Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Върви ли ЕС към забрана на автомобилите с бензинови и дизелови двигатели ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    При товарните ще е много трудно преминаването към ел. енергия. При колите ще е по-лесно.
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      Не пречи нищо тока да се плаща като при някои ГСМ оператори - сключваш 1-2 г. "договор за доставка и потребление" за 30kW/h месечно за хх лева. Харчиш по-малко твой проблем - ти си го платил! Харчиш повече - плащаш вече по тарифа за претоварване на мрежата х2 / х3 спрямо базовата цена.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Лесно е друг път . Дори и на времето при планово производство беше доволно трудно да влезеш в заявената рамка . Още го помня стария енергетик бай Паун Колчев който на края на месеца обикаляше завода и включваше всичко което харчи или обратното изключва това без което може . Енергийната система на една държава е много сложно нещо . Тя не може нито много бързо да качи мощности нито да ги свали . Дори и сега ако по някаква причина ми се наложи да включа третия резервен трансформатор трябва да се обадя на оператора в случая ЧЕЗ дали имат в момента възможност да ми дадат още мощност без да угасят половин квартал .

    • KingofROAD
      KingofROAD коментира
      Редактиране на коментар
      ЧЕЗ-а едва ли, не е ли по-скоро ТДУ "Запад"? Там са енергийните диспечери на 100кВ. и нагоре...

  • #17
    Крушките за осветление с нажежаема жичка са вече забранени от години, така че и двигателите ще забранят.
    Но, крушки се продават "за професионална употреба". Подобно и двигателите.

    Коментар


    • #18
      Още е във фаза на консултации това Евро 7, сега му е момента да се надава вой против и да се вадят аргументи срещу.

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Онзи ден чух по радиото, че Англия ще забранява изобщо продажбата на коли с ДВГ след 2030.
      Само за нови коли, не всички. Но като погледнеш какво се произвежда в момента, не е чак толкова далечно за изпълнение. Всички марки вече имат електрифицирани вариянти на всичките си модели, просто повечето ще са лукс

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Разбира се, че за нови.
        Още бая време след това ще си караме старите таралясници. Докато съм жив-все ще има някоя бръмчилка за дядо...

    • #19
      Първоначално публикуван от santaclash Преглед на мнение
      При товарните ще е много трудно преминаването към ел. енергия. При колите ще е по-лесно.
      Лесно, лесно, колко да е лесно?!? Ако говориш за колите в рамките на големите градове - да речем да. Ама нали трябва да се изгради достатъчно голяма мрежа за зареждане на цялата територия на всяка страна и тази мрежа да се обезпечи с електрозахранване.
      То сега на доста места няма достатъчно бензиностанции ...
      Последно редактирано от Чавдар (V93); 19-11-20, 07:30.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • santaclash
        santaclash коментира
        Редактиране на коментар
        Тя мрежата в градовете всъщност е проблем, защото и без това е с много консуматори. На село да докараш до всяка къща трифазен наистна ще струва някакви пари, но чисто техническата част на задачата е пъти по-лесна. С капацитетите е същото. Ако има търсене, електричеството ще се намери кой да го произведе.

      • Чавдар (V93)
        Чавдар (V93) коментира
        Редактиране на коментар
        Верно?!? Щото на много места е проблем монофазен да ти пуснат, "поради изчерпан капацитет". Като ти го пуснат пък напрежението не е каквото трябва. Като стане авария може да минат и дни, доде я оправят ...

      • santaclash
        santaclash коментира
        Редактиране на коментар
        Аз нали това пиша-ще струва едни пари, обаче на село мрежите са въздушни. Инвестицията е в нови трафове и ВЕЛ през полето. В града ще трябва да копаеш улици и да местиш инфраструктура. Цената е поне х50.
        В момента не го правят, защото няма консумация, няма кой да плати инфраструктурата. Ако се появи във всеки двор по една зарядна станция, която със сигурност ще работи поне през ден, сметката ще дойде съвсем друга.

    • #20
      Идилия направо - голямата слънчева централа с панели на баира, селянинът тръгва с колата сутрин по работа, вечер се прибира и си я зарежда от ВЕи централата. И панелите правят ли правят ток...от луната.

