Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизели без подгряване?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Дизели без подгряване?

    Първоначално публикуван от TRAPERA Преглед на мнение
    На времето карах един голф 1 дизел и не искаше да пали никакПали само като вдигне 35-40 километра на дърпане и като запали не го гася цял денОттогава много намразих дизела щото го бутах всяка сутрин и един авер ме дърпаше постоянно
    Ако Голфа е бил бял с пернишка регистрация,неончета на ауспуха и непалещ ,с кеф е трябвало да го полееш с бензин и да му драснеш клечката
    Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
    Дий Снайдер

    Коментар


    • #17
      До: Дизели без подгряване?

      Дизеловите двигатели се разделят според смесообразуването на два типа:
      1/С неразделни горивни камери
      2/С разделни горивни камери
      -При първия тип двигателите са по икономични и лесно се пускат в ход,двигателите работят меко с ниска шумност,при относително ниско максимално налягане.Могат да се ползват горива с по-широкфрикционен състав.Чувствителни са към качеството на разпръскване на горивото.
      -Във втория тип работния процес не е чувствителенкъм качеството на разпръскване на горивото.Използват се едноструйни разпръсквачи със сравнително голямо пропусквателно сечение и грубо разпръскване.Недостатък е по-високият разход на гориво,свързан с повишените топлинни и газодинамични загуби.По същата причина тези двигатели имат по-лоши пускови качества.За подобраване на пусковите им качества степента на сгъстяване е по висока-до 19-21,а при двигатели с малък обем до 22-24.Освен товаобикновенно в предкамерите се поставят нагревателни свещи.
      Наличието на предкамера усложнява конструкцията на главата и я натоварва неравномерно топлинно
      Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
      Дий Снайдер

      Коментар


      • #18
        До: Дизели без подгряване?

        Първоначално публикуван от ikonoma Преглед на мнение
        Обръщам се към вас с молба да ми разясните как става паленето на дизелови двигатели без подгряващи свещи. Знам, че има такива на Форд Транзит, Камаз.
        Вчера се качвам у един Форд Транзит и давам на контакт и търся лампата да угасне.Пулих се,пулих се па накрая си запалих.Те какъв бил номера,а аз си мислех,че нещо някой я е изкубал щото му е пречила

        А иначе Камаза май си има някаква подгрвна свеща ама тя е на смукателния колектор и разпалва нафтата в колектора.Такива имат и двигателите Перкинс ама колко е фунйкционално незнам
        Луд умора нема,само се поти!!!

        Коментар


        • #19
          До: Дизели без подгряване?

          Бе, честно казано аз си мислех че Дизел е герой от комиксите, а дизел е новия модел розови жиесеми. Нейсе.
          Човекът се интересуваше какъв изобщо е смисълът на свещите в дизелите, и не виждам никакъв смисъл да му изтресеш ни в клин ни в ръкав някви глупави подробности. Аз знам и температурното разпределение вътре във вихрите, и кво? Това дали ще му помогне да научи азбуката?

          Сакън, как щяло да подпалиш сместа преди цилиндрите, ще стане пожар. Нищо друго.
          Много старите дизели имат само една свещ, в смукателната кутия. От където тръгват тръбите за цилиндрите. Дизелът обича топла нафта. Топъл въздух - не много, но топла нафта обича. Когато само пали и е без натоварване, се примирява и с топлия въздух, само и само по-лесно да се вдигне температурата, а от там и налягането в цилиндъра. Ако не искаш няква особена оптимизация на процеса това е напълно достатъчно. Така свещта е само една, монтирана е на лесно и неотговорно място, няма ги сложните, топлинно много натоварени и скъпи отвори и свещи в главите на цилиндрите. Производството на двигателите е много-много по-просто и евтино. Обслужването им също.

          Коментар


          • #20
            До: Дизели без подгряване?

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            Сакън, как щяло да подпалиш сместа преди цилиндрите, ще стане пожар. Нищо друго.
            Много старите дизели имат само една свещ, в смукателната кутия.
            Значи това където говорим се нарича термостартер.При дадено положение на ключа се нагрява реотанчето до червено и при включване на стартера горивото трябва да се възпламени което улеснява паленето при ниски температури.

