Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мазда 2 или Тойота Ярис, коя е по добра ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Приятелката ми кара Mazda 2 DY с 1,25/75кс, съответно съм я карал и аз. Колата е достатъчно пъргава. В обкръжението ни е известна като малката бегачка. На магистралата със 140 е на 4к оборота и не бих казал че е ужастно комфортна за дълъг път, но за градски условия е перфектна. Също е доста практична като купе. В нея сме носили голям хладилник и гардероб. Това е благодарение на пазажерската седалка, която се сгъва и става на едно ниво с багажника и задната седалка. Вярно гардероба опираше в челното стъкло, но като цяло се справи геройски. Същия този гардероб не влезе в BMW E39 комби. Навъртяли сме й 160к км. Като изключим, че конкретната бройка изглежда не беше правилен избор, колата е надеждна. Не бих казал, че ръждясва. За да се случи по-скоро е имала удар и не е направена както трябва. Втори път ще и сменяме съединител, дисковете и накладките ги кара икономично. Всички части по нея, които съм сменял са ставали от Ford Fiesta и Ford Fusion. На една платформа са. Мисля са произведени в Испания. Тази кола не мисля, че има нещо проектирано в Япония. На много по частите също директно си пише FoMoCo или Ford. Дали бих взел този модел отново - определено. Дали бих внимавал повече в избора на бройка - със сигурност. Единствено бих помислил за 1.6 бензин. Със сигурност с този двигател ще доставя голямо удоволствие. За градска кола мнението ми е че няма смисъл от дизелов автомобил. Този начин на употреба му съкращава живота и нервите на собственика. Като разход на конкретната бройка с пълен резервоар от 35-37 литра изминава между 450 и 550км в зависимост от употребата. Имахме инсталирана газова уредба. С нея за 10 лева сме изминавали София-Асеновград. Засичано пълно пълно от Газпром в Дружба до Газпром на входа на Асеновград.

    Коментар


    • #17
      Маздата е е с повече екстри, вози по-меко и изглежда по-луксозно вътре. Ярис вози твърдо, няма предимства В крайна сметка кое е по-важно, дали на теб ще ти е по-удобно да я ремонтираш, евентуално ако някога се случи въобще, или дали на шофьорката ще й е удобно да я кара, което ще прави всеки ден?

      Коментар


      • #18
        Благодаря на всички, явно ще е Мазда. Сега ме карате да се замисля дали да е дизел или бензин. Не ми се занимава с газифициране и затова предпочитам дизела. Вярно че основно ще върти градско, но тя ще се дипломира в Бургас и смята и магистратурата да я кара там. Ще има пътувания за очни и изпити, но понеже държи сама да се издържа, гледам разхода да и е по малък. В крайна сметка ако попадна на много добър бензинов екземпляр, може и да го грабна.

        Коментар


        • #19
          При разлика в разхода най-много 2/100 не бих си причинил дизел.

          Коментар


          • #20
            Колите в семейството са мазда6 2.0 и тойота авенсис 1.8 и двете бензин. Купувани са нови, ако кажа безпроблемни ще е малко. На маздата имам един ремонт- смяна на пистов ремък с ролки на 147к , сега е 175к друго не съм правил извън консумативите все още. За същия модел дизел, чувам, че доста повече и по-скъпи ремонти. Тойотата още няма 100к ( май е 93к) сменили сме електрическа ръчна спирачка гаранционно, други ремонти няма . Двете коли са в един клас и мога спокойно да кажа, че маздата е по-добрата кола и превъзхожда по всички параметри - комфорт, разход на гориво, динамика и т н
            сега, ако трябва аз да избирам между мазда 2 и тойота ярис, то ще взема мазда2 и .е я взема бензинова!
            Между другото, очаквам и моята дъщеря да постави въпроса всеки момент, предвид, че има книжка и аз самият да се изправя пред подобен избор
            Успех!

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от madmanz Преглед на мнение
              Приятелката ми кара Mazda 2 DY с 1,25/75кс, съответно съм я карал и аз. Колата е достатъчно пъргава. В обкръжението ни е известна като малката бегачка. На магистралата със 140 е на 4к оборота и не бих казал че е ужастно комфортна за дълъг път, но за градски условия е перфектна. Също е доста практична като купе. В нея сме носили голям хладилник и гардероб. Това е благодарение на пазажерската седалка, която се сгъва и става на едно ниво с багажника и задната седалка. Вярно гардероба опираше в челното стъкло, но като цяло се справи геройски. Същия този гардероб не влезе в BMW E39 комби. Навъртяли сме й 160к км. Като изключим, че конкретната бройка изглежда не беше правилен избор, колата е надеждна. Не бих казал, че ръждясва. За да се случи по-скоро е имала удар и не е направена както трябва. Втори път ще и сменяме съединител, дисковете и накладките ги кара икономично. Всички части по нея, които съм сменял са ставали от Ford Fiesta и Ford Fusion. На една платформа са. Мисля са произведени в Испания. Тази кола не мисля, че има нещо проектирано в Япония. На много по частите също директно си пише FoMoCo или Ford. Дали бих взел този модел отново - определено. Дали бих внимавал повече в избора на бройка - със сигурност. Единствено бих помислил за 1.6 бензин. Със сигурност с този двигател ще доставя голямо удоволствие. За градска кола мнението ми е че няма смисъл от дизелов автомобил. Този начин на употреба му съкращава живота и нервите на собственика. Като разход на конкретната бройка с пълен резервоар от 35-37 литра изминава между 450 и 550км в зависимост от употребата. Имахме инсталирана газова уредба. С нея за 10 лева сме изминавали София-Асеновград. Засичано пълно пълно от Газпром в Дружба до Газпром на входа на Асеновград.
              Благодаря. Това беше полезно.