      Явно идеята е друга. Селянинът да ходи с рейса и да няма кола. Сега се залага капана, и се пропагандира като евро 7 за да мине номера.
      Има и друга версия - селянинът никъде да не ходи, да живее до завода, и да излиза само пеш, с маска, тапа и в определените часове.

      Коментар


      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        Технически и финансово е възможно да се премине на панели и батерии за коли, но то и комунизмът уж е хубав, а капитализмът справедлив! Но явно хората не могат да избягат от законите на природата и в частност ентропията и хаоса - организирането на нещата иска енергия.
        Досега е имало безброй еуфории и пропагандни кампании. Еко-бензиновите "инжекциони" 1995 - 2005, икономичните и екологични дизелови коли през 2000 - 2010 година, после малко вяло бензиновите с незнам-си-какво впръскване, сега електроколи. Проблемът е, че се вдига много шум за някому удобните неща, и се мълчи за някому (често същия) неудобните.
        Замърсяване в градовете? Предлагат се данъци и разходи за еко енергия, вместо почти безплатното планиране на жилищни и производствените зони и транспортът между тях като едно цяло. Милиони коли, излизащи от София в петък вечер? Е как да не излизат, всеки гледа да избяга от грозното, мръсно и тясно - и пак никой не планира навреме за да не е толкова грозно, мръсно и тясно. Или за да има работещ транспорт.
        Хората, видели тези неща, кротко чакат да лъсне какво всъщност е истината зад искрящите чуруликащи планове за реките от слънчева енергия и коли с мирис на рози. Не е до електроколите или забраната на ДВГ само.

      • santaclash
        santaclash коментира
        Редактиране на коментар
        София е лош пример. Такъв проблем има далеч не навсякъде по света и далеч не в такъв мащаб.

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        За съжаление София е нагледен пример за гетовизацията на градовете. Чикаго не е по-различен.

    • #21
      Десетина години чакаме тук зареждачки между ЛА и Сан Франциско,обещани са........и ако слушаме може и да стане до след пенсия
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • NovemberCharlie
        NovemberCharlie коментира
        Редактиране на коментар
        Зареждачки ще проима, когато почне да има смисъл да има.

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Като кажеш След 3 години ще има изградена мрежа между ЛА и СФ ......ти какво разбираш?

    • #22
      Като ни сложат по един чип в мозъка за контрол уж на Ковида ли или там квото е поредното ще видим лични коли през крив макарон.

      Ще стане както в Китай сега контролират Ковида, я си свалил маската или си излезнал от вкъщи без разрешение я са ти пуснали ток в мозъка
      Land Rover Discovery II, V8 4.0
      VW Golf VI variant
      Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        В Китай сега хората са по-свободни от европейците. Но те имат самосъзнание и лична отговорност изграждана с течение на вековете.

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Едва ли да те стерилизират насилствено е еманация на свободата...Но за съжаление с тези ваксини съвсем скоро и ние ще се насладим на тази свобода...

    • #23
      Кольо коментира #18.1
      Още бая време след това ще си караме старите таралясници
      И за това са измислили цяр Екозоните... Данъчните тепърва ще пускат изненади. Пък англичаните в момента планират плащане на миля изминат път, току-виж се разпространило и в други държави. Ще се мери чрез регистратор в колата и директно праща данните до кой трябва. Сега машинките ги има, но ги полозват само застрахователите, по желание. В момента идеите които се подхвърлят са 3000 мили безплатно на година, и което е отгоре да се плаща по една лира на миля. С оправданието, че трябва да се пълни бюджета след вируса много лесно се пробутват такива идеи.

      Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
      Явно идеята е друга. Селянинът да ходи с рейса и да няма кола.
      Има и друга версия - селянинът никъде да не ходи, да живее до завода
      Имаме участник, познал верния отговор

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        @ BENZBOSS: Зависи от това какво разстояние минаваш за месец/година.

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Кола си купувам, не паметник

        Тук се кара,не се моташ за 5 кръстовища

      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Имаше някъде сметки като си купиш Тесла или някакъв друг нов автомобил след колко км/мили експлоатация излизаш на печалба.
        Но примерно в моето домакинство за данък, ГО и каско на джипа давам повече пари отколкото за гориво. Държа го за резервна кола, за лоши зимни условия, за семейно комби за ски уйкенд, и да дърпа платформите с мотори или АТВ.

