Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нормална работна температура на двигателя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Нормална работна температура на двигателя

    Над двигателя обикновено имам, ама отпред ако не сложа велпапе, ще си вее на общо основание.

    Коментар


    • #17
      От: Нормална работна температура на двигателя

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      75 градуса на водата не е фатално, на място пак ли толкова държи? А при изкачване на по-ниска предавка?
      Уреда мисля че показва поне с 5 градуса по-малко от реалното, та може да е към 80 градуса при движение. В задръстванията си се качва стабилно до включване на перките, но щом тръгна и го духне вятъра бързо пада на 75 стрелката. Преди малко си взех нов термостат и ще го сменям довечера, тамън ще използвам да проверя и грешката на датчика за таблото в кипяща вода, въпреки че датчика за компа е по-важен, но там си трябва нещо да бодна в OBDто да го прочете или поне да му знам съпротивлението при различни температури.
      Honda XL600LM, 1987
      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

      Коментар


      • #18
        От: Нормална работна температура на двигателя

        Термостата е сменен и датчиците са проверени, за мое учудване стрелката е цепела градуса, което означава че наистина съм карал със студеничък мотор! Сега показва стабилно температурата на термостата 87 градуса по време на движение - имам подобрение от 10 градуса което не е малко и си заслужаваше. Явно термостата е бил вече изморен и климатика му е дошъл в повече. Интересно че перките вече се включват на 97 градуса по стрелката, а не на 92 както преди - това означава че в радиатора температурата се е вдигала повече от главата?! Е това вече не мога да си го обясня? Благодаря на всички за помоща!
        Последно редактирано от Edo; 06-04-13, 20:10.
        Honda XL600LM, 1987
        Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
        Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

        Коментар


        • #19
          От: Нормална работна температура на двигателя

          Ами ясно.
          Преди охлаждането е прехвърляло повече топлина към радиатора и по-рано му е задействало перките. Конкретните числа за които говориш зависят от това къде са точно разположени датчиците.

          Температурата на "главата" обикновено е малко по-ниска от температурата на излизащата от двигателя вода и доста по-висока от температурата някъде по радиатора. Ако кажеш къде се намират датчиците за включване на перката (горе, в средата, долу на радиатора или на някоя тръба) и с какви температури работят, можем да продължим.

          Коментар


          • #20
            От: Нормална работна температура на двигателя

            Датчика за включване на перките е завит в капака на радиатора, малко под входа в горната част. Параметрите са му 97/92 градуса. Стрелката взима информация от средата на главата, между свещите. Термостата е отстрани на главата и от там антифриза отива на входа на радиатора. Малко ми е странно това, че температурата в радиатора ще е по-висока от двигателя - нали от там идва жегата?
            Honda XL600LM, 1987
            Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
            Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

            Коментар


            • #21
              От: Нормална работна температура на двигателя

              Темературата на датчика според мене е една и съща, просто преди при отворен термостат е загрявалавсичкия антифриз и на 92 градуса се пуска. Сега при нормална работа на термостата се пуска малка част от течността и температурата в радиатора не може да се покачи бързо до 92 градуса. Когато ти показва че двигателя е загрял повече се включва и перката тогава.

              Коментар


              • #22
                От: Нормална работна температура на двигателя

                Нещо не го схващам напълно това?! Преди да проверя датчика на стрелката мислех, че показва по-малко от реалното и затова перките се включват на 92, а не на 97 както трябва. Сега го проверих с термометър на 70 градуса и е абсолютно точен, което се потвърждава и от показанията му след смяната на термостата - показва 87 в главата, колкото е параметъра на термостата и на 97 се включват перките, което пак е по учебник. Това което не мога да си обясня е, че преди смяната перките се включваха при достигане на 92 в главата, което значи че в радиатора температурата е била по-висока с 5 градуса от мотора?! Това ми се струва нелогично!
                Honda XL600LM, 1987
                Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                Коментар


                • #23
                  От: Нормална работна температура на двигателя

                  Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
                  Това което не мога да си обясня е, че преди смяната перките се включваха при достигане на 92 в главата, което значи че в радиатора температурата е била по-висока с 5 градуса от мотора?! Това ми се струва нелогично!
                  Нищо нелогично няма. Температурата на излизащата вода е усреднена между температурата в различни части на главата според потока във всички тях, а "температурата на главата" е температурата там, където е завинтен датчикът. И да, на повечето коли температурата на датчика, завит в главата е по-ниска от температурата на излизащата вода.

                  По спомени от Лада, където на един и същи двигател има няколко варианта, за да работи охлаждането адекватно, температурите на включване на перките са както следва:
                  - на изхода на радиатора - 82 градуса
                  - на излизащата вода (по датчик за компютъра) - 110 или 105 градуса
                  - на средата на радиатора - май 92 или 95, не помня.
                  При всичките тези варианти, когато са в ред, датчикът за температура на двигателя, който е някъде до свещите, показва 90 градуса (и е вярно), а на термостата, за да е пълно объркването, пише 87 или 85 градуса и ако го вариш в джезвето, на толкова и се отваря.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Нормална работна температура на двигателя

                    Мерси за обяснението - значи всичко е нормално! Мисля че миризмата на "рози" от катализатора стана по-силна - може и да бъркам.
                    Honda XL600LM, 1987
                    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X