Здравейте! От години се опитвам да намеря време и да се включа във форума, и Неволята най-после ме срита здраво и ето ме тук да търся акъл как да си направя моя дебитомер по идеята на Валентин Стоилов, която той е описал тук.
Неговият доколкото разбирам е с капака отгоре, и затова е възможно да си сложи райбера вътре и да си направи капака на пантичка и да стои затворен чрез пружина.
При мен обаче капакът е отдолу и единствено възможно ми се струва е да пробия отвор (вж. „пробив“ на снимките), в който да вкарвам „шиш“, който при напълно вкарано положение да държи клапата отворена (когато карам на газ и рискувам взрив), а при напълно изкарано положение да се подава достатъчно вътре, така че да не позволява на клапата да го подмине - за да мога пак да го вкарам, така че да отваря клапата до край, но без да се налага да свалям и отварям наново всичко). Малко неясно, но ако има желаещи да помагат с идеи, ще обяснявам пак…
Другият ми проблем е, че този дебитомер, след 5-6 години каране на газ (иначе си я карам FJ62-ката от 15-тина години), онзи ден се изкриви вече доста. В момента търся да го сменя (и чакам да се свържа с rusev , който за моя голяма радост отговори на обявата ми, че има такъв). И сега съм решил да пробвам това ТНТМ в/у стария и ако става да си преработя и „негърмял“ дебитомер…
Сегашния обаче за момента не мога да му изтъня достатъчно стената за да се освободи (вж. кривата където го пиля/шкуря). А другият вариант мисля е да успея да махна цялата клапа за да ѝ изпиля края където опира. За целта (предполагам) трябва да махна щифтчето което показвам със стрелката.
То е като малка тръбичка, сцепена надлъжно за да се разшири вътре в отвора. Не знам как е най-добре да се пробвам да я извадя, и ако я почупя (най-вероятно) после с както най-добре да я сменя?
И последно да питам нещо свързано, но отделно от темата. Ако оставя клапата заседнала в крайно отворено положение, т.е. ще имам супер бедна горивна смес заради максимума въздух който ще идва, дали ще е прекалено рисковано да карам така на бензин дори и 2-3 километра, ако ми се наложи? Доколкото разбирам да карам с богата смес е по-нерисковано отколкото с бедна, а в случая би била бедна поради максимума въздух от отворената напълно клапа?
(И да споделя, че след като ми горяха от жегите често гумичките на газовото против избухвания, накрая си направих такава от гума от уплътнител от пералня, вързана хлабаво с тел отгоре, доста гърмежи работеше добре - телта се развръзва и гумата си виси на нея готова да си я вържа обратно, но пък дебитомера най-накрая не издържа, колкото и да е явно здрав иначе...)
Много благодаря за всякакви идеи и съвети! По-здрави!!!
Неговият доколкото разбирам е с капака отгоре, и затова е възможно да си сложи райбера вътре и да си направи капака на пантичка и да стои затворен чрез пружина.
При мен обаче капакът е отдолу и единствено възможно ми се струва е да пробия отвор (вж. „пробив“ на снимките), в който да вкарвам „шиш“, който при напълно вкарано положение да държи клапата отворена (когато карам на газ и рискувам взрив), а при напълно изкарано положение да се подава достатъчно вътре, така че да не позволява на клапата да го подмине - за да мога пак да го вкарам, така че да отваря клапата до край, но без да се налага да свалям и отварям наново всичко). Малко неясно, но ако има желаещи да помагат с идеи, ще обяснявам пак…
Другият ми проблем е, че този дебитомер, след 5-6 години каране на газ (иначе си я карам FJ62-ката от 15-тина години), онзи ден се изкриви вече доста. В момента търся да го сменя (и чакам да се свържа с rusev , който за моя голяма радост отговори на обявата ми, че има такъв). И сега съм решил да пробвам това ТНТМ в/у стария и ако става да си преработя и „негърмял“ дебитомер…
Сегашния обаче за момента не мога да му изтъня достатъчно стената за да се освободи (вж. кривата където го пиля/шкуря). А другият вариант мисля е да успея да махна цялата клапа за да ѝ изпиля края където опира. За целта (предполагам) трябва да махна щифтчето което показвам със стрелката.
То е като малка тръбичка, сцепена надлъжно за да се разшири вътре в отвора. Не знам как е най-добре да се пробвам да я извадя, и ако я почупя (най-вероятно) после с както най-добре да я сменя?
И последно да питам нещо свързано, но отделно от темата. Ако оставя клапата заседнала в крайно отворено положение, т.е. ще имам супер бедна горивна смес заради максимума въздух който ще идва, дали ще е прекалено рисковано да карам така на бензин дори и 2-3 километра, ако ми се наложи? Доколкото разбирам да карам с богата смес е по-нерисковано отколкото с бедна, а в случая би била бедна поради максимума въздух от отворената напълно клапа?
(И да споделя, че след като ми горяха от жегите често гумичките на газовото против избухвания, накрая си направих такава от гума от уплътнител от пералня, вързана хлабаво с тел отгоре, доста гърмежи работеше добре - телта се развръзва и гумата си виси на нея готова да си я вържа обратно, но пък дебитомера най-накрая не издържа, колкото и да е явно здрав иначе...)
Много благодаря за всякакви идеи и съвети! По-здрави!!!
Коментар