Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос относно правилното обезвъздушаване на охладителната система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос относно правилното обезвъздушаване на охладителната система

    Здравейте!
    Преди около година смених колата и онзи ден й смених антифриза, защото не знам стария на колко години е. Автомобилът е Renault Clio III, 1.2 16V 75 коня.
    Преди да задам въпросите си ще опиша накратко как процедирах при смяната на охлаждащата течност:
    1. На вече истинал мотор източих стария антифриз, премахвайки най-долния маркуч на радиатора, при отворена капачка на казанчето. Изтече около 3 - 3,5 литра, имайки предвид, че вместимостта на системата е 5 литра. Вероятно е изтекло съдържанието на радиатора и разширителния съд.
    2. Преди да сипя антифриза исках да направя една промивка с вода. Поставих маркуча на радиатора обратно, налях чиста вода (пак около 3,5 литра). На едната тръба, която отива към парното има малка капачица, която служи за обезвъздушаване. Махнах я, докато излезе въздуха и бликне течност, след което я затворих.
    3. Запалих мотора, за да загрее и отвори термостата. Идеята ми беше, водата която съм сипал за промивка да се смеси с останалия в блока антифриз и после да ги източа. Държа да отбележа, че през цялото време докато загравях до работна температура капачката на разширителното казанче беше махната! Докато работеше двигателя следях стрелката на температурата постоянно, както и нивото на течността в казанчето. Парното бях завъртял на максимум още преди да започна всички процедури!
    4. Колата мисля че загря за нормално време (междувременно малко я форсирах до около 2000 оборота), но достигайки вече нормална работна температура казанчето изведнъж започна да се пълни с вода и преля. Вероятно тогава се е отворил големия кръг. Загасих двигателя веднага, изчаках около час да поизтине и източих водата. Изтекоха пак около 3 - 3,5 литра смес от вода с остатъчен антифриз.
    Повече промивки не съм правил, защото така или иначе стария антифриз изглеждаше свеж, пък и да е останало малко в блока, то със сигурност химически е съвместим с новия

    5. Налях новия антифриз G12+ . Понеже системата побира 5 литра, а вероятно в блока е останала вода от промивката, целта ми беше да налея 2,5 литра концентрат, а останалото дестилирана вода. така получената накрая консистенция да е 1:1 или -37 градуса.
    После следва същата процедура, като тази с водата. Поразмачках малко гумените съединения, да излезе въздуха, обезвъздуших от малката капачица на тръбата за парното и запалих двигателя да загрява на място, докато отвори термостата. Отново бях оставил разширителния съд отворен, понеже се страхувах да не тръгне пак да прелива!
    Междувременно на два пъти докато работеше отварях капачицата за обезвъздушаване на тръбата на парното докато бликне течност от отвора за обезвъздушаване. Самото парно се появяваше и изчезваше, накрая си беше ОК.
    Казанчето изведнъж пак почна да се пълни само, но не преля този път! През това време даже и перката се включи за няколко секунди. Отново следях стрелката, и не е минавала делението, което си е характерно за нормалната работна температура!
    На следващия ден долях около 200 мл. антифриз и гледам нивото не е мръднало до момента

    Въпросите са ми:
    1. Обезвъздушаването, имам предвид първото палене на мотора, до отваряне на големия кръг на отворена или затворена капачка на разширителния съд трябва да се прави?
    Въпросът ми идва оттук, че на няколко места чета че капачката трабва да е затворена, за да може да се създаде налягане в системата и да не заври течността?! Някъде чета, че трябва да е отворена, за да излезе въздуха?! Затова аз я бях оставил отворена и незнам първия път когато казанчето тръгна да прелива дали не е било заради това, или е имало някъде повече въздух
    2. Вторият ми въпрос е, четейки горните ми писания, спазил ли съм процедурата по смяна на антифриза и обезвъздушаване правилно? Имам известни притеснения да не съм окепазил нещо, защото след първата промивка пипайки с ръка, мотора беше доста по-топъл от обикновено, така че да не мога да си задържа ръката, пък стрелката за температурата си беше ОК

  • #2
    От: Въпрос относно правилното обезвъздушаване на охладителната система

    При тези силно компресирани автомобили има голям смисъл да се чете процедурата по обезвъздушаване на производителя и да се спазва дословно. Иначе остават мехури въздух тук и там в гънките на невъзможно нагънатите тръби и после правят проблеми.

