Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

    Изпадна ми една сравнително доста запазена дизелка. Доста изчетох за този мотор, монтиран на Лансър и на ASX. Говоря за японския дизел 1.8 150 коня, 300 Н.м. И да си призная основно много положителни отзиви. Разбира се има проблеми с променливата геометрия на турбото. Интересува ме след какъв пробег може да се очаква такъв проблем ? Във форума на Митсубиши не открих нищо конкретно.
    Описват двигателя, от една страна като невероятно надежден, икономичен и разтоварен. От друга обаче е 16 клапана с променливи фази, което в добавката с турбо мотор си е нещо комплицирано, поне за мен, в случай на авария и ремонт.
    Също пише, че не би следавало да се очаква повреда, но ако такава настъпи с помпата за високо налягане и дюзите, ако попадне некачествена нафта, ремонта е в пъти по-скъп отколкото на който и да е аналогичен дизел.
    И в допълнение още един въпрос, електрическото управление или хидравликата са по-малко комплицирани и по-лесни за ремонт. Не взимам все пак тежка машина и автомобил, който ще го карам нормално ? Все пак какви за предимствата и недостатъците на двете технологии ? Електриката измества хидравликата, но занейки, че всеки производител гони поевтиняване и енергоспестяване, кое все пак е за предпочитане ?
    Последно редактирано от stako; 22-07-19, 09:58.

  • #2
    От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

    За такива драми с променливата геометрия може да има всеки дизел снабден с турбо от старата генерация ВНТ. В днешно време съвременните турбодизелови двигатели с преоменлива геометрия на турбината не страдат от тези проблеми. На пръво време драмата идва от градско каране на ниски обороти(до околи 2000).
    Аз си реших проблема така - поставих си механичена манометър и следях до какви стойности надува турбото. Почне ли да пренадува започвам да карам по-внимателно и не задържам много газта, ускорявам плавно и плахо следя манометъра. Когато изляза извънградско в първите 20-30 км се старая да поддържам 3000 об за да нагрея геометрията и да поизпаднат саждите. Това може да стане като се кара на магисрала със 140 км/ч или на по-ниска предавка в междуградски път.
    Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
    Ford Fiesta 1.4 Tdci

    Коментар


    • #3
      От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

      Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
      Изпадна ми една сравнително доста запазена дизелка. Доста изчетох за този мотор, монтиран на Лансър и на ASX. Говоря за японския дизел 1.8 150 коня, 300 Н.м. И да си призная основно много положителни отзиви. Разбира се има проблеми с променливата геометрия на турбото. Интересува ме след какъв пробег може да се очаква такъв проблем ? Във форума на Митсубиши не открих нищо конкретно.
      Описват двигателя, от една страна като невероятно надежден, икономичен и разтоварен. От друга обаче е 16 клапана с променливи фази, което в добавката с турбо мотор си е нещо комплицирано, поне за мен, в случай на авария и ремонт.
      Също пише, че не би следавало да се очаква повреда, но ако такава настъпи с помпата за високо налягане и дюзите, ако попадне некачествена нафта, ремонта е в пъти по-скъп отколкото на който и да е аналогичен дизел.
      И в допълнение още един въпрос, електрическото управление или хидравликата са по-малко комплицирани и по-лесни за ремонт. Не взимам все пак тежка машина и автомобил, който ще го карам нормално ? Все пак какви за предимствата и недостатъците на двете технологии ? Електриката измества хидравликата, но занейки, че всеки производител гони поевтиняване и енергоспестяване, кое все пак е за предпочитане ?
      Колега,ако сте взели колата да ВИ честита-карайте и просто спазвайте правилата за обслужване .....
      До колкото знам- 2л. мотор е с 140 к.с. и 310н.м. ,- може ида имат и 1.8-150кс. ,но думата "разтоварен" не Я схващам..........,както и не разбирам, как колегата Георгиев "нагрява геометрията за да изпадат саждите".................

