Здравейте, колеги. Тъй като изчетох всичката възможна информация за моя проблем и решение не открих или просто не ми се иска да повярвам, че това е единствения възможен вариант (сваляне на желязото и основен ремонт). Четох и за разни добавки и газ за горене, но нека първо ви разкажа цялата история за автомобила или поне по важната част от нея и се надявам да бъда максимално подробен относно проблема, за да няма двусмислица и тем подобни и съответно да чуя мнението на по-компетентните и опитни человеци, люди или както там го разбирате.
Автомобила е Mercedes - Benz, CLK 230 Kompressor, годината на производство е 1999, а платформата е W208 (първото ЦЛК). Колата я взех преди 4 години и малко след покупката срещнах следния проблем: Когато натисна газта по-смело колата изключва едната бобина и остава да работи на два цилиндъра (Бобините са 2 по една за всяка двойка цилиндри. Общо 4 цилиндъра и две бубини.) Когато спра загася и запаля отново проблема изчезва до момента, в който не я смачкам отново. (изчезването е поради това че системата прави "рестарт") Карах я няколко месеца все на къси разстояния , след което тръгнах от Бургас за София и на 130км. от града спрях на бензиностанция и след потеглянето забелязах че колата вдига температурите. По принцип съм моторист и съм ял попара с прегряване и тем подобни и смея да твърдя, че имам някакви общи познания и навици в тази област. Така да се върна на темата, след като забелязах, че температурите се покачват след достигането на 100 градуса спрях и оставих колата да работи, смъкна ги до към 90 и я изгасих, но уви вече беше късно и хвърли антифриза, а след това остатъка в казанчето го дръпна. Прибрахме колата в Бургас, вкарахме я в сервиза (доверени и грамотни момчета) и сменяхме гарнитура на главата (понеже беше издухала между 3-ти и 4-ти), гумички на клапаните, термостат, шлайф на глава, надуване на главата, виско перка, и всички компоненти по охладителната система, но уви след сервиза колата почна на "папка" масалце. Обяснявам си го като някой запекъл маслен сегмент, защото имам усещането, че преди мен колата отново е била "стопляна" понеже от 100 градуса няма как да духне гарнитурата от първия път. След всичките процедури с охладителната система колата почна да гори масло и проблема с цилиндрите остана при натискането на десния педал по-агресивно. Карах я така известно време, но след първата смяна на свещи, на 4-ти цилиндър свещта беше с огромен нагар... Смених свещите и установих, че на всеки 10 000 си иска смяна на свещи, понеже на 4-ти прави нагар, колата почва да прекъсва, да се чуди при подаване на газ на студено и двигателя работи неравномерно. След всяка смяна на свещите проблема изчезва до първите 2000 километра и след това отново се появява. Както и да е, карах я човешки, за да не се налага да спирам. да гася и паля на ново. Сега вече съм в Германия, колата си я поддържам и гледам тук и не пестя пари за нея. Карам си я редовно, което означава че близо 300 км. не ми мърдат на седмица, но проблема с изключването на цилиндри отново стои. Реших да се зачета и открих информация за разни добавки и метод за прочистване с газ за горене. Понеже всичко, което дава, като признаци води до ЗАПЕКЪЛ МАСЛЕН СЕГМЕНТ на 4-ти цилиндър и от там идва горенето на масло и цапането на свещта. Точно тази бобина изключва, когато я смачкам, тази, която отговаря за въпросния цилиндър.
Въпроса ми е следния: Има ли смисъл да правя процедурата с газта за горене с цел да прочистя въпросния цилиндър и да освободя сегмента или да не се занимавам ами да изсипя желязото на земята и да го снабдя с основен ремонт? Пределно ясно ми е, че ремонта е най-удачния вариант и решение, но уви всичко опира до финанси и време. Какви биха могли да бъдат рисковете за мотора ако не проработи метода с газта. Има ли варианти да стане по зле. За информация колата годи приблизително 1литър масло на 1200-1300км. Маслото е Мерцедесово от представителство или ако трябва да съм честен производителя е Futch вискозитет 10w40. Това каквото му дават от завода.
Бих се радвал на всякакви предложения и размишления относно моя проблем и се надявам коментиралите и отзовалите се да само грамотни и разумно мислещи личности, защото се начетох на всякакви простотии...
