До: Механична инжекция?
Преди време карах няколко години VW SCIROCCO 1.8, със механична инжекция, така познатата като K-Jetronik на Бош.
Не знам дали ще очудя някой, като кажа че повечето системи в автомобилите са се появили най- напред в самолетостроенето - Проблеми свързани с работата на ДВГ, при обръщане на обратно.
За пример от там са произлязли "сухите картери", инжекционите, и др.
Когато са разработвали горивните системи, просто не са имали днешните процесори, и са решавали проблемите механично.
Получили са се системи, които са достатъчно надеждни (нали се сещате какво става при компютъра като се прекъсне захранването поради намокряне или по друга причина), лесни са за поддръжка и регулировки, като не изискват специализирана техника за диагностика и ремонт.
Има безброй начини да се оптимизира работата на системата, предимно чрез подмяна на дебитомера за въздух (веднага променяме кривата на обогатяване при различните обороти), увеличаване на диаметъра на клапите и др.
Газови уредби се поставят достатъчно лесно, и поддръжката не е свързана с нещо специално.
Основния проблем който може да се срещне е невъзможноста да се почистват механични дюзи, което предполага добавки и каране и на бензин след поставяне на газта.
На капачката за резервоара производителя е написал 98+, което предполага да се съобразяваме с мнението му.
Напълно съм сигурен че след 10-15г. негативни отзиви ще има и за съвременните системи, но за това всяко нещо е добро за времето си, и след това идва новото с което трябва да се съобразяваме и свикваме.
Преди време карах няколко години VW SCIROCCO 1.8, със механична инжекция, така познатата като K-Jetronik на Бош.
Не знам дали ще очудя някой, като кажа че повечето системи в автомобилите са се появили най- напред в самолетостроенето - Проблеми свързани с работата на ДВГ, при обръщане на обратно.
За пример от там са произлязли "сухите картери", инжекционите, и др.
Когато са разработвали горивните системи, просто не са имали днешните процесори, и са решавали проблемите механично.
Получили са се системи, които са достатъчно надеждни (нали се сещате какво става при компютъра като се прекъсне захранването поради намокряне или по друга причина), лесни са за поддръжка и регулировки, като не изискват специализирана техника за диагностика и ремонт.
Има безброй начини да се оптимизира работата на системата, предимно чрез подмяна на дебитомера за въздух (веднага променяме кривата на обогатяване при различните обороти), увеличаване на диаметъра на клапите и др.
Газови уредби се поставят достатъчно лесно, и поддръжката не е свързана с нещо специално.
Основния проблем който може да се срещне е невъзможноста да се почистват механични дюзи, което предполага добавки и каране и на бензин след поставяне на газта.
На капачката за резервоара производителя е написал 98+, което предполага да се съобразяваме с мнението му.
Напълно съм сигурен че след 10-15г. негативни отзиви ще има и за съвременните системи, но за това всяко нещо е добро за времето си, и след това идва новото с което трябва да се съобразяваме и свикваме.
Коментар