Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Околна температура и виско?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Околна температура и виско?

    Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
    ...
    То взима температурата си от оста към която е зацепено...
    Виско-съединителя взима температура от радиатора. И не е ос, а вал.

    Коментар


    • #32
      До: Околна температура и виско?

      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
      Виско-съединителя взима температура от радиатора. И не е ос, а вал.
      Сигурно е така ! Не оспорвам !

      Коментар


      • #33
        До: Околна температура и виско?

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Виско-съединителя взима температура от радиатора.

        Това как точно става.С 2 кратки думи ако може.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #34
          До: Околна температура и виско?

          Моята класация от по-горе се потвърждава...

          Въздухът, преминал през радиатора, носи информация за температурата му. И като попада върху биметалната пластинка на виското, която управлява клапан, го задейства.

          И bgbul е далече от истината като казва:
          Колкото по топъл става двигателя - толкова по-твърд става силикона ( сместта вътре) във виското и съответно започва да се зацепва повече .
          При температира 83-92 градуса виското е на 100 % зацепено и се чува неговото виене ( подобно на турбо , но с по дебел глас ).
          Силиконът не си променя вискозитета (или малко, но не е от значение), а преминава под действието на центробежната сила и през отворения клапан, за който казах по-горе, в друга камера на виското, с което увлича перката.
          Увличането никога не е на 100%, защото това все пак не е твърда връзка. Точно това е полезно в калта, защото може и да не се скъса оста.

          Всичко това не е обаче толкова важно, че да го знае всеки - просто не е нужно. Само такива като мен, дето непременно трябва да знаят "какво свири в гайдата"

          Коментар


          • #35
            До: Околна температура и виско?

            Чакай,че се опулих,викам как така взима температурата от радиатора,а то било от вьздуха минаващ през радиатора.Моя грешка,мерси.





            пп.има 2 теми при 4Х4 най-долу,показано как се пьлни виско сьс сикилон и как се настройва пластината.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #36
              До: Околна температура и виско?

              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
              Това как точно става.С 2 кратки думи ако може.
              Ами един път, вентилатора смуче от радиатора и набива във виското. И втори път, при движение срещаме въздушна струя, която минава през радиатора и пак върху виското. А по горе Паджеровода го е обяснил перфектно.

              Коментар


              • #37
                До: Околна температура и виско?

                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                ...
                защото може и да не се скъса оста...
                Моя е грешката. Не е вал, не е и ос. Нещо средно е.

                Коментар


                • #38
                  До: Околна температура и виско?

                  Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                  Ами един път, вентилатора смуче от радиатора и набива във виското. И втори път, при движение срещаме въздушна струя, която минава през радиатора и пак върху виското....

                  ...следователно , с течение на годините ако радиатора се "полузапуши" от мърсотиите , то виското няма да получава вярна информация за температурата . В такъв случай не стига че няма нормален топлообмен , а на всичко отгоре и перката няма да помага на 100% . Този "начин на получаване на информация" май е недстатък за виското.
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Околна температура и виско?

                    ..или си слагаш ел. вентилатор, ама с "екстри"..)))..както са описали хората тук:

                    http://forum.cxem.net/index.php?showtopic=41933

                    http://www.autoelectric.ru/diagnosti.../termostat.htm

                    Коментар


                    • #40
                      До: Околна температура и виско?

                      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                      Моя е грешката. Не е вал, не е и ос. Нещо средно е.
                      Няма грешка - виското се зацепва на оста на коляновия вал !
                      Както и да се каже - всички разбираме за какво говорим .
                      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                      Моята класация от по-горе се потвърждава...

                      Въздухът, преминал през радиатора, носи информация за температурата му. И като попада върху биметалната пластинка на виското, която управлява клапан, го задейства.

                      И bgbul е далече от истината като казва:
                      Силиконът не си променя вискозитета (или малко, но не е от значение), а преминава под действието на центробежната сила и през отворения клапан, за който казах по-горе, в друга камера на виското, с което увлича перката.
                      Увличането никога не е на 100%, защото това все пак не е твърда връзка. Точно това е полезно в калта, защото може и да не се скъса оста.

                      Всичко това не е обаче толкова важно, че да го знае всеки - просто не е нужно. Само такива като мен, дето непременно трябва да знаят "какво свири в гайдата"
                      Аз за виското знам малко - но :

                      Като сложих моето ( старото ) на котлона - зацепването се втвърди !
                      Значи ( така си помислих ) - температурата се предава чрез гайката с която се зацепва към оста на коляновия вал !
                      Сега виждам , че се получава инфо за температурата и от радиатора - логично !
                      И все пак - според мен е сполучливо охлаждането чрез виско ! Не е нужно замяна с електрическо .
                      Хубавото при БМВ е , че когато двигателя загрее повече от нужното ( преди да прегрее ) светва червената лампичка на температурата ! Което значи - загаси двигателя !
                      И после не пали докато не спадне температурата !
                      Поне при мен - това ме спаси от прегряване - така се прибрах от Германия - на почивки , със смяна на термостат в Румъния , на Капачка на разширителен съд в Унгария и .... смяна на виско в България .
                      Късмет , че не прегрях нещото ! Благодарско на БМВ !
                      Последно редактирано от bgbul; 22-03-09, 21:49.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Околна температура и виско?

                        Спорим с двата крака.Не е на оста на коляновия или поне не е на моите коли.

                        Е на тая стойка за закрепва.



                        А вала го дьржи е те тоя "лагер".

                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #42
                          До: Околна температура и виско?

                          А при нас най-често е на вала на водната помпа (върху шайбата).
                          И прави същото с лагерите и.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Околна температура и виско?

                            [quote=BENZBOSS;685947]Спорим с двата крака.Не е на оста на коляновия или поне не е на моите коли.

                            Спора ражда истината !
                            Аз не знам тая ос дали е на коляновия вал или не ?
                            И слава богу - не искам да разбирам !
                            Иначе - до сега от смяната на виското - проблеми е нямало ( около 50 000 км ).
                            Като гледам лагера - бая зор е видял ?

                            Коментар


                            • #44
                              До: Околна температура и виско?

                              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                              Няма грешка - виското се зацепва на оста на коляновия вал !
                              Както и да се каже - всички разбираме за какво говорим ...
                              То самото получава въртящ момент от вал с фланец. Тоя фланец пък от шайбата на водната помпа. А шайбата посредством ремък от коляновия вал.
                              И понеже получава въртящ момент, трябва да е вал. Обаче не се върти с оборотите на вала, значи не е вал. Май затова е виско-съединител.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Околна температура и виско?

                                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                                То самото получава въртящ момент от вал с фланец. Тоя фланец пък от шайбата на водната помпа. А шайбата посредством ремък от коляновия вал.
                                И понеже получава въртящ момент, трябва да е вал. Обаче не се върти с оборотите на вала, значи не е вал. Май затова е виско-съединител.
                                Чак сега - от тази тема се замислих , че може да не е зацепен на коляновия вал.
                                При смяната - дори не си задавах въпроси . Просто го смених .
                                Сега виждам колко неща човек може да свърши без да си ги обяснява в подробности ! Не знам дали е грешка или не ?
                                Но - всичко е добре , когато завършва добре .
                                Благодаря , че ми отворихте очите за очевадни неща ! Успех !

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X