Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Seat altea 1.9 tdi 105 к.с. BJB забива и не ускорява добре

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Seat altea 1.9 tdi 105 к.с. BJB забива и не ускорява добре

    Здравейте.
    Преди две седмици се сдобих с въпросния автомобил.
    Сеат Алтеа 2005г 1.9 tdi 105 ps
    мотор BJB
    Имам следния проблем.
    Колата си пали от четвърт и работи тихо и меко без вибрации,пушеци и каквото и да било.
    Проблема е с първоначалното потегляне и то не всеки път.
    На трета предавка при самото дооскоряване около 2000обр. вместо да изпъне и дръпне като хората забива за миг муцуна и причуква аванса......после се оправя и забиването вече го няма.Колкото повече се стопли мотора толкова по отзивчива става турбината и самата динамика.За да доускори изисква да натисна педала до дъното за да се случи нещо или простоэ трябва да го задържа в някакво натиснато положение и след миг турбината реагира и ускорява.
    Сменил съм
    -чисто нов ЕГР клапан
    -дебитомера е почистен въпреки че нямаше нужда всичко светеше вътре
    -актуатора съм му проверил вакуумната мембрана с един маркуч след като го разкачих неговия и си работи - прави ход 10-12мм не е зациклил и си движи свободно лостчето(самият му вакуумен маркуч бе прекаран от друго място което ме навежда на мисълта че някой може и да го е проверявал или регулирал преди мен)
    -сменени горивен и въздушен филтър
    -не дава грешки ЕКУ-то (не ми е светвал чека)
    -не съм смъквал турбина понеже си мисля че е наред в предвид че се чува отчетливо и си разтоварва
    -колекторите са чисти и нямам нагар (когато сменях ЕГР-ра единственно имаше омазняване но това е в предвид че стария бе блокирал в затворено положение все едно е бил затапен)
    -имам омазняване долу ниско при маркуча към кулера(избърсвам и след 10-тина километра се появява отново капка масло което ме навежда на мисълта че може да са ми за смяна О-пръстените на маркучите ......не знам това леко изпускане и омазняване дали е от фатално значение за проблема)
    -разпределителя с вакуумите не съм го проверявал понеже не знам и как-знам че се подменя с нов.
    Мисля че си работи понеже като запаля мотора и виждам как дръпва мембраната на актуатора а като загася връща обратно.....съответно и клапата за гасене се движи и прецених че си работи.
    Тази кола май няма клапан N75??
    Накой да има някаква идея какво да правя и какво съм пропуснал.....
    Възможно ли е от електрическата помпа?
    И защо го прави само еднократно при студен мотор?
    Колата изисква почти постоянно да я настъпвам с педала до долу за да върви една идея по добре като ускорение....все едно не и достига гориво
    На магистрала като се покара и си загрее с лекота си прави 160-170 !?

  • #2
    От: Seat altea 1.9 tdi 105 к.с. BJB забива и не ускорява добре

    Имаш ли вариант някой с ВАГ ком да ти направи лог файл на 3,8,11 канал и да качиш файла да го видим? От кой град си?
    ПП имаш клапан Н75 , иначе няма кой да управлява актуатора. Соленоидите са 3 : Н239 за клапа плавно гасене, Н75, и Н18 за ЕГР. Нредени са на файъруола.
    Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
    Ford Fiesta 1.4 Tdci

    Коментар


    • #3
      От: Seat altea 1.9 tdi 105 к.с. BJB забива и не ускорява добре

      Нямам познати с VAG com.В момента съм в Габрово.Относно клапан соленоида N75 кой точно имаш в предвид......тази черната кутия която е с 5-6 вакуума излизащи от нея и ги управлява ли.
      Понеже се рових доста и като илюстрация съвсем друго ми излезе като клапан N75
      Ето това:

      а при мене такова липсва
      Клапата на Актуатора и маркучето за управлението му си влиза в тази кутия с няколкото маркучи.
      Проверил съм ги всичките за дефекти или прокъсвания.
      Като запаля колата лостовия механизъм на Актуатора веднага се дръпва едни 10-12мм
      Възможно ли е да стават тия аномалии с невървене и забиване от грешни стойности на самия дебитомер.....да е тръгнал да си ходи?

      Коментар


      • #4
        От: Seat altea 1.9 tdi 105 к.с. BJB забива и не ускорява добре

        А, така!
        Мойта прави същите въртели, само че загряла. За друг дизел става въпрос, ма принципно управлението е сходно.
        Прилича на дебитомер и бих почистил куплунгите.
        Аз взех такъв втора ръка, за да пробвам дали има разлика, но сякаш няма голяма.
        Явно са доста чувствителни температурно тия двигатели.
        Случва ми се ежедневно да изкачвам баир на магистралата със 120-130 и си върви и иска още. на спускане изключвам от скорост, температурата пада до около 80 градуса и след това като включа и дам газ, няма никой. Газта до стелката и докато не премине 2300-2500 оборота, нищо не се случва. И обратно, когато качи наг 90 градуса в трафик, пак същия номер при потегляне. Газ до долу и...нищо.
        Четох мнения, че би следвало да се почисти добре питата на интеркулера, че като не охлажда добре, дебитомера дава едни данни, компа получава друга температура въздух. Ще опитам щом се пооправи времето, да видим.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #5
          От: Seat altea 1.9 tdi 105 к.с. BJB забива и не ускорява добре

