Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От какво може да задере бутало?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Добра тема за "творчество" и теории на конспирацията.
    Да се включа в свободните съчинения :
    -При намаляване на охладителната течност обикновено си патят вътрешните цилиндри, а не крайните и отделно този производител, много преди другите монтира датчик за нивото в разширителния съд и загуба на 300мл. водят до светеща лампа.
    -Лошо мазане само на два крайни е малко вероятно,а има и дублирана система за индикация при 0.5ат. и 1.8ат. при 1800-2000об.
    -При неправилна работа на дюза също може да се измива буталото,да прекъсва цилиндър и да повлече полата.
    -При сдвоените бубини загуба на искрата (поради свещ,кабел,бубина) може да вкара два цилиндъра във филма,но водача трябва да е усетил загуба на мощност при натоварване.
    Остава да се прегледат-дюзи,свещи,кабели и бубина .Отделно както се спомена "тракторен тип управление" може да подсили ефекта на "дефекта".

    Коментар


    • #17
      С 4 отделни бобина-свещ трябва да е мотора. Поне 3 цилиндровите от тия години са. И впрочем никак не е рядкост "полу" дефектна бобина от завода. Това от личен опит с моята Fabia. От нова от магазина имаше едно много леко разклащане понякога, само на празен ход, без никакви други признаци за проблем. След като съвсем се скапа и смених бобината, двигателя заработи по-добре отколкото като е бил чисто нов от магазина.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #18
        Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
        Само не мога да разбера,защо при спускане,някои хора изключват от скорост,винаги ми е било чудно.
        Някой някога им е казал, че така ще икономисат нещо от към гориво, ама е забравил да спомене, че ще се натоварят от към накладки и дискове.
        И съвсем е забравил да спомене какво ще стане ако загасне двигателя и изчезне хидравликата и сервото.

        Коментар


        • #19
          Виж сега, икономичното шофиране не е за всеки, дори не винаги се отдава на тези дето собственоръчно са си ремонтирали запорожките.Когато масово се прилагаха тея техники, автомобилите бяха предимно без серво и на волана и на спирачките, та няма за какво да се притесняваш, а дори и един съвременен автомобил да изгасне пак няма за какво да се притесняваш.Нямаш си идея колко пъти съм обяснявал, че когато те дърпат волана не се заключва и колата не остава без спирачки, просто се иска малко по-голямо усилие.Автомобил се пуска по инерция на дълги и плавни наклони, и не хабиш нито дискове, нито накладки, нито барабани, просто като приключиш с наклона включваш най-високата предавка и продължаваш.По планински път с много завои, икономии се правят когато автомобила е включен на подходяща предавка, така хем спестяваш от дискове, хем от барабани, хем от накладки, че даже и от гориво.Преди да влезе закона за целодневното каране на фарове(2013та мисля)всеки божи ден си пътувах 5 километра с изключен двигател, с ясното съзнание, че това рано или късно ще убие скоростната кутия, но с моя стил на каране съм изкарвал 90 хиляди километра с едни предни накладки и без да се налага да спирам в крайпътните дървета.

          Сега по темата, нямам софтуер под ръка в момента, за да проверя, но ако въпросният шкодилак е със система COP е много възможно бобини да са причина за бедата, първите опити на ФВ с тази система далеч не са от най-успешните и бобините имат номера с по 30 ревизии.
          Добре е да се снимат и челата на буталата, и цилиндрите и главата от долната страна и гарнитурата.

          Коментар


          • jja
            jja коментира
            Редактиране на коментар
            СОР е ама как бобина ще направи това? Да не подава искра и бензина да мие маслото ли? Няма ли да изреве ламбда сондата тогава и да даде някаква грешка за тоя цилиндър? Грешки нямаше никакви.

          • ivo929
            ivo929 коментира
            Редактиране на коментар
            Какво е СОР?

          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            COP- Coil On Plug или бобина върху свещ.Най-често с вграден комутатор в самата бобина и получава само един управляващ сигнал от ЕКУ-то, вече вътре какво се случва си е нейна работа.При първите поколения на ВАГ с тази система се среща и външен комутатор, но там бобините са хванати за капака с болтове.

        • #20
          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          С 4 отделни бобина-свещ трябва да е мотора. Поне 3 цилиндровите от тия години са. И впрочем никак не е рядкост "полу" дефектна бобина от завода. .
          -На Бората на сина също пукаха като пуканки,докато не му прибрах "термо ,шумо декоративното кожухче" в гаража и над 50 000 км. нямаше ядове до преди две седмици когато пък увисна край Микре за датчик на коляновия вал,та си направих над 400 км. "екскурзия".
          Пс. И за пореден път доказвам на синовете ,че "екстрите" могат да ги оставят по всяко време,а "старите ми простички каручки" освен за гуми и гориво (и без акумулатор може печката) почти няма начин да ме оставят на пътя!

          Коментар


          • #21
            И аз това разправям, но видни форумни капацитете ме наричат тракторист(явно се счита за обида).
            Само не разбрах за кое термо шумо декоративно кожухче става въпрос, пластмасовия похлупак над бобините ли?

            Коментар


            • #22
              Те "термо, шумо декоративното кожухче" малко след като купих моята спряха да го слагат от завода още. Филтъра и не е ли в него? На моята май беше в него.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #23
                Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
                Само не разбрах за кое термо шумо декоративно кожухче става въпрос, пластмасовия похлупак над бобините ли?
                Баш. Първите нямаха, после проимаха, после пак спряха да имат. Това за Fabia 1. Преди мен колега си купи, после аз, после още 2 служебни. - всичките през година-две купени. Едната 1.4, другите всичките 1.2. 1.4 нямаше, моята имаше, двете служебни (бяха от последните) пак нямаха.

                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #24
                  Ей тая идиотщина на повечето производители никога не съм можеш да си я обясня.Нали бе джанъм се мъчим да засмучем студен въздух? Защо филтъра ни да е на толкова топло място?Французите доразвиват концепцията, филтъра се намира едновременно над капака на клапаните, под предния щит и над изпускателния колектор при напречно разположените мотори, явно инженерите са си играли на топло-студено като са решавали къде да е.

                  Коментар


                  • #25
                    Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
                    И аз това разправям, но видни форумни капацитете ме наричат тракторист(явно се счита за обида).
                    Само не разбрах за кое термо шумо декоративно кожухче става въпрос, пластмасовия похлупак над бобините ли?
                    Същият,не стига, че се загряват от двигателя,токовете ми и охлаждането затруднено с тези декорации.

                    Коментар


                    • #26
                      Абе, не капака им е проблема, ама нейсе. Махането на капака е евтина кръпка.

                      ...но има и по-зле. Ня помня ня кой хлОпел - бобините са 4, ама са един детайл, тоест не се сменя всяка поотделно, ами всичките 4 накуп. Това е малко като колектора на форда, дето Ronin прави.

                      Абе много болни мозъци се навъдиха в тая индустрия и около нея. Факт.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #27
                        X18XE ми идва веднага на акъла, среща се и при някои модели на рено.В кади има интересно решение на метановия мотор, четири канална бобина с комутатора в един корпус, от нея излизат кабелите за ВН и влизат в свещите, та хем бобината стои на относително по хладно място и е сравнително безсмъртна, хем пак имаме пълноценна COP система макар бобината да не е точно върху свещите.Лошото е, че цената на слабото звено беше около 160 лева за 4 кабела на Bosch, ако кабелите са на по човешка цена си заслужава отвсякъде.Вече и с индивидуалните бобини се подобриха нещата, дори с тези при любимите френски марки, там пукаха като пуканки, но поне са евтини.На ваг групата последните модели бобини също са много успешни в сравнение с първите, е аз пак си нося една в багажника, поне са компактни.

                        Коментар


                        • #28
                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Абе, не капака им е проблема, ама нейсе. Махането на капака е евтина кръпка

                          Абе много болни мозъци се навъдиха в тая индустрия и около нея. Факт.
                          Понякога след многократни термични претоварвания и една "капка" е достатъчна да "прелее" и точно тази капка избягваме с изхвърлянето на капака....
                          Няма индустрия в която да няма болни мозъци......
                          -Вашето поколение е по технологично и работите по близо до инструкциите,правилата и без излишни импровизации.

                          Преди години когато частите бяха "кът",когато с цената на рискове и компромиси се извършваха абсурдни ремонти само и само техниката да работи още някоя седмица,месец,година докато се намери правилно решение (парите и часта),тогава с Кракра и Веженче се наваряваха валове и работеха,"заливаха" се или се преработваха и напасваха лагерни черупки, заваряваха се ресорни листи,наваряваха се изкъртени зъби и се препасваха с шлайфер в ръка(нямахме акумулаторни дремели) и малко ацетонова боя.Оси и валове се "надеха" и техниката пак тръгваше.
                          А в по близко време за прословутите клапани и пулове-да ,отнемаше се от дължината някоя десета и пуловете се намаляваха с импровизирани приспособления (а дали успореднотста е била под 0.01мм нямаше никакво значение) защото бяха кът и само руските пасваха за "Голфетата". Но с водача, седлото,клапанното легло и фаската не се правеха компромиси. Част от главите и на ръка подравнявахме (без алуминиеви с бренери) и трактори,камиони и коли пак вървяха.
                          -Така както се постига острота на режещ инструмент без машинно заточване,а с умение и търпение ,така се извършваха и голяма част от "спасителните ремонти" - днес няма нужда да се връщаме към "динозавърските" времена и ралото.

                          Коментар


                          • #29
                            Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                            -Вашето поколение е по технологично и работите по близо до инструкциите,правилата и без излишни импровизации.
                            За капака имах предвид че е кръпка от производителя, вместо да си оправи истинския проблем, тоест да направи читави бобини. Всеки производител ги върши тия простотии, кой по-рядко, кой най-редовно. Нищо ново тук.

                            Онова време, в което дори доказано проблемни възли се произвеждаха с десетилетия с нула стремеж да им се оправят проблемите, и въпроеки това (а може би именно заради това) ги нямаше по магазините, даже и да си намерил кинти или взел назаем, е ясно. Не съм толкова млад че да не помня. Въпроса е че когато има и части и информация и парите не са чак толкова неприятни, да се правят зорлем простотии е безпредметно. И въпреки това се правят ужасни цигании.

                            А иначе още по дефиниция ако махането на нещо решава проблем, без да създава друг - еднозначно няма никакъв смисъл нито да се дават кинти, нито да се губи време да се търси под вола теле.

                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #30
                              СААБ открай време си е с една касета бобини дирекктно върху свещите, без кабели, баш в главата и няма драма. Е, има, откак не е Сааб.
                              А тези простотии се правят от името на всички ни.
                              Даника
                              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X