              Коментар


              • #22
                Тъкмо вече си мислех че сме уточнили поне марката и модела на колата и снощи щерката ме сюрпризира отново, абе жени. Видяла някъде Lancia Musa и много и харесала външно, та какво ще кажа за тази кола. Отворих мобилето да видя за какво ми говори, че не съм и чувал за нея. Вярно симпатична на външен вид, ама не намирам много писано за модела. някой дали има преки впечатления за това чудо на италианската техника. В събота мисля да обиколим Дупница и София за набелязани екземпляри, но нали тя ще си я кара, искам да си реши коя да е. Та после да мога да кажа " Нали ти говорих, но като не слушаш", че поддръжката ще е от мен.

                Коментар


                • #23
                  Първоначално публикуван от piron45 Преглед на мнение
                  Тъкмо вече си мислех че сме уточнили поне марката и модела на колата и снощи щерката ме сюрпризира отново, абе жени. Видяла някъде Lancia Musa и много и харесала външно, та какво ще кажа за тази кола. Отворих мобилето да видя за какво ми говори, че не съм и чувал за нея. Вярно симпатична на външен вид, ама не намирам много писано за модела. някой дали има преки впечатления за това чудо на италианската техника. В събота мисля да обиколим Дупница и София за набелязани екземпляри, но нали тя ще си я кара, искам да си реши коя да е. Та после да мога да кажа " Нали ти говорих, но като не слушаш", че поддръжката ще е от мен.
                  Здравей!
                  Много хубав автомобил. На базата на Пунто е. Страхотен бензинов мотор - 1.4 Fire, който се слага в почти всички малки модели на Фиат и Ланчия от повече от 30 години. Включително и на моята Панда За Мултиджет дизелите на концерна Фиат - няма какво да говорим. Изобщо добра и неръждясваща алтернатива на Мазда и с по-красив интериор и екстериор от Тойотата. Като цяло мноооого добър вариант за младо момиче. Аз също бях доста предубеден към концерна, но вече след година и половина с Пандата - съм меко казано очарован от Фиат/Ланчия.
                  И всичко това го казвам като човек, който все още притежава Мазда 323 от 2003 година, т.е. вече 17 години. Мазда е перфектна кола откъм мотор, скорости, ел. част и всякакава друга периферия, но купето и носещите греди.... Мазда оправят ръждата едва след 2012 година. Имал съм и 626 от 2002г. и 6 от 2008г. Успех на младата шофьорка и на татко й в избора на кола!!!

                  Коментар


                  • #24
                    Първоначално публикуван от piron45 Преглед на мнение
                    Тъкмо вече си мислех че сме уточнили поне марката и модела на колата и снощи щерката ме сюрпризира отново, абе жени. Видяла някъде Lancia Musa и много и харесала външно, та какво ще кажа за тази кола. Отворих мобилето да видя за какво ми говори, че не съм и чувал за нея. Вярно симпатична на външен вид, ама не намирам много писано за модела. някой дали има преки впечатления за това чудо на италианската техника. В събота мисля да обиколим Дупница и София за набелязани екземпляри, но нали тя ще си я кара, искам да си реши коя да е. Та после да мога да кажа " Нали ти говорих, но като не слушаш", че поддръжката ще е от мен.
                    Ако ги гледаш на вид винаги ще избереш Ланча, колата е красива и обикновено са добре оборудвани като по-висок клас коли. Там проблема им беше в маркетинга и позиционирането. От този модел съм виждал доста добре оборудвани коли с кожа, автоматичен климатик и т.н. Винаги съм ги заглеждал. За качеството на този модел не знам, редки са.

