Реших да споделя историята с цел някой ако попадне като мен в подобна ситуация да знае защо .
Автомобила е стар класически японец . Охладителната система е с радиатор и разширително казанче , като капачката ( паровъздушен клапан ) е на радиатора .
Никога до сега не съм имал проблеми с охладителната система , стрелката не е мърдала от обичайната позиция.
Миналата седмица сменях маслото и забелязах , че няма антифриз в казанчето . Редовно го следя и се озадачих защо ?
Отворих капачката на радиатора да видя какво е положението вътре , антифриз имаше но пружинката на капачката се беше отделила , явно и беше дошло времето .
Долях антифриз и закупих от магазина единствената капачка която намерих , някаква измислена за 5 лева и нещо.
Тъй като знам , че това е елементарна част от охладителната система но с много важна роля , реших че става за временно решение и веднага поръчах маркова , най-скъпата която имаше в сайтовете, цената - около 23 лева .
След поставянето на евтината капачка ядове нямах но , като дойде новата веднага я смених .
Последва каране градско 2-3 дни , всичко изглеждаше наред , изпънах я и на магистралата , проблеми нямаше .
След като пристигнах там за където бях тръгнал и спрях , стрелката за температурата тръгна рязко нагоре . Включих парното на най-високата степен и отворих капака .
Казанчето беше пълно до горе с антифриз и перката не работеше . Като опипах маркуча от двигателя към радиатора ми се видя празен.
Загасих двигателя и отворих капачката на радиатора , антифриз не се виждаше . Долях и запалих отново , перката се включваше и стрелката за температурата си стоеше където трябва.
Тръгнах да се прибирам и ситуацията се повтори като спрях на един светофар . Когато се прибрах вкъщи , реших да сложа другата капачка която бях купил преди това за 5 лева .
Проблемите се изпариха така , както бяха дошли.. Опасявах се дали не съм я прегрял , но засега няма никакви симптоми за това .
Та понякога евтиното макар и рядко е по-доброто решение.
Автомобила е стар класически японец . Охладителната система е с радиатор и разширително казанче , като капачката ( паровъздушен клапан ) е на радиатора .
Никога до сега не съм имал проблеми с охладителната система , стрелката не е мърдала от обичайната позиция.
Миналата седмица сменях маслото и забелязах , че няма антифриз в казанчето . Редовно го следя и се озадачих защо ?
Отворих капачката на радиатора да видя какво е положението вътре , антифриз имаше но пружинката на капачката се беше отделила , явно и беше дошло времето .
Долях антифриз и закупих от магазина единствената капачка която намерих , някаква измислена за 5 лева и нещо.
Тъй като знам , че това е елементарна част от охладителната система но с много важна роля , реших че става за временно решение и веднага поръчах маркова , най-скъпата която имаше в сайтовете, цената - около 23 лева .
След поставянето на евтината капачка ядове нямах но , като дойде новата веднага я смених .
Последва каране градско 2-3 дни , всичко изглеждаше наред , изпънах я и на магистралата , проблеми нямаше .
След като пристигнах там за където бях тръгнал и спрях , стрелката за температурата тръгна рязко нагоре . Включих парното на най-високата степен и отворих капака .
Казанчето беше пълно до горе с антифриз и перката не работеше . Като опипах маркуча от двигателя към радиатора ми се видя празен.
Загасих двигателя и отворих капачката на радиатора , антифриз не се виждаше . Долях и запалих отново , перката се включваше и стрелката за температурата си стоеше където трябва.
Тръгнах да се прибирам и ситуацията се повтори като спрях на един светофар . Когато се прибрах вкъщи , реших да сложа другата капачка която бях купил преди това за 5 лева .
Проблемите се изпариха така , както бяха дошли.. Опасявах се дали не съм я прегрял , но засега няма никакви симптоми за това .
Та понякога евтиното макар и рядко е по-доброто решение.
Коментар