Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизелов двигател CDTI?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дизелов двигател CDTI?

    Питането ми е някой имал ли си е работа с тези двигатели на Опел,на моята служебна кола е такъв,досега не съм карал дизел и имам следните въпроси:

    1-сутрин като я запаля,лампата на маслото гасне след 3-4 секунди,за сравнение на бензиновата ми фронтера гасне веднага след като запали?Нормално ли е това?

    2-Сутрин като я запаля я оставям да поработи,и наблюдавам че след 2-3 минути работа започва да пуши конденз,в смисъл не е бял пушек,а леко като мъгла,но това след като поработи малко?Нормално ли е?

    3-това чудо няма загряване,ако се кара по лекичко до около 2100-2200 оборота не загрява без значение пробега,понастъпя ли го загрява,но започна ли да го карам под 2000 оборота изтива?На колегата е същото само че на 115 000 км,моята на 87 000 и се държи по същият начин?Колите са по на 2 години,подържани само в фирмени сервизи?

    4-след като е с турбо винаги ли трябва да я оставям да работи на едно място след като съм я карал?казвали са ми че пръстените на турбото били керамични,и трябвало да изтинат,затова винаги след като е била карана и е загряла един път винаги трябва да се оставя поне 2-3 минути да поработи на празн ход,и чак тогава да се гаси?Ако е раздавана повече газ,това било задължително?

    Засега това са въпросите,ще чакам вашите напътствия и съвети.


    Поздрави

  • #2
    До: Дизелов двигател CDTI?

    Карал съм с малкия двигател - 1.3 л. Лятото като се движех стрелката на загряването сегеше право нагоре, не е имала проблем.

    Мога да се изкажа за турбото - при новите коли (разбирай стандартни кубатури и мощности) няма такова нещо. Особено ако е малък гвигателя, там турбинките са направо смешни, колкото 2 юмрука . Има смисъл ако си с голяма турбина непосредствено след зверско юркане.
    Георги Гатев

    Коментар


    • #3
      До: Дизелов двигател CDTI?

      Не съм карал такава, но ще кажа нЕкои съображения, пък някой ще ме поправи.
      по т. 1. Мисля, че е сложен фалшив маслен филтър, без необходимите клапани вътре.
      2. Нормално, признак на добра работа, но ако не е много.
      3. Интересно, ако и двете са с оригиналните термостати?
      4. Добре е да се прави, но не винаги, а само след сериозно натоварване. Например катериш Шипка на 20 юли по обяд, спираш горе да пиеш нещо студено - тогава да.

      Коментар


      • #4
        До: Дизелов двигател CDTI?

        И двете коли са с оригиналните термостати,двигателите са 1.3,опел комбо,и когато не го натоварваш направо си изтива,и тогава парно няма,стрелката слиза на под 60 градуса и там си стои,не отчита,ако ще и цял ден да работи на едно място,а да кажем преди това си е била загряла на 85 градуса,това ме навежда на мисълта че новите коли се правят колкото да карат някоя година и това е,няма я вече тази надежност и здравина на материала,няма ги тези двигатели които да ти е кеф да ги слушашвсичко отива към еднократна употреба.


        Поздрави

        Коментар


        • #5
          До: Дизелов двигател CDTI?

          Аз точно на Опел дизел не съм имал, но пък имам опит с дизелите на VW.
          1.Лампата на маслото е нормално да изгасва малко по-късно на празен ход, а като чукнеш педала на газта, би трябвало да гасне веднага.
          2.Нормално е.
          3.100% термостатите са заминали. Не е нормално да не загрява, смени ги и двата задължително, защото специално турбо-дизелите са доста чувствителни към работната температура, и ако не са загрели добре никак не е хубаво да се форсират. Лесно можеш да провериш дали термостатите са изправни, като пипнеш радиатора. Трябва да е студен, преди да загрее колата. Термостата би трябвало да почне да отваря над 75-80 градуса, като напълно отворен е (зависи от колата) при над 90 градуса.
          4.При нормално градско каране не е нужно да изчакваш да изстине турбото. Само ако си карал продължително (примерно над 10 мин) на обороти над 2500 примерно, т.е. турбото е било натоварено и съответно загряло. Причината - турбото работи в маслена баня, развивайки огромни обороти, нагрявайки се от отработените газове. Поради това ако не го оставиш да поизстине след по-усилена работа, маслото в него буквално се изпарява, оставяйки нагар във втулките, което никак не е добре за тях.