    Ако е като на Туинго 1 с което съм се борил, разширителният съд има само един маркуч и системата на практика не е способна да се самообезвъздуши сама. За сметка на това нормалната работна температура на двигателя е над 90 градуса (примерно от 95 до 105) и като си напълнил чиста вода е нормално без капачка да кипне.

    Иначе ако имаш постоянно парно и двигателят не прегрява, вероятно си постигнал каквото трябва.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос относно правилното обезвъздушаване на охладителната система

      На някои модели рена има 3 пробки за обезвъздушаване,на твоето не знам колко са. Но със сигурност трябва да има и на радиатора. Процедурата е следната-трябва да изкараш от всички пробки течност,дали с повдигане на разширителния съд ,или с надуване с уста през дупката на капачката,все тая. От която бликне само течност-затваряш. Като затвориш всички,доливаш течност,затваряш капачката и палиш. Ако пусне и спре перката сама,както и ако има парно ,значи всичко е наред.
      Калин Владов,09РСПБЗН

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос относно правилното обезвъздушаване на охладителната система

        на моето има пробка на термостата и на тръбата, която отива за парното в купето. На радиатора не виждам да има За съжаление не успях да достигна термостата, за да отворя и тази пробка.
        Иначе разширителния съд на антифриза е с две тръби, една отдолу и една отгоре, която отвежда излишния антифриз в казанчето.
        Както казах и парно си имам и колата държи нормална температура, поне според стрелката.
        Че се е обезвъздушила спор няма, обаче ме притеснява докато я обезвъздушавах да не съм направил някоя пакост
        Добре, термостата ми отваря на 89 градуса, поне така е по документ. Водата кипи при 100 градуса. Има ли шанс да е завряла при положение, че изгасих двигателя непосредствено след като големия кръг се отвори? Още повече че при отваряне на големия кръг топлата вода в блока (която трябва да на около 90 градуса след като току що е отворил термостата) се смесва със все още студената от радиатора?!

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос относно правилното обезвъздушаване на охладителната система

          Преекспонираш.
          С други думи-излишно се шашкаш, за нищо и никакво.
          Карай си колата и си свиркай.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос относно правилното обезвъздушаване на охладителната система

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Преекспонираш.
            С други думи-излишно се шашкаш, за нищо и никакво.
            Карай си колата и си свиркай.
            Много точно казано.
            Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос относно правилното обезвъздушаване на охладителната система

              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              Преекспонираш.
              С други думи-излишно се шашкаш, за нищо и никакво.
              Карай си колата и си свиркай.
              дано да си прав, да си е само шашкането
              За втори път сменям антифриз сам и още не съм толкова навътре в материята. Първия път беше на друга кола, на която и бях сменил радиатора и даже нямаше какво да източвам

              И все пак, за обща култура: обезвъздушаването след наливане на течността на отворена или затворена капачка на разширителния съд е по-правилно да се прави? В youtube например гледам, че американците (чиито коли ми прави впечатление, че нямат казанче, а имат капачка с клапан на самия радиатор) слагат фуния на отвора на радиатора, наливат догоре антифриз, палят и чакат да го глътне и да излезе въздуха, т.е. на отворена система обезвъздушават. Предполагам е същото като да отвориш капачката на казанчето и при необходимост да доливаш оттам докато мотора работи

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос относно правилното обезвъздушаване на охладителната система