                    Коментар


                    • #25
                      След като пробвах няколко Ланчи, не останах доволен. Имат екстри, но не ми допаднаха като цяло, а и на щерката. Окончателно минахме на Мазда 2 и започнахме с дизела. Не попаднахме на добър екземпляр и накрая се спряхме на бензинка 2006г фейслифта, 1.25 мотор. Върви добре, като се прибирахме по магистралата 130-140 си ги държа нормално. За сега не хлопа нищо, Е има си някои забележки, но като за 3к бива. Взехме я в петък и вчера се заех с обслужването. Надявам се километрите и да са истински, внесена е от Австрия и през 2018г е била на 82к. Сега е на 98к, но и да е върната мотора се държи добре и работи много тихо, няма никъде омасляване. На първа превърта гумите. Наложи се да оправя дръжката на шофьорската врата, че оставаше малко навън след отваряне. Вероятно е имала някъде винт, но аз го реших проблема с една свинска опашка без да я разглобявам, само свалих кората. Искам да питам на тоя мотор някой знае ли как се вади кутията на въздушния филтър. Мамка им и японци за пръв път виждам такова чудо. Вместо да е просто и лесно за смяна на филтъра, те я направили по най сложния начин с куп винтове от долната страна. Трябва първо да се измъкне от мотора и тогава като се обърне да се развиват винтовете. Да ама аз не можах да я извадя, отпред има два винта и като се развият може само да се повдига нагоре десетина сантиметра предния край. Отзад се държи на гумени тампони дето не ми дойде на акъл как да извадя. Не искам да я взломявам за да разбера захващането. Ще съм много благодарен за малко акъл, питах в Мазда форума, но никой не отговори.Ето за тая кутия става въпрос.

                      Коментар


                      • #26
                        Първоначално публикуван от piron45 Преглед на мнение
                        След като пробвах няколко Ланчи, не останах доволен. Имат екстри, но не ми допаднаха като цяло, а и на щерката. Окончателно минахме на Мазда 2 и започнахме с дизела. Не попаднахме на добър екземпляр и накрая се спряхме на бензинка 2006г фейслифта, 1.25 мотор. Върви добре, като се прибирахме по магистралата 130-140 си ги държа нормално. За сега не хлопа нищо, Е има си някои забележки, но като за 3к бива. Взехме я в петък и вчера се заех с обслужването. Надявам се километрите и да са истински, внесена е от Австрия и през 2018г е била на 82к. Сега е на 98к, но и да е върната мотора се държи добре и работи много тихо, няма никъде омасляване. На първа превърта гумите. Наложи се да оправя дръжката на шофьорската врата, че оставаше малко навън след отваряне. Вероятно е имала някъде винт, но аз го реших проблема с една свинска опашка без да я разглобявам, само свалих кората. Искам да питам на тоя мотор някой знае ли как се вади кутията на въздушния филтър. Мамка им и японци за пръв път виждам такова чудо. Вместо да е просто и лесно за смяна на филтъра, те я направили по най сложния начин с куп винтове от долната страна. Трябва първо да се измъкне от мотора и тогава като се обърне да се развиват винтовете. Да ама аз не можах да я извадя, отпред има два винта и като се развият може само да се повдига нагоре десетина сантиметра предния край. Отзад се държи на гумени тампони дето не ми дойде на акъл как да извадя. Не искам да я взломявам за да разбера захващането. Ще съм много благодарен за малко акъл, питах в Мазда форума, но никой не отговори.Ето за тая кутия става въпрос.
                        https://www.youtube.com/results?sear...er+replacement
                        Избери си клипче за твоята.
                        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                        Телефон - в профила!

                        Коментар


                        • #27
                          https://youtu.be/N4Vfw9iGZCo

                          Не е точно за "мазда"...., Ама е същото...

                          Коментар


                          • #28
                            Благодаря, вчера рових из тубата , но не намерих видео. Сега отивам да пробвам.

                            Коментар


                            • #29
                              Дърпаш рязко. Мотора е Форд ,с "капризна" смяна на ангренажа. Не позволявай на лаици да го човъркат.
                              Калин Владов,09РСПБЗН

                              Коментар


                              • piron45
                                piron45 коментира
                                Редактиране на коментар
                                Ангренажа ще го сменям сам, проверих ремъка изглежда добре. Не знам само как ще успеем да я регистрираме с тия рестрикции.

                              • kalin09
                                kalin09 коментира
                                Редактиране на коментар
                                Капризното е че няма шпонка на кол вал ,бай ганьо първо отвива с гайковерта ,после "чертае" с белия маркер.

                              • Kirilpm
                                Kirilpm коментира
                                Редактиране на коментар
                                С такъв баш не съм се борил, но в Аутодатата гледам че има чоп за коляновия вал, така че не би трябвало да има драма при зацепването.Това без шпонката го има от доста години по няколко марки и лично за мен си е идиотщина, при все че за мен е по-лесно наместването на ремъка.

                            • #30
                              Смених филтъра, оказа се лесно, но явно гумата на тампоните е станала по твърда и скоро не е вадено, та само с дърпане не искаше да излезе. Помогнах му с щангата, после на обратно влезе лесно. Обаче не вярвах, че австрийците са такива мърлячи. Такъв филтър никога не съм вадил от моя кола. Някой може ли да ми каже табелката от втората снимка за какво се отнася, щото е закачена на кабела за маса точно пред ангренажа.
                              Последно редактирано от piron45; 22-03-20, 13:33. Причина: допълнение

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X