Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XUD9 и няколко въпроса

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: XUD9 и няколко въпроса

    Релето на подгрева е закачено на алтернатора нарочно. Ако го преместиш на акумулатора същият този 1 волт ще утрепе зареждането.

    Коментар


    • #32
      От: XUD9 и няколко въпроса

      Добре, това не го разбрах...? Преместих го днес и пада го няма, иска доста по-къс подгрев, за да запали както трябва. Кабела от релето до свещите е проверен и по него пада е пренебрежимо малък. Сега ако имаш впредвид, че когато двигателя запали и алтернатора започне да зарежда, докато свещите все още дозагряват, ще се случи нещо на алтернатора, то при мен релето изключва, след като двигателя е запалил(има компютър). Още нещо - това са си чисти загуби и не вярвам умишлено този кабел да е оставен дълъг и тънък, с цел по него да има пад на напрежение(респективно отделяне на топлина). При 306 със същия двигател, захранването на релето си идва "от където си трябва".

      Коментар


      • #33
        От: XUD9 и няколко въпроса

        Първоначално публикуван от roskoant Преглед на мнение
        ...при мен релето изключва, след като двигателя е запалил
        При повечето коли това не е така. Особено ако управлението на подгрева е по-хитро, напълно възможно е не само да не изключва веднага, но и да се включва тайничко в моменти с нисък товар и ниска температура. Как е при твоята кола дистанционно не мога да позная.

        Да се разкарват големи токове през дълги и тънки кабели в автомобила е инженерна простотия и понякога не е очевидно какво са опитали да заобиколят като проблем. Освен това е сигурно че кабелите и особено контактите между тях стареят и каквото и да е било в първите 5 години от живота на автомобила не е сигурно че ще е същото в следващите или по-следващите 5 години. Така че си в правото си да експериментираш.

        Нищо няма да се случи на алтернатора. Възможно е да се влоши състоянието на акумулатора (степен на зареденост) но това ще го установиш опитно.

        Коментар


        • #34
          От: XUD9 и няколко въпроса

          Опитите дали дозагряват свещите след запалване ги правих на топъл мотор и 20-22 градуса околна температура. Зимата може да е друго.
          Сега съм се засилил към стартера. Ще видя и той в какво здраве е. Камелите са запоени към клемите за акумулатора, тези към стартера и към алтернатора - също. Там не очаквам проблеми в близкото бъдеще. Връзката на минуса към купето - проверена.

          Теорията ми за стартера е, че ако върти по-бавно, в цилиндрите по-бавно ще се достигне нужната температура за възпламеняване на сместа, а и по-трудно се стартира от ниски обороти. При силно загряти свещи, този проблем отпада и двигателя пали бързо.
          При студен мотор, така или иначе чакам свещите дълго време (колкото си свети лампичката на таблото).

          Коментар


          • #35
            От: XUD9 и няколко въпроса

            След като свалих стартера, се оказа, че две от четките са за смяна и са доста износени. Това обаче не беше главният проблем. Оказа се също, че никъде по стартера няма смазка, а само прах и феродо. Спасявало го е само това, че навсякъде има лагери, а не втулки. Гресирах го и сега върти осезаемо по-бързо. Промяна обаче в паленето няма. Остават 3 неща - бавни свещи, стария акумулатор или датчика за температурата на охладителната течност и заради него компютъра да гаси лампичката на подгрева по-рано. Това ще го видя на диагностиката.

            Коментар


            • #36
              От: XUD9 и няколко въпроса

              Ако си го пропуснал, прочети го внимателно.

              Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
              Направи една плофилактика на стартера, хем да погледнеш на какво дередже е, хем да почистиш и смажеш редуктора. Поне се сваля лесно.
              Напиши от къде си, та да е ясно в какви условия се ползва автомобила.
              С какво масло си ?
              Ако си с "някакво" 10W40 и е студено, а и в комбинация с "тръгнал" стартер, така ще е.

              5W40 му е перфектно, а ако при теб е по-студено и не те притесняват още 20лв. разлика на смяна, слагай 0W40, а и ще ти е по-евтино в перспектива защото тези масла са long life.
              Ако си състезател и душегубец на двигатели, сложи 5W50.
              Дано да си прочел внимателно и за маслото.

              Първоначално публикуван от roskoant Преглед на мнение
              След като свалих стартера, се оказа, че две от четките са за смяна и са доста износени. Това обаче не беше главният проблем. Оказа се също, че никъде по стартера няма смазка, а само прах и феродо. Спасявало го е само това, че навсякъде има лагери, а не втулки. Гресирах го и сега върти осезаемо по-бързо. Промяна обаче в паленето няма. Остават 3 неща - бавни свещи, стария акумулатор или датчика за температурата на охладителната течност и заради него компютъра да гаси лампичката на подгрева по-рано. Това ще го видя на диагностиката.
              Двете по-износени четки са + овите, но смени всичките.

              Ако си "гресирал" редуктора с грес, го свали пак, почисти и обезгреси с нещо (примерно WD-40 или подобни),
              след което го смажи с малко тънко масло,
              щото, в противен случай, ядовете ти ще продължат.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X