Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XUD9 и няколко въпроса

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • XUD9 и няколко въпроса

    Здравейте!
    Първи пост тук, макар да не е свързан с офроуда. Защо тук, а не във форума на Пежо - тук има хора, които се занимават главно с дизелови мотори. Мотора е XUD9 1.9TD с помпа Bosch VE.
    Имам няколко въпроса, свързани с помпата и проблемите, които се получават.

    1. Крушата за напомпване на гориво винаги е мека. Това вероятно се дължи на скапано клапанче (има монтирано допълнително такова още преди крушата, но явно и то не работи). Въпроса е - трябва ли да е така? Самата помпа трябва ли да стои под постоянно налягане, или когато се напомпи, излишната нафта се връща в резервоара и? Има ли някакъв клапан на изхода за излишната нафта? При продължително помпене (4-5 напомпвания), крушата става твърда и повече не може да се помпи.

    2. Студена пали от четвърт, топла не иска. Често срещан проблем, ще кажете. В цялата работа обаче има нещо гнило. Главата на помпата е поливана със студена вода, но това не помага, пак върти по 2-4 оборота, докато запали(няма промяна). Проблема се оправя с по-продължително подгряване на накалните свещи(лампата изгасва, но релето стои включено доста след това и аз просто изчаквам), което ме навежда на мисълта за недобра центровка. Центровка на помпата с уред не е правена, защото нямам такъв, а помпаджия в моя град няма. Ето и какво се получава (давам пример):
    Сутрин паля от четвърт. Карам 2км., изгасям двигателя, паля и пали по същия начин без да подгрявам по-продължително. Загрявам двигателя до работна температура, да кажем минал съм 10км. и после паленето е доста по-бавно. Върти 2-4 оборота и тогава пали. Отзад излиза синкаво-бял пушек(най-вероятно недоизгоряла нафта). Ако след запален топъл мотор изгася, изчакам 15 секунди и завъртя стартера, пали веднага. И тук най-интересното - загрял двигател и крайно дълги времена на подгрев за топъл мотор(>15 сек.) оправят нещата и мотора пали както ако е студен.
    Това може ли да се дължи на недобра центровка?
    Дюзите са проверени на стенд и нямат проблем, студена пали с едно подгряване(дори при -20 зимата), явно има компресия. 4 нови накални свещи.
    Помпата няма течове, сменени всички уплътнения преди 200км., но и преди проблема беше абсолютно същия.
    На авансатора на помпата има един клапан, който има за цел да увеличи предварението с цел по-бързо стартиране на двигателя. Самия клапан работи електрически, но дали пропуска нафта през тръбичката, не знам.

    П.П. - Малко дълго стана, но трябваше да обясня подробно.
    Последно редактирано от roskoant; 29-09-16, 11:52.

  • #2
    От: XUD9 и няколко въпроса

    Да, малко е дълго.

    От почти 20г. имам поне + едно Пежо и/или Ситроен с XUD7 или XUD9 за работно магаре.

    Звънни ми на 0898 82 О1 82, че е много писане, а и ще трябва да обясняваш.

    P.S. А за XUD7/XUD9 имам оборудвана отремонтирана глава, стартери, алтернатори, ГНП с/без имобилайзер, тръбички, дюзи с нови разпръсквачи, релета за подгрев, горивни филтри с/без подгрев, филтърни кутии за възд. филтър, подкачваща помпа, радиатори и др.

    P.P.S. А тоя двигател се слага и на Самурай и Витара, та има общо и с Форума.
    Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 29-09-16, 12:20. Причина: P.S.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • #3
      От: XUD9 и няколко въпроса

      ... и на Нива, и на Нива...

      Коментар


      • #4
        От: XUD9 и няколко въпроса

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        ... и на Нива, и на Нива...
        Да, с извинение към ВАЗаджиите !
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #5
          От: XUD9 и няколко въпроса

          Вчера говорих с Джоу (x3mrjoe). Обясни ми на дълго и на широко как стоят нещата. Веднага след това върнах помпата с около 1.5мм спрямо моите белеги и колата тръгна доста по-добре в ниските, турбото започва да надува малко по-рано, не пуши толкова и върви по-добре като цяло. Днес си поиграх и върнах помпата още назад, следва каране и паления на топъл мотор и да видим какво ще стане. Аз очаквам на топъл мотор да пали както на студен, дори по-бързо, а то се получаваше обратното.
          Въпроса с помпата(крушата) е изяснен.