          Кулера няма касателство с дебитомера. Ако през дебитомера минава въздух компа пуска нафта в съответствие с въздуха , ако въздуха е горещ(респ. Кофти кулер) няма достатъчно кислород за изгаряне на сместта и се явява черен пушек и мудна кола. Ако всички клапани влизат в оща кутийка(виждал съм го само при ибиза 131 коня) то н75 при теб е малко по-различен от другите. Принципя ня ряботя им е същият като цяло, може би и буксите...
          Яко ти направят лог на 3,8,11 канал ня всичката газ от 3-та предавка нагоре и от възможно най-ниски обороти,до най-високи(доколкото е възможно предвид обстановката)
          Тази информация ми стига да видя дебитомера и н75.
          Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
          Ford Fiesta 1.4 Tdci

          Коментар


          • #6
            От: Seat altea 1.9 tdi 105 к.с. BJB забива и не ускорява добре

            Миналия ден направих проба с извадена букса на дебитомера.Колата стана отзивчива и си набираше по добре отколкото с него.Влиза в режим осредняващи стойности и не ми е забивала.Днес купих нов на Пиербург.Не е забивала но пак ми се струва че не тръгва от ниските а по скоро от 2500обр.се изстрелва изведнъж все едно някой я ритва отзад.Тласъка е до към 3200-3500 и после стават плавно нещата.Забелязах че някой преди мен е бутал резбата и настройката на Актуатора!Червената боя на остта бе на около 7-8мм от долната законтряща гайка.Разконтрих горната и направих настройката му до боята на резбата.Направих тест и се оказа че просто на всяка една предавка след 2000обр взе да забива и отзад яко взе да пуши черно.Върнах се обратно на канала и върнах настройката както беше или по скоро даже един оборот още по нагоре от както беше преди.Сега не забива и тръгва от още по ниски обороти - някъде от 2100обр. .Не пуши и върви прилично но ми се струва че стават по плавно нещата от преди да го разбутам.В смисъл по мазно изтегля а преди направо ме залепяше.Така ли да го оставя и има ли начин да го регулирам съвсем точно.Утре ще направя лог файл на трите канала които ми каза.Разбрах се с едно приятелче с Ваг ком.Искам да отлепя от ниските и да е отзивчива в целия диапазон от обороти.Какво може да се направи по въпроса?Чип или смяна на софтуера?

            Коментар


            • #7
              От: Seat altea 1.9 tdi 105 к.с. BJB забива и не ускорява добре

              Ако колата е с "просто" турбо, а не с променлива геометрия, това няма как стане, по простата причина, че на това турбо работния цикъл започва около 2000 оборота или иначе казано трябва му скорост на газовете, за да завърти достатъчно студената част, за да има ефект, с чип може да се направи някакво подобрение от гледна точка на впръсканото гориво и ще има малко разлика, но за да се опъва в ниските добре, си трябва доста преправяне и минаване на променлива геометрия
              Ако колата се прави с цел "състезания" вече процедурата е съвсем друга и е соленка
              А смяна на софтуер е малко неизгодна финансово
              За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
              Honda Dominator 650
              088ЧЧ93979-->Борис
              0878956Ч38-->Борис

              Коментар


              • #8
                От: Seat altea 1.9 tdi 105 к.с. BJB забива и не ускорява добре

                Здравей колега, имах сходен проблем на Крайслер Вояджър 2,5 ЦРД 2006 г., оказа се че неправилно са ми сложили ангренажния ремък, разминаване на единия вал с 2 зъба. Сега лети...

                Коментар


                • #9
                  От: Seat altea 1.9 tdi 105 к.с. BJB забива и не ускорява добре

                  Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
                  Ако колата е с "просто" турбо, а не с променлива геометрия, това няма как стане, по простата причина, че на това турбо работния цикъл започва около 2000 оборота или иначе казано трябва му скорост на газовете, за да завърти достатъчно студената част, за да има ефект, с чип може да се направи някакво подобрение от гледна точка на впръсканото гориво и ще има малко разлика, но за да се опъва в ниските добре, си трябва доста преправяне и минаване на променлива геометрия А смяна на софтуер е малко неизгодна финансово
                  Ако колата се прави с цел "състезания" вече процедурата е съвсем друга и е соленка
                  Колата е точно с променлива геометрия и по принцип трябва да спулва след 1500 об. един вид на 1800 трябвада си на 0,9 -1 бар което мисля е работното налягане на този мотор в холд(ще видим със сигурност от очакваният лог).
                  @ buleka
                  А за да тръгне от ниските може да изключите ЕГР-а(може да го направи момчето с ВАГ-кома)и да се ремапне(цената е около 400лв за това ЕКУ - вече дали ви се струва солена или не зависи от семейният бюджет)
                  Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                  Ford Fiesta 1.4 Tdci

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X