Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос - какво означава СDI?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Въпрос - какво означава СDI?

    Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
    Най-основната разлика е в това че дюзо помпите не се регулират динамично. Получават времето си за впръскване от формата на гърбиците на един вал. Докато комънрейла получава информацията си за впръскване по ел. път, което от своя страна позволява много точно регулиране на горивния процес във всеки един режим на двигателя. Единствената причина Фолксваген да спрат дюзопомпите са все по повишаващите се екологични изисквания, Иначе дюзопомпите са по надеждни и по дуракоустойчиви.
    При комън рейл горивото не се впръсква наведнъж,а на две части.
    ТЛК 80 4,2ТД-95г

    Коментар


    • #17
      До: Въпрос - какво означава СDI?

      Първоначално публикуван от krasi_kros Преглед на мнение
      При комън рейл горивото не се впръсква наведнъж,а на две части.
      На две части беше преди 5 години, в момента до 5 /пет/ впръсквания за такт, а в момента се говори и за шесто впръскване при разработката на евро 5 и евро 6 двигателите.

      Коментар


      • #18
        До: Въпрос - какво означава СDI?

        Първоначално публикуван от superMAX Преглед на мнение
        Е каква информация ? Кое ти стана ясно? . ЦДИ на Мерцедес са комън-рейл да , обаче основната разлика е в моторите а не в горивната система. Дизеловите двигатели на Мерцедес нямат бренери в главата. Дюзите впръскват горивото директно а не в предкамерата както в по старите модели. При ЦДИ няма предкамера. Така е и при ТДИ на фолксваген. Там независимо от горивната уредба (класическата, комън-реал, помпа дюза) означението за двигателя е ТДИ-- Турбо с Директно впръскване(Инжектиране).
        I-то е кулер...Щом е дизел(дори и вихров)няма как да не е инж...
        Виден столичен ихтиолог

        Коментар


        • #19
          До: Въпрос - какво означава СDI?

          Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
          На две части беше преди 5 години, в момента до 5 /пет/ впръсквания за такт, а в момента се говори и за шесто впръскване при разработката на евро 5 и евро 6 двигателите.
          Е,това не го знаех.Но както казваш,човек се учи докато е жив!
          ТЛК 80 4,2ТД-95г

          Коментар


          • #20
            До: Въпрос - какво означава СDI?

            Опа ....
            Някой не си е чел домашното!!
            Помпа-дюза си се регулира динамично отвсякъде.
            Само един жокер .... какво е PIP .... прочетете и тогава да коментираме ...
            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

            Коментар


            • #21
              До: Въпрос - какво означава СDI?

              Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
              Най-основната разлика е в това че дюзо помпите не се регулират динамично. Получават времето си за впръскване от формата на гърбиците на един вал. Докато комънрейла получава информацията си за впръскване по ел. път, което от своя страна позволява много точно регулиране на горивния процес във всеки един режим на двигателя. Единствената причина Фолксваген да спрат дюзопомпите са все по повишаващите се екологични изисквания, Иначе дюзопомпите са по надеждни и по дуракоустойчиви.
              Помпа-дюзите които се срещат по разни антични камиони, не се рефулират динамично, ама там няма никаква електроника. Във версията помпа-дюза на Фолксваген, количеството гориво се дозира от електрониката, а гърбиците са само за помпата за високо налягане. Повече за четене, тук.
              Според мен, PD двигателите са спрени заради по-високата цена на PD и доста твърдата и шумна работа, което ги прави не особено конкурентноспособни с комън-рейла.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #22
                До: Въпрос - какво означава СDI?

                Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                Помпа-дюзите които се срещат по разни антични камиони, не се рефулират динамично, ама там няма никаква електроника. Във версията помпа-дюза на Фолксваген, количеството гориво се дозира от електрониката, а гърбиците са само за помпата за високо налягане. Повече за четене, тук.
                Според мен, PD двигателите са спрени заради по-високата цена на PD и доста твърдата и шумна работа, което ги прави не особено конкурентноспособни с комън-рейла.
                Може би не се изразих правилно, да кажем че толеранса за регулиране е много по малък, можеш да регулираш порцията на впръсканото гориво, само за броя на впръскванията мисля че не можеш. А и времето им за реакция е по дълго, от там и не са толкова прецизни. Иначе са почти вечни.

                Коментар


                • #23
                  До: Въпрос - какво означава СDI?

                  А аз съм чувал че помподюзите имали проблеми високите евра, и твърдите частици. Та за това ги били спрели. Е и шумната работа надали им е в плюс, ама щом са по-надеждни се преглъща.