Благодаря ви предварително, извинявам се ако съм допуснал правописни и пунктуационни грешки ама к'фо да се прави. Хубав ден и ще очаквам най-малкото някакъв съвет от вас.
Поздрави: Гецата
Автомобила е Mercedes - Benz, CLK 230 Kompressor, годината на производство е 1999, а платформата е W208 (първото ЦЛК). Колата я взех преди 4 години и малко след покупката срещнах следния проблем: Когато натисна газта по-смело колата изключва едната бобина и остава да работи на два цилиндъра (Бобините са 2 по една за всяка двойка цилиндри. Общо 4 цилиндъра и две бубини.) Когато спра загася и запаля отново проблема изчезва до момента, в който не я смачкам отново. (изчезването е поради това че системата прави "рестарт") Карах я няколко месеца все на къси разстояния , след което тръгнах от Бургас за София и на 130км. от града спрях на бензиностанция и след потеглянето забелязах че колата вдига температурите. По принцип съм моторист и съм ял попара с прегряване и тем подобни и смея да твърдя, че имам някакви общи познания и навици в тази област. Така да се върна на темата, след като забелязах, че температурите се покачват след достигането на 100 градуса спрях и оставих колата да работи, смъкна ги до към 90 и я изгасих, но уви вече беше късно и хвърли антифриза, а след това остатъка в казанчето го дръпна. Прибрахме колата в Бургас, вкарахме я в сервиза (доверени и грамотни момчета) и сменяхме гарнитура на главата (понеже беше издухала между 3-ти и 4-ти), гумички на клапаните, термостат, шлайф на глава, надуване на главата, виско перка, и всички компоненти по охладителната система, но уви след сервиза колата почна на "папка" масалце. Обяснявам си го като някой запекъл маслен сегмент, защото имам усещането, че преди мен колата отново е била "стопляна" понеже от 100 градуса няма как да духне гарнитурата от първия път. След всичките процедури с охладителната система колата почна да гори масло и проблема с цилиндрите остана при натискането на десния педал по-агресивно. Карах я така известно време, но след първата смяна на свещи, на 4-ти цилиндър свещта беше с огромен нагар... Смених свещите и установих, че на всеки 10 000 си иска смяна на свещи, понеже на 4-ти прави нагар, колата почва да прекъсва, да се чуди при подаване на газ на студено и двигателя работи неравномерно. След всяка смяна на свещите проблема изчезва до първите 2000 километра и след това отново се появява. Както и да е, карах я човешки, за да не се налага да спирам. да гася и паля на ново. Сега вече съм в Германия, колата си я поддържам и гледам тук и не пестя пари за нея. Карам си я редовно, което означава че близо 300 км. не ми мърдат на седмица, но проблема с изключването на цилиндри отново стои. Реших да се зачета и открих информация за разни добавки и метод за прочистване с газ за горене. Понеже всичко, което дава, като признаци води до ЗАПЕКЪЛ МАСЛЕН СЕГМЕНТ на 4-ти цилиндър и от там идва горенето на масло и цапането на свещта. Точно тази бобина изключва, когато я смачкам, тази, която отговаря за въпросния цилиндър.
Въпроса ми е следния: Има ли смисъл да правя процедурата с газта за горене с цел да прочистя въпросния цилиндър и да освободя сегмента или да не се занимавам ами да изсипя желязото на земята и да го снабдя с основен ремонт? Пределно ясно ми е, че ремонта е най-удачния вариант и решение, но уви всичко опира до финанси и време. Какви биха могли да бъдат рисковете за мотора ако не проработи метода с газта. Има ли варианти да стане по зле. За информация колата годи приблизително 1литър масло на 1200-1300км. Маслото е Мерцедесово от представителство или ако трябва да съм честен производителя е Futch вискозитет 10w40. Това каквото му дават от завода.
Бих се радвал на всякакви предложения и размишления относно моя проблем и се надявам коментиралите и отзовалите се да само грамотни и разумно мислещи личности, защото се начетох на всякакви простотии...
Благодаря ви предварително, извинявам се ако съм допуснал правописни и пунктуационни грешки ама к'фо да се прави. Хубав ден и ще очаквам най-малкото някакъв съвет от вас.
Поздрави: Гецата
Коментар