Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Двигатели и КПД

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    зад граница с парите и екипите на големите нещата са по - лесни. чувах за въпросния човек с кутиите и двигателя но последно май се е оказало че има грешка в изчисленята и се е върнал към чертожната дъска /ауто када/. тук просто няма ресурс за това според мен, нито пари нито специалисти, защото една птичка ято неправи
    drive alive

    Коментар


    • #32
      До: Двигатели и КПД

      Допреди 20 години имаше Лада с Ванкелов двигател на кято мощостта беше огроничена на 170 конски сили защото се ползваше стандартната изпускателна система
      Задачата на инженера е да направи евтина серия а не единичен продукт.За единичните продукти не са необходими толкова знания колкото практика.
      Технически много неща са възможни но технологически възможностите са ограничени.

      Коментар


      • #33
        До: Двигатели и КПД

        тия лади едва ли могат да се дадат за пример /двигателя се монтираше на купета 2107 и самара/ първо защото серията беше крайно ограничена, второ - тогава комунизма с все сили се мъчеше да докаже че "и ние можем" и едва ли е било икономически изгодно да се произвеждат тия автомобили и не на последно място - тия автомобили не бяха пуснати в продажба за простолюдието, защото се ползваха главно за "спецназ" от компартията и службите и /разбирай главно КГБ/, а там много, много не се гледаха някои от основните експлоатационни данни като разход на гориво или дълговечност на системите, стига те да осигуряват някакво предимство в желаната насока - скорост и демонстрация на технологични възможности... като цяло роторния двигател вече няма време за развитие, тъй като все по-сериозно се говори и се работи по нови системи за задвижване пред които ДВГ нямат шанс...
        Пироните и чалга певиците си приличат по това, че ако не ги чукат, няма да пробият.
        Пиронът, който стърчи за награда получава... чук, чук, чук!

        Коментар


        • #34
          До: Двигатели и КПД

          Руснаците са решили да създадат мотор по работещия прототип на рототен двигател създаден от Ойген Кауерц.http://informpskov.ru/news/47037.html
          Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

          Коментар


          • #35
            До: Двигатели и КПД

            Здравейте,
            видях, че темата е доста стара от 2005г. но ако все още някой се интересува от повдигнатите тук въпроси нека посети беинса.инфо там има готови схеми и проведени експерименти за така наречения воден двигател (работи със смес от бензин или дизел + вода).
            Последно редактирано от Ясен; 24-10-09, 20:55. Причина: линкът!

            Коментар


            • #36
              До: Двигатели и КПД

              Първоначално публикуван от 4WD Преглед на мнение
              Здравейте,
              видях, че темата е доста стара от 2005г. но ако все още някой се интересува от повдигнатите тук въпроси нека посети ... там има готови схеми и проведени експерименти за така наречения воден двигател (работи със смес от бензин или дизел + вода).
              Моля, осведомете ни за работещ екземпляр. Темата е обсъждана във форума (макар че не сте си направили труда да проверите). Имаме силен интерес да определим ползата от водния двигател в строго контролиран експеримент.
              Последно редактирано от Ясен; 24-10-09, 20:55.

              Коментар


              • #37
                До: Двигатели и КПД

                Вече се използват тези двигатели-и то успешно

                Коментар


                • #38
                  До: Двигатели и КПД

                  Първоначално публикуван от belov15 Преглед на мнение
                  Вече се използват тези двигатели-и то успешно
                  Кои и къде?

