зад граница с парите и екипите на големите нещата са по - лесни. чувах за въпросния човек с кутиите и двигателя но последно май се е оказало че има грешка в изчисленята и се е върнал към чертожната дъска /ауто када/. тук просто няма ресурс за това според мен, нито пари нито специалисти, защото една птичка ято неправи
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Двигатели и КПД
Свий
X
-
До: Двигатели и КПД
Допреди 20 години имаше Лада с Ванкелов двигател на кято мощостта беше огроничена на 170 конски сили защото се ползваше стандартната изпускателна система
Задачата на инженера е да направи евтина серия а не единичен продукт.За единичните продукти не са необходими толкова знания колкото практика.
Технически много неща са възможни но технологически възможностите са ограничени.
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
тия лади едва ли могат да се дадат за пример /двигателя се монтираше на купета 2107 и самара/ първо защото серията беше крайно ограничена, второ - тогава комунизма с все сили се мъчеше да докаже че "и ние можем" и едва ли е било икономически изгодно да се произвеждат тия автомобили и не на последно място - тия автомобили не бяха пуснати в продажба за простолюдието, защото се ползваха главно за "спецназ" от компартията и службите и /разбирай главно КГБ/, а там много, много не се гледаха някои от основните експлоатационни данни като разход на гориво или дълговечност на системите, стига те да осигуряват някакво предимство в желаната насока - скорост и демонстрация на технологични възможности... като цяло роторния двигател вече няма време за развитие, тъй като все по-сериозно се говори и се работи по нови системи за задвижване пред които ДВГ нямат шанс...Пироните и чалга певиците си приличат по това, че ако не ги чукат, няма да пробият.
Пиронът, който стърчи за награда получава... чук, чук, чук!
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
Руснаците са решили да създадат мотор по работещия прототип на рототен двигател създаден от Ойген Кауерц.http://informpskov.ru/news/47037.htmlЕдинственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
Здравейте,
видях, че темата е доста стара от 2005г. но ако все още някой се интересува от повдигнатите тук въпроси нека посети беинса.инфо там има готови схеми и проведени експерименти за така наречения воден двигател (работи със смес от бензин или дизел + вода).
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
Първоначално публикуван от 4WD Преглед на мнениеЗдравейте,
видях, че темата е доста стара от 2005г. но ако все още някой се интересува от повдигнатите тук въпроси нека посети ... там има готови схеми и проведени експерименти за така наречения воден двигател (работи със смес от бензин или дизел + вода).Последно редактирано от Ясен; 24-10-09, 20:55.
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
Първоначално публикуван от belov15 Преглед на мнениеВече се използват тези двигатели-и то успешно
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
@belov15 & 4WD, обръщам ви внимание, че този раздел се нарича "Технологии, теория, направи си сам, конструкции.", а не "Фантастика, окултни науки и шмекерии".
Ако продължавате да пишете в този раздел, на принципа ЕЖК (една жена каза), ще последват санкции за спам!Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение@belov15 & 4WD, обръщам ви внимание, че този раздел се нарича "Технологии, теория, направи си сам, конструкции.", а не "Фантастика, окултни науки и шмекерии".
Ако продължавате да пишете в този раздел, на принципа ЕЖК (една жена каза), ще последват санкции за спам!
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=64373
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...EE%EB%E5%F2%E0
и в тях можете да дадете своя принос.
А относно това да кажете не къде в кой сайт какво пише, а да го докажете реално има и много други теми, в които членове на форума многократно са предлагали да изпитат или вечен двигател, или уред за икономия на ток, или хапчета, които се слагат в горивото, магнити, турогЪзонатори и всякакви други изгъзици.
Не казвам, че "Те таково дживотно е па неема!", но с удоволствие очакваме от Вас да ни го покажете.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
Мразя когато става така. Пиша, пиша и си затворя прозореца без да го постна...Лукова глава! Незнам дали е точно за тая тема, но ми се стори, че тук му е мястото. Та "една жене ми каза" ...
Та да си кажа аз като електроинженер. Чичко Тесла е бил велик гений. Един от най-значимите учени за мен. Електордвигателят(ЕД) е доста по-ефективен от ДВГ. Спор няма.
КПД на асинхронен двигател е от порядъка на 0,94-0,96, но това е отношение на електрическа мощност към получена механична на вала.
Механичните загуби са много по-малки в ЕД, а електрическите не могат да се сравнят с топлинните на ДВГ.
Безпредметно е обаче да се сравнява електродвигателят с ДВГ. Няма как да сложим на един кантар Ватове и Джаул или Калория на използваното гориво. Всичко зависи от метода за получаване на електроенергията, мястото на получаване и това на изразходване.
Създадени са доста дизел-електрически и "petrol-electric" машини (локомотиви, подвоници, камиони-от големите за минната индустрия). Това показва, че при големи машини е по-ефективно превръщането на дизела в ел. енергия и след това в механична. Може би заради по-лесното и пренасяне.
