Здравейте.
Преди две седмици се сдобих с въпросния автомобил.
Сеат Алтеа 2005г 1.9 tdi 105 ps
мотор BJB
Имам следния проблем.
Колата си пали от четвърт и работи тихо и меко без вибрации,пушеци и каквото и да било.
Проблема е с първоначалното потегляне и то не всеки път.
На трета предавка при самото дооскоряване около 2000обр. вместо да изпъне и дръпне като хората забива за миг муцуна и причуква аванса......после се оправя и забиването вече го няма.Колкото повече се стопли мотора толкова по отзивчива става турбината и самата динамика.За да доускори изисква да натисна педала до дъното за да се случи нещо или простоэ трябва да го задържа в някакво натиснато положение и след миг турбината реагира и ускорява.
Сменил съм
-чисто нов ЕГР клапан
-дебитомера е почистен въпреки че нямаше нужда всичко светеше вътре
-актуатора съм му проверил вакуумната мембрана с един маркуч след като го разкачих неговия и си работи - прави ход 10-12мм не е зациклил и си движи свободно лостчето(самият му вакуумен маркуч бе прекаран от друго място което ме навежда на мисълта че някой може и да го е проверявал или регулирал преди мен)
-сменени горивен и въздушен филтър
-не дава грешки ЕКУ-то (не ми е светвал чека)
-не съм смъквал турбина понеже си мисля че е наред в предвид че се чува отчетливо и си разтоварва
-колекторите са чисти и нямам нагар (когато сменях ЕГР-ра единственно имаше омазняване но това е в предвид че стария бе блокирал в затворено положение все едно е бил затапен)
-имам омазняване долу ниско при маркуча към кулера(избърсвам и след 10-тина километра се появява отново капка масло което ме навежда на мисълта че може да са ми за смяна О-пръстените на маркучите ......не знам това леко изпускане и омазняване дали е от фатално значение за проблема)
-разпределителя с вакуумите не съм го проверявал понеже не знам и как-знам че се подменя с нов.
Мисля че си работи понеже като запаля мотора и виждам как дръпва мембраната на актуатора а като загася връща обратно.....съответно и клапата за гасене се движи и прецених че си работи.
Тази кола май няма клапан N75??
Накой да има някаква идея какво да правя и какво съм пропуснал.....
Възможно ли е от електрическата помпа?
И защо го прави само еднократно при студен мотор?
Колата изисква почти постоянно да я настъпвам с педала до долу за да върви една идея по добре като ускорение....все едно не и достига гориво
На магистрала като се покара и си загрее с лекота си прави 160-170 !?
Преди две седмици се сдобих с въпросния автомобил.
Сеат Алтеа 2005г 1.9 tdi 105 ps
мотор BJB
Имам следния проблем.
Колата си пали от четвърт и работи тихо и меко без вибрации,пушеци и каквото и да било.
Проблема е с първоначалното потегляне и то не всеки път.
На трета предавка при самото дооскоряване около 2000обр. вместо да изпъне и дръпне като хората забива за миг муцуна и причуква аванса......после се оправя и забиването вече го няма.Колкото повече се стопли мотора толкова по отзивчива става турбината и самата динамика.За да доускори изисква да натисна педала до дъното за да се случи нещо или простоэ трябва да го задържа в някакво натиснато положение и след миг турбината реагира и ускорява.
Сменил съм
-чисто нов ЕГР клапан
-дебитомера е почистен въпреки че нямаше нужда всичко светеше вътре
-актуатора съм му проверил вакуумната мембрана с един маркуч след като го разкачих неговия и си работи - прави ход 10-12мм не е зациклил и си движи свободно лостчето(самият му вакуумен маркуч бе прекаран от друго място което ме навежда на мисълта че някой може и да го е проверявал или регулирал преди мен)
-сменени горивен и въздушен филтър
-не дава грешки ЕКУ-то (не ми е светвал чека)
-не съм смъквал турбина понеже си мисля че е наред в предвид че се чува отчетливо и си разтоварва
-колекторите са чисти и нямам нагар (когато сменях ЕГР-ра единственно имаше омазняване но това е в предвид че стария бе блокирал в затворено положение все едно е бил затапен)
-имам омазняване долу ниско при маркуча към кулера(избърсвам и след 10-тина километра се появява отново капка масло което ме навежда на мисълта че може да са ми за смяна О-пръстените на маркучите ......не знам това леко изпускане и омазняване дали е от фатално значение за проблема)
-разпределителя с вакуумите не съм го проверявал понеже не знам и как-знам че се подменя с нов.
Мисля че си работи понеже като запаля мотора и виждам как дръпва мембраната на актуатора а като загася връща обратно.....съответно и клапата за гасене се движи и прецених че си работи.
Тази кола май няма клапан N75??
Накой да има някаква идея какво да правя и какво съм пропуснал.....
Възможно ли е от електрическата помпа?
И защо го прави само еднократно при студен мотор?
Колата изисква почти постоянно да я настъпвам с педала до долу за да върви една идея по добре като ускорение....все едно не и достига гориво
На магистрала като се покара и си загрее с лекота си прави 160-170 !?
Коментар