    • #24
      Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
      Според вас идва ли краят на ДВГ и каква ще е алтернативата?
      Ето и отговора, много точно - няма смисъл - няма алтернатива. Коментарът се отнася за крайбрежния път в Калифорния, копиран е:
      NovemberCharlie коментира
      Днес, 11:20
      Зареждачки ще проима, когато почне да има смисъл да има.
      И аз казвам, че смисъл има само за ограничен брой случаи и двигатели и електрокари ще има. Междувременно електроенергията ще придобие адекватни цени. И ще се появят теми из форумите като "Боядисах си къщате черна, прозорците да боядисам ли за да се топля от слънцето"

      Коментар


      • s_s1
        s_s1 коментира
        Редактиране на коментар
        Какви са адекватните цени за ел. енергията?

        И като боядисате нещо черно се затопля като има слънце, но като няма зимата, нощем се охлажда.
        А като е черно и е на слънце лятото как се охлажда?

    • #25
      Харесвам концепцията на електричките, но когато станат по 800 кг и могат да минават с едно зареждане 1500 км и се зареждат за 20 минути, тогава значи стават.
      Сега няма инфраструктура за зареждане извънграда. Пробега зимно време с парно и с ниска температура на вън е много малък. Чел съм из норвежките форуми, хората ги карат от зарядна до зарядна станция със свито сърце.
      За градско сигурно до 10 - 15 години ще има условия.
      Първо да направят електро мотоциклети, това е най-лесно на теория, а не ги виждаме масово.
      И електрическите автомобилчета ако струват колкото 3 бензинови .... ние все пак не сме Норвежци с по 7 - 8 евро заплата.

      Коментар


      • #26
        Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
        ... Пък англичаните в момента планират плащане на миля изминат път, току-виж се разпространило и в други държави. Ще се мери чрез регистратор в колата и директно праща данните до кой трябва. Сега машинките ги има, но ги полозват само застрахователите, по желание. ....
        В Белгия са готови. Ще се плаща на км изминато разстояние, което ще се засича от камерите по пътя. Не само магистралите, а и нормалните пътища.
        Камери има на всеки вход/изход на почти всяко село. Софтуера им е готов и от догодина влизат пилотни няколко региона в държавата.

        От догодина се очаква да отпаднат и данъчните облекчения за хибридите и да останат само пълните електрички.
        А на по-късен етап и те да са без облекчения. То така или иначе нови коли със смислени двигатели почти не продават вече.

        Коментар


        • Stbd
          Stbd коментира
          Редактиране на коментар
          След 3-4 години ще отпаднат обпекченията за ел автомобилите с мощност или капацитет над нормалния. Евро 10 е ролкови кънки.

        • santaclash
          santaclash коментира
          Редактиране на коментар
          Това са неща в доста развити държави, с развит обществен транспорт. В България междуселищният транспорт на практика е ликвидиран като бизнес и има само социални функции.
          Петрич-Бургас по принцип е маршрут, който изисква преспиване около София ако не си с кола. Миналата година едни гърци се пробваха...от Солун до Бургас. 18 часа! Само в минаване на границата и натрупани закъснения от Петрич до Бургас бяха 6 часа. На връщане спаха в София!

      • #27
        Това за опазване на природата ли е, както се обосновава всичко? Трябва да има различни цени за различни автомобили и каране тогава. Един се движи с около 5/100, друг с 10 - таксата трябва да е двойна. Всички тези камери и работа може да се спестят с такса върху горивото, още веднъж.

        Коментар


        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Всички тези камери са голямата манипулация. Акцизът е ОК. Замърсяваш повече, плащаш повече. Те сега не могат да контролират 5 данъчни склада-ще контролират милиони...Просто ни пробутват Оруел в зелени одежди.