                  А това дали са с бренер или без, смятам няма пряка връзка с това дали са помподюзи или "обща релса".

                  Чисто като концепция комонрейлите по ми харесват. По-гъвкави са откъм управление. Конкретното изпълнение е чисто технически въпрос (е, понякога и икономически за съжаление).

                  ОФФ: А последните евростандарти вече отиват към пълно безсмилие, и още по-лошо - безмислие. За да станат колите по-екологични трябва фундаментална промяна, а не куп електроника и 20 филтри и катализатори, с още толкоз датчици да ги следят, данеби ръиш ли нЕкой да се скапе. Апа като се разсвири тая електроника, то се окаже че самата тя се била скапала. Или програмиста, писал програмата, така се омотал, съобразявайки се с хилядите стандарти, изписани върху милиони страници, че взел че не предвидил очевадни неща.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Въпрос - какво означава СDI?

                    Аз стигнах до извода че колкото по просто е устроен двигатела ,толкова е по надежден!!!Имам и Кола комонреал и консумативите и са по скъпи, едната дюза започва от 1000лв на горе а и само с качественна нафта трябва да се кара иначе с лоша нафта таблото става дискотека и рискуваш да прецакаш много неща!!!!!!!И после го обикаляш като голям камък ,на пътя ъпсурт да отстраниш повредата само в сервиз!!!!!!!!!!!!!

                    Коментар


                    • #25
                      До: Въпрос - какво означава СDI?

                      Първоначално публикуван от joro-g Преглед на мнение
                      ...и само с качественна нафта трябва да се кара иначе с лоша нафта таблото става дискотека и рискуваш да прецакаш много неща!!!!!!!И после го обикаляш като голям камък ,на пътя ъпсурт да отстраниш повредата само в сервиз!!!!!!!!!!!!!
                      И си прав, и не си. Преди време карах простичък дизел с бренери и ротационна помпа на BOSCH. По-просто здраве му кажи. Вярно че беше на бая километри (сигурно към 300 000).

                      Аз не можах да го повредя. Обаче нафтата успя. Беше сипвана от Шел. Замина помпата. Бяха слагали някаква гадост в нафтата, и се беше спекла. Вътре беше пълна гнус. Това зимата естествено. Сътринта припали нормално, и после изгасна. И толкоз.

                      Буталцето (избяга ми как се казваше), което помпа и разпределя нафтата беше блокирало, и се беше счулило. Ново от BOSCH с поръчка - 1000лв. Нова помпа - 1800лв.

                      Та мисълта ми беше че с качествените ни горива всичко може да се прецака. Това е и едно от нещата, спиращи ме да си взема дизел.

                      А в бяла държава, пазейки си бележката от зареждането, ще осъдиш бензиностанцията за секунди да ти плати и ремонта, и всички пропуснати ползи, че и нематериални щети и тем подобни.

                      Ама явно тук нищо не е случайно.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Въпрос - какво означава СDI?

                        Помпа-впръсквач (помпа-дюза). Помпа-впръсквачът е комбинация от
                        бутален помпен елемент и горивовпръсквач в един корпус. Помпеният елемент
                        се задвижва механично от гърбичен механизъм. Според регулирането на цик-
                        ловата порция гориво се делят на: с регулиране на активния ход на буталото (с
                        отсичане) и с дроселиране на входа с клапан регулиращ пълненето. Този клапан
                        може да се управлява механично с гърбичен механизъм или с електромагнитен
                        клапан, управляван по електронен път.
                        Помпите-впръсквачи намират по-малко приложение, независимо от това,
                        че с отстраняване на горивопровода за високо налягане и по-малкия обем на
                        горивото под високо налягане позволява при помпа-впръсквача да се получи
                        високо налягане на впръскване (до 205 МРа).
                        Една от причините за ограниченото прилагане на помпи-впръсквачи с
                        механично регулиране на цикловата порция гориво е сложният механизъм за
                        синхронизирано едновременно завъртане на помпените елементи и връзката с
                        регулатора на честотата на въртене. С прилагането на електромагнитни дози-
                        ращи клапани на входа на отделните помпи, управлявани от електронни систе-
                        ми (регулатори) се решава успешно проблемът с приложението на системата
                        помпа-впръсквач.
                        Помпа-впръсквачът с клапанно регулиране осигурява регулиране на
                        цикловата порция гориво посредством промяна на продължителността на
                        впръскване и изменение на ъгъла на предварение на впръскване посредством
                        промяна на момента на началото на подаване на горивото.