                  Коментар


                  • #39
                    До: Двигатели и КПД

                    @belov15 & 4WD, обръщам ви внимание, че този раздел се нарича "Технологии, теория, направи си сам, конструкции.", а не "Фантастика, окултни науки и шмекерии".
                    Ако продължавате да пишете в този раздел, на принципа ЕЖК (една жена каза), ще последват санкции за спам!
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Двигатели и КПД

                      Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                      @belov15 & 4WD, обръщам ви внимание, че този раздел се нарича "Технологии, теория, направи си сам, конструкции.", а не "Фантастика, окултни науки и шмекерии".
                      Ако продължавате да пишете в този раздел, на принципа ЕЖК (една жена каза), ще последват санкции за спам!
                      Даааа... нека направим енергия от "нищото" или без да плащаме. Има поне 2 теми:
                      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=64373
                      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...EE%EB%E5%F2%E0
                      и в тях можете да дадете своя принос.

                      А относно това да кажете не къде в кой сайт какво пише, а да го докажете реално има и много други теми, в които членове на форума многократно са предлагали да изпитат или вечен двигател, или уред за икономия на ток, или хапчета, които се слагат в горивото, магнити, турогЪзонатори и всякакви други изгъзици.

                      Не казвам, че "Те таково дживотно е па неема!", но с удоволствие очакваме от Вас да ни го покажете.
                      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                      Коментар


                      • #41
                        До: Двигатели и КПД

                        Мразя когато става така. Пиша, пиша и си затворя прозореца без да го постна... Лукова глава! Незнам дали е точно за тая тема, но ми се стори, че тук му е мястото. Та "една жене ми каза" ...

                        Та да си кажа аз като електроинженер. Чичко Тесла е бил велик гений. Един от най-значимите учени за мен. Електордвигателят(ЕД) е доста по-ефективен от ДВГ. Спор няма.
                        КПД на асинхронен двигател е от порядъка на 0,94-0,96, но това е отношение на електрическа мощност към получена механична на вала.
                        Механичните загуби са много по-малки в ЕД, а електрическите не могат да се сравнят с топлинните на ДВГ.
                        Безпредметно е обаче да се сравнява електродвигателят с ДВГ. Няма как да сложим на един кантар Ватове и Джаул или Калория на използваното гориво. Всичко зависи от метода за получаване на електроенергията, мястото на получаване и това на изразходване.
                        Създадени са доста дизел-електрически и "petrol-electric" машини (локомотиви, подвоници, камиони-от големите за минната индустрия). Това показва, че при големи машини е по-ефективно превръщането на дизела в ел. енергия и след това в механична. Може би заради по-лесното и пренасяне.

                        Ето един такъв пример. Американска Татра - HEMETT A3 Oshkosh 8x8- http://www.oshkoshdefense.com/defense/A3_video.cfm
                        Дизелов двигател с мощност 405 к.с. е куплиран с генератор 335 KW. Получената енергия се разпределя в четири асинхронни двигателя, задвижващи четирите моста. Управлението им може би е честотно.

                        Ето и предимствата: Не се използват механични предавки, валове и скоростна кутия. Само кабел; ДВГ работи в оптимални обороти и осигурява максимален въртящ момент(предполагам). Това увеличава живота му и намалява разхода на гориво с 20-50%; Задвижващите електродвигатели осигуряват голям въртящ момент при ниски обороти (много добре за off-road). Развъртат по-бързо от голям ДВГ, което ще увеличи ускорението. Управлението им е лесно и бързо; Няма загуби в механичните предавки, както и голямо износване. ЕД или изгаря или не (е не е съвсем така), но е по-надежден, защото лагерите и механичните звена са по-малко.

                        Та дизела си мърка в обороти, а допълнителна мощност се осигурява от кондензатори при нужда.
                        Ще е интересно да се тества един с електрозадвижване срещу такъв с класическо. Обзалагам се, че електрическият ще го остави назад с поне една дължина на старта.