        • stefsab
          stefsab коментира
          Редактиране на коментар
          СО2 се отделя при горенето на всичките въглеводороди - сегашните масови горива за автомобили. Тяхното количество е пропорционално на КПД -то на двигателя и теглото на возилото. Джипки, ванове изхвълят повече СО2 от "купе" със същия мотор, поради разликата в масите им.
          "Загрижените" авто производители в момента предлагат SUV и ванове с по-сериозни емисии на СО2 спрямо "лимузина" / комби.
          Отделно, досега не съм видял сметнат анализ на КПД-то на електричка - КПД на ТЕЦ-а, Преноса -КПД на преноса и трансформаторите, КПД на зарядното, "възприемчивост" на батериите, КПД на електромотора. Т.е. от условно 1 кг. гориво или ккал. в ТЕЦ-а имаме 200-300-400 W на колелата на електричката?
          Да не се окаже, че преноса и съхранението на енергията в електричката е с повече СО2 спрямо класическия метод за получаване на енергия на мястото на употребата й?

        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          И аз такива размисли имам - за това изказах мнение, че ел. мафията се опитва да яхне петролната мафия под воала на грижи за зелено...всъщност то е за зелено, ама друго зелено...

      • #28
        Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
        ...
        Първо да направят електро мотоциклети, това е най-лесно на теория, а не ги виждаме масово.
        ...
        Ето един :



        Собственика каза, че изминава около 200-250км с едно зареждане.
        А как ускори , направо ми строши главата..

        www.zeromotorcycles.com

        За масово .. ще станат.
        Аз лично безшумен и мотор в едно не виждам смисъл ама..

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Да,това върви и сърничките само се оглеждат изненадано,струва мааааалко повече от дьрт КТМ 450.
          Имат и модели Крос,като яко колело е и държи около 150 км големия модел,може да го караш къде си искаш което е голям плюс

      • #29
        Има и един аспект - като намалее драстично потреблението на течни горива, акциза от тях (няколко милиарда лв. в държавния бюджет ) ще трябва да се съберат от друго. Кое ще бъде ? Съизмерим акциз в/у тока или в/у електричките ? Сега акциза е малко под половината от продажната цена по бензиностанциите.

        Коментар


        • Bogoljub Gagic
          Bogoljub Gagic коментира
          Редактиране на коментар
          и кат` добавиш ДДС-то и калкулирания данък печалба от продавача - хоп, данъците станали 2/3 от цената.

        • stefsab
          stefsab коментира
          Редактиране на коментар
          Е така де - държавата прибира около 60% от цената в бензиностанцията.
          При електричките 1.20 лв. акциз на MWh и 20% ДДС.

          В момента:
          Чл. 2. На облагане с акциз подлежат:

          алкохолът и алкохолните напитки;
          тютюневите изделия;
          (доп. – ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 1 януари 2007 г.) енергийните продукти и електрическата енергия;

          Естествено с различни ставки.

          Като се намножат електричките - ще се преизчисли "данък МПС" за тях.
          Жителите на масовите жилищни блокчета, без гаражи, ще са принудени да зареждат на "ток за МПС" от съответните станции. Като цената ще е силно "акцизна".
          Най- вероятно ще има и ЕКО такса за рециклиране на батериите....

          В момента излиза и проблем с каско на електричките - почти никой застраховател не иска да ги застрахова - при сравнително леки катастрофи са "тоталки". Въстановяването на електросистемите е нерентабилно...
          Последно редактирано от stefsab; 19-11-20, 22:56.

      • #30
        Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
        И за това са измислили цяр Екозоните... Данъчните тепърва ще пускат изненади. Пък англичаните в момента планират плащане на миля изминат път, току-виж се разпространило и в други държави. Ще се мери чрез регистратор в колата и директно праща данните до кой трябва. Сега машинките ги има, но ги полозват само застрахователите, по желание. В момента идеите които се подхвърлят са 3000 мили безплатно на година, и което е отгоре да се плаща по една лира на миля. С оправданието, че трябва да се пълни бюджета след вируса много лесно се пробутват такива идеи.


        Имаме участник, познал верния отговор
        Англичаните нищо не са измислили първи.

        В Нова Зеландия от доста години има система за плащане на данък въз основа на изминати километри

        Всеки си декларира километрите сам но на прегледа километража се проверява

        Дизел на частно лице е абсурд щото данъка отива х 10 на бензина.

        Такива ми ти работи разни де...
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X