          Коментар


          • #6
            От: XUD9 и няколко въпроса

            А стартера върти ли с достатъчна честота? Иначе ако той е в ред бутни леко предварението на ГНП.
            РР п38 2.5тд .Е53 чер клозет .Астра H Z13DT.

            0895шест29410 .

            Коментар


            • #7
              От: XUD9 и няколко въпроса

              "Защо тук, а не във форума на Пежо"
              Рано или по-късно и от бгмама почват да питат тук .
              А относно тоя мотор и в пеагеот бг - май не са толкоз начас .
              То имаше на времето една лафня - Дизела (първия ) 1,8 на Пеагеота - бил фирменна кражба на разработка на талантливи инЖиНери от Мерцедес,
              Или каквото там се води за "Реална недоказана кражба" - не съм бил там не знам.
              Няма да го фаля .
              Кораво добиче , трае на простотия (в определени граници) , икономичен , даже и :
              "... и на Нива, и на Нива..."
              Еей тия пет пари .

              Коментар


              • #8
                От: XUD9 и няколко въпроса

                Стартера върти бързо при топъл мотор, не затяга. При студенмотор върти малко по-бавно, особенно сега при малко по-студените сутрини. Както говорихме по телефона, стигнах момента в който двигателя се запъва във високите обороти, а също така и доста пуши. Върнах помпата до предишното положение. Смених и клапанчето, което служи за гасене на мотора (имам от старата помпа), ей така за всеки случай.

                Коментар


                • #9
                  От: XUD9 и няколко въпроса

                  Направи една плофилактика на стартера, хем да погледнеш на какво дередже е, хем да почистиш и смажеш редуктора. Поне се сваля лесно.
                  Напиши от къде си, та да е ясно в какви условия се ползва автомобила.
                  С какво масло си ?
                  Ако си с "някакво" 10W40 и е студено, а и в комбинация с "тръгнал" стартер, така ще е.

                  5W40 му е перфектно, а ако при теб е по-студено и не те притесняват още 20лв. разлика на смяна, слагай 0W40, а и ще ти е по-евтино в перспектива защото тези масла са long life.
                  Ако си състезател и душегубец на двигатели, сложи 5W50.
                  Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 01-10-16, 12:07. Причина: допълнение
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #10
                    От: XUD9 и няколко въпроса

                    То главния проблем е, че не мога да докарам на топъл мотор да пали както на студен. Ако е обратното, да търся проблема в стартер, свещи, акумулатор, компресия... Може ли проблема да е в леко износен помпен елемент? Центровката за сега смятам, че е оправена, поне това, което говорихме по телефона го направих - да въртя помпата към главата, докато почне да не върви както трябва. Стигнах до там, че в ниските дърпа много, а във високите(след 3200) почти няма тяга.

                    Коментар


                    • #11
                      От: XUD9 и няколко въпроса

                      Днес захванах в друга посока - накалните свещи. Преди доста време забелязах, че клемата на кабела за свещите от страната на релето загрява. Реших да измеря пада на напрежение от акумулатора до свещите, от акумулатора до релето и от релето до свещите. Резултати:
                      Акумулатор: 12.2V
                      Пад на напрежението от акумулатора до релето(на входа му): 0.55V
                      Пад на напрежението от акумулатора до свещите: 1.6V
                      Пад през релето: под 0.1V
                      Измерено точно след като свещите започват да греят.
                      Утре ще оправя връзките на тези кабели към клемите(щом загрява има лоша връзка).

                      Коментар


                      • #12
                        От: XUD9 и няколко въпроса

                        НАправи си центровкта на помпата с индикатор. Ако продължи да пали трудно на топло - увеличи хода на буталцето с около 0.1 мм спрямо каталожните данни.

                        Коментар


                        • #13
                          От: XUD9 и няколко въпроса

                          Това с каталожните данни е за каталожна нафта.
                          За съжаление, реалността е друга.
                          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                          Коментар


                          • #14
                            От: XUD9 и няколко въпроса

                            Преди да се заиграваш със стартер и акумулатор си виж клемите. Ако имат оригинална кербовка може да е от там. С течение на времето прави лош контакт. Най-добре е нови клеми или презапояване на старите. Можеш да им удариш няколко чука за да се поразмърдат вътре.
                            Sent from my Nokia s fenerche

                            Коментар


                            • #15
                              От: XUD9 и няколко въпроса

                              Ето ви един видеоклип, който най-добре описва проблема.
                              При клемите на акумулатора лош контакт няма, но при клемите на кабелите за свещите определено има проблем.
                              Този пад на напрежение не ми харесва.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X