Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Маслена система с маслен радиатор ????

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Маслена система с маслен радиатор ????

    Не случайно на 140 с 12 цилиндъра му слагат радиатор с перка на маслото на скоростите и това преди повече от 20 години ако правилно помня.
    Всичко което тегли яко му монтират маслен за скоростите.Турбинираните мотори по лодките имат на маслото за трансмисията,за моторното,за горивото,хидравликата и стабилизаторите.Това може да е топлообменник или тръби на дъното на лодката.Много пъти на големи мотори които връщат много гориво се налага да дърпаме от един танк и да връщаме в друг с цел да се охлажда горивото.Това при положение,че единия резервоар / може да имаме по 5-6 танка / на средна хубост лодка е тон и малко,масло в мотора по 30 литра,трансмисия по 15-20,хидравлика по около 20............Това да го чакам да се охлажда само от антифриза на мотора ще има да чакам.

    Колко може да се нагрее ненатоварена яка трансмисия нека брата каже.Сипваш маслото и то гори вътре,пръска като цаца в тиган.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #17
      От: Маслена система с маслен радиатор ????

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Това е така, но в този случай ще трябва и термостат за маслото. В долния маркуч водата е с много променлива температура .
      Немците не са го "недомислили", ами са спестили разправията с маслен термостат, който е значително по-проблемен от водния.
      Доста японски двигатели охлаждат маслото , с такива водно-маслени топлообменници и то точно от долния маркуч на радиатора. Температурата на водата в долната част на радиатора на надминава 85-градуса, а в случай че ги надмине, двигателя прегрява!
      По този начин, обаче маслото загрява наистина по-трудно и при движение на къси разстояния, това влошава мазането на мотора, тъй-като маслото му не може да влезе в оптималния температурен режим.
      Разбира се , че колата не се експлоатира с минерално масло, но в крайна сметка когато температурата му се поддържа много висока ресурса му се намалява няколкократно.
      Немците са се погрижили наистина маслото да се поддържа в определените температурни граници, но в крайна сметка с такъв топлообменник охлаждането е нарушено, тъй като разликата в температурите на маслото и водата е малка, например маслото с температура 120 градуса, а водата със темп. 95 градуса има разлика от 25 градуса, което ми се струва малко за получаване на ефективен топлообмен.

      Коментар


      • #18
        От: Маслена система с маслен радиатор ????

        От кога масло с температура 120 градуса се смята за прекалено загряло? Или аз нещо съм пропуснал...
        Сложи си хубаво масло в моторетката и карай.
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #19
          От: Маслена система с маслен радиатор ????

          След многобройни размисли , реших да поставя маслена конзола от Фиат или Опел ,като подбора на масления термостат ще зависи от това,какъв намеря. Онзи ден имах възможността да настъпя колата мъжката и за пробег от 15 минути със скорост от 200-220,маслото загря до към 140 градуса,което си е много, но водата в охладителната система си беше заковала на 90 градуса, а това не е много нормално за маслото на двигателя.
          Гледах една система на мотоциклетите Кавазаки, масления радиатор е вързан паралелно на маслената система, като охладеното от него масло влиза директно в маслената магистрала.Тоест Пречистеното масло от филтъра се разделя на 2 части, едната част минава директно към длавната маслена магистрала, а другата към радиатора, след което охладеното масло отново се влива в главната маслена магистрала.
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:maslena cc.jpg
Прегледи:1
Размер:68.9 КБ
ID:5526541
          Последно редактирано от ludau; 12-10-13, 23:43.

          Коментар


          • #20
            От: Маслена система с маслен радиатор ????

            Та искам да попитам,при този начин на връзване , би ли преминало маслото през масления радиато,като отива директно в главната маслена магистрала, а съответно там среша и съпротивление на изливане на маслото ?

            Коментар


            • #21
              От: Маслена система с маслен радиатор ????

              То при всякакво положение ще минава някаква част. Малка, в този случай. Може, разбира се, да се сложи бленда на директния поток и тогава през радиатора ще мине повече. На цената на загуба на налягане при лагерите (прочее, той масления термостат точно това и прави).

              Коментар


              • #22
                От: Маслена система с маслен радиатор ????

                Като гледах масления преходник между филтъра и блока на Опел, ми направи впечатление, че при студено мсло, тоест по-малко от 110 градуса,маслото минава директно през филтъра и отива в маслената магистрала. След като сработи термостата, затваря директния проход към филтъра и запорча да минава през масления радиатор и след това, през филтъра, от където се насочва към маслената магистрала. Просто термостата играе ролята на клапан, и при определена температура байпасира маслото през радиатора, да не кажа,че цялото количество минава от там.
                Наистина сте прави, топлообменниците са по-ефективни от маслените радиатори,като по този начин не се увеличава съпротивлението в маслената магистрала с което се пивишава дебита на масло през триещите се части.
                Дайте варианти за сносни топплообменници и автомобили, на които се монтират такива???

