Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От какво може да задере бутало?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    При Сааб системата е Йоник - има оценяване на йонизационните токове за всеки цилиндър и оттам оптимално изгаряне и пропуски в цилиндрите поотделно.

    При ВАГ е ширпотребско изпълнение....

    Коментар


    • #32
      В дизайна е заровено кучето. Малко, като при жените се получава в съвременните двигатели. Скъсяват полите, та да се продават повече

      Коментар


      • #33
        Така измерванията показват че 1-во бутало, най надраното е загубило 0.085мм материал. Допускам че тропането идва от така образувалия се луфт.

        2-ро и 3-то бутало също имат петна със задиране на полата. По-малки от това на 4-то. Ето така изглеждат всички бутала.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:b2.jpeg
Прегледи:745
Размер:183.4 КБ
ID:6527413

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:b1.jpeg
Прегледи:651
Размер:205.8 КБ
ID:6527414
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:b3.jpeg
Прегледи:674
Размер:185.4 КБ
ID:6527415
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:b31.jpeg
Прегледи:658
Размер:180.3 КБ
ID:6527416
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:b21.jpeg
Прегледи:682
Размер:190.7 КБ
ID:6527417
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:b11.jpeg
Прегледи:817
Размер:180.5 КБ
ID:6527418

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:b4.jpeg
Прегледи:699
Размер:198.3 КБ
ID:6527419

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:b41.jpeg
Прегледи:752
Размер:214.6 КБ
ID:6527420
        Задиранията са от странта на всмукателните клапани на всички.

        Всички освен 1-во са в норма. Всички цилиндри са окръжност а не елипса, размера на всички е с 0.01мм по голям от фабричния. Хонинга на 1-ви е нарушен в една вертикална ивица но размера е точен дори там.

        Мисля да пусна 4 нови бутала и да пробвам как ще е.
        Прикачени файлове

        Коментар


        • #34
          Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
          Допускам че тропането идва от така образувалия се луфт.

          Задиранията са от странта на всмукателните клапани на всички.
          . Хонинга на 1-ви е нарушен в една вертикална ивица но размера е точен дори там.
          Мисля да пусна 4 нови бутала и да пробвам как ще е.
          Огледайте внимателно всичко ,да не се окаже "тропането' от друг съпътстващ проблем.
          Задирането е свързано винаги със скъсване на масления филм така, че оглед на всичко ( и пръскалките) и даже термо датчика (богата горивна смес -измиване...........).
          Хонинга,ако беше металкерамично покритието или плазмено наслоено нямаше да го мислите,но на чугуненета риза си е необходим и ако е нарушен възтановете го.Матиранането ще изчезне още с първите 10-12 оборота и пак ще има огледална повърхност, но микронните "резки" под 60 градуса които ще направите, ще задържат маслен филм.

          Пс. -Дали е необходим на чугунената риза хонинг ( и може ли в домашни условия да се направи с приемливо качество) и дали изобщо има роля няма да споря,но щом производителите го правят и по ризите,буталата,че даже лагерните черупки не са огледално полирани- значи има причина.
          Успех в събирането!

          Коментар


          • #35
            Една стотна износване нищо не е, дори за съвременен двигател.Ти хубаво си измерил, или някой друг го е мерил щом сте стигнали до хилядните, но никъде не спомена, като прокараш нежно пръстче/нокът някакъв ръб напиваш ли в цилиндрите, там където недостигат сегментите?Ако измерванията ви са точни няма има ръб възможен да се установи по бабешкия метод.Другото важно нещо, новите бутала с този тип покритие по полите не бива да бъдат докосвани от микромер, това според дебелите книги, никога не съм го правил, но го приемам на доверие.Размера им най-често е гравиран на челото.И аз подкрепям мнението на колегата Петков, един хонинг с нищо няма да навреди, хората го правят за да върнат умрял блок от оня свят, само и само да не купуват ремонтни бутала, а при една стотна износване ще имаш само позивити от хонинга.Закарай дюзите някъде за стендоване и почистване, дори да не е там заровено кучето с нищо няма да навредят на прясно сглобения двигател, провери и регулатора на налягането.

