Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Парно / климатик при електромобилите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Парно / климатик при електромобилите

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    Безжично зареждане имаше пробно на една линия в Берлин преди време, но не знам какво стана. Беше на индукционен принци,
    Има ги вече на доста места. В Италия са от 2002г насам, в Геноа и Торино, дори са на второ поколение технология. Батерията се зарежда през нощта и после се поддържа чрез индукция на няколко спирки. Докато се катерият пътниците автобусът товари 60-120kW ток, самата батерия не е нужно да е с голям капацитет.


    В Германия е тествано на няколко места, примерно в Манхайм на 9км трасе със 7 "подстанции", батерията е само 60 киловатчаса, токът е 200kW.


    В Дребнобритания ги има в Милтън Кийнс по 15км трасе. Зареждат се през нощта "капково" на 20kW, после само на първа и последна спирка смуче по малко ток да се поддържа през деня. Престоят на крайна спирка е 13мин като самото зареждане става за първите 10мин преди да се качат пътниците. Токът е 120kW и зареждането е достатъчно за да измине автобуса две-трети от трасето. Така върви от 6ч сутринта до 23ч вечерта. При завръщане в депото в края на деня в батерията има останал 40% заряд. Батериите се очаква да работят по 5г, т.е. в общата цена се калкулират три батерии (15г живот на автобуса), въпреки че на практика се оказало че издържат повече (в момента тамън изтичат първите пет години от експеримента).


    Отоплението е дизел, лапа 4/100 като оправданието е че електрическия автобус пести по 40-50/100, т.е. 4л разхищение нищо не е. Като идея за алтернатива се подхвърля биоетанол, както и технологията от колите - термопомпи и съпротивително отопление.

    Още цифри от експериментите в Германия: консумацията на ток за движение е 1.52 киловатчаса/км плюс още 3.35 kW за светлини, климатик и охлаждане на батерията. Отоплението е разчетено да се включва при падане на темп. под 20С, както нормално работи транспорта там, което са към 300 дни в годината. Като мощност климатиците са по 30kW за дизела и печката на съпротивление, и 18kW за термопомпата. Оказва че дизелът е най-евтин (изчисленията са теоретични за целия живот на автобуса, и вкюлчват редовна поддръжка, инфлация и евентуалната цена на горива и ток). На второ място е съпротивителното отопление. Термопомпата се оказва прекалено скъпа и дори ниската цена за поддръжка не помага да се оправдае разхода. Общо излиза 35% по-скъпо от другите системи. По разход на енергия обаче термопомпата е най-добра с 50%. За в бъдеще се очаква, че ако термопомпите почнат да се произвеждат масово, цената им ще падне и тогава ще са най-предпочитания вариянт.

    В Лондон има ел.автобуси с ел.духалки, но само най-новите модели топлят човешки Идеята е да се ползва дизел отопление първоначално защото е по-лесно, така че хората да не се мръщят докато технологията е още в прощъпулник. Номерът е да се въведе електротранспорта колкото може по-бързо. В Германия сега вървят към 250 ел.автобуса и се планират още 600.

    Коментар

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X