Здравейте!
Преди около година смених колата и онзи ден й смених антифриза, защото не знам стария на колко години е. Автомобилът е Renault Clio III, 1.2 16V 75 коня.
Преди да задам въпросите си ще опиша накратко как процедирах при смяната на охлаждащата течност:
1. На вече истинал мотор източих стария антифриз, премахвайки най-долния маркуч на радиатора, при отворена капачка на казанчето. Изтече около 3 - 3,5 литра, имайки предвид, че вместимостта на системата е 5 литра. Вероятно е изтекло съдържанието на радиатора и разширителния съд.
2. Преди да сипя антифриза исках да направя една промивка с вода. Поставих маркуча на радиатора обратно, налях чиста вода (пак около 3,5 литра). На едната тръба, която отива към парното има малка капачица, която служи за обезвъздушаване. Махнах я, докато излезе въздуха и бликне течност, след което я затворих.
3. Запалих мотора, за да загрее и отвори термостата. Идеята ми беше, водата която съм сипал за промивка да се смеси с останалия в блока антифриз и после да ги източа. Държа да отбележа, че през цялото време докато загравях до работна температура капачката на разширителното казанче беше махната! Докато работеше двигателя следях стрелката на температурата постоянно, както и нивото на течността в казанчето. Парното бях завъртял на максимум още преди да започна всички процедури!
4. Колата мисля че загря за нормално време (междувременно малко я форсирах до около 2000 оборота), но достигайки вече нормална работна температура казанчето изведнъж започна да се пълни с вода и преля. Вероятно тогава се е отворил големия кръг. Загасих двигателя веднага, изчаках около час да поизтине и източих водата. Изтекоха пак около 3 - 3,5 литра смес от вода с остатъчен антифриз.
Повече промивки не съм правил, защото така или иначе стария антифриз изглеждаше свеж, пък и да е останало малко в блока, то със сигурност химически е съвместим с новия
5. Налях новия антифриз G12+ . Понеже системата побира 5 литра, а вероятно в блока е останала вода от промивката, целта ми беше да налея 2,5 литра концентрат, а останалото дестилирана вода. така получената накрая консистенция да е 1:1 или -37 градуса.
После следва същата процедура, като тази с водата. Поразмачках малко гумените съединения, да излезе въздуха, обезвъздуших от малката капачица на тръбата за парното и запалих двигателя да загрява на място, докато отвори термостата. Отново бях оставил разширителния съд отворен, понеже се страхувах да не тръгне пак да прелива!
Междувременно на два пъти докато работеше отварях капачицата за обезвъздушаване на тръбата на парното докато бликне течност от отвора за обезвъздушаване. Самото парно се появяваше и изчезваше, накрая си беше ОК.
Казанчето изведнъж пак почна да се пълни само, но не преля този път! През това време даже и перката се включи за няколко секунди. Отново следях стрелката, и не е минавала делението, което си е характерно за нормалната работна температура!
На следващия ден долях около 200 мл. антифриз и гледам нивото не е мръднало до момента
Въпросите са ми:
1. Обезвъздушаването, имам предвид първото палене на мотора, до отваряне на големия кръг на отворена или затворена капачка на разширителния съд трябва да се прави?
Въпросът ми идва оттук, че на няколко места чета че капачката трабва да е затворена, за да може да се създаде налягане в системата и да не заври течността?! Някъде чета, че трябва да е отворена, за да излезе въздуха?! Затова аз я бях оставил отворена и незнам първия път когато казанчето тръгна да прелива дали не е било заради това, или е имало някъде повече въздух
2. Вторият ми въпрос е, четейки горните ми писания, спазил ли съм процедурата по смяна на антифриза и обезвъздушаване правилно? Имам известни притеснения да не съм окепазил нещо, защото след първата промивка пипайки с ръка, мотора беше доста по-топъл от обикновено, така че да не мога да си задържа ръката, пък стрелката за температурата си беше ОК
Преди около година смених колата и онзи ден й смених антифриза, защото не знам стария на колко години е. Автомобилът е Renault Clio III, 1.2 16V 75 коня.