            Коментар


            • #36
              За 2- ри и последен път ти пиша, че буталата на тази бензинка са ти ОК и за още много хиляди километри и
              чукането не е от тях, което разбира се не би трябвало да ти попречи да хвърлиш едни пари в Дунава за нови, де.

              Коментар


              • disko04
                disko04 коментира
                Редактиране на коментар
                Тези бутала са чукали и то много. Аз съм имал случай само с едно и добре знам как чука на метал при всеки такт на горене като два чука един в друг.

            • #37
              Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
              новите бутала с този тип покритие по полите не бива да бъдат докосвани от микромер, това според дебелите книги, никога не съм го правил, но го приемам на доверие.
              Това не съм го чувал досега, може ли малко подробности-защо, какво му е на покритието, и т.н.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #38
                Първоначално публикуван от Prytsi Преглед на мнение
                За 2- ри и последен път ти пиша, че буталата на тази бензинка са ти ОК и за още много хиляди километри и
                чукането не е от тях, което разбира се не би трябвало да ти попречи да хвърлиш едни пари в Дунава за нови, де.
                Радваме се ,че е за последен ,защото явно не си "виждал" на живо ,как чука подобно бутало.
                Калин Владов,09РСПБЗН

                Коментар


                • disko04
                  disko04 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Със сигурност нито е виждал нито чувал.

              • #39
                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение

                Това не съм го чувал досега, може ли малко подробности-защо, какво му е на покритието, и т.н.
                До колкото знам покритието е предимно с цел намаляване на триенето, но е изключително тънко и всяко надраскване може да ускори повреждането му.Като съм гледал бутала значително по надрани от тези, покритието не беше паднало заради драскотините, просто се беше износило, но производителите подчертават в сервизните бюлетини да не се мери по никакъв начин, а да се ползва размера гравиран на челото.Сега като се загледах по-внимателно тези си имат 2 точки на полата, в които може да се измери с микрометър без да се закачи покритието.

                Коментар


                • #40
                  Баси мамата, това ако е вярно...
                  Не, не е нормално да не може да се измери, макар и с много прецизно допиране на инструмента до буталото.
                  Абе света върви в грешна посока, да знаете.
                  не е само до автомобилостроенето, във всички области на живота е така.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #41
                    Дали е вярно не споря, споменах по-горе че го приемам на доверие.В крайна сметка не вярвам да е толкова фатално, дори да се надраска и разруши в най-лошия случай губим покритие с дебелина няколко хилядни(точната дебелина при различните производители е тайна, щото покритието е мноУ яката раУта) и отдолу си оставаме с бутало като буталата в една голяма част от автомобилите.

                    Коментар


                    • #42
                      Както е тръгнало, скоро, на 20 000 ще сменяме мотори, а не масла ...

                      Коментар


                      • #43
                        Кофти мазане,усукана биела или бутален болт.С бутален болт съм си правил проби с различни вискозитети масла и как се променя луфта пистол-бутало при различните масла.разликата е убийствена дори на ръка.А некои си търсете хилядни луфт.Откачена работа.Мотора с комплект буталомотовилкова група и биелни лагери ще си кара още много .Не е евтино но е вариант за дори едно брутално разбито бутало в сегментната група.Ма всеки си знае и майстори бол .
                        Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                        Коментар


                        • #44
                          Усукана биела викаш?Ако имаш луфт между буталото и буталния болт, който напипваш с ръка, не си прави експерименти с масло, гресирай обилно и сглобявай
                          Айде малко по-сериозно, това не е раздел политика.

                          Коментар


                          • #45
                            Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
                            ,усукана биела или бутален болт.С бутален болт съм си правил проби с различни вискозитети масла и как се променя луфта пистол-бутало при различните масла.разликата е убийствена дори на ръка. .
                            При тези ротационни и наслагващи движения в един двигател,логично биелата може да ротира и влиза в прецесия и транслация,а буталния болт, като пиян хамстер да се движи хипоциклоидално
                            Виж за маслата сериозно се замислям, как да ги избирам вече-някога ми беше лесно-М10 и М16 (зима-лято).............

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X