Здравейте,
След преминаване на локва с висока скорост нещо в мотора не е същото.
Двигателят е OM602, 2.9 турбодизел на Мерцедес, директно впръскване с компютърно управление на помпата.
Докато преминавах локвата се усети загуба на мощност. Започна да пуши бял дим непрекъснато. Постепенно белият изчезна и стана сиво-черен, само при форсиране.
Въздушният филтър беше мокър. В дебитомера имаше пръски кал. Явно е успала да влезе вода към турбината.
Компютърът беше набил грешка за показанията на дебитомера. Според мен водата рязко е охладила пластината и се е усетил, че нещо не е наред.
Смених филтъра и почистих всичко, което успях. Изчистихме грешката на компютъра. Двигателят студен/топъл пали без проблеми.
На студено пуши сив дим. Ако подам газ рязко се чува детониране в ауспусите, съпроводено с хвърляне на мазно черно.
След като загрее се държи все едно нищо не е било. Върви без проблеми и не се вижда дим.
До колкото знам в такава ситуация най-често се криви биела. При крива биела има ли разлика в поведението на двигателя студен/топъл?
Възможно ли е да е проблем около клапаните, нагар или сажди?
Благодаря предварително!
След преминаване на локва с висока скорост нещо в мотора не е същото.
Двигателят е OM602, 2.9 турбодизел на Мерцедес, директно впръскване с компютърно управление на помпата.
Докато преминавах локвата се усети загуба на мощност. Започна да пуши бял дим непрекъснато. Постепенно белият изчезна и стана сиво-черен, само при форсиране.
Въздушният филтър беше мокър. В дебитомера имаше пръски кал. Явно е успала да влезе вода към турбината.
Компютърът беше набил грешка за показанията на дебитомера. Според мен водата рязко е охладила пластината и се е усетил, че нещо не е наред.
Смених филтъра и почистих всичко, което успях. Изчистихме грешката на компютъра. Двигателят студен/топъл пали без проблеми.
На студено пуши сив дим. Ако подам газ рязко се чува детониране в ауспусите, съпроводено с хвърляне на мазно черно.
След като загрее се държи все едно нищо не е било. Върви без проблеми и не се вижда дим.
До колкото знам в такава ситуация най-често се криви биела. При крива биела има ли разлика в поведението на двигателя студен/топъл?
Възможно ли е да е проблем около клапаните, нагар или сажди?
Благодаря предварително!
Коментар