Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Околна температура и виско?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Околна температура и виско?

    При околна температура от 5` може ли да се очаква зацепване на виското при градско шофиране ?

  • #2
    До: Околна температура и виско?

    На този къс въпрос ето ти къс отговор- ДА.
    Сега ако кажеш и на каква кола е това виско, при какви ситуации включва, проверявал ли си антифриза, колко ти показва температурния датчик... Ако ти е изправна колата, парното ти работи нормално и температурата отвън е 5 градуса не мисля че е нормално да ти включва виското. Хората се оплакват, че двигателите им не стоплят достатъчно да се топлят, ти виско работещо имаш. Опиши по подробно за да ти се отговори подробно.
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • #3
      До: Околна температура и виско?

      Като допълнение към казаното от NIKSD - виското има контакт с околната температура само докато запалиш и в първите няколко минути. След това вече следи температурата на радиатора. Която все пак зависи и от околната...
      Аз съм си изградил класация за най-трудно разбираемите чаркове в джипките. На първите две места са виското и хъбовете.

      Коментар


      • #4
        До: Околна температура и виско?

        Моя безспорен лидер са диференциалите и карбуратора
        Много ти е калпав въпроса. В смисъл труден. Околната температура по-скоро ще повлияе на времето, за което ще се задейства, отколкото на това дали изобщо. Но щом го е духнала чак такава жега, ако е в ред ще сработи. Въпросът дали то се буди от нищо, или двигателят ти грее е следващ. Трябва да се мери, или поне да се пипне.

        Коментар


        • #5
          До: Околна температура и виско?

          Желаете по-подробно ? Става дума за BMW Е36 92 год. с двигател М40. Зададох въпросът си и тук защото ми направи впечетление, че имате доста теми свързани с вискомуфите и ги обсъждате доста колегиално... Повода за темата е, че в пиковата горещина на лято 2008г. температурата мръдна леко нагоре. Тогава при проверка спрях виското с ръка... Иначе преди и след този момент забележки към охладителната система нямам, но пък прерових де що срещнах теми за виско. Останах с впечетление, че виско задължително се сменя когато: Или е блокирало във включено състояние или има появили се хлабини. При невключващо би могло да се пробва да му се долее масълце... Та предвид , че идва лято току що му долях около 10 - 15 ml Castrol 5w40 (такова имах), като претесненията ми бяха в насоки: какво количество и дали съм върнал в изходно положение пластинката отпред която я огънах за да я сваля. За момента впечетленията ми са прекрасни, като фанатично го проверявам - градско при натоварен режим зацепва, извънградско определено е свободно. На място зацепва в момента в който се усеща затопляне на долният маркуч на радиатора. Дано не досаждам...

          Коментар


          • #6
            До: Околна температура и виско?

            Това, което е вътре, изобщо не е масло, или поне не е моторно такова. То е някакъв силиконов гел, който първо - не си променя вискозитета от температурата и като правило е много по-голям от този на моторното масло, и второ - има точно определен коефициент на увличане, той все пак служи за предаване на движение.
            С една дума - сменявай виското с ново, след тези интервенции не можеш вече да разчиташ на него. Огънал си и пластинката отпред, която е точно биметалната, която управлява муфата по температура.

            Коментар


            • #7
              До: Околна температура и виско?

              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
              На този къс въпрос ето ти къс отговор- ДА.
              Сега ако кажеш и на каква кола е това виско, при какви ситуации включва, проверявал ли си антифриза, колко ти показва температурния датчик... Ако ти е изправна колата, парното ти работи нормално и температурата отвън е 5 градуса не мисля че е нормално да ти включва виското. Хората се оплакват, че двигателите им не стоплят достатъчно да се топлят, ти виско работещо имаш. Опиши по подробно за да ти се отговори подробно.
              И при -10 виското "зацепва", но в много по малка степен и много по за кратко време примерно в едно нормално зимно Софийско задръстване. Няма полъх на вятъра от никъде, ти си кесиш на място, мАтора си чука, а нафтата си гори и прави топло. И като няма вентилатор да го разкара пак мАтора може да прегрее, ако ще и да си и на полюсите.
              Виското си е нужно нещо и трябва да сработва в зависимост от температурата на двигателя в частност на охлаждащата течност, а не от околната температура.

              Коментар


              • #8
                До: Околна температура и виско?

                KIKI 55 -И да и не. Сега ще ти дам няколко примера за да видиш защо питаме за повече подробности като кола, мотор, кога, как, колко...

                Мотор 3200 M104 на W124 Мерцедес. Колкото и да ми е жега никога няма да ми се включи виското. На мене като ми е жега си пускам климатика. Като пусна климатика ми заработват два големи вентилатора отпред. До виско никога няма да се стигне.