Преди да задам въпросите си ще опиша накратко как процедирах при смяната на охлаждащата течност:
1. На вече истинал мотор източих стария антифриз, премахвайки най-долния маркуч на радиатора, при отворена капачка на казанчето. Изтече около 3 - 3,5 литра, имайки предвид, че вместимостта на системата е 5 литра. Вероятно е изтекло съдържанието на радиатора и разширителния съд.
2. Преди да сипя антифриза исках да направя една промивка с вода. Поставих маркуча на радиатора обратно, налях чиста вода (пак около 3,5 литра). На едната тръба, която отива към парното има малка капачица, която служи за обезвъздушаване. Махнах я, докато излезе въздуха и бликне течност, след което я затворих.
3. Запалих мотора, за да загрее и отвори термостата. Идеята ми беше, водата която съм сипал за промивка да се смеси с останалия в блока антифриз и после да ги източа. Държа да отбележа, че през цялото време докато загравях до работна температура капачката на разширителното казанче беше махната! Докато работеше двигателя следях стрелката на температурата постоянно, както и нивото на течността в казанчето. Парното бях завъртял на максимум още преди да започна всички процедури!
4. Колата мисля че загря за нормално време (междувременно малко я форсирах до около 2000 оборота), но достигайки вече нормална работна температура казанчето изведнъж започна да се пълни с вода и преля. Вероятно тогава се е отворил големия кръг. Загасих двигателя веднага, изчаках около час да поизтине и източих водата. Изтекоха пак около 3 - 3,5 литра смес от вода с остатъчен антифриз.
Повече промивки не съм правил, защото така или иначе стария антифриз изглеждаше свеж, пък и да е останало малко в блока, то със сигурност химически е съвместим с новия
5. Налях новия антифриз G12+ . Понеже системата побира 5 литра, а вероятно в блока е останала вода от промивката, целта ми беше да налея 2,5 литра концентрат, а останалото дестилирана вода. така получената накрая консистенция да е 1:1 или -37 градуса.
После следва същата процедура, като тази с водата. Поразмачках малко гумените съединения, да излезе въздуха, обезвъздуших от малката капачица на тръбата за парното и запалих двигателя да загрява на място, докато отвори термостата. Отново бях оставил разширителния съд отворен, понеже се страхувах да не тръгне пак да прелива!
Междувременно на два пъти докато работеше отварях капачицата за обезвъздушаване на тръбата на парното докато бликне течност от отвора за обезвъздушаване. Самото парно се появяваше и изчезваше, накрая си беше ОК.
Казанчето изведнъж пак почна да се пълни само, но не преля този път! През това време даже и перката се включи за няколко секунди. Отново следях стрелката, и не е минавала делението, което си е характерно за нормалната работна температура!
На следващия ден долях около 200 мл. антифриз и гледам нивото не е мръднало до момента
Въпросите са ми:
1. Обезвъздушаването, имам предвид първото палене на мотора, до отваряне на големия кръг на отворена или затворена капачка на разширителния съд трябва да се прави?
Въпросът ми идва оттук, че на няколко места чета че капачката трабва да е затворена, за да може да се създаде налягане в системата и да не заври течността?! Някъде чета, че трябва да е отворена, за да излезе въздуха?! Затова аз я бях оставил отворена и незнам първия път когато казанчето тръгна да прелива дали не е било заради това, или е имало някъде повече въздух
2. Вторият ми въпрос е, четейки горните ми писания, спазил ли съм процедурата по смяна на антифриза и обезвъздушаване правилно? Имам известни притеснения да не съм окепазил нещо, защото след първата промивка пипайки с ръка, мотора беше доста по-топъл от обикновено, така че да не мога да си задържа ръката, пък стрелката за температурата си беше ОК
Коментар