Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Runaway diesel engine - в превод ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Runaway diesel engine - в превод ?

    От известно време ме човърка въпросът - какво се случва на един дизелов двигател, че да се самофорсира до максимум оборотии да се самоунищожи ?
    Бях забравил за този интересен технически феномен, докато днес един чичка дойде до офиса, свърши си работата и се качи обратно в една баничарка Сеат. Запали я и колата се самофорсира до невероятни обороти 5000 и нагоре, човека се паникьоса, аз в паниката изкочих и му помогнах да я изгасим на скорост + спирачки. Голям смях беше. После човека не посмя да я запали отново. Качиха я на пътна помощ.
    Та какво причинява това явление ?

    - поразгледах разни неща в интернет и намирам само общи възможностти за причината на такова саморазрушение

    * и линк да дадете, пак ще свърши работа

    Поздрави

  • #2
    От: Runaway diesel engine - в превод ?

    А как да се самоубие, отчаян от лошото отношение на собственика си...???!!
    00359893488603

    ....нямам си вече LR...

    Коментар


    • #3
      От: Runaway diesel engine - в превод ?

      Някой дизели нямаха ли у-во на помпата което преди стартиране подава гас автоматично? Дори съм почти сигурен че на Астра 1.7 '93 го има, понеже от известно време след запалване се форсира леко.
      Кольо Динев

      Коментар


      • #4
        От: Runaway diesel engine - в превод ?

        Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнение
        Някой дизели нямаха ли у-во на помпата което преди стартиране подава гас автоматично? Дори съм почти сигурен че на Астра 1.7 '93 го има, понеже от известно време след запалване се форсира леко.
        В случая може да е и от това устройство. Да има го на повечето помпи, дори и механични. НО тук човека опита да го огаси с ключа и не се получи. Ключа му е в ръцете а колата реве та се къса
        * не става въпрос за конкретния случай, а за попринцип явлението//

        Има такова явление, което се получава в следствие на нещо, ама дизелджиите да кажат

        Коментар


        • #5
          От: Runaway diesel engine - в превод ?

          Гръмнало турбо. Двигателя засмуква маслото и докато не го изгори няма спиране. Обаче трябва и да пуши като вулкан. Има и други причини, скъсана мембрана между ГНП и турбото, може би и други подобни.
          "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

          Коментар


          • #6
            От: Runaway diesel engine - в превод ?

            Първоначално публикуван от dhv Преглед на мнение
            Гръмнало турбо. Двигателя засмуква маслото и докато не го изгори няма спиране. Обаче трябва и да пуши като вулкан. Има и други причини, скъсана мембрана между ГНП и турбото, може би и други подобни.
            Е дай по-подробна информация или линк, така само ме караш да се сърбя там дето не ме сърби

            Поздрави !

            Коментар


            • #7
              От: Runaway diesel engine - в превод ?

              Имаше го описвано преди време тук във форума.
              До колкото помня проблем в турбината вкарва масло в смукателните колектори. И понеже дизела се форсира от количеството гориво (а не като при бензина - педала да променя вкарвания въздух), това масло вдига оборотите до край. Изваждането на ключа спира притока на нафта, но маслото продължава да си гори в двигателя.
              Или се гаси докато може още на скорост + спирачки, или се запушва с нещо тръбата за въздуха под капака...или чакаш сам да спре...завинаги.
              Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
              Seat Leon 2007 1.9 TDI

              Коментар


              • #8
                От: Runaway diesel engine - в превод ?

                Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                Е дай по-подробна информация или линк, така само ме караш да се сърбя там дето не ме сърби

                Поздрави !
                driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

                Коментар


                • #9
                  От: Runaway diesel engine - в превод ?

                  Доста такива разгледах в нета. И сега вече почти си го обясних. Днес явно това се е случило, щото колата я изгасиме на скорост + спирачки.
                  Доколкото четох в нета, разбрах, че турбините с променлива геометрия са по-уязвими ...

                  Поздрави !

                  Коментар


                  • #10
                    От: Runaway diesel engine - в превод ?

