналата година едни гърци се пробваха...от Солун до Бургас. 18 часа! Само в минаване на границата и натрупани закъснения от Петрич до Бургас бяха 6 часа. На връщане спаха в София!
-
Това за опазване на природата ли е, както се обосновава всичко? Трябва да има различни цени за различни автомобили и каране тогава. Един се движи с около 5/100, друг с 10 - таксата трябва да е двойна. Всички тези камери и работа може да се спестят с такса върху горивото, още веднъж.
Коментар
-
СО2 се отделя при горенето на всичките въглеводороди - сегашните масови горива за автомобили. Тяхното количество е пропорционално на КПД -то на двигателя и теглото на возилото. Джипки, ванове изхвълят повече СО2 от "купе" със същия мотор, поради разликата в масите им.
"Загрижените" авто производители в момента предлагат SUV и ванове с по-сериозни емисии на СО2 спрямо "лимузина" / комби.
Отделно, досега не съм видял сметнат анализ на КПД-то на електричка - КПД на ТЕЦ-а, Преноса -КПД на преноса и трансформаторите, КПД на зарядното, "възприемчивост" на батериите, КПД на електромотора. Т.е. от условно 1 кг. гориво или ккал. в ТЕЦ-а имаме 200-300-400 W на колелата на електричката?
Да не се окаже, че преноса и съхранението на енергията в електричката е с повече СО2 спрямо класическия метод за получаване на енергия на мястото на употребата й?
-
Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение...
Първо да направят електро мотоциклети, това е най-лесно на теория, а не ги виждаме масово.
...
Собственика каза, че изминава около 200-250км с едно зареждане.
А как ускори , направо ми строши главата..
www.zeromotorcycles.com
За масово .. ще станат.
Аз лично безшумен и мотор в едно не виждам смисъл ама..
Коментар
-
Има и един аспект - като намалее драстично потреблението на течни горива, акциза от тях (няколко милиарда лв. в държавния бюджет ) ще трябва да се съберат от друго. Кое ще бъде ? Съизмерим акциз в/у тока или в/у електричките ? Сега акциза е малко под половината от продажната цена по бензиностанциите.
Коментар
-
и кат` добавиш ДДС-то и калкулирания данък печалба от продавача - хоп, данъците станали 2/3 от цената.
-
Е така де - държавата прибира около 60% от цената в бензиностанцията.
При електричките 1.20 лв. акциз на MWh и 20% ДДС.
В момента:
Чл. 2. На облагане с акциз подлежат:
алкохолът и алкохолните напитки;
тютюневите изделия;
(доп. – ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 1 януари 2007 г.) енергийните продукти и електрическата енергия;
Естествено с различни ставки.
Като се намножат електричките - ще се преизчисли "данък МПС" за тях.
Жителите на масовите жилищни блокчета, без гаражи, ще са принудени да зареждат на "ток за МПС" от съответните станции. Като цената ще е силно "акцизна".
Най- вероятно ще има и ЕКО такса за рециклиране на батериите....
В момента излиза и проблем с каско на електричките - почти никой застраховател не иска да ги застрахова - при сравнително леки катастрофи са "тоталки". Въстановяването на електросистемите е нерентабилно...Последно редактирано от stefsab; 19-11-20, 22:56.
-
-
Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнениеИ за това са измислили цярЕкозоните... Данъчните тепърва ще пускат изненади. Пък англичаните в момента планират плащане на миля изминат път, току-виж се разпространило и в други държави. Ще се мери чрез регистратор в колата и директно праща данните до кой трябва. Сега машинките ги има, но ги полозват само застрахователите, по желание. В момента идеите които се подхвърлят са 3000 мили безплатно на година, и което е отгоре да се плаща по една лира на миля.
С оправданието, че трябва да се пълни бюджета след вируса много лесно се пробутват такива идеи.
Имаме участник, познал верния отговор
В Нова Зеландия от доста години има система за плащане на данък въз основа на изминати километри
Всеки си декларира километрите сам но на прегледа километража се проверява
Дизел на частно лице е абсурд щото данъка отива х 10 на бензина.
Такива ми ти работи разни де...Land Rover Discovery II, V8 4.0
VW Golf VI variant
Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар