Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мазда 2 или Тойота Ярис, коя е по добра ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мазда 2 или Тойота Ярис, коя е по добра ?

    Здравейте, обещах на щерката за дипломирането да и купя кола, това ще и е първата. Иска нещо по малко и удобно за града основно, но и за по дълги пътувания София - Бургас . Порових доста и накрая се спрях на тия два модела Мазда 2 1.4D и Тойота Ярис 1.4D4D. Има добри отзиви и за двете, но нямам преки впечатления от такива коли. Ще бъде втора употреба с бюджет 5к, с ясното съзнание че няма да изкара много дълго при човек без никакъв опит, поне за външния вид. Направи ми впечатление двигателния отсек на едната и другата. При Маздата изглежда подреден и по смислен, докато при Яриса сякаш са изсипали една кофа части и коя както дойде. Та според вас коя би било по добре да избера от към технически параметри и дурако устойчивост ?

  • #2
    Имал съм Мазда Демио което е предшественика на 2. Невероятен автомбил, супер лесен за каране и за размерите си уникално функционален и просторен. Тъй като се кара лесно и има добра видимост се подценява и се чупи десен стоп, точно там се получава леко мъртва точка на видимостта, но е от подценяване. Брат ми се учи да кара на нея и също като мен много я харесва като кола.
    Уникално здрав автомобил, за по-новата не знам.
    Ръждата е проблема, но няма да я карате 10 години. Моята се оказа с прикрита ръжда която изби след първата зима, след 4-та зима я продадох на приятел, при него след една зима скъса една греда от ръжда и отиде в приятел на друг приятел, вече е 2 зими при него и още се кара. Прави си сметката, аз я купих 2013г., ръждата изби 2014г. и още се кара, като последните 5 години е като за послено, но не се предава и е без сериозни проблеми.

    Ярис съм карал 1-2 пъти, доста по-тесен и неудобен е, той си е малка кола, докато Маздата е мини миниван. Ярис не бих си купил, докато Маздата си ми е тръпка и пак бих си купил за градска или женска кола.

    П.П. Щом ще е първа кола помисли дали тези по-новите дизели са удачни, в ниските е риск да е труп и съединителя при млад шофьор да е чест консуматив.
    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
    Телефон - в профила!

    Коментар


    • #3
      Само да вметна че Маздата си е с мотор на Форд който е версия на добре познатия от PSA 1.4 HDI (DV4) - 68 коня - това е легендарен неубиваем дизел и няма база за сравнение с Тойотското с дюзи за консуматив недоразумение д4д
      Land Rover Discovery II, V8 4.0
      VW Golf VI variant
      Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

      Коментар


      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        Тука малко не позна, баш този мотор на Тойота си е с електромагнитни дюзи Бош и е много добър.

    • #4
      И аз клоня повече към Маздата, но трябва да пообиколя и да пробвам. На щерката визуално също и харесва, остава да излезе добър екземпляр.
      Благодаря за отговорите.

      Коментар


      • #5
        Само предубедени пишат. В което няма лошо де. Ама си мисля ,че ярис ще намериш по-лесно от мазда. Просто на тойота им е излязло име на много здрави и непретенциозни коли и в БГ ги има повече. Тук колегата ти пише за демио, (което аз също много харесвам), но купето на демио и купето на мазда 2 , (говорим за енегономия) нямат нищо общо. Фен съм на японските коли , имам моя кола от 1987г. , преди карах европейски коли , но след 2005 откакто минах на японски, НИКОГА НЕ БИХ СИ КУПИЛ НИЩО , КОЕТО НЕ Е ПРОЕКТИРАНО В ЯПОНИЯ.(производството може да е навсякъде, но по-важна е технологията). Имам преки наблюдения от тойота ярис 1.4D4D.Един приятел я купи нова от магазина за жена си още 2003г.. Жена му беше в същото състояние като дъщеря ти(млад шофьор и първа кола). Още я кара и няма никакво намерение да я продава въпреки,че е на 17г вече и над 200 000.Освен обичайните консумативи никакви ядове.Май и нещо по предницата , ама то с тия хендеци е нормално. С тоя ярис съм ходил 2 пъти от Варна до Сф и обратно. Изуми ме как върви. Единия път връщах 4 девойки от състезание по спортна стрелба и цялата кола беше претоварена с пушки, и каквото се сетиш там(доста е обемна екипировката на стрелбата с пушка. Чанти с багаж имаше и в ръцете на девойките. Бяхме претоварени.Въшката вървеше като ,че е празна. 140 ги държи. От всички японки за съжаление само върху мазда нямам наблюдения. В момента в къщи са 3 коли. Субару аутбек(не го препоръчвам, но не ми се обяснява защо, че ще ме нападнат феновете), тойота корола1.6 VVTI 110к.с.и сузуки лиана 1.6 бензин, седан.(не е 4Х4).Всички коли проектирани в Япония са малко или много тесни. Малките като демиото са по-скоро изключение. Правя си колите сам и имам наблюдение. Та: Много здрави мотори(дизелите имат кусури със скъпи дюзи, особено на тойота мотора 2.2), здрава ходова част, нежни ламарини. Явно си решил да купуваш дизел. Аз какъвто и да е дизел в Бг вече не бих си купил. Не ,че дизелите са лоши, а просто с това подобие на нафта дето ни го продават тука какъвто и да е двигател ще се изпорти. Преди 5г като купувах лианата за малката ми дъщеря(точно като при тебе, млад шофьор на 19г , кола за градско и първа кола), гледах следното:Колата да е с по-голям просвет, да се кара лесно, евтини части, да гори малко. Лианата не е 4х4, а кутията и е сметната за 4х4. Много е динамична до 110, ПОСЛЕ ТОТАЛНО УМИРА(за млад шофьор е супер..Разход 5,8 бензин по каталог(в действителност 6,2-6,3). Аз бих се замислил за бензинова кола , но това си е мое мнение. Маздите май са малко по-сложни за ремонт, ама ако няма да ги поддържаш ти , а сервиз , да му мислят монтьорите. Моят съвет е (аз търсих кола в същия ценови диапазон).Вземи това , което ти излезе най-читаво откъм състояние без да робуваш на марки(сега всички са почти еднакви откъм качество).Ако ти излезе корола(без значение мотора..СКАЧАЙ СМЕЛО).Нашата я купувахме от магазина 2007г и е само на 80 000 и до сега освен накладки и пистов ремък с ролка..НАИСТИНА НИЩО.
        Извинявам се за дългия пост, май се увлякох. Успех и дано се зарадва девойката , защото при нас вече .....имаме съпруг, БМВ 330xi,станахме голямата работа и някаква си лиана изобщо не ни е интерес ...хахахаха.

        Коментар


        • #6
          Аз карах 5 години една Фиеста 1,4 TDCI, това сигурно е най-здравата кола, която съм имал. Мазда 2 не знам дали ръждясва като другите от тези години, Фиеста не ръждясва. Мотора е безпроблемен, има слабост при потегляне като повечето дизели, за 55 000+ км не съм долял капка масло. Въпреки това бих взел бензинова с най-мощния мотор. С Ярис също имах приятел, но бензинова от магазина, сигурно 250 000 км и беше навъртял, веднъж имаше някаква драма със скоростите, автомат беше. Здрава кола е. Добави и Хонда Джаз, но трудно ще влезе в бюджета.

          Коментар


          • piron45
            piron45 коментира
            Редактиране на коментар
            Хонда Джаз също беше в полезрението, но прочетох че доста често им течали вратите на багажника и се пълнел с вода. Та затова я отхвърлих. Карал съм от първите преди повече от 15г и вървеше страхотно, но ръждата я беше изяла отвсякъде.

        • #7
          В маздите геройски е пестено от обработка на купето и то в години, в които вече е срамно кола да гние.Ако не е тръгнала ръждата си заслужава, по отношение на механиката са добри, но има ли съмнения за ръжди - оглед от човек, който наистина разбира и ако отдолу се видят сериозни поражения изчезваш на момента.Имат гадния навик да гният по скрити места и докато се види ръждата по гредички и под, в необработените кухини вече е страшно, отвън по нищо не личи.Колегата Дрон може да разкаже с подробности, но форумните професори май и него успяха да прогонят от форума.

          Коментар


          • #8
            Купих такава Мазда 2 на жената преди 6.5 години. Не беше шофирала 5-6 години и очаквах все да сме по сервизите. Маздата ни изненада приятно - никакви проблеми с двигател, скорости или ходова част. Единствено взе да смуче въздух отнякъде и след престой над 2 часа трябва да се припомпа гориво ръчно. Пробваха се няколко майстори, но явно не им се занимава много и не успяха да решат проблема.
            Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

            Коментар


            • #9
              Интересува ме как се държи колата с двигател 1,2 бензин. С 1,4 бензинов е ясно, че ще е по добре, но са рядкост и по скъпи.
              "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

              Коментар


              • #10
                1.2 нямам идея, но 1.4 дизел си е мъка...68 к.с. Ако я движех аз щях да се прежаля за един ремап на 90 к.с поне да не се подготвям 10 минути психически за изпреварване или превземане на баир.
                Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                Коментар


                • #11
                  Първоначално публикуван от dido uzunov Преглед на мнение
                  Интересува ме как се държи колата с двигател 1,2 бензин. С 1,4 бензинов е ясно, че ще е по добре, но са рядкост и по скъпи.
                  Няма как да е добре. 1.2 75к.с. си е сравнително форсиран двигател, ще е зле в ниските, а във високите няма да е бегачка. Ще пали съединителя при тръгване на баир. Моето Демио беше 1,3 дефорсиран 63к.с. и беше доста слаб, но приятен тъй като е нискооборотен.
                  След време като ми потрябва малка кола ще търся Мазда 2 1,6 бензин.
                  Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                  Телефон - в профила!

                  Коментар


                  • #12
                    Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                    1.2 нямам идея, но 1.4 дизел си е мъка...68 к.с. Ако я движех аз щях да се прежаля за един ремап на 90 к.с поне да не се подготвям 10 минути психически за изпреварване или превземане на баир.
                    Нямате си на идея колко не сте прав
                    Пежо 206 1.4 хди пълно с 5 човека и багаж кара нагоре по Хемус към Витиня на 5-та със 140 и още може.
                    Сравнено с Опел Вектра1.8 118 коня дето на същото място се мъчи на 4-та със 100
                    Land Rover Discovery II, V8 4.0
                    VW Golf VI variant
                    Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                    Коментар


                    • Kirilpm
                      Kirilpm коментира
                      Редактиране на коментар
                      Вектрата ти не е била в ред.Най-вероятно говориш за екотек мотора, може да е страшен боклук, но когато е в ред от вървеж не може да се оплачеш.

                    • Todor_Ninov
                      Todor_Ninov коментира
                      Редактиране на коментар
                      Може и да не съм прав😀

                  • #13
                    Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнение
                    1.2 нямам идея, но 1.4 дизел си е мъка...68 к.с. Ако я движех аз щях да се прежаля за един ремап на 90 к.с поне да не се подготвям 10 минути психически за изпреварване или превземане на баир.
                    Зависи кой кара, на връщане от Гърция с 4 човека(две деца), пълен багажник и бокс на покрива си държеше 140 на климатик. Не ми е било проблем да изпреваря никога. Сега ако някой пред мен е със 160 е ясно, че няма да го изпреваря, но до 140/50 си изпреварва. На Белово - Юндола и Петрохан също съм изпреварвал без проблем. С мощна кола просто става по-бързо. Има хора, които и със 150 коня не могат да изпреварват. Достатъчно е да познаваш колата и да знаеш възможностите и, кога ще ти помогне турбината и др.

                    Коментар


                    • #14
                      Ами аз карам...карал съм я един път София - Солун - София и един път София - Прага - София. Не е проблем да направиш 140 а времето до достигането от 100 до 140. Да не говорим за оборотите при подобни скорости. За града е повече от ОК. Може проблема да е навика ми с колата, която карам ежедневно. Всичко е субективно.
                      Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

                      Коментар


                      • #15
                        Човекът пита съвсем други неща.Недейте разваля темата. За девойка първа градска кола колко ще вдига и върви е нещо дето няма смисъл да се коментира.Тук се търсят съвсем други качества. А за това коя кола как вървяла в ниски, средни и високи , има толкова други теми.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X