Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Капачка на радиатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Капачка на радиатор

    Реших да споделя историята с цел някой ако попадне като мен в подобна ситуация да знае защо .

    Автомобила е стар класически японец . Охладителната система е с радиатор и разширително казанче , като капачката ( паровъздушен клапан ) е на радиатора .
    Никога до сега не съм имал проблеми с охладителната система , стрелката не е мърдала от обичайната позиция.
    Миналата седмица сменях маслото и забелязах , че няма антифриз в казанчето . Редовно го следя и се озадачих защо ?
    Отворих капачката на радиатора да видя какво е положението вътре , антифриз имаше но пружинката на капачката се беше отделила , явно и беше дошло времето .

    Долях антифриз и закупих от магазина единствената капачка която намерих , някаква измислена за 5 лева и нещо.
    Тъй като знам , че това е елементарна част от охладителната система но с много важна роля , реших че става за временно решение и веднага поръчах маркова , най-скъпата която имаше в сайтовете, цената - около 23 лева .
    След поставянето на евтината капачка ядове нямах но , като дойде новата веднага я смених .

    Последва каране градско 2-3 дни , всичко изглеждаше наред , изпънах я и на магистралата , проблеми нямаше .
    След като пристигнах там за където бях тръгнал и спрях , стрелката за температурата тръгна рязко нагоре . Включих парното на най-високата степен и отворих капака .
    Казанчето беше пълно до горе с антифриз и перката не работеше . Като опипах маркуча от двигателя към радиатора ми се видя празен.
    Загасих двигателя и отворих капачката на радиатора , антифриз не се виждаше . Долях и запалих отново , перката се включваше и стрелката за температурата си стоеше където трябва.
    Тръгнах да се прибирам и ситуацията се повтори като спрях на един светофар . Когато се прибрах вкъщи , реших да сложа другата капачка която бях купил преди това за 5 лева .
    Проблемите се изпариха така , както бяха дошли.. Опасявах се дали не съм я прегрял , но засега няма никакви симптоми за това .

    Та понякога евтиното макар и рядко е по-доброто решение.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

  • #2
    Не е до парите някой път,а до това дали е правилната капачка.Тая пружина там е на определено на;яхане,като го объркаш и става чорба,бъди сирурен че капачката е по спецификации за колата.

    Дано не се е окотила
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      Сега, купуваш си една оригинална капачка за терано 2 2.7TDI от Люцкан, и драмите гарантирано приключват, и то окончателно, и то за минимум 10 години. Моята фероза е от 2 години с такава. 80% от японските коли от тия години (пък и изобщо) са с еднакви капачки, на еднакво налягане от 0.9 бара.

      Първо се търси ориогинално, ако няма или е скъпо, търси се сувместимо оригинално от друга марка, ако и това го няма или е скъпо - чак тогава aftermarket аналози. Това освен ако няма доказано читава aftermarket част за точно тоя автомобил.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • cnc82
        cnc82 коментира
        Редактиране на коментар
        То като стана това първата ми мисъл беше да сложа капачката от Тераното ми , поне знаех със сигурност , че работи .
        Благодарско за идеята Спарки , ще поръчам от Люцкан !

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X