      Коментар


      • #4
        От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

        Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
        Колега,ако сте взели колата да ВИ честита-карайте и просто спазвайте правилата за обслужване .....
        До колкото знам- 2л. мотор е с 140 к.с. и 310н.м. ,- може ида имат и 1.8-150кс. ,но думата "разтоварен" не Я схващам..........,както и не разбирам, как колегата Георгиев "нагрява геометрията за да изпадат саждите".................
        Колега, дизеловият мотор на VAG, който е ПД, който ползват от Митсубиши e наистина посоченият от теб, докато разработват свой. През 2011 започват да монтират японски 1.8 150 коня и 300 н.м. с директно впръскване и с намалена степен на сгъстяване (което го водят разтоварен). Чета из английски, полски, руски и български сайтове много добри отзиви за този дизел. Това ме изкушава, при положение че и екземпляра, който съм открил е изключително запазен и подържан, да ме изкушава да го взема. А иначе като цяло търсех бензинов автомат, но не попадам на такъв, който да е от човек мераклия, поддържащ и малко експлоатиращ. Рядкост са такива попадения.

        Коментар


        • #5
          От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

          Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
          През 2011 започват да монтират японски 1.8 150 коня и 300 н.м. с директно впръскване и с намалена степен на сгъстяване (което го водят разтоварен). Рядкост са такива попадения.
          Нямам избор да не се съглася.
          Знам,че имат 1.8 DI-D от 2010-11г.с 300нм. при 2000об. ,но той е само 85кв. и може да се брои за "разтоварен" (степен на сгъстяване 1:14.9) според новите достижения. До колкото, знам не е масов и основно се монтира 2.0 DI-D мотора,но може да греша.

          Коментар


          • #6
            От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

            Карам ASX с такъв мотор, доволен съм, единствено ДПФа малко ме притеснява. Разход извънградско при нормално каране 5.7 . Карам го обаче от 8000 км и не нямам дългосрочни впечатления. Сега е на 108 хил. Няма грам пушеци и сажди - пускам една снимка на кюнеца[emoji6]

            Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

            Коментар


            • #7
              От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

              Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
              както и не разбирам, как колегата Георгиев "нагрява геометрията за да изпадат саждите".................
              Както съм писал геометрията се зацапва при градско каране в режим на ниски обороти. Тогава саждите ги има защото горивната смес е богата(при ниски обороти и галене на газта няма достатъчно налягане на турбото). При извън градско каране този ефект липсва.Температурата на изходящите газове е по-висока, сместта не е толкова богата и няма толкова сажди. Та аз за това казвам нагряване, защото буквално това се случва. темата е обширна и не мисля да продължаваме да я разпъваме.
              Относно, колегата stako - добре е ако имате информация какъв е турбокомпресора да споделите информация. Щом двигателят е толкова нов 2010-2011г, няма място за притеснение относно геометрията. Турбото ще е от новото поколение с 2-ра или трета генерация геометрия , а там няма проблеми с градско каране. Евентуално ако ДПФ-а се запуши може да създаде проблеми и с турбото.
              Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
              Ford Fiesta 1.4 Tdci

              Коментар


              • #8
                От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

                Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
                Както съм писал геометрията се зацапва при градско каране в режим на ниски обороти. Тогава саждите ги има защото горивната смес е богата(при ниски обороти и галене на газта няма достатъчно налягане на турбото). .
                Мерси,
                - Просто и това не знаех ,че дизела при ниски обороти , работи с богата горивна смес. Човек се учи..............стъпка по стъпка.

                Коментар


                • #9
                  От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

                  Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                  Нямам избор да не се съглася.
                  Знам,че имат 1.8 DI-D от 2010-11г.с 300нм. при 2000об. ,но той е само 85кв. и може да се брои за "разтоварен" (степен на сгъстяване 1:14.9) според новите достижения. До колкото, знам не е масов и основно се монтира 2.0 DI-D мотора,но може да греша.
                  Има двигател 116 к.с. (85 кВт) но аз съм го срещал рядко.

                  Ето го мотора за който иде реч - https://otoba.ru/dvigatel/mitsubishi/4n13.html

                  Коментар


                  • #10
                    От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

                    Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
                    Има двигател 116 к.с. (85 кВт) но аз съм го срещал рядко.

