Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обороти на компресори (суперчаржер)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Обороти на компресори (суперчаржер)

    Някой знае ли какви са оборотите, който достига централната ос прикрепяща нагнитателнатата перка на турбокомпресорите? Разбира се при овеличаване на оборотите, респективно намаляването им стойностите варират, но в какви граници!
    Забелязах, че турбините задвижвани от ремъка са на лагери (съчмени), докато турбокомпресорите задвижвани от испускателния колектор са винаги на втулки и уплътняващия механизъм им е на сегмент. Това се дължи на топлината която съпътства испускателния колектор или просто ремъчните са с по-ниски обороти и лагерите и семерингите са способни да издържат на напрежението?
    Лек ден
    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

  • #2
    Първо не всички задвижвани от ремъка компресори са турбини, напротив много по-често срещани са т.н. Рутс компресори, а също така и G-компресорите на фолксваген. Освен това големите и скъпи турбокитове на Лайкоминг например за големи V8 двигатели много често са с сачмени лагери...
    При компресорите на Мерцедес скоростта на въртене е около 2 пъти по-висока от тази на генератора (ако се съди по диаметъра на шайбата), но всичко е относително.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=4320
      тук има това онова по темата
      В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

      Коментар


      • #4
        Точно така. В потока на изгорелите газове се слага само турбина, няма как другояче да се вземе енергия от тях. Там е много горещо, и простия и евтин начин да се реши въпроса с топлинните хлабини е плъзгащ лагер. Но всичко пак излиза скъпо, защото пък плъзгащите лагери за високи обороти са проблемни.
        Не знаех че още използват копресори на Рутс. Не слагат ли винтови? Те са с много по-голяма производителност ...
        Очевидно оборотите им са процент от оборотите на вала. Обикновенно генераторът се върти с два пъти по-малко обороти от коляновия вал. Значи според наблюденията на Куадрата, на вала и на компресора са еднакви. Напълно логично Освен ако вътре в компресора няма повишаващ редуктор например. Но все едно за такива обороти и натоварвания съчмените лагери са напълно достатъчни, евтини и надеждни.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Стефан
          Обикновенно генераторът се върти с два пъти по-малко обороти от коляновия вал.
          Тук Стефане не съм съгласен с теб, обратното е - генератора се върти 2 пъти по-бързо от коляновия вал,
          но смятам че не го мислиш а просто си се объркал.
          Не бих го допуснал точно за теб.
          Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
          LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
          Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

          Коментар


          • #6
            А? Край, вече няма да пиша нищо преди първата кофа кафе! Ей, взе ми се здравето тая седмица. Естествено: По 2, по 2 ...

            Коментар


            • #7
              При винтовите определено има редуктор при всичките който съм виждал и то е нормално с цел намаляне на възможността на превъртане на ремъка. Това обаче увеличава скоростите на въртене на главните оси, но доколко...
              Факт обаче е използването на лагери в суперчаржерите - значи издържат.
              А и тези винтовите са по приложими за повишаване мощността при ниските обороти и по интелигентен вариянт въобще за повишаване на налягането! При мерцедес на тези дето им пише компресор отзад винтови ли използват или такива с перка с лопатки?
              4ао
              Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

              Коментар


              • #8
                Доколкото знам Мерцедес първи са слагали Рутс, и той отдавна е в историята им ... Трябва да са винтови.
                Компресорът на Рутс е тоя с двете перки, които се въртят на обратно. Все едно два центоробежни турбинни вентилатора. Така се увеличава напорът, обаче дебита може да се увеличи само с увеличаване на диаметъра им, и цялата работа губи смисъл.

                Коментар


                • #9
                  При Мерцедес са два засукани в противоположни посоки шнека, които се въртят синхронизирано пък в противоположни посоки - изпъкналите ребра на единия влизат в изрезите на другия - като зъбна помпа, но засукани по дължина на оста.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #10
                    ето я "месомелачката", за която говорите
                    http://www.sprintex.com.au/files/Supercharger%20004.jpg
                    А ето и другия тип
                    http://static.howstuffworks.com/gif/supercharger-6.jpg
                    Тука даже личът редукторите на всички, а щом има редуктори значи оборотите на осите трябва да са доста големи иначе да са подадени директно към ремъка...
                    4ао
                    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                    Коментар


                    • #11
                      Точно така. Има и още един вид "компрекс" - там налягане създва фронта на изгорелите газове, ползваше ги Мазда, ако се разтърсиш нета за някои тяхни двигатели ще видиш как точно работи. Така или иначе е неприложим в двигател който изначално не е сметнат за него.
                      Иначе винтовия от горната снимка е по-сериозния вариант за форсиране, просто другия тип обикновенно се ползва за по-лек тунинг, поради по-ниската компресия и дебит.
                      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                      Коментар


                      • #12
                        Чакай бе, те налягане не вдигат. Даже на Ф-1 го ограничават до 1,2 или 1,4 атм., или колко там беше. Това си е живо нищо. Обаче от тях се иска много голям дебит. И колкото по-голям мотора, толкова повече искат. Затова са и винтови, за по-голяма производителност.
                        Ако мотора работи на 10 000 оборота, редукторът и 1:2 да е, това пак не е нещо особено за съчмените лагери и семерингите. Верно че специални серии, ама съчмите работят нормално и до 40 000 оборота. За повече правят други номера, ама нашия случай не е такъв. Не ги мисли.
                        А, да не би да са ти набутали такава курсова работа?

                        Коментар


                        • #13
                          Търся такъв винтов от маса време и немога да намера... та дори да е напълно съсипан само идеята ми трябва от него ама уви...
                          Все пак несъм се отказал ако зняете някой хвърлен някъде свирнете имам нещо наум!
                          лек ден
                          Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                          Коментар


                          • #14
                            Кофти нещо... Слагат ги серийно на Мерцедес, отвътре са с тефлоново покритие. Ужасно надеждно нещо, не съм чул за нито един дефектирал... Освен от някой ударен да докопаш. Другото са американските зверове, дето ги слагат на техните двигатели. Обикновенно са по-големи. Виж питай go go go, той си поръча такъв двигател за Вранглера.
                            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                            Коментар


                            • #15
                              А-а ... Разбрах)) И аз търся отдавна, ама няма(((
                              Имам чувството че трябва да зарибяваме някой който пътува постоянно по чужбините. И не е добре с главата, та да се съгласи да пие кафе в някоя морга за мерцедеси. Щото нали цялата работа трябва да е и без пари ... Мамка му и мизерия(((

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X