Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нормална работна температура на двигателя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нормална работна температура на двигателя

    В последно време често се заигравам с любимото си Пежо Експерт 1.6 бензин моноинжекцион и го "тунинговам" - първо му забих един климатик, а от една седмица го карам и със по-дълга пета скорост. Като общ резултат температурата на двигателя по време на движение падна със десетина градуса. Климатика налага по-голям радиатор /сложих нов, с около 10% по-голям/ и малко по-голям кръг: разширителен съд и допълнителни маркучи, мисля че общо са към 1 литър - това намали температурата със 5 градуса и още 5 паднаха от по-дългата пета. В момента стрелката стои нормално на 75 градуса, перката се включва на 92 градуса - това по уреда. Термостата е с характеристика 87 градуса /това ли е работната температура на мотора или само отваря на нея?/, датчика на перките е с характеристика 97/92 - мисля температури на включване и изключване. При показание на стрелката 90 градуса, температурата в разширителният съд е 80 по термометър. Ако следвам логиката на датчика на перките, грешката на уреда е -5 градуса, демек в момента се движа с температура около 80 градуса в главата - това дали е ниска температура и доколко влияе отрицателно на мотора /износване, разход/? Искам и съвет дали да търся друг по-топъл термостат или да оставя така нещата? Благодаря на отзовалите се!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  • #2
    От: Нормална работна температура на двигателя

    Не е толкова важен радиатора, колко е голям, а как е оразмерен малкия кръг. От прочетеното разбирам че не си го променял. Следователно трябва да работи по същия начин със същата температура. Точно термостата редулира температурата на двигателя. За да имаш температура 75 градуса означава че не затваря хубаво. От тука се губи топлина. В разширителния съд температурата е нермално в началото да е по-студена водата, защото няма интензивна циркулация. Аз карам дизелова кола и дори през зимата нямам проблеми с температурата. Единствено при отрицателни температури и голямо спускане на скорост, парно на последна степен се охлажда леко двигателя.
    Извади термостата в една чаша с вряла вода го пробвай кога отваря. Ако не е наред го сменяй с нов. Навремето руските коли имаха малка дупка за да не замръзва ако се кара с вода.

    Коментар


    • #3
      От: Нормална работна температура на двигателя

      Малкият кръг го увеличих с около литър - когато е с климатик колата, разширителният съд е отделен /иначе си е в питата на радиатора/ и има някой друг маркуч в повече. Това което сега се сещам е да проверя в Пежо дали термостата не е различен при изпълнение с климатик - мерси за идеята!
      Honda XL600LM, 1987
      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

      Коментар


      • #4
        От: Нормална работна температура на двигателя

        87 е напьлно отворен,а твоя е сдал багажа и за това я дьржи по-студена.И радиатор на газка да и сложиш все тая ако термостата ти е полузатворен и дебита определя температурата.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #5
          От: Нормална работна температура на двигателя

          Интересно - термостата е еднакъв за изпълнение без/със климатик, при положение че малкия кръг определено е по-голям във вторият случай?! Може би наистина му е време да го сменям - смених го последно като взех колата преди повече от 7 години!
          Honda XL600LM, 1987
          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

          Коментар


          • #6
            От: Нормална работна температура на двигателя

            Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
            ....Малкият кръг го увеличих с около литър - когато е с климатик колата....
            Това , че си му увеличил обема не е съществено . Просто на двигателя първоначално ще му е необходимо малко повече време за достигане на работна температура . От там нататък , при изправен термостат работната температура ще си е в нормите . Та в този смисъл и Димича и Бенц Боса са прави . Провери си термостата.
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #7
              От: Нормална работна температура на двигателя

              Да попитам - какво смяташ че влиза в "малкия" кръг?
              Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
              Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

              Коментар


              • #8
                От: Нормална работна температура на двигателя

                Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                Да попитам - какво смяташ че влиза в "малкия" кръг?
                Всичко без радиатора.
                Honda XL600LM, 1987
                Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                Коментар


                • #9
                  От: Нормална работна температура на двигателя

                  Според мен си в грешка. Малкия кръг е мотора и парното. Със всичко останало е големия кръг.....
                  Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                  Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нормална работна температура на двигателя

                    Така беше без климатик, сега антифриза от парното отива в разширителният съд и след това се връща към помпата, демек тази добавка си е част от кръга на мотора.
                    Honda XL600LM, 1987
                    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                    Коментар


                    • #11
                      От: Нормална работна температура на двигателя

                      Зимно време някои коли изобщо не загряват и термостатът нищо не може да направи - студеният насрещен въздух охлажда двигателя директно, а не през радиатора. Ако си разместил нещата в коша така, че да си улеснил това - ами няма да загрява, еле па на високи скорости и още повече, ако си се отпуснал да му сипеш по-висок клас масло.

                      Рано или късно ще стигнеш до идеята за велпапе пред радиатора, като мене.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Нормална работна температура на двигателя

                        Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
                        Така беше без климатик, сега антифриза от парното отива в разширителният съд и след това се връща към помпата, демек тази добавка си е част от кръга на мотора.

                        Ми... Честито.....
                        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                        Коментар


                        • #13
                          От: Нормална работна температура на двигателя

                          Климатика го свалих лично от катастрофирал такъв и всичко съм монтирал както е от завода - без ТНТМ! По нищо не си личи че е слаган допълнително. Затова се чудя на по-ниската температура, ще купя един нов термостат и ако пак не се оправи майната му!
                          Honda XL600LM, 1987
                          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                          Коментар


                          • #14
                            От: Нормална работна температура на двигателя

                            75 градуса на водата не е фатално, на място пак ли толкова държи? А при изкачване на по-ниска предавка?

                            Коментар


                            • #15
                              От: Нормална работна температура на двигателя

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              ......Зимно време някои коли изобщо не загряват и термостатът нищо не може да направи - студеният насрещен въздух охлажда двигателя директно, а не през радиатора....
                              Ти капак над двигателя нямаш ли ?!
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X