Ето един такъв пример. Американска Татра- HEMETT A3 Oshkosh 8x8- http://www.oshkoshdefense.com/defense/A3_video.cfm
Дизелов двигател с мощност 405 к.с. е куплиран с генератор 335 KW. Получената енергия се разпределя в четири асинхронни двигателя, задвижващи четирите моста. Управлението им може би е честотно.
Ето и предимствата: Не се използват механични предавки, валове и скоростна кутия. Само кабел; ДВГ работи в оптимални обороти и осигурява максимален въртящ момент(предполагам). Това увеличава живота му и намалява разхода на гориво с 20-50%; Задвижващите електродвигатели осигуряват голям въртящ момент при ниски обороти (много добре за off-road). Развъртат по-бързо от голям ДВГ, което ще увеличи ускорението. Управлението им е лесно и бързо; Няма загуби в механичните предавки, както и голямо износване. ЕД или изгаря или не (е не е съвсем така), но е по-надежден, защото лагерите и механичните звена са по-малко.
Та дизела си мърка в обороти, а допълнителна мощност се осигурява от кондензатори при нужда.
Ще е интересно да се тества един с електрозадвижване срещу такъв с класическо. Обзалагам се, че електрическият ще го остави назад с поне една дължина на старта.
Въпреки твърдението на автомонтьорите, че "Колокото по-вече електро има, толкова по-голям е шанса да се прецака" аз мисля, че електрозадвижването е по-просто, надежно и ефективно.
Е друго си е да изрежеш двигателя, но това е част от романтиката на ДВГ
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
Първоначално публикуван от Drajeto Преглед на мнение... Въпреки твърдението на автомонтьорите, че "Колокото по-вече електро има, толкова по-голям е шанса да се прецака" аз мисля, че електрозадвижването е по-просто, надежно и ефективно...Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
Колега, горното твърдение се отнася за съвсем друго, а не за КПД, или мощност, въртящ момент и т.н.
И освен това.
Става въпрос за ефективност на енергийния източник в превозните средства,а не за ефективност на трансмисията.
Все пак отговарям:
Електро предавателната схема на задвижване има по-нисък КПД от механичната,поне в общия случай.За тежките машини е друго,там съображенията са други.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
Знам, че става дума за електроника в изказването, но по вечето самопровъзгласили се автомонтьори мразят всичко що излиза кабел от негоНе се обиждайте...
Електрозадвижването се ползва в големите машини заради лесно управление, висок въртящ момент при нулеви обороти и ниски вибрации. Това е основно при локомотивите, за да задвижи голям товар.
Не мисля, че може електрозадвижването да е с по-малко КПД от механичното. Няма как. Разбира се има други проблеми.
Та при тролеите работи доста добре. Ако си пробвал да стартираш на кръстовище с тролей. Винаги те оставя 3-4 метра назад, а е 12 тона.
Единственият недостатък с този тип задвижване като на схемата е, че при завиване и външните гуми се въртят със същата скорост в завоя, но при тази машина това не е от голямо значение.
Коментар
-
До: Двигатели и КПД
Първоначално публикуван от Drajeto Преглед на мнениеЗнам, че става дума за електроника в изказването, но по вечето самопровъзгласили се автомонтьори мразят всичко що излиза кабел от негоНе се обиждайте...
Електрозадвижването се ползва в големите машини заради лесно управление, висок въртящ момент при нулеви обороти и ниски вибрации. Това е основно при локомотивите, за да задвижи голям товар.
Не мисля, че може електрозадвижването да е с по-малко КПД от механичното. Няма как. Разбира се има други проблеми.
Та при тролеите работи доста добре. Ако си пробвал да стартираш на кръстовище с тролей. Винаги те оставя 3-4 метра назад, а е 12 тона.
Единственият недостатък с този тип задвижване като на схемата е, че при завиване и външните гуми се въртят със същата скорост в завоя, но при тази машина това не е от голямо значение.
За КПД:КПД на асинхронен двигател е от порядъка на 0,94-0,96,
За сравнение чисто механичното задвижване при леките автомобили е с КПД над 94-95%, при товарните малко по-малко.
За тролеите си в грешка.Електродвигателя задвижва стандартен заден мост (с диференциал в него) от автобус.(при повечето е така)И няма как да стане това с "гумите в завоя..." дето го описваш.
Така и не разбрах какво общо има тролеят с електропредавателната трансмисия.Това е предаване на въртящ момент,респективно-мощност от източник-обикновенно ДВГ(или друг) на потребител-задвижващи колела(задвижващ мост или друго),посредством електрическа енергия.
Не подценявам знанията ти,просто уточнявам.
Както казах и преди отклоняваме се от темата и ако някой сметне за нужно-да изтрие каквото прецени.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар