Здравейте!
Първи пост тук, макар да не е свързан с офроуда. Защо тук, а не във форума на Пежо - тук има хора, които се занимават главно с дизелови мотори. Мотора е XUD9 1.9TD с помпа Bosch VE.
Имам няколко въпроса, свързани с помпата и проблемите, които се получават.
1. Крушата за напомпване на гориво винаги е мека. Това вероятно се дължи на скапано клапанче (има монтирано допълнително такова още преди крушата, но явно и то не работи). Въпроса е - трябва ли да е така? Самата помпа трябва ли да стои под постоянно налягане, или когато се напомпи, излишната нафта се връща в резервоара и? Има ли някакъв клапан на изхода за излишната нафта? При продължително помпене (4-5 напомпвания), крушата става твърда и повече не може да се помпи.
2. Студена пали от четвърт, топла не иска. Често срещан проблем, ще кажете. В цялата работа обаче има нещо гнило. Главата на помпата е поливана със студена вода, но това не помага, пак върти по 2-4 оборота, докато запали(няма промяна). Проблема се оправя с по-продължително подгряване на накалните свещи(лампата изгасва, но релето стои включено доста след това и аз просто изчаквам), което ме навежда на мисълта за недобра центровка. Центровка на помпата с уред не е правена, защото нямам такъв, а помпаджия в моя град няма. Ето и какво се получава (давам пример):
Сутрин паля от четвърт. Карам 2км., изгасям двигателя, паля и пали по същия начин без да подгрявам по-продължително. Загрявам двигателя до работна температура, да кажем минал съм 10км. и после паленето е доста по-бавно. Върти 2-4 оборота и тогава пали. Отзад излиза синкаво-бял пушек(най-вероятно недоизгоряла нафта). Ако след запален топъл мотор изгася, изчакам 15 секунди и завъртя стартера, пали веднага. И тук най-интересното - загрял двигател и крайно дълги времена на подгрев за топъл мотор(>15 сек.) оправят нещата и мотора пали както ако е студен.
Това може ли да се дължи на недобра центровка?
Дюзите са проверени на стенд и нямат проблем, студена пали с едно подгряване(дори при -20 зимата), явно има компресия. 4 нови накални свещи.
Помпата няма течове, сменени всички уплътнения преди 200км., но и преди проблема беше абсолютно същия.
На авансатора на помпата има един клапан, който има за цел да увеличи предварението с цел по-бързо стартиране на двигателя. Самия клапан работи електрически, но дали пропуска нафта през тръбичката, не знам.
П.П. - Малко дълго стана, но трябваше да обясня подробно.
Първи пост тук, макар да не е свързан с офроуда. Защо тук, а не във форума на Пежо - тук има хора, които се занимават главно с дизелови мотори. Мотора е XUD9 1.9TD с помпа Bosch VE.
Имам няколко въпроса, свързани с помпата и проблемите, които се получават.
1. Крушата за напомпване на гориво винаги е мека. Това вероятно се дължи на скапано клапанче (има монтирано допълнително такова още преди крушата, но явно и то не работи). Въпроса е - трябва ли да е така? Самата помпа трябва ли да стои под постоянно налягане, или когато се напомпи, излишната нафта се връща в резервоара и? Има ли някакъв клапан на изхода за излишната нафта? При продължително помпене (4-5 напомпвания), крушата става твърда и повече не може да се помпи.
2. Студена пали от четвърт, топла не иска. Често срещан проблем, ще кажете. В цялата работа обаче има нещо гнило. Главата на помпата е поливана със студена вода, но това не помага, пак върти по 2-4 оборота, докато запали(няма промяна). Проблема се оправя с по-продължително подгряване на накалните свещи(лампата изгасва, но релето стои включено доста след това и аз просто изчаквам), което ме навежда на мисълта за недобра центровка. Центровка на помпата с уред не е правена, защото нямам такъв, а помпаджия в моя град няма. Ето и какво се получава (давам пример):
Сутрин паля от четвърт. Карам 2км., изгасям двигателя, паля и пали по същия начин без да подгрявам по-продължително. Загрявам двигателя до работна температура, да кажем минал съм 10км. и после паленето е доста по-бавно. Върти 2-4 оборота и тогава пали. Отзад излиза синкаво-бял пушек(най-вероятно недоизгоряла нафта). Ако след запален топъл мотор изгася, изчакам 15 секунди и завъртя стартера, пали веднага. И тук най-интересното - загрял двигател и крайно дълги времена на подгрев за топъл мотор(>15 сек.) оправят нещата и мотора пали както ако е студен.
Това може ли да се дължи на недобра центровка?
Дюзите са проверени на стенд и нямат проблем, студена пали с едно подгряване(дори при -20 зимата), явно има компресия. 4 нови накални свещи.
Помпата няма течове, сменени всички уплътнения преди 200км., но и преди проблема беше абсолютно същия.
На авансатора на помпата има един клапан, който има за цел да увеличи предварението с цел по-бързо стартиране на двигателя. Самия клапан работи електрически, но дали пропуска нафта през тръбичката, не знам.
П.П. - Малко дълго стана, но трябваше да обясня подробно.
Коментар