Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане относно икономия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане относно икономия

    Привет!
    Във крак с ултрамодерните технологии за намаляне на разхода на гориво до над 129%, който аз прегръщам радушно и на които вярвам без капка съмнение бих искал да задам един въпрос на който съм сигурен, че много от вас знаят отговор:
    Истина ли е, че когато автомобила се пуска по инерция по склон, работата на двигателя е по-НЕ икономична отколкото ако се спуска на да речем 5-та предавка?
    Чувал съм, че модерните автомобили движейки се на скорост по нанадолнище спират подаването на гориво към двигателя и поради тази причина работата в този режим е по-иконимична отколкото по инерция, когато се налага моточето за празен ход (където има) да отваря дросела и да държи двигателя в обороти. А ако склона е достатъчно стръмен за да се вдигнат оборотите до 2500? Как така е по-икономично от празния ход на 750 оборота примерно? Нима тези 2500 наистина се дължат само от въртенето на скоростната кутия без да се използва бензин? Как двигателя разбира, че се движи по склон и спира подаването на гориво след като и при двата случая педала на газта е отпуснат - прави сравнение между оборотите в момента и сигнала от потенциометъра за положението на дросела?
    Та така - Истина ли е и каква е теорията зад това твърдение?
    42

  • #2
    От: Питане относно икономия

    Принудителен празен ход има още от карбураторните двг. Електрониката следи да си отпуснал педала на газта И оборотите да са над някаква (специфична за различните двг) стойност. Тогава се прекратява горивото към двг. Инжекторите не пръскат, на клапана на карбуратора се спират 12-те волта. Наклона няма нищо общо. Можеш да се движиш без газ и по равно. Друг е въпросът каква е икономията, ма поне на теория има.
    Последно редактирано от Totko; 17-01-14, 23:45. Причина: уточнение

    Коментар


    • #3
      От: Питане относно икономия

      На мене мама ми е казала да спускам надолнище само на скорост. Нещо там беше с хидравликите по волан и спирачки. И нагряването на последните...
      Последно редактирано от NIKSD; 17-01-14, 23:53.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • #4
        От: Питане относно икономия

        Имах един инструктор по кормуване в техникума Бай Дечо и неговите думи бяха -..Икономията е майка на рзсипията" що се отнася за инерцията .От Сливен си,може да го познаваш
        Grand Vitra ddis 2008
        SEAT Althea XL tsi 2010
        Mitsubishi Canter

        Коментар


        • #5
          От: Питане относно икономия

          По нaдолнище сaмо може дa икономисa гориво ВAЗ 2101 ЖИГУЛA,гaсиш моторa испусксш,нямa серво нямa стрaшно.
          Aко спестиш гориво ще ги дaдеш зa спирaчки,днешните вентилирaни дискове сa по скъпи.
          Чел съм по aвто списaниятa че не гори по мaлко aко спускaш нa свободнa.
          A aко могa дa добaвя и един въпрос пaк подобен но не толковa.
          Кaк гори по мaлко с темпомaт или б
          Кaзвaт че aко имa бaир и предвaрително нaбереш скорост кaчвaш по лесно и хaрчиш по мaлко от колкото с темпомaтa
          Поздрaви

          Коментар


          • #6
            От: Питане относно икономия

            Икономията е много относителна при пускане по инерция и движение на скорост. Опасно е спускането по инерция. Но има участъци в които се получава икономия. Пример мога да дам с магистрала хемус, като се излезе от София има едно продължително спускане. На скорост моя автомобил там трябва да му подавам газ за да поддържа над 80км/ч иначе поддържа 80км/ч, но точно това е границата на 5-та в която двигателя започва да подава гориво. При пускане по инерция поддърза 110-120км/ч без да се налага използване на спирачки и това е в продължение на няколко километра. В тунела и след тунела си включвам на скорост заради ограничението. Като съм се пускал на скорот със 120км/ч, ми дава моментен разход 1,2-1,3л/100км, а като пускам по инерция е 0,00. Практически при работещ двигател на час е 0,5л/ч, което означава че трябва и по инерция със скорост около 100км/ч да е 0,5л/100км, но борд компа ми под 0,6л/100км не отчита, а минава направо в 0,00.

            Коментар


            • #7
              От: Питане относно икономия

              Първоначално публикуван от slaf4u Преглед на мнение
              ... А ако склона е достатъчно стръмен за да се вдигнат оборотите до 2500? Как така е по-икономично от празния ход на 750 оборота примерно? Нима тези 2500 наистина се дължат само от въртенето на скоростната кутия без да се използва бензин? Как двигателя разбира, че се движи по склон и спира подаването на гориво след като и при двата случая педала на газта е отпуснат - прави сравнение между оборотите в момента и сигнала от потенциометъра за положението на дросела?
              Та така - Истина ли е и каква е теорията зад това твърдение?
              Защото спира горивото при ползване на моторна спирачка (спиране без газ на скорост)
              Съвременните електроники май вече на всички кочинки го правят

              алгоритъма е:
              имаш над 2000об/мин + газта е в най-горно положение,
              дори и за кратки спирания съм забелязвал че сработва при D4D на Тойота
              спарки май беше споменал, че неговите инжектори се затварят дори при форсиране на място, ако отпуснеш педала до края.

              въпросната икономия много зависи от аеродинамиката на кочинката
              Последно редактирано от DBRS; 18-01-14, 08:20.
              байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
              Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
              Суперспам - спама на суперите

              Коментар


              • #8
                От: Питане относно икономия

                Спирането на горивото при високи обороти и пуснат педал за газ го има на всички бензинови коли от лада петица насам, независимо от марка и модел. На дизелите го има и от по-рано. Във всеки случай го има на всички комонрейл, всички електронно-управлявани помпи и на доста от чисто механичните. Механизмът е достатъчно бърз и сработва даже при превключване на предавки. Икономията от този механизъм е 2-5%.

                При колите с борд-компютър ясно се вижда, че при изключена предавка и спускане има около 1/100 разход, а при включена - кръгла нула. Разбира се, така двигателят има спирачно действие, но обикновено то така или иначе е необходимо.

                Коментар


                • #9
                  От: Питане относно икономия

                  Мисля, че имаше някаква специфична система при трабант ли беше, или при варбург, ама не и помня името. Иначе на равно и леко изнанадолно си карам на свободна. Зимата и при завои-на скорост. Няма спор, че по-безопасно е на скорост.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Питане относно икономия

                    Системата при Трабант и Вартбург работи наопаки. Ролята и е именно да ти попречи да караш в спирачен режим дълго време, защото ще изсъхне двигателят.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Питане относно икономия

                      При посочения режим на работа , впръскането на гориво не се преустановява напълно, защото следва рязко охлаждане на горивната камера, което при последващо рязко подване на газ може да причини сериозни аварии в мотора. Обичайно гориво се впръсква , но значително по- рядко и по -малко от колкото горивото за празен ход. На практика пренебрежимо малко .

                      Коментар


                      • #12
                        От: Питане относно икономия

                        Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                        При посочения режим на работа , впръскането на гориво не се преустановява напълно, защото следва рязко охлаждане на горивната камера, което при последващо рязко подване на газ може да причини сериозни аварии в мотора. Обичайно гориво се впръсква , но значително по- рядко и по -малко от колкото горивото за празен ход. На практика пренебрежимо малко .
                        На по-новите (след 2010г) може и да е така. По-старите които аз съм разглеждал си спират всичко.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Питане относно икономия

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          На по-новите (след 2010г) може и да е така. По-старите които аз съм разглеждал си спират всичко.
                          И на по-новите спира 100%! Имам 2 дизелови 2011 и 2012. На фронтерата, която е 2004, бензин, автомат, също има режими в които спира горивото, но може би заради автомата ги нацелвам много рядко. На дизеларките отпускам педала на скорост и след 2 секунди забива разхода на 0 л/100 км.
                          В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                          Коментар


                          • #14
                            От: Питане относно икономия

                            Няма смисъл да се подава гориво при ППХ (принудителен празен ход). И двигареля няма как да се охлади рязко тъй като дросела е затворен. Дори съм забелязал че подъжа някаква температура в зависимост от оборотите. Това се дължи на разреждането и сгъстяването в цилиндрите и триенето.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Питане относно икономия

                              при голям наклон и завои естествено, че трябва да се спуска на скорост... На магистралата се приема, че няма завои и има 2-3 участъка , в които ако изключиш от скорост, поддържа 100-120кмч - двигателят работи на празен ход, но пък скоростта е висока = минимален разход... Ако спускаш на скорост, скоростта много пада и щеш-нещеш трябва да подадеш газ...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X