Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане относно икономия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Питане относно икономия

    Има ли неква скорост на тия по-новите, дека на нея да връща гориво в резервоара? Не по много, ма така -2, -3 да е на компютъра?
    Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

    Коментар


    • #17
      От: Питане относно икономия

      Ами то добре, да се кара по инерция и по нанадолнище, ама после на прибиране и нагоре ?
      Мориц Ешер хубаво я е нарисувал стълбата, дето е изключение от това правило, ама е само на картина

      Коментар


      • #18
        От: Питане относно икономия

        Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
        Има ли неква скорост на тия по-новите, дека на нея да връща гориво в резервоара? Не по много, ма така -2, -3 да е на компютъра?
        хибридите точно така правят.

        Коментар


        • #19
          От: Питане относно икономия

          Според мен при принудителен празен ход е без разход,но пък има задържане на автомобила и няма как да е икономично,при условие че не използваме инерционните сили.Когато познавам терена,аз правя следното-редувам продължителното спускане-ту на скорост(когато ми трябва леко спирачно действие),ту изключвам от скорост,за да може колата да се търкаля.Понякога я засилвам малко повече и тя се движи по инерция по 3-4 км,а и това е за препоръчване,когато след определено разстояние следва или спиране,или задължително намаляване на скоростта,защото например следва мост,а си без предимство.Що се отнася за рекуперацията от спирачките,то мисля че още много трябва,за да има наистина смисъл от тях,а идеята по-принцип е добра.Но те ти убиват инерцията и колата е като трамвай-трябва да подаваш газ непрекъснато и тестовете доказват,че тези коли не са достатъчно икономични.По скоро ми се ще да видя реализирана идея със система за "безмоторно летене"-да изключва скоростите при възможност,но да натиска спирачки и да рекуперира при достигане на определена от мен скорост,и то тази скорост да може бързо да се променя от мен.А-и цялата кола да е покрита с много фотопанелчета,и по този начин да разтовари алтернатора-от това също биха дошли икономии

          Коментар


          • #20
            От: Питане относно икономия

            пециално дизеловите автомобили е за предпочитане да се карат в режим на редуване на подаването на газ и връщането и на максимум. Няма дроселова клапа, което осигурява по-малки загуби в сравнение с бензиновия. Русе-София е маршрут с доста участъци в които може да се ползва спирането на гориво, при добро познаване на маршрита. Разхода ми пада под 5л/100км. Русе-Варна е доста по-равен път средна скорост около 80км/ч. Постоянно се подава газта и разхода ми почети винаги е около 6л/100км. Средната скорост е малко по-висока около 90км/ч.

            Коментар


            • #21
              От: Питане относно икономия

              Първоначално публикуван от slaf4u Преглед на мнение
              Привет!
              Във крак с ултрамодерните технологии за намаляне на разхода на гориво до над 129%, който аз прегръщам радушно и на които вярвам без капка съмнение бих искал да задам един въпрос на който съм сигурен, че много от вас знаят отговор:
              Истина ли е, че когато автомобила се пуска по инерция по склон, работата на двигателя е по-НЕ икономична отколкото ако се спуска на да речем 5-та предавка?
              Да!
              Ясен го е казал, от Лада петица насам. По спомен границата беше 1300 оборота. Над тези обороти при движение на скорост с отпусната педал електромагнитния жигльор за празе ход затваря. При съвременните с компютър още по лесно.
              При Вартбург и Трабант имаше система "Фрайлауф" при Вартбург на 4-те сторости, при Трабант само на ІV-та. Като муфата на стартера и задния венец на велосипеда. Като двигателя "надделее" върти колелата, като отпуснеш газта колата си върви, а двигателя отива на малки обороти. Не мисля да обяснявам защо, да не се отклоняваме.
              сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
              dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

              Коментар


              • #22
                От: Питане относно икономия

                Първоначално публикуван от zenit Преглед на мнение
                По нaдолнище сaмо може дa икономисa гориво ВAЗ 2101 ЖИГУЛA,гaсиш моторa испусксш,нямa серво нямa стрaшно.
                Aко спестиш гориво ще ги дaдеш зa спирaчки,днешните вентилирaни дискове сa по скъпи.
                Чел съм по aвто списaниятa че не гори по мaлко aко спускaш нa свободнa.
                A aко могa дa добaвя и един въпрос пaк подобен но не толковa.
                Кaк гори по мaлко с темпомaт или б
                Кaзвaт че aко имa бaир и предвaрително нaбереш скорост кaчвaш по лесно и хaрчиш по мaлко от колкото с темпомaтa
                Поздрaви
                По принуда ми се наложи да тествам спускане с Фронтера около 10 км планински път - наклон и надолу. Оказа се че при загасен двигател имам хидроусилвател на волана - от празния ход и сервото на спирачките ми работеше - явно то също се захранва от двигателя, не от акумулатора.
                Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                Коментар


                • #23
                  От: Питане относно икономия

                  "оказа се","явно"....
                  А и Б в общата култура на водача на МПС...
                  За мен ,де,ама до сега си мислех че е за всички...
                  Калин Владов,09РСПБЗН

                  Коментар


                  • #24
                    От: Питане относно икономия

                    Ако изключиш от скорост, двигателят ще продължи да върти на "празен ход" за да не изгасне, и съответно ще ползва гориво необходимо за достигане на 500-1000 оборота. Ако вдигнеш крак от педала на газта но останеш на скорост, гориво няма да се подава въобще (при по-новите автомобили) защото не е нужно за задвижването на двигателя - в този случай двигателят остава свързан с ходовата част, която ще го задвижва докато колелетата се търкалят надолу по склона. В момента в който стигнеш края на склона и намалее скоростта, оборотите ще намалеят до равностойността на "празен ход" (около 1000 ), и тогава ще се задейства отново впръскването на горивото, за да предотврати "угасването" на двигателя. Моментът се усеща с леко "дръпване" напред, все едно си натиснал педала за газта.


                    При колите където разхода на гориво се показва на дисплей на таблото, може да покаже че и при спускане "изключен от скорост" няма разход на гориво, но това е заблуждаващо. Информацията на компютъра за разхода на гориво е теоретична, т.е. не мери директно колко гориво се поема, а вместо това разчита на алгоритъм в който влизат данни за странични неща като примерно въздушния поток при впръскване на горивото.


                    Отделен въпрос е дали въпроса за опазване на горивото е по-съществен от въпроса за опазване сигурността на движещите се в автомобила. При изключване от скорост има шанс да ти угасне двигателя, а при съвременните коли угаснал двигател значи че ти изчезват някои от благините на съвременното автомобилостроене, като асистираното въртене на волана, умните спирачки и т.н. При изключена скорост въобще имаш по-малък контрол ако се наложи да реагираш бързо - в бързината може да включиш на погрешна скорост и да потрошиш трансмисията, отделно имаш по-малък контрол при внезапно маневриране като някой остър завой или ако трябва да задминеш неочаквано изникнало препятствие.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Питане относно икономия

                      Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                      По принуда ми се наложи да тествам спускане с Фронтера около 10 км планински път - наклон и надолу. Оказа се че при загасен двигател имам хидроусилвател на волана - от празния ход и сервото на спирачките ми работеше - явно то също се захранва от двигателя, не от акумулатора.
                      Пак прочети какво си написал колега,че имам чувството че не си виждал двигател през живота си.
                      А може би ще можеш да регистрираш един-два патента.
                      И още нещо -при спускане те съветвам да включваш на бавните и да спускаш на скорост при запален двигател без газ или малко.Така ще имаш здрави спирачки...даже няма да ти се налага да ги ползваш.
                      Има едно старо и златно правило-на която предавка се изкачваш на нея се спускаш по един и същ наклон.
                      Изключване от скорост и гасена на мотора е неправилно и глупаво!!!
                      МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Питане относно икономия

                        Не разбирам, как ви работи хидравликата при изгасен мотор? Какво върти ремъка на хидравличната помпа? Какви коли карате бе? Какво пропуснах пак?
                        Михов, звучиш като майка ми! /виж 2ри пост/
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #27
                          От: Питане относно икономия

                          Интересна тема за дискутиране! И аз лично доста съм се чудил .Знам обаче една приказка от дядо ми.''Един баир на каквато предавка го качваш със съшата трябва да се спуснеш по него''.Това знам от него и да си призная не ме е предало.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Питане относно икономия

                            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                            Не разбирам, как ви работи хидравликата при изгасен мотор? Какво върти ремъка на хидравличната помпа? Какви коли карате бе? Какво пропуснах пак?
                            Михов, звучиш като майка ми! /виж 2ри пост/
                            Да не би да имаш когнитивен дефицит тая вечер?
                            И ли пък аз?!?
                            Втори пост го четнах пак,но аз там нямам забележки.
                            Сигурно имам прости коли,но сутрин преди да тръгна им паля двигателите и тогава имам празен ход.
                            П.С.Лодката сигурно се пуска по инерция щото няма надолнища...
                            МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Питане относно икономия

                              За разхода е описано. Много интересен фактор за който масово не се замислят е въртенето на маслената помпа на кутията при спускане на празен ход. (За тези които имат).
                              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Питане относно икономия

                                Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
                                Да не би да имаш когнитивен дефицит тая вечер?
                                И ли пък аз?!?
                                Втори пост го четнах пак,но аз там нямам забележки.
                                Сигурно имам прости коли,но сутрин преди да тръгна им паля двигателите и тогава имам празен ход.
                                П.С.Лодката сигурно се пуска по инерция щото няма надолнища...

                                Какъв дефицит? Звучи добре, май го имам! Хахаха
                                3ти пост имах в предвид. И съм напълно съгласен с тебе /това май е сефте/.
                                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X