При някой коли е CDI при други HDI , DCI , JDI .И в трите случая става въпрос за двигател Комонреал или както някой го казват Помпадюза.Разликата между нормалния дизел и този е че при комонреал реда на впръскването на гориво се управлява от компютър и налягането в системата за впръскване е доста по голямо от това на обикновенния дизел.Тоест дюзите са с вграден ел.клапан /електроника/ които се отваря при подаден сигнал на компютъра.Много са капризни като система към качеството на горивото!!!!!!!!
При някой коли е CDI при други HDI , DCI , JDI .И в трите случая става въпрос за двигател Комонреал или както някой го казват Помпадюза.Разликата между нормалния дизел и този е че при комонреал реда на впръскването на гориво се управлява от компютър и налягането в системата за впръскване е доста по голямо от това на обикновенния дизел.Тоест дюзите са с вграден ел.клапан /електроника/ които се отваря при подаден сигнал на компютъра.Много са капризни като система към качеството на горивото!!!!!!!!
Тук леко бъркаш...Помпа-дюзата е помпа на всяки цилиндър...А комън рейла е обща рейка за всички дюзи...Освен това помпа-дюза работи при по-високо налягане от комън рейла.По-мощен е ,но и по-шумен...
Последно редактирано от бат'Марто; 26-05-08, 14:54.
Причина: допълнение
Що само на VW ..... на Актрос, Атего (МБ) да не е нещо по-различно?
Помпа- тръба- дюза.
Друга тема е, че WV най-после разбраха ..... и .... вече само комън рейл ....
Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "
Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."
Тук леко бъркаш...Помпа-дюзата е помпа на всяки цилиндър...А комън рейла е обща рейка за всички дюзи...Освен това помпа-дюза работи при по-високо налягане от комън рейла.По-мощен е ,но и по-шумен...
На какво налягане работят двете системи,понеже знам че вече комън рейл има на 2000 бара?
Ставаше въпрос за колите.Много благодаря на всички за информацията.
Е каква информация ? Кое ти стана ясно? . ЦДИ на Мерцедес са комън-рейл да , обаче основната разлика е в моторите а не в горивната система. Дизеловите двигатели на Мерцедес нямат бренери в главата. Дюзите впръскват горивото директно а не в предкамерата както в по старите модели. При ЦДИ няма предкамера. Така е и при ТДИ на фолксваген. Там независимо от горивната уредба (класическата, комън-реал, помпа дюза) означението за двигателя е ТДИ-- Турбо с Директно впръскване(Инжектиране).
Най-основната разлика е в това че дюзо помпите не се регулират динамично. Получават времето си за впръскване от формата на гърбиците на един вал. Докато комънрейла получава информацията си за впръскване по ел. път, което от своя страна позволява много точно регулиране на горивния процес във всеки един режим на двигателя. Единствената причина Фолксваген да спрат дюзопомпите са все по повишаващите се екологични изисквания, Иначе дюзопомпите са по надеждни и по дуракоустойчиви.
Коментар