                        Въпреки твърдението на автомонтьорите, че "Колокото по-вече електро има, толкова по-голям е шанса да се прецака" аз мисля, че електрозадвижването е по-просто, надежно и ефективно.
                        Е друго си е да изрежеш двигателя, но това е част от романтиката на ДВГ
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #42
                          До: Двигатели и КПД

                          Първоначално публикуван от Drajeto Преглед на мнение
                          ... Въпреки твърдението на автомонтьорите, че "Колокото по-вече електро има, толкова по-голям е шанса да се прецака" аз мисля, че електрозадвижването е по-просто, надежно и ефективно...
                          Колега, горното твърдение се отнася за съвсем друго, а не за КПД, или мощност, въртящ момент и т.н. То е вярно, когато се оценява надежността на един автомобил, особено като нашите, предназначени за гората, където няма нито стендове, нито възможност да достигне пътна помощ. Всъщност твърдението се отнася за електроника, често наричана съкратено - "електро"...
                          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Двигатели и КПД

                            Колега, горното твърдение се отнася за съвсем друго, а не за КПД, или мощност, въртящ момент и т.н.
                            Точно така!
                            И освен това.
                            Става въпрос за ефективност на енергийния източник в превозните средства,а не за ефективност на трансмисията.
                            Все пак отговарям:
                            Електро предавателната схема на задвижване има по-нисък КПД от механичната,поне в общия случай.За тежките машини е друго,там съображенията са други.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #44
                              До: Двигатели и КПД

                              Знам, че става дума за електроника в изказването, но по вечето самопровъзгласили се автомонтьори мразят всичко що излиза кабел от него Не се обиждайте...
                              Електрозадвижването се ползва в големите машини заради лесно управление, висок въртящ момент при нулеви обороти и ниски вибрации. Това е основно при локомотивите, за да задвижи голям товар.
                              Не мисля, че може електрозадвижването да е с по-малко КПД от механичното. Няма как. Разбира се има други проблеми.
                              Та при тролеите работи доста добре. Ако си пробвал да стартираш на кръстовище с тролей. Винаги те оставя 3-4 метра назад, а е 12 тона.
                              Единственият недостатък с този тип задвижване като на схемата е, че при завиване и външните гуми се въртят със същата скорост в завоя, но при тази машина това не е от голямо значение.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Двигатели и КПД

                                Първоначално публикуван от Drajeto Преглед на мнение
                                Знам, че става дума за електроника в изказването, но по вечето самопровъзгласили се автомонтьори мразят всичко що излиза кабел от него Не се обиждайте...
                                Електрозадвижването се ползва в големите машини заради лесно управление, висок въртящ момент при нулеви обороти и ниски вибрации. Това е основно при локомотивите, за да задвижи голям товар.
                                Не мисля, че може електрозадвижването да е с по-малко КПД от механичното. Няма как. Разбира се има други проблеми.
                                Та при тролеите работи доста добре. Ако си пробвал да стартираш на кръстовище с тролей. Винаги те оставя 3-4 метра назад, а е 12 тона.
                                Единственият недостатък с този тип задвижване като на схемата е, че при завиване и външните гуми се въртят със същата скорост в завоя, но при тази машина това не е от голямо значение.
                                Да,за първото си прав (има и още причини да се използва).
                                За КПД:
                                КПД на асинхронен двигател е от порядъка на 0,94-0,96,
                                сам казваш колко е.Освен двигател има и генератор(не говорим за тролеите) със почти същия КПД.Прецени сам,колко е общия.
                                За сравнение чисто механичното задвижване при леките автомобили е с КПД над 94-95%, при товарните малко по-малко.
                                За тролеите си в грешка.Електродвигателя задвижва стандартен заден мост (с диференциал в него) от автобус.(при повечето е така)И няма как да стане това с "гумите в завоя..." дето го описваш.

                                Така и не разбрах какво общо има тролеят с електропредавателната трансмисия.Това е предаване на въртящ момент,респективно-мощност от източник-обикновенно ДВГ(или друг) на потребител-задвижващи колела(задвижващ мост или друго),посредством електрическа енергия.
                                Не подценявам знанията ти,просто уточнявам.
                                Както казах и преди отклоняваме се от темата и ако някой сметне за нужно-да изтрие каквото прецени.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X