Историята е следната - бензинова Фабия 2004-та, 1.4 75 коня на реални 160 000км, купувана нова от магазина и карана от майката на мой приятел в Германия. Никакви интервенции по мотора, редовна смяна на масло и свещи, спокойно каране. Последните няколко хиляди километра колата е при мен. Разви едно чукане в мотора което мислехме че е повдигач известно време, но ставаше все по силно и в един момент стана очевидно че не е повдигач и отворихме мотора. Вътре намерихме това:
По-надраното е от 1-ви цилиндър, другото от 4-ти. Сегментите на 1-ви бяха доста износени също, на границата за смяна така или иначе. По стената 1-ви цилиндър се виждат следи от контакт с буталото, навсякъде другаде си стои хонинга.
Нищо друго нередно не открихме. Черупкови лагери, бутални болтове, биели си изглеждат съвсем наред - няма провлачване, замазване, надиране, изкревяне. За съжаление оценките са предимно визуални няма с какво да измерим всичко дали е в допуск.
Въпроса ми е какво да гледаме, от какво може да е станало това?
Втори въпрос, на кантар съм дали да се прави това или да иде колата на морга. Ако трябва да се разпробива блока по-скоро си заминава колата. Какъв е шанса според вас да само комплект нови бутала да направят двигателя пак използваем.
По-надраното е от 1-ви цилиндър, другото от 4-ти. Сегментите на 1-ви бяха доста износени също, на границата за смяна така или иначе. По стената 1-ви цилиндър се виждат следи от контакт с буталото, навсякъде другаде си стои хонинга.
Нищо друго нередно не открихме. Черупкови лагери, бутални болтове, биели си изглеждат съвсем наред - няма провлачване, замазване, надиране, изкревяне. За съжаление оценките са предимно визуални няма с какво да измерим всичко дали е в допуск.
Въпроса ми е какво да гледаме, от какво може да е станало това?
Втори въпрос, на кантар съм дали да се прави това или да иде колата на морга. Ако трябва да се разпробива блока по-скоро си заминава колата. Какъв е шанса според вас да само комплект нови бутала да направят двигателя пак използваем.
Коментар