                        Електронното управление на дозирането на гориво и ъгъла на пре-
                        дварение на впръскване позволява по-гъвкаво и оптимизирано изменение на
                        тези параметри за изпълнение на екологическите изисквания и повишаване на
                        горивната икономичност. Електронното управление намира приложение и в
                        горивните системи разделен тип.

                        Акумулаторна електронноуправляема горивна система ( CRS – Common
                        Rail System). Акумулаторната електронноуправляема горивна система тип
                        Common Rail намира изключително широко розпространение в съвременните
                        дизелови двигатели, особено във високочестотните автомобилни двигатели.
                        При системата за впръскване Common Rail налягането на впръскване се
                        създава и регулира от помпа за високо налягане в голяма степен
                        независимо от честотата на въртене на двигателя и от количеството на
                        впръснатото гориво. Дизеловото гориво нагнетено до налягане на впръскване,
                        се събира в акумулатор за гориво под налягане , който е общ за всички
                        цилиндри. По този начин системата предлага гъвкавост при регулирането на
                        впръскване. За всеки цилиндър на дви-
                        гателя се вгражда впръсквач с електро-
                        магнитно задвижване на регулиращия
                        клапан (по-старо поколение) или с пие-
                        зокварцово задвижване на клапана (пос-
                        ледно поколение). Самото впръскване
                        се осъществява посредством отваряне и
                        затваряне на регулиращия (раз-
                        товарващ) клапан за високо налягане .
                        Моментът на впръскване и количество-
                        то на впръснатото гориво се определя
                        от електронния управляващ блок.
                        Системата позволява цикловото коли-
                        чество гориво да се впръсква на
                        няколко (до шест) порции.
                        Налягането в
                        акумулатора се поддържа от регулатор – 135 МРа (първо поколение CRS) и 160МРа (второ поколение CRS). Предвижда се и достигане на 180 МРа (трето
                        поколение CRS). В режимите на ниски натоварвания на двигателя (малки
                        циклови порции), когато не е необходим голям дебит на помпата, някое от
                        буталцата се изключва от работа, като нагнетателната му секция се свързва с
                        всмукателната посредством електромагнитен клапан. От горивния
                        акумулатор, горивото по къси тръбопроводи постъпва във впръсквачите.
                        Горивовпръсквачите се управляват от клапан, задвижван от
                        електромагнит или пиезокристал (последно поколение), които се управляват от
                        блока за електронно управление (ЕСU). Отварянето на иглата на разпръсквача
                        става по следния начин: когато електромагнитният клапан е затворен, под и
                        над иглата на разпръсквача се подава гориво с налягане от общия
                        тръбопровод, но поради разлика в площите и силата на пружината, иглата е
                        затворена. Когато електромагнитният клапан се отвори, то налягането под
                        иглата рязко спада при което поради разликата в наляганията иглата на
                        разпръсквача се отваря. Когато електромагнитният клапан се затвори
                        налягането над иглата се повишава и тя се затваря. Моментът и
                        продължителността на отваряне на впръсквача се определя от предварително
                        заложени програми в електронния блок за управление, който подава
                        напрежение към управляващия клапан (електромагнитен или пиезокварцов) в
                        зависимост от информацията на възприемателя за честотата на въртене на
                        коляновия вал, положението на коляновия вал спрямо ГМП, положение на
                        педала за “газта”, температурата на засмуквания въздух, температурата на
                        охлаждащата течност на двигателя, налягането на горивото.
                        Танки грязи не боятся!

                        Коментар


                        • #27
                          До: Въпрос - какво означава СDI?

                          Мерси!!! Страшен!!!
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Въпрос - какво означава СDI?

                            Вие се впуснахте в техническите работи, но аз да се върна на темата. Аз мисля че означението CDI при Мерцедес, е същото както TDI при VW, т.е. Compressor Diesel Intercooler, и съответно Turbo Diesel Intercooler при VW. Не претендирам, че това е така, но по пътя на логиката стигам до този извод, като имам впредвид, че всички Турбо двигатели на Мерцедес са означени с Compressor.
                            С две думи - просто едно означение!
                            99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
                            It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Въпрос - какво означава СDI?

                              Eто какво казва гугъл: CDI -Common rail diesel injection
                              Танки грязи не боятся!

                              Коментар


                              • #30
                                До: Въпрос - какво означава СDI?

                                Точно.
                                Common Direct Injection, a synonym of common rail

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X