                    "Гръмнало турбо" е разговорен вариант, от който не става ясно. По принцип може да е от турбото, но може и от други неща, включително и на коли без турбокомпресор.
                    В общи линии вариантите за които се сещам. При повреда в турбото, при която голямо количество моторно масло подавано за смазване на лагерите му, се излива в студената му част(помпената част) и от там се всмуква от двигателя. Тогава маслото се самозапалва в цилиндрите подобно на нафтата, но количеството му не може да се контролира и двигателя се самофорсира до свръх обороти. Дори спирането на подаването на гориво не помага в такива случаи, маслото продължава да изгаря неконтролируемо. За този пропуск на масло от турбото, в голяма част от случаите причината е скъсването на неговата ос(вала между двете му работни колела). Друг път са виновни пръстените които уплътняват пропуска на масло през лагерите. През тях винаги минава малко масло, но при повреда това количество се увеличава. И тогава сценариите са два, в единия случай изведнъж уплънителя се чупи тотално и пропуска почти цялото масло, в другия понеже е пропускал големи количества(над предвиденото) но маслото не е изгаряно своевременно в ДВГ, а е натрупвано в някоя част на тръбите между турбото и двигателя, най-често в интерколера, и в един момент маслото тръгва в неконтролируеми количества да се всмукава от ДВГ, което предизвиква същия видим ефект -форсиране до счупване на мотора.
                    Има и други варианти, за които турбото не е виновно. Например при поизносен мотор, газовете които се събират в картера са все повече. Нормално те завличат и част от маслото със себе си и го вкарват във всмукателния колектор където е предвидено(за екологичност) да се изсмукват. Обикновенно има устройство, което да отделя маслото от тези газове, но и то е предвидено да работи нормално до някакви количества масло в газовете, а от там нагоре не се справя добре. И така маслото пак се събира на определено място и след достигане на определено критично количество се всмуква от мотора в неконтролируеми количества. Мой познат нееднократно го изпитва точно този вариант с Форд Ескорт 1,6 дизел(без турбо естествено). Но понеже е луд, а колата струва колкото скрабта, не я гасеше а си кара като на автопилот(без да натиска газта) на пета скорост по магистралата(така се случило) с колкото успее да вдигне(а то под товар на пета, и не може да се саморазруши, щото не може да вдигне чак толкова обороти).
                    При мен лично същото нещо се получи от счупено бутало. И то на известен като неубиваем двигател(1Z на VAG- 1,9TDI 90hp). Карайки си, усетих прекъсване или по-скоро вибрации... Беше тъмно, имах много път още... Гледах какво е, но нищо не видях, реших че е тампон на двигателя. След известно време мотора загуби мощност, изключих от скорост, оборотите паднаха до тези на празен ход но играеха неустойчиво, и от там като се изфорсира до където има оборотомер(над 5000 със сигурност)... Веднага още завъртях ключа да гася, но не стана. Сетих се бързо и я изгасих на скорост за буквално две-три секунди... Отзад имаше димна завеса от сив дим. Повече не можа да завърти дори, защото цилиндрите бяха пълни с масло. Оказа се, че се чупи буталото(цепи се на две половини), от което налягането в картера се увеличава и избутва големи количества масло през отдушника към всмукателния колектор, от където се всмуква в мотора и изгаря неконтролируемо в останалите три цилиндъра.

                    Варианта за мембраната на ГНП която коригира горивоподаването спрямо налягането на турбото, не е възможен. Поне в общия случая, от едната страна е въздуха от атмосферата, така че няма как да засмуче гориво от там. Освен това при натоварване, там има надналягане, което пък хептен не смуче към ДВГ.
                    Виждал съм и вариант за подобно форсиране, след некачествено(неправилно) сглобена ГНП след ремонт. Но тогава се гаси от ключа.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Runaway diesel engine - в превод ?

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      "Гръмнало турбо" е разговорен вариант, от който не става ясно. По принцип може да е от турбото, но може и от други неща, включително и на коли без турбокомпресор.
                      В общи линии вариантите за които се сещам. При повреда в турбото, при която голямо количество моторно масло подавано за смазване на лагерите му, се излива в студената му част(помпената част) и от там се всмуква от двигателя. Тогава маслото се самозапалва в цилиндрите подобно на нафтата, но количеството му не може да се контролира и двигателя се самофорсира до свръх обороти. Дори спирането на подаването на гориво не помага в такива случаи, маслото продължава да изгаря неконтролируемо. За този пропуск на масло от турбото, в голяма част от случаите причината е скъсването на неговата ос(вала между двете му работни колела). Друг път са виновни пръстените които уплътняват пропуска на масло през лагерите. През тях винаги минава малко масло, но при повреда това количество се увеличава. И тогава сценариите са два, в единия случай изведнъж уплънителя се чупи тотално и пропуска почти цялото масло, в другия понеже е пропускал големи количества(над предвиденото) но маслото не е изгаряно своевременно в ДВГ, а е натрупвано в някоя част на тръбите между турбото и двигателя, най-често в интерколера, и в един момент маслото тръгва в неконтролируеми количества да се всмукава от ДВГ, което предизвиква същия видим ефект -форсиране до счупване на мотора.
                      Има и други варианти, за които турбото не е виновно. Например при поизносен мотор, газовете които се събират в картера са все повече. Нормално те завличат и част от маслото със себе си и го вкарват във всмукателния колектор където е предвидено(за екологичност) да се изсмукват. Обикновенно има устройство, което да отделя маслото от тези газове, но и то е предвидено да работи нормално до някакви количества масло в газовете, а от там нагоре не се справя добре. И така маслото пак се събира на определено място и след достигане на определено критично количество се всмуква от мотора в неконтролируеми количества. Мой познат нееднократно го изпитва точно този вариант с Форд Ескорт 1,6 дизел(без турбо естествено). Но понеже е луд, а колата струва колкото скрабта, не я гасеше а си кара като на автопилот(без да натиска газта) на пета скорост по магистралата(така се случило) с колкото успее да вдигне(а то под товар на пета, и не може да се саморазруши, щото не може да вдигне чак толкова обороти).
                      При мен лично същото нещо се получи от счупено бутало. И то на известен като неубиваем двигател(1Z на VAG- 1,9TDI 90hp). Карайки си, усетих прекъсване или по-скоро вибрации... Беше тъмно, имах много път още... Гледах какво е, но нищо не видях, реших че е тампон на двигателя. След известно време мотора загуби мощност, изключих от скорост, оборотите паднаха до тези на празен ход но играеха неустойчиво, и от там като се изфорсира до където има оборотомер(над 5000 със сигурност)... Веднага още завъртях ключа да гася, но не стана. Сетих се бързо и я изгасих на скорост за буквално две-три секунди... Отзад имаше димна завеса от сив дим. Повече не можа да завърти дори, защото цилиндрите бяха пълни с масло. Оказа се, че се чупи буталото(цепи се на две половини), от което налягането в картера се увеличава и избутва големи количества масло през отдушника към всмукателния колектор, от където се всмуква в мотора и изгаря неконтролируемо в останалите три цилиндъра.

                      Варианта за мембраната на ГНП която коригира горивоподаването спрямо налягането на турбото, не е възможен. Поне в общия случая, от едната страна е въздуха от атмосферата, така че няма как да засмуче гориво от там. Освен това при натоварване, там има надналягане, което пък хептен не смуче към ДВГ.
                      Виждал съм и вариант за подобно форсиране, след некачествено(неправилно) сглобена ГНП след ремонт. Но тогава се гаси от ключа.
                      Ето това окончателно разгони всички мистерии и въпроси

                      Поздрави !
                      п.п. Цецо - къде си завършил

                      Коментар


                      • #12
                        От: Runaway diesel engine - в превод ?

                        Това е темата,в която преди бяха обсъждали колегите, т.нар. Runaway diesel engine - http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=13302
                        First Man, then Machine!
                        Lada Niva
                        Honda XR 400

                        Коментар


                        • #13
                          От: Runaway diesel engine - в превод ?

                          двутактов 871 Детройт кой е карал скоро?Не се влиза при тях със синтетични дрехи,имаме стоп кранове на жило които спират горивото към тях без да стъпвам в машинното,а там съм им приготвил хавлиени кърпи да им затапвам въздушните акохукнат дизеляците.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #14
                            От: Runaway diesel engine - в превод ?

                            Ако хукнат, включвай на скорост! И ги гасиш... Ако не угаснат, пристигаш с лодката много бързо! Хахаха, някои са късметлии, 4 цилиндрово и 4 скорости, че и гуми стъпили на асвалт. Ееех...
                            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                            Коментар


                            • #15
                              От: Runaway diesel engine - в превод ?

                              Па и само един,че и резервоара 2 шепи Тунджа.
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X