            Демек има запалване на някава смес още в смукателния колектор
            Луд умора нема,само се поти!!!

            Коментар


            • #21
              До: Дизели без подгряване?

              Първоначално публикуван от ikonoma Преглед на мнение
              Здравейте!
              Обръщам се към вас с молба да ми разясните как става паленето на дизелови двигатели без подгряващи свещи. Знам, че има такива на Прага-та, ТК-80, Форд Транзит, Камаз.


              Ами на село имам един съсед тракторист (не е Бай Иван от песента). Та той си пали трактора ТК 82Н зимата задължително с топла вода - вечер източва водата, сутрин налива топла вода от бойлера. Ама и зимата там е сравнително тежка.

              Иначе паленето става чрез т.нар. Факелна свещ за която колегите ти обясниха по-горе.

              Quadra, а ти какъв опит имаш със това спрейче (забравих му името)? Преди години като бяхме ученици един приятел имаше Голф 2 1,6Д и една зима му бяха изгорели три от подгревните свещи. Та някой му казал да пали със спрейчето. И наистина колата си палеше така цяла зима, всеки ден. На пролетта колата отиде за масло и филтри в един сервиз. Заговорихме се с майстора за това спрейче и той направо ни се скара. Каза че то било само за 1-2 пъти употреба, докато стигнеш до сервиза. Така сме били съсипали двигателя и т.н. Смени си той свещите - колата палеше от раз и така още 3-4 години докато продаде колата на към 360 000 км без никакви проблеми.

              Въпросът е дали има истнина във думите на майстора?
              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар


              • #22
                До: Дизели без подгряване?

                Със спрея - т.н. "старт пилот" съм палил повече от три зими една Авия - никакви проблеми , и две зими мерцедес 300 д - също без проблеми , мерцедес 240 д - също. Според мен това , че се съсипва двигателя са градски легенди. Единственото , което съм внимавал е да не подгрявам когато въртя на стартера след като съм пръснал етера в колекторите. Един приятел палеше Авията си с гореща вода и след като видя как моята си стои с антифриза и я паля със спрея при - 10 -15 гр , му стана върл фен.

                Коментар


                • #23
                  До: Дизели без подгряване?

                  Към средствата за подгряване на въздуха има подгревни спирали монтирани в пълнителния тръбопровод както писаха по горе.Използват се предимно в двигатели с непосредствено впръскване и са ефективни при температури до(-10,-15`С)
                  Електрофакелното подгряване на въздуха (термостарт) при него горивото попаднало на нагревателя се изпарява и изпълва смукателния колектор което се засмуква в цилиндрите. този тип подгряване е ефективен при температура до(-21,-25`C)
                  Лесновъзпламеняващите се течности са смес от етилов етер,минерално масло,изопропилнитрат,противозадирни,антикорозионни,антиокислителни прибавки и др. Устройствата за впръскване <<старт-пилот>>,се разделят на пневматични(с ръчна помпа), и аерозолни такива които има по бензиностанциите. Осигуряват надеждно пускане на двигателя при температура до (-25,-30`C)
                  За накалните свещи няма да пиша понеже всички знаят как действат
                  Други устройства облекчаващи пускането на дизеловите двигатели при ниски температури са декомпресорните устройства/отварят цилиндъра с атмосверата и така намаляват съпротивлението на сгъстяването/.
                  Предпускови нагреватели/печки както им казваме/такова устройство имам и аз на моя автомобил,подгрява охладителната течност на двигателя и маслената вана.
                  Има и още едно устройство което се монтира на двигатели работещи при много ниски температури което временно разрежда маслото с цел са се намали вискозитета му и да облекчи пускането.Специално устройство дозира някакво количество бензин и го смесва с маслото до необходимия вискозитет.След запалването на двигателя бензина от маслото се изпарява и през системата за вентилация на картера постъпва в цилиндрите където изгаря.
                  За последния вариант преди години четох за някакъв дядо с Москвич 408 който като загасял двигателя прибавял по едно лимонадено шише бензин в маслото но това е друга тема.
                  Смятам че за видовете подгрявания съм бил полезен и не съм ви досадил.
                  Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                  Дий Снайдер

                  Коментар


                  • #24
                    До: Дизели без подгряване?