                Сега коментираме 5 градуса външна температура. При такава температура аз си пускам парно, в W 124 има 2 степени. На слабо вентилатор и с пуснато парно мога да я държа колкото си искам и пак никога няма да се включи виско.
                За видовете "градско" пък въобще не искам и дума да отварям- булеварда пред нас е малко по голям от Цариградско шосе. Задръстване няма. Карам със 80. Това е градско за мене.
                Е за това питаме всичките тези неща, различни коли, различни ситуации, различни места... Зацепва виско на 5 градуса и градско е много малко като информация.
                След уточнението на колегата с БМВто- смяна с оригинално виско е единственото правилно нещо в случая. Не се ли смени, се сменя прегрелия мотор или стои зацепено постоянно цяло лято, което води до интересни неща понякога.

                http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=54196
                Последно редактирано от NIKSD; 13-03-09, 06:04.
                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                Коментар


                • #9
                  До: Околна температура и виско?

                  Така и не може да ми стане ясно кога включва и изключва виското.
                  На студен двигател перката се върти на ръка.Но при работещ двигател винаги се върти и духа,макар че при студен може да бъде задържана.Това ли е нормалното?Примера е с Витара.
                  И един принципен въпрос.
                  Защо въпроса с охлаждането не се решава само с електрически вентилатори?По-несигурно ли е или по-скъпо или има някакви други причини?

                  Коментар


                  • #10
                    До: Околна температура и виско?

                    "Виското" няма момент на включване и на изключване.Затова не можеш да ги усетиш.Получава се едно плавно увличане на вентилаторните перки,което се усилва с повишаване температурата на въздуха,който преминава през тях.Със загряването на радиатора температурата на този въздух се повишава и оттам се получава по-силно увличане на перките.
                    А на въпроса-защо не само ел. вентилатори?"Виското" може да се монтира само на автомобили с надлъжно разположен двигател.Като се има предвид от колко части е съставено електрическото изпълнение (датчик,предпазител,реле, ел. мотор) и съответните ел. връзки,производителите може би са прави да предпочитат "виското",когато могат.Все пак една система, колкото е по-сложна, толкова е по-скъпа и несигурна.
                    Последно редактирано от jonjon; 13-03-09, 13:10. Причина: допълнение

                    Коментар


                    • #11
                      До: Околна температура и виско?

                      ctef, точно така трябва да бъде. Когато е студен мотора виското не е увлечено /зацепило/ и се върти на ръка. При добре загрял мотор се пробва с вестник или нещо подобно да се спре, не можеш ли, значи работи. Гледай да не си счупиш перката при пробите.

                      Аз ако съм на тебе, не ми ли загрява колата, няма да го пипам. Виското е консуматив, сменя се на определен пробег.
                      Колкото до това колко е надежно- Хондата ми е с вентилатор и ми харесва повече, чува се съвсем ясно като започне да фучи. Така си работят по милион километри.
                      За скъпо- вентилатор с електромотори, реле и датчик беше някъде около 3 пъти по ефтино от виското. Това го гледах някъде на някакъв Мерцедес. Като се прецака виското и хората за по ефтино минават на вариант електрика.
                      На W 124 имам и двете. С виско си е, ако започне да дига много температура или се прецака виското, ми се включват перките на първа степен. Продължи ли нагоре има 2 степен на перките. Там вече празно няма. Виждъл съм във Вегас на 40 и нещо градуса да карат без виско. Само на перки. Включва, изключва...
                      Е, лошото е, че такива коли не правят вече. Ако не загрява не пипаи. Загрява ли, сменете виското и караите.
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • #12
                        До: Околна температура и виско?

                        Виско средно дьржи по около 150 000 километра.Айде да го кажем 100 000 за по-лесно.Струва / тук за моите / между 140-170 кинта в зависимост от модела.Това е консуматив и се сменя.

                        На загряла кола пробваш с вестник и ако го спреш лесно си е за смяна.На загрята кола / тогава когато виското трябва да е зацепило/ изключваш мотора и броиш колко пьти се превьрта перката - повече от 4-5 оборота след като загасиш мотора значи смяна виско.

                        Аз за да не си играя с глупости карам леко по-ниски термостати и леко сьм изльгал перките на климата да включват с около десетина градуса по-рано та виското работата му е да ми дьржи перката,че да е комплект колата.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #13
                          До: Околна температура и виско?

                          Някой може ли да каже защо слагат виско а не ел. перки.При мен виското е основно средство за охлаждане.В задръстване лятото трябва да му държиш обороти зада не прегреш колата.
                          Предимството на виското не ми е ясно а и "яде" коне.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Околна температура и виско?

                            Първоначално публикуван от bobsen Преглед на мнение
                            ...
                            В задръстване лятото трябва да му държиш обороти зада не прегреш колата.
                            Предимството на виското не ми е ясно а и "яде" коне.
                            Не би трябвало. То пак си върти, но с оборотите на празен ход.
                            Предимството според мен е постоянната работа на вентилатора. В зависимост от температурата на радиатора, виско-съединителя увеличава, или намалява оборотите на вентилатора, но винаги се върти. От там и по малки колебания на температурата.
                            А иначе всеки консуматор който е вързан на двигателя яде коне. В това число и алтернатора, който трябва да захранва и ел.вентилатор.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Околна температура и виско?

                              Е, основното предимство, все пак щом говорим за джипки е, че виското издържа на вода и кал относително повече от ел. вентилаторите.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X