Привет, един прекрасен ден търсейки нещо за разглобяване по мотора ми, видях че след клапана за картерните газове имаше напукан маркуч към тръбата за входящият въздух. Всичко щеше да приключи много бързо ако не се бях зачел за маслооделителите поставяни при някой други мотори фабрично. Отделно дросела ми е много омаслен и от там като се смеси с част от изгорелите газове от ЕГР-а става трудно за чистене. Мислех да взема нещо готово, ама от какъв автомобил, какъв мотор и още много неизвестни и накрая се спрях на следният вариант:
Филтър от система за капково напояване, той вътре си има мрежеста част, в която натъпках метална гъбичка за чистене на домакински съдове. На изхода просто сложих малък спортен филтър и това е. Може би за в бъдеще ще отведа събралото се масло обратно в двигателя, но засега лесно място не открих. От време на време ще отвивам долната част на маслоотделителя за да видя колко и на какво време събира масло.
Конкретно при моят мотор разстоянието е много малко между изхода от картеринете газове и тръбата за входящият въздух, затова изработих от медни колена една S образна тръбичка. А отвора в тръбата за входящият въздух затапих с подходяща гумена тапа.
Това е вътрешноста на филтъра
Готовият маслоотделител с планката за монтаж. Махнах една фабрична планка, на която се щраква един кабелен сноп и поставих нова крепежна планка 45 градусова от близката железария
Това е готовият вариант с маркучи в Опелско жълто след ожесточена борба с оскъдното място в двигателният отсек.
Като покарах малко и колата загря видях с радост че освен аспуха си имам и втори комин - филтъра след маслоотделителя. Припушва леко някакво бледо изпарение, реших че задачата е изпълнена и затворих капака!
Филтър от система за капково напояване, той вътре си има мрежеста част, в която натъпках метална гъбичка за чистене на домакински съдове. На изхода просто сложих малък спортен филтър и това е. Може би за в бъдеще ще отведа събралото се масло обратно в двигателя, но засега лесно място не открих. От време на време ще отвивам долната част на маслоотделителя за да видя колко и на какво време събира масло.
Конкретно при моят мотор разстоянието е много малко между изхода от картеринете газове и тръбата за входящият въздух, затова изработих от медни колена една S образна тръбичка. А отвора в тръбата за входящият въздух затапих с подходяща гумена тапа.
Това е вътрешноста на филтъра
Готовият маслоотделител с планката за монтаж. Махнах една фабрична планка, на която се щраква един кабелен сноп и поставих нова крепежна планка 45 градусова от близката железария
Това е готовият вариант с маркучи в Опелско жълто след ожесточена борба с оскъдното място в двигателният отсек.
Като покарах малко и колата загря видях с радост че освен аспуха си имам и втори комин - филтъра след маслоотделителя. Припушва леко някакво бледо изпарение, реших че задачата е изпълнена и затворих капака!
Коментар