Привет!
Във крак с ултрамодерните технологии за намаляне на разхода на гориво до над 129%, който аз прегръщам радушно и на които вярвам без капка съмнение бих искал да задам един въпрос на който съм сигурен, че много от вас знаят отговор:
Истина ли е, че когато автомобила се пуска по инерция по склон, работата на двигателя е по-НЕ икономична отколкото ако се спуска на да речем 5-та предавка?
Чувал съм, че модерните автомобили движейки се на скорост по нанадолнище спират подаването на гориво към двигателя и поради тази причина работата в този режим е по-иконимична отколкото по инерция, когато се налага моточето за празен ход (където има) да отваря дросела и да държи двигателя в обороти. А ако склона е достатъчно стръмен за да се вдигнат оборотите до 2500? Как така е по-икономично от празния ход на 750 оборота примерно? Нима тези 2500 наистина се дължат само от въртенето на скоростната кутия без да се използва бензин? Как двигателя разбира, че се движи по склон и спира подаването на гориво след като и при двата случая педала на газта е отпуснат - прави сравнение между оборотите в момента и сигнала от потенциометъра за положението на дросела?
Та така - Истина ли е и каква е теорията зад това твърдение?
Във крак с ултрамодерните технологии за намаляне на разхода на гориво до над 129%, който аз прегръщам радушно и на които вярвам без капка съмнение бих искал да задам един въпрос на който съм сигурен, че много от вас знаят отговор:
Истина ли е, че когато автомобила се пуска по инерция по склон, работата на двигателя е по-НЕ икономична отколкото ако се спуска на да речем 5-та предавка?
Чувал съм, че модерните автомобили движейки се на скорост по нанадолнище спират подаването на гориво към двигателя и поради тази причина работата в този режим е по-иконимична отколкото по инерция, когато се налага моточето за празен ход (където има) да отваря дросела и да държи двигателя в обороти. А ако склона е достатъчно стръмен за да се вдигнат оборотите до 2500? Как така е по-икономично от празния ход на 750 оборота примерно? Нима тези 2500 наистина се дължат само от въртенето на скоростната кутия без да се използва бензин? Как двигателя разбира, че се движи по склон и спира подаването на гориво след като и при двата случая педала на газта е отпуснат - прави сравнение между оборотите в момента и сигнала от потенциометъра за положението на дросела?
Та така - Истина ли е и каква е теорията зад това твърдение?
Коментар