                Коментар


                • #23
                  От: Маслена система с маслен радиатор ????

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Точно системата на ГАЗ-24 е крайно неприятна и плаче за замяна с водно-маслен топлообменник. В следващи версии (примерно Газела) основният проблем (допълнителното спадане на налягането) е закърпен с някакъв клапан, но пак не е добро решение.
                  Вчера напазарувах един такъв от Кюстендил заедно с вратите и калника за моя Еспейс. Изцяло външен монтаж е на маркучи .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #24
                    От: Маслена система с маслен радиатор ????

                    Що не взе два?

                    Коментар


                    • #25
                      От: Маслена система с маслен радиатор ????

                      Само един Еспейс на части имаше . Във вторник една кокошка (жена) ме удари и от дясно бях почти тоталка . В Кюстендил намерих същия цвят предния калник и двете десни врати та вчера прескочих до там . Взех го топлообменника с идеята да си направя един експеримент. Да подгрява и филтрира отработено двигателно масло за гориво на мотокара . Ако ти върши работа за УАЗа твой е еспейси на части колкото искаш .
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • #26
                        От: Маслена система с маслен радиатор ????

                        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                        От кога масло с температура 120 градуса се смята за прекалено загряло? Или аз нещо съм пропуснал...
                        Сложи си хубаво масло в моторетката и карай.
                        А колко трябва да е?
                        Че ми е много чудно на колко градуса трябва да работи мотора ми, с въздушно-маслено охлаждане.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Маслена система с маслен радиатор ????

                          Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                          А колко трябва да е?
                          Че ми е много чудно на колко градуса трябва да работи мотора ми, с въздушно-маслено охлаждане.
                          Колко, колко? Тия които са само с въздушно са от около 70 докъм 200, в зависимост от режима.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Маслена система с маслен радиатор ????

                            200 за маслото?
                            200 стига на ребрата на цилиндъра и главата на двутактовия ми Балкан, но на 4т Сузуки е доста по-ниска. В следващото дере ще си нося ИР-термометъра и ще засичам на различни места.
                            Имах 4т Хонда с въздушно охлаждане и забучен термометър на маслото в масления резервоар(рамата). 115-125 нормално, макс е стигало 145, но имаше сериозен теч и беше останало само половината количество, а юркането беше на макс.
                            Айде Сузукито е с вуздушно-маслено охлаждане, значи може и малко отгоре, но чак до 200 да стигне...маслото с което съм сега има пламна температура 210 градуса, а пожар в двигателя не съм забелязал.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Маслена система с маслен радиатор ????

                              Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                              маслото с което съм сега има пламна температура 210 градуса, а пожар в двигателя не съм забелязал.
                              Пламната температура не означава задължително запалване. Означава само че МОЖЕ да се запали от открит огън или искра. В картера искри няма.

                              На практика при висока температура на маслото стават три неща.

                              Първо маслото се окислява по-бързо (взаимодейства с кислорода от въздуха, но не като пълноценно горене, а като бавен и частичен процес). Следствие - в процеса на работа то става все по-кисело и по-бързо стига киселинност, която е вредна за двигателя.

                              Второто нещо при висока температура е че маслото се изпарява по-бързо (пламната температура се използва като критерий колко бързо се изпарява) и съответно намалява като количество.

                              И трето намалява вискозитетът (маслото става по-течливо) и това създава условия за компрометиране на масления клин.

                              На хубавите масла и трите неща им се случват по-малко.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Маслена система с маслен радиатор ????

                                Малко стара тема, но не искам да отварям нова. Мисля да ъпгрейдвам Ямаха Гризли 660 с радиатор за масло и съответно маслен термостат. В момента е с по-голям филтър с байпас възвратен клапан . Въпросите ми са следните : Ще намалее ли налягането в маслената магистрала, отворите на радиатора надолу, нагоре или настрани ще е най-добре, предвид смяната на маслото и изтичането на маслото при изгасен двигател...Съответно каква ще е оптималната температура за отваряне на термостата в порядъка между 70-80 градуса ? Размерите на радиатора са приблизително 20х20х3.5 -13 ребра, като системата в момента събира 2л масло. Препоръчайте и някакви дигитални и компактни уреди за температура и налягане ...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X