                    Ето го мотора за който иде реч - https://otoba.ru/dvigatel/mitsubishi/4n13.html
                    Точно този 116кс. влиза в графата "разтоварен",а 150 кс. изобщо не е "разтоварен" и си е нормално Форсиран за новите стандарти (от 1.8-2.0л да вадят 150-160 кс..
                    А във Вашата препратка, хората са написали ориентировъчния ресурс(240000)на двигателя,което е аналогично ( за този обем и мощност) при повечето производители .
                    (ако погледнете примерно при Фолксваген 2л(1968 куб.см.) Комънрейл с турбо и интеркулър двигател- го има в различна степен на "форсираност"-75кс. и 225нм.,102-250, 110-250,150-340,184кс.и 380нм. и....др.,)
                    Последно редактирано от petkov_bb; 23-07-19, 15:23.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

                      Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                      Точно този 116кс. влиза в графата "разтоварен",а 150 кс. изобщо не е "разтоварен" и си е нормално Форсиран за новите стандарти (от 1.8-2.0л да вадят 150-160 кс..
                      А във Вашата препратка, хората са написали ориентировъчния ресурс(240000)на двигателя,което е аналогично ( за този обем и мощност) при повечето производители .
                      (ако погледнете примерно при Фолксваген 2л(1968 куб.см.) Комънрейл с турбо и интеркулър двигател- го има в различна степен на "форсираност"-75кс. и 225нм.,102-250, 110-250,150-340,184кс.и 380нм. и....др.,)
                      Имат си и по-интересни спецификации на същият този 1968сс двигател версията е CUAA разполага с две турбини и скромните 240кс и 500 Нм... Леко е натоварен като за заводски двигател.
                      Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                      Ford Fiesta 1.4 Tdci

                      Коментар


                      • #12
                        От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

                        Интересуваме също този мотор, 4N13, 150 коня, с ангренажна верига ли е или е с ангренажен ремък ?
                        И трябва ли да ме притеснява, че е с алуминиев блок, а не с чугунен ?
                        Интересно ми е също зимата колко бързо тръгва топлото и двигателя загрява ? Има дизели, които без помощно подгряване, на градско и на ниски обороти им трябва много време да загреят. А не ми се кара навлечен и посинял през зимата.

                        С носталгия си спомням през далечната вече 93 г си взех от Франция Пежо 405 1.9 атмосферен дизел, 69 коня, произведен 1989 беше на 80 000 км. Не се притеснявах каква нафта ще му налея. Карах го много време, до 2009 с двигателя никакви проблеми не съм имал, само с торионното окачване отзад. Харчеше малко, вървеше си супер, не пушеше. Е питам се за какво днешните дизели са толкова комплицирани, мощни и като караш зад някой, който реши да я настъпи брутално и се вижда как хвърля сажди, дори и много нови коли, на които са с ДПФ-ите.
                        Последно редактирано от stako; 24-07-19, 11:17.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

                          нова кола с ДПФ не пуши ... тия къде си ги видял са имали ДПФ, в момента са сигурно на прави гърнета ...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

                            -с верига са,ма що от туй...
                            -по-слабата версия на 4n13 галиба няма променливо газоразпределение
                            http://mmc-autoelectric.org.ua/manua...0221100ENG.HTM
                            http://mmc-autoelectric.org.ua/manua...0182701ENG.HTM


                            -слагат по някои модели например това (PTC Heater) http://mmc-autoelectric.org.ua/manua...5700ENG.HTM#Ra

                            Вашата набелязана кола каква е? Със сигурност ли е по-мощната версия?

                            Коментар


                            • #15
                              От: Mitsubishi диезел 1.8 DI-D

                              Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение
                              -с верига са,ма що от туй...
                              -по-слабата версия на 4n13 галиба няма променливо газоразпределение
                              http://mmc-autoelectric.org.ua/manua...0221100ENG.HTM
                              http://mmc-autoelectric.org.ua/manua...0182701ENG.HTM


                              -слагат по някои модели например това (PTC Heater) http://mmc-autoelectric.org.ua/manua...5700ENG.HTM#Ra

                              Вашата набелязана кола каква е? Със сигурност ли е по-мощната версия?
                              Да, 150 коня е, с MIVEC на клапаните.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X