                Ако един "американец" не знае за пробките за обезвъздушаване , мислиш ли , че би обезвъздушил успешно системата?
                И понеже има разлики в охладителните системи - чети пак поста на Ясен.
                Еле пък някой газаджия да е "творил" , то тогава има частен случай , специфичен за екземпляра.
                Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос относно правилното обезвъздушаване на охладителната система

                  Първоначално публикуван от snm Преглед на мнение
                  И все пак, за обща култура: обезвъздушаването след наливане на течността на отворена или затворена капачка на разширителния съд е по-правилно да се прави? В youtube например гледам, че американците...
                  Ето как звучи процедурата за Рено Туинго 1:
                  1. Отваряш двата клапана за обезвъздушаване - на термостата и парното. Усилваш парното докрай.
                  2. Откачаш маркуча на разширителния съд (там е само един) от опорите му, така че да няма участъци с различен наклон.
                  3. Наливаш антифриз през разширителния съд. Когато през някой от клапаните потече антифриз, затваряш го.
                  4. Доливаш до марката. Оставяш съда отворен.
                  5. Запалваш двигателя. Чакаш два пъти да тръгне и спре охладителната перка.
                  6. Изгасяш, чакаш да изстине.
                  7. Доливаш до марката. Поставяш капачката.
                  8. След някакъв малък пробег проверяваш и доливаш на студен двигател.

                  Ако говорим за традиционен американски автомобил (или съветски от родословието ГАЗ-УАЗ), там преди всичко има МЯСТО. Съответно радиаторът е най-висока точка на охладителната уредба и изпълнява функциите и на разширителен съд. Такива охладителни уредби се самообезвъздушават, когато са в ред.

                  Когато в двигателния отсек няма място да пъхнеш детска ръчичка, нещата са по-сложни. Включително в по-новите американски автомобили.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос относно правилното обезвъздушаване на охладителната система

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Ето как звучи процедурата за Рено Туинго 1:
                    1. Отваряш двата клапана за обезвъздушаване - на термостата и парното. Усилваш парното докрай.
                    2. Откачаш маркуча на разширителния съд (там е само един) от опорите му, така че да няма участъци с различен наклон.
                    3. Наливаш антифриз през разширителния съд. Когато през някой от клапаните потече антифриз, затваряш го.
                    4. Доливаш до марката. Оставяш съда отворен.
                    5. Запалваш двигателя. Чакаш два пъти да тръгне и спре охладителната перка.
                    6. Изгасяш, чакаш да изстине.
                    7. Доливаш до марката. Поставяш капачката.
                    8. След някакъв малък пробег проверяваш и доливаш на студен двигател.

                    Ако говорим за традиционен американски автомобил (или съветски от родословието ГАЗ-УАЗ), там преди всичко има МЯСТО. Съответно радиаторът е най-висока точка на охладителната уредба и изпълнява функциите и на разширителен съд. Такива охладителни уредби се самообезвъздушават, когато са в ред.

                    Когато в двигателния отсек няма място да пъхнеш детска ръчичка, нещата са по-сложни. Включително в по-новите американски автомобили.
                    горе-долу така съм го направил и аз, като изключим, че не можах да достигна термостата и обезвъздуших само от едната пробка за парното Разширителния съд ми е най-високата точка, намира се непосредствено до ключалката за предния капак, затова не съм го откачвал.

                    Коментар


                    • #11
                      Zdr kak da ybezvazdycha vodata sistema na nisan x trail 2500 benzin

                      Коментар


                      • #12
                        Kak se ybezvazdycha a nisan x trail 2500 benzin

                        Коментар


                        • #13
                          на маймуница като пишеш няма да получиш никакъв отговор.

                          Коментар


                          • #14
                            Ами тя тая маймуница за да се появи е одобрена от някой модератор. Поне аз като се регистрирах беше така. Аз лично не бих се разсърдил ако пак хванете гумичката.
                            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                            Коментар


                            • #15
                              За Wrangler TJ 2.4 има ли някакви очаквани проблеми при смяна на антифриза?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X