          Коментар


          • #6
            До: Дизелов двигател CDTI?

            Това със загряването да не те притеснява.То си е проблем при всички съвременни дизели.Горивният процес е толкова ефективен, че при малки натоварвания и ниски външни температури, двигателя не смогва да поддържа нормална работна температура
            Съвършенството си има и свойте лоши страниЩо старите предкамерни го нямат този проблем, напротив, там грее та пушек се вдига(буквално)
            0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
            Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
            Суперскан България www.decbg.com
            Машинно почистване на DPF/FAP филтър

            Коментар


            • #7
              До: Дизелов двигател CDTI?

              Напротив, трябва да го притеснява, защото това, че не загрява се отразява на икономичността и на износването на двигателя. На баща ми дизела като е чисто нов и модерен, защо си загрява нормално (държи си 90 градуса)?! Защото всеки двигател е изчислен да работи оптимално на определена температура, и всяко отклонение от нея - било надолу или нагоре - е зле за него

              Коментар


              • #8
                До: Дизелов двигател CDTI?

                Това с незагряването на по-новите дизели е известен и разпространен проблем. Не случайно на някои им слагат електрически свещи за загряване на водата, на други - печки на нафта за греене пак на водата, които не могат да се палят принудително от "човешкия фактор" а само по усмотрение (може би) на ЕКУ-то, на трети имало топлообменици на водата с изгорелите газове (информацията не е проверена).
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • #9
                  До: Дизелов двигател CDTI?

                  Някой от съвремените дизели даже в студено време на светофар например, когато са на празен ход, без водача да знае или усеща включват подгревните свещи.
                  "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Дизелов двигател CDTI?

                    Даже днес ми направи впечатление че като си е загрял,и му пусна парното на мах стрелката започва да слиза видимо надолу,направо се стреснах,като го сръчкам вдига градусите,но върна ли газта същото положение-изтива,на колегата е по абсолютно същият начин,говорих и с колеги които също карат такива,същото положение,трудно загряват и колебаят температурата


                    Поздрави

                    Коментар


                    • #11
                      До: Дизелов двигател CDTI?

                      Нещо което забравих да спомена в предишният си пост. Някои от автомобилите имат така наречената "комфорт функция" на таблото. Когато автомобилът загрее, дори в последствие температурата да има леки колебания нагоре или надолу, стрелката не мърда за да не създава тревоги на русите шофьори.
                      Та, това, че стрелката не мърда, не винаги значи, че и температурата не мърда.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Дизелов двигател CDTI?

                        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                        Нещо което забравих да спомена в предишният си пост. Някои от автомобилите имат така наречената "комфорт функция" на таблото. Когато автомобилът загрее, дори в последствие температурата да има леки колебания нагоре или надолу, стрелката не мърда за да не създава тревоги на русите шофьори.
                        Та, това, че стрелката не мърда, не винаги значи, че и температурата не мърда.
                        Ти утрепа всякаква надежда в мен!
                        Ако това нещо го има наистина... нямам думи! Ами да вземат да слагат нарисувани уреди просто за красота...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Дизелов двигател CDTI?

                          Положението не е толкова зле, колкото изглежда на пръв поглед. Въпреки интерполирането на данните, лятно време съвсем ясно се вижда неработещ (постоянно отворен) термостат, както и опит на ДВГ да прегрее заради проблем с водната помпа.
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • #14
                            До: Дизелов двигател CDTI?

                            Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                            Нещо което забравих да спомена в предишният си пост. Някои от автомобилите имат така наречената "комфорт функция" на таблото. Когато автомобилът загрее, дори в последствие температурата да има леки колебания нагоре или надолу, стрелката не мърда за да не създава тревоги на русите шофьори.
                            Та, това, че стрелката не мърда, не винаги значи, че и температурата не мърда.
                            Това не е съвсем така. Всички измервателни уреди имат т.н. инертност. Иначе как би се държал например горивомера по дупките? Пълно-празно?

                            Коментар


                            • #15
                              До: Дизелов двигател CDTI?

                              По т.3 най -лесно ще разбереш дали ти работят термостатите когато спускаш по по-инерция с изключена предавка.Ако видимо пада стрелката за температурата,значи ,че са за смяна.
                              Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 99г.
                              Opel Corsa 1.7д 98г

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X