                    В Русия и до сега сипват бензин в маслото като го оставят на улицата. Когато има зима ... Че миналата година и те нямаха.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Дизели без подгряване?

                      Много модерни начини за подгряване на дизели споменахте, но пропуснахте един - прочетен вестник, за който се сетих от казармата преди 25 години. Тогава, при тревога докато шофьорите на джогани тичаха с тубите гореща вода, прагаджийте палеха вестник, слагаха го в кутията на филтъра и въртяха със стартера

                      Коментар


                      • #26
                        До: Дизели без подгряване?

                        То и с факла става ама трябва парцала да се стегне много добре за пръчката.
                        На предишния си камион още нямах термостартер а студа не е за разправяне.Реших да запаля двигателя с факла без да мъча стартера но кой да се сети че като запали ще го засмучи.После разбирасе си теглих една благословия и никога повече не повторих тая операция.Пребледнях след като двигателя загуби временно компресия но добре че нямаше поръжения.
                        Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                        Дий Снайдер

                        Коментар


                        • #27
                          До: Дизели без подгряване?

                          Пък аз се сещам за съседчето, когато караше бус Мецедес (през лютите зими) , вечер старателно ограждаше предната част на буса с кашони и слагаше печка "лъч" под картера. Сутрин към 5.00 включваше печката.Казваше че като се качи в буса чувал как ври маслото Палеше без проблеми.А буса беше на 800 000 км.
                          Аз съм имал около 4-5 бр. Мерцедес 123 .(автомобила който ми пасва най-добре) При компресия 18-22 си палят почти нормално.
                          Уморените коне не ги убиват , нали ??

                          Коментар


                          • #28
                            До: Дизели без подгряване?

                            Оставам с впечатление, че дизелите с директно впръскване палят много по-лесно от тези с предкамера. Даже свещите им не се включват при положителни температури. Докато старите дизели все искат подгряване.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Дизели без подгряване?

                              Първоначално публикуван от Тихомир Севов Преглед на мнение
                              Със спрея - т.н. "старт пилот" съм палил повече от три зими една Авия - никакви проблеми , и две зими мерцедес 300 д - също без проблеми , мерцедес 240 д - също. Според мен това , че се съсипва двигателя са градски легенди. Единственото , което съм внимавал е да не подгрявам когато въртя на стартера след като съм пръснал етера в колекторите. Един приятел палеше Авията си с гореща вода и след като видя как моята си стои с антифриза и я паля със спрея при - 10 -15 гр , му стана върл фен.
                              В момента под ръка имам един CHEVROLET M1002 6,2D чийто двигател е с предкамера,та на филтърната кутия има една лепенка която изрично забранява използването на пусков спрей.Другото интересно нещо е че устройствата старт пилот съм ги срещал единствено в описанията за двигатели с директно впръскване като на MERCEDES от серия T2.
                              Нямам коментар за това но споделям фактите.
                              Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                              Дий Снайдер

                              Коментар


                              • #30
                                До: Дизели без подгряване?

                                Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                                В момента под ръка имам един CHEVROLET M1002 6,2D чийто двигател е с предкамера,та на филтърната кутия има една лепенка която изрично забранява използването на пусков спрей.Другото интересно нещо е че устройствата старт пилот съм ги срещал единствено в описанията за двигатели с директно впръскване като на MERCEDES от серия T2.
                                Нямам коментар за това но споделям фактите.
                                Така е , на повечето автомобили не се препоръчва палене със "стрт пилот" поради факта , че при стартиране с ключа свещите автоматично се нагряват и може да стане експлозия на впръскания газ след като завъртиш и той попадне върху нагрятата свещ. Така е и на МВ 123. Проблемът както писах по-горе го реших като разделих стартера от свещите с копче. Така можех да си въртя стартера без да включвам нагряването на свещите. И да си пръскам. Дори направих нещо повече. Дублирах копчето за палене и при двигателя. Така при големи студове можех да въртя и да пръскам едновременно , а не да пръсна във филтъра и да търча в колата да въртя. В резултат винаги